No niin nyt lippispäät ja pulleaposkiset teiden mestarit polkemaan kaupunkien keskustoihin niitä Octavia RS "urheiluautoja". Ei kannata kuitenkaan harmistua jos käy näin, kuten mittaustuloksissa:
2017 Skoda Octavia RS DSG 230hv etuveto:
0-50 km/h: 3,0s
0-100 km/h: 6,9s
2016 Mercedes C250d A 204hv takaveto:
0-50 km/h: 2,3s
0-100 km/h: 6,9s
2016 BMW 320dA 184 hv takaveto:
0-50 km/h: 2,4s
0-100 km/h: 7,3s
Kesäpäivän ajelut Octavia RS
63
1020
Vastaukset
- kyykelö
Näitä näkyi jo, posket vain pullotti skoota-eenokeilla takaapäin katsoen. Todella hermostunutta nykimistä ja revittelyä, ja itäkippanat kallisteli ja huojui aivan järkyttävässä mittakaavassa.
- Pentti
Se oli näköhäiriö, jenkemiä impanneena huojuit ja kallistelit itse, niin luulit että autot siinä huojuivat.
- kyykelö
Pentti kirjoitti:
Se oli näköhäiriö, jenkemiä impanneena huojuit ja kallistelit itse, niin luulit että autot siinä huojuivat.
Minä en altistu jenkemille, koska ajan loistoautolla (länsiauto). Toisin kuin te skodistit. Skootien huojahtelu jopa tieltä ulos on kiistaton fakta, eikä rengasmerkki/malli/koko vaikuta mitään tähän asiaan.
- Sarkasmi.sakari
kyykelö kirjoitti:
Minä en altistu jenkemille, koska ajan loistoautolla (länsiauto). Toisin kuin te skodistit. Skootien huojahtelu jopa tieltä ulos on kiistaton fakta, eikä rengasmerkki/malli/koko vaikuta mitään tähän asiaan.
Sovitaan vain, että mikään ei vaikuta faktoihin.
Länsiauto = loistoauto = Toyota Aygo, johon vaihdoin iljettävän itäkipponi
- HolistiJaPenttiJaAmis
Amispoika on taas vauhdissa ja Holisti kannustaa älykkällä tyylillään, mahtavaa ryhmää näillä palstoilla.
- J.Orma
Musta Bemari lähti valoista ja saavutti 40 kmh-rajoituksen, jatkaen kiihdytystä kasvattaen nopeasti välimatkaa. Pysähdyin antamaan tietä suojatiellä äidille ja lapselle.
Sinne meni Bemari. Jäin.- Älyvapaa.palokunta
Sinivalkoinen Skoda pysäytti mustan Bemarin. Kuljettajan alahuuli väpätti.
- J.Orma
Älyvapaa.palokunta kirjoitti:
Sinivalkoinen Skoda pysäytti mustan Bemarin. Kuljettajan alahuuli väpätti.
Ehkä kävi tuuri. Tosin kyseisellä osuudella valvontaa on usein, kun rajoitus on niin "alhainen", eikä ole hidasteita.
Automotivaattorien pitää saada vähintään 50 tauluun, että voi todistaa mittaustulokset...
- automot1
Yleensä käy niin ,että kun myyjä myynyt urheiluautona kokemattomalle skodapojalle naureskellen Octavia RS mallin, niin eihän sillä voi jäädä tavallisen takavetoisen perhedieselin jaloihin. Kun näin kuitenkin takavetokuskin halutessa tapahtuu, niin Octavia RS lippispää kelaa raivoissaan sitten 50 km/h alueella sinne lähes 100 km/h asti sitten nyyhkytellen ja alahuuli väpättäen selitellään reilua ylinopeutta.
Yleisestikin tuntuu näiden etuvetoisten GTI / RS autojen kuskeille olevan kova paikka jäädä katselemaan jopa 100 hv tehottomamman takavetoisen takavaloja.- J.Orma
Sulla on se RS-ongelma.
Eipä minua haittaa, jos "jään" 100 hv tehottomammalle takavetoiselle.
5 hv:n Mopo-pojilla on niin kiire. - Jemkemiaa
J.Orma kirjoitti:
Sulla on se RS-ongelma.
Eipä minua haittaa, jos "jään" 100 hv tehottomammalle takavetoiselle.
5 hv:n Mopo-pojilla on niin kiire.Mitäs kriitikko tähän?
- Kyrväntö
Ei ole liiemmin näkynyt tuollaisia kiihdytys-Spedejä, kuten Vatimoottori väittää.
Ilmeisesti Hän vain niitä näkee.
Outo fobia vai mikä-lie? - skodalla-menee-hyvin
Skoda Octavia myynti yli 5000 uutta autoa Suomessa 2017.
- automot1
M iten myyntimäärät korreloivat sen faktan kanssa, että suurella yleisöllä ei metriäkään yleensä ajokokemusta 2010-luvun takavetoisista autoista, jotka pieksevät ajettavuudeltaan etuvetoiset ja useimmat nelivetoiset autot?
- alpokurkinen
automot1 kirjoitti:
M iten myyntimäärät korreloivat sen faktan kanssa, että suurella yleisöllä ei metriäkään yleensä ajokokemusta 2010-luvun takavetoisista autoista, jotka pieksevät ajettavuudeltaan etuvetoiset ja useimmat nelivetoiset autot?
Myyntimäärät korreloivat siten, että kukaan ei tarvitse 2010-luvun takavetoista autoa.
- automot1
Entäpä Octavia RS mallit, miksi niitä on olemassa?
Huomaa, että sinunkin juttusi ovat suoraan kokemattoman suusta - CostaDelSilencio
automot1 kirjoitti:
Entäpä Octavia RS mallit, miksi niitä on olemassa?
Huomaa, että sinunkin juttusi ovat suoraan kokemattoman suustaSinullahan oli sitä kokemusta autoteollisuudesta.
Aikanaan oli Kupla 1200. Sitten tuli 1300, 1500 ja 1600. Kaikenlaista Karmann Ghiaa. Ei riittänyt 1200 Kupla.
Miksi? Miten sitä nyt tavallinen ihminen tuollaista voi tietää. Autoteollisuudessa varmaan tiedetään. Ei siinä kokemus takavetoisista 2010-luvun autoista paljoa auta. - aarnne
automot1 kirjoitti:
Entäpä Octavia RS mallit, miksi niitä on olemassa?
Huomaa, että sinunkin juttusi ovat suoraan kokemattoman suustaSamasta syystä kuin niitä "halppis-kippanalle" jo 0-100 kiihtyvyydessä jääviä premium-bemareita on: siksi että niitä joku ostaa. Kohderyhmänä kummallakaan tuskin on säälittävä teinipelle joka saattaa nipin napin saada keploteltuaan alleen Dacian jos äiti takaa lainan.
- Xoppnih
Pröötpröö pröö
- Äläpojunaurata
Ei hemmetti! Myöhästyin kaupasta kun autoni oli 0,7 sekuntia hitaampi kuin joku Mersun köntsä.
- automot1
Totuus vain on, että etuvetoinen jää katselemaan takavaloja jopa 50hv tehottomamman ja 200kg painavamman takavetoisen diesel-sedanin takavaloja.
- vauhtitappaa
Jep, juuri näin. 2-litran kiisseli tuplaturbolla ja optimoitu (300hv 600nm). Aina niitä nopeita skodia on joutunut kattelemaan peileistä lähdön jälkeen.
- kysynpä.minäkin.tuota
Mitä väliä?
- automot1
Skodisti ajaa aina siististi. Mitenpä VAG-areenan kirjoitukset:
"Tervehdys kaikille!
Itsellä ollut Räsä Fabia HB II nyt 3 viikkoa ajossa ja kilometrejä on takana vajaat 1500. Väri on Rallye Green, musta katto sekä harmaat Cigaro-vanteet. Sisusta on punaisilla tikkauksilla. Viime aikoina kauppareissut ym. on tehty hieman pidemmän reitin kautta, jotta pääsee kunnolla fiilistelemään tätä mahtavaa autoa. Kestohymy on ollut päällä luovutuksesta asti.
Vaihteisto moottori-yhdistelmä toimii kuin ajatus ja sitten, kun haluaa herätellä kanssa-autoilijoissa kilpailuhenkeä niin laittaa vain S-asennon päälle ja painaa hieman kaasua ;)
Ainoat miinuspuolet ovat rengasmelu (johon kerkesi tottua jo Ocussa) sekä suhteellisen iso kulutus. Keskikulutus on ollut ajotietokoneen mukaan n. 8 l/100km. Eiköhän tuo kulutus tuosta laske, kun saadaan lisää kilometrejä alle.
Lämpimästi voin suositella. Skodan mainoksissa esiintyvä sana "Karkkipäivä" sopii teemaan mainiosti."
ja tämäkin kädetön pelle jää katselemaan jo takavetoisen 204hv C250 takavaloja - VoikoParempaaOlla
Mikä nautinto: Veivaan oktavian ikkunan auki ja kruisaan kirkonkylällä Alla Pugatsovan säristessä Raadiotehnika-autoradiosta.
- Automot1
Vieläkään ei täällä kukaan kokematon ja itseään sporttiseksi RS-kuskiksi ajatteleva ole kertonut, että miltä tuntuu katsella 200kg painavamman ja lähes 50hv tehottomamman takavetoisen takavaloja?
- mitäsesullekuuluu
Ihan sama mikä auto siellä edellä menee ja minkälaiset takavalot siinä on. Ajan omaan tahtiini ja muut kiihdytelköön ihan niinkuin huvittaa. Kokematon en myöskään ole, enkä itseäni sporttiseksi RS-kuskiksi ajattele. Mitäs automoottori tähän?
- automot1
Yleensä tämä VAG-pettereiden oma tahti ja tyyli on se perässä roikkuva sikatyyli. Siinä nimenomaan mennään omaan tahtiin muusta liikenteestä välittämättä. Myös kaistapujottelu yleistä, siinäkin RS-pelle menee juuri omaan tahtiin.
"Kokematon en myöskään ole, enkä itseäni sporttiseksi RS-kuskiksi ajattele. Mitäs automoottori tähän?"
Ja silti yksikään, sinä mukaanlukien, ei ole uskaltanut vastata rehellisesti ajokokemuksista 2010-luvun takavetoisilla henkilöautoilla. Onhan Octavia RS hankintaan joku syy ja on aivan selvää, että "urheiluperheautona" valheellisesti markkinointu auto saa keskimääräistä kovempaa kyytiä. Väitän kuitenkin myös, että jos sinulla ja niillä tuhansilla muilla olisi oikeasti laajasti autokokemusta ja ajokokemusta erilaisilla vetotavoilla ja teholuokkien autoilla, niin jäisi etuvetoiset tai etupainotteiset nelivetoiset ritsat hankkimatta.
Mutta kun ei paremmasta tiedä, niin sitten ajelet tai haaveilet Octavia RS:llä ja voit jopa kuvitella sen olevan maanteiden kovin rassi. Kuitenkin näillä Skoda RS henkilöillä aivan kuten 99% tehokkaista Audikuskeista kädet loppuvat nopeasti kesken ja myös paikaltaan kiihdytyksessä takavetoinen vie pidemmän korren, aivan kuten mittaustuloksetkin selvästi osoittavat. Yleensä tilannetta protestoidaan kelaamalla sillä tuunatulla Audi A5 tai Skoda Octavia RS todella härskillä ylinopeudella ohi, kun aluksi jää katselemaan takavaloja nopeusrajoituksen määrittelemään tavoitenopeuteen saakka.
Radalla näistä VAG-miehistä ei ole sitten todellakaan mihinkään. Ajolinjat aivan hakusessa, mutta se on aloittelijoilla luonnollista. Häiritsevämpää on haluttomuus päästä nopeampi ohitse ja jopa tahallinen ohituspaikkojen estäminen äkkinäisillä ajolinjamuutoksilla. Mutta tämä ei toki ole arkiliikenteen juttu.
- automot1
Mites tämä kirjoitus ja lukuisat muut vastaavat rehvastelut Vagareenalta?
"Tervehdys kaikille!
Itsellä ollut Räsä Fabia HB II nyt 3 viikkoa ajossa ja kilometrejä on takana vajaat 1500. Väri on Rallye Green, musta katto sekä harmaat Cigaro-vanteet. Sisusta on punaisilla tikkauksilla. Viime aikoina kauppareissut ym. on tehty hieman pidemmän reitin kautta, jotta pääsee kunnolla fiilistelemään tätä mahtavaa autoa. Kestohymy on ollut päällä luovutuksesta asti.
Vaihteisto moottori-yhdistelmä toimii kuin ajatus ja sitten, kun haluaa herätellä kanssa-autoilijoissa kilpailuhenkeä niin laittaa vain S-asennon päälle ja painaa hieman kaasua ;)
Ainoat miinuspuolet ovat rengasmelu (johon kerkesi tottua jo Ocussa) sekä suhteellisen iso kulutus. Keskikulutus on ollut ajotietokoneen mukaan n. 8 l/100km. Eiköhän tuo kulutus tuosta laske, kun saadaan lisää kilometrejä alle.
Lämpimästi voin suositella. Skodan mainoksissa esiintyvä sana "Karkkipäivä" sopii teemaan mainiosti."- three_dog
"kun haluaa herätellä kanssa-autoilijoissa kilpailuhenkeä niin laittaa vain S-asennon päälle ja painaa hieman kaasua ;)"
huutonaurua ralli-fabialle - röööeöeöeöeö
no näin on
- julkiset-parempia
Ei skootalla uskalla kiihdytellä, kun kuski vaan kiihtyy hävitessään.
Sitten on taas , kuten aina ; päivä pilalla.
Parempi kun jättää skootan pois kuvioista ja kulkee julkisilla. - Jyvät.akanoista
Miten 0-160 tai 0-200, löytyykö vastusta?
- Automot1
Ja julkisilla teillä sinäkin lippispetteri aiot polkea ritaasi 0-200kmh?
Harmittaako kun jäät takavetoiselle perheautolle jossa melkoisesti heikompi teho-paino-suhde laillisissa 0-60 ja esim. 0-80 kmh kiihdytyksissä?
Sinäkin autoja kokematon lippispelle varmaan ihmettelet miksi moottoripyörä jättää etuvetoisen viritetynkin ritsasi mennen tullen 100 km/h ylöspäin. Olisiko ehkä kyse ylivertaiseta teho-paino-suhteesta? - aiettonupee
Normaaleilla ihmisillä on kuule elämässä ihan toisenlaiset harmin aiheet kuin sekunnin kymmenykset auton kiihtyvyydessä. Useimmat eivät tiedä autonsa kiihtyvyyttä edes sekunnin tarkkuudella. Eivätkä välitäkään. Harmittaako kun et saa heistä leikkikaveria?
aiettonupee kirjoitti:
Normaaleilla ihmisillä on kuule elämässä ihan toisenlaiset harmin aiheet kuin sekunnin kymmenykset auton kiihtyvyydessä. Useimmat eivät tiedä autonsa kiihtyvyyttä edes sekunnin tarkkuudella. Eivätkä välitäkään. Harmittaako kun et saa heistä leikkikaveria?
Mitähän tuonkin allekirjoittaneen Fabian suorituskyky lienee, ei harmaita aavistusta☺ Kaikki 75hv ja hyvin on matka taittunut, pisin veto Wienistä Viron rajan pintaan, jotakuinkin 1500km vuorokauden sisään, tuskinpa "sporttisella takavetoisella" olisi sen pidemmälle päässyt😎
- Automot
Ei tietenkään etuveto ole vain Octavian ongelma vaan kaikkien autojen liittyen tähän konstruktioon. Takavetoisia jaksetaan haukkua ja argumentteina käytetään naapuria 90-luvulla joka jäi silloisella kalustolla joskus jumiin tammikuussa 1992 tai perä heitti. Metriäkään ei sitten ajokokemusta 2010-luvun takavedoilla.
Minkälainen Skoda oli 90-luvun alussa? Onko edes vertailtavissa tähän päivään? - ruhahaa
Ja takavedon ongelma on se, että se maksaa niin paljon enemmän ettei useimmilla ihmisillä ole kiinnostusta maksaa siitä vähäisestä ilosta. Sinulla olisi kiinnostusta mutta ei taida olla rahaa, ainakaan päätellen siitä että kehut vain vuokraus- ja koeajokokemuksia mutta omistamisesta olet hiljaa.
- Automot1
Mikä maksaa ja mikä ei. Parhaimmat katteet autovalmistajat repivät asiakkailta tällä hetkellä SUV-luokan autoista. Karoq 2.0 TDI 4x4 DSG on esimerkiksi teknisesti jotakuinkin korotettu ja painavampi Golf haldex-nelivedolla, hintalapussa TM testissä 45000e. Suorituskyky mitatusti luokkaa Mercedes Vito 116 CDI pakettiauto takaveto versiona jonka hinta muuten 43000e.
Drive now palvelun testaustauksessa ei kai ole mitään pahaa. Autovuokraamoista yleensä annettu se harmaa Skoda kun tarvetta, parikymmentä minuuttia ajamani BMW 318d vie esim. Octavia 1.4 tsi mennen tullen ajettavuudeltaan. Se on vain ikävää, että jos ei ole luottokorttia eikä sellaista edes saa tai asuu palvelun ulottumattomissa, niin vaikeaahan se on ymmärtää. Muuten ajelen E350e Mercedeksellä. Lisäksi tulossa 2001 SLK 32 Saksasta kesäkuun kymmenes.
Milloin hankit ajokokemusta 2010-luvun takavetoisista? - poju.pure.muro
Automot1 kirjoitti:
Mikä maksaa ja mikä ei. Parhaimmat katteet autovalmistajat repivät asiakkailta tällä hetkellä SUV-luokan autoista. Karoq 2.0 TDI 4x4 DSG on esimerkiksi teknisesti jotakuinkin korotettu ja painavampi Golf haldex-nelivedolla, hintalapussa TM testissä 45000e. Suorituskyky mitatusti luokkaa Mercedes Vito 116 CDI pakettiauto takaveto versiona jonka hinta muuten 43000e.
Drive now palvelun testaustauksessa ei kai ole mitään pahaa. Autovuokraamoista yleensä annettu se harmaa Skoda kun tarvetta, parikymmentä minuuttia ajamani BMW 318d vie esim. Octavia 1.4 tsi mennen tullen ajettavuudeltaan. Se on vain ikävää, että jos ei ole luottokorttia eikä sellaista edes saa tai asuu palvelun ulottumattomissa, niin vaikeaahan se on ymmärtää. Muuten ajelen E350e Mercedeksellä. Lisäksi tulossa 2001 SLK 32 Saksasta kesäkuun kymmenes.
Milloin hankit ajokokemusta 2010-luvun takavetoisista?Mitä sinä teinipelle täällä oikein hötkyt ja notkut?
Jos on ostamassa SUVIA, niin Vito tuskin on silloin vaihtoehto. Eikä E350 ole myöskään SUV. Kuten ei myöskään SLK. - Niinpäniin
Miksi se ei ole vaihtoehto? Ymmärryksen puutteesta johtuen?
- MäSkotamiesOon
Kiihdyttäishän sitä mutta kansipahvi replattaa.
- Automot1
TM LAINAUS vertailusta BMW 530e vs. Mercedes E350e koskien loppuarvostelua Mercedes E350e kohdalla: "vielä kun kokonaisuuteen yhdistetään kuin mielen jatkeena toimiva ohjaus, niin ollaan ajettavuuden aallonharjalla."
Montako metriä on täällä ajokokemusta tuollaisella?- röllidiagnoosi
Vähät mielen jatkeesta mutta kun automotivaattorille tuo E350 toimii kalun jatkeena.
- Automot1
Nautin vain hyvistä ajo-ominaisuuksia ja ihan hyvin voisi olla vaikka Opelin logo jos tismalleen samalla tekniikalla kuin E350e takavetoinen ja TM mukaankin se on ajettavuuden aallonharjalla.
- automot1
Onko ajokokemusta?
Milloin käytte ajamassa ensimetrit 2010-luvun takavetoisella hybridillä kuten Mercedes E350e?
https://www.youtube.com/watch?v=5OK6bVxC2V4Oli niin hyvä kysymys, että sait peukun minulta. Lyhyt vastaus: emme koskaan.
Et kai pidä itsekään kardaaniakselista???- automot1
Siinä tapauksessa täydellisessä kokemuksen puutteessa suosittelen sinun olemaan hiljaa autokesksuteluissa niin tällä palstalla kuin palstan ulkopuolella. Tai voithan esittää varovaisia kysymyksiä, mutta mitään tietäjän roolia turha skodistien ottaa. Sivusta kuuntelu on Skodistien autotietämyksellä ja kokemuspohjalla oikea rooli, vaikka usein skodistit tuntevatkin jonkinlaista ylemmyydentunnetta japanilaisilla kippasilla ajavia kohtaan, niin sama rooli heillä on autokeskustelussa kuitenkin loppupeleissä eli keskustelkaa tojoterojen, nissan-nikojen ja muiden VAG-kuskien kanssa vaikka puutarhanhoidosta.
- kippana
Juttusi ovat täällä yhtä relevantteja kuin jos Skoda- tai Dacia -intoilija tukkisi Mersu- tai Jaguar-palstan intoilemalla sillä miten paljon halvemmalla voisi autoilla valitsemalla edullisemman merkin. Ketään ei kiinnostaisi. Jotenkin ymmärtäisin jos hehkuttaisit edes ison Mersun jousitusmukavuutta tai äänieristystä halpisautoihin nähden, siinä kun on eroja joilla on merkitystä mutta ei. Mikä säälittävä pelle.
- automot1
On se rankka paikka kun ei ole kokemusta. Luuloja näillä VAG-tyypeillä sitten sitäkin enemmän ajotaidoistaan ja ritsoistaan. Joskus joutunut antamaan palautetta vapailla ratapäivillä ajolinjoista ja tahallisesta estämisestä, kun tulppaavat edessä. Onhan se mukavaa nöyryyttää takavetoisella kädettömiä etuveto ja nelivetokuskeja.
- ylinopeudetliikennevalo
Onpa hyviä sanontoja: pullaposki-skoda kuski, bmw (ilmeisestikin 850i -mallinen) meni niin kovaa en pysynyt perässä..
- sporttisille-oppitunti
Skoda RS-mallien tuning on suosittu lippispäiden juttu. Yritetään tehdä autosta sporttisemman näköinen. Toisaalta tekninen toteutus etuvetoineen on vahvasti tätä vastaan eikä ajonautintoakaan etuvetoinen tai nelvietoinenkaan tarjoa takavedon tavoin, tietenkään tähän kokemattomat RS-lippispäät eivät osaa sanoa mitään. Tuningissa saattaa oppia räpläämään auton vanteita, helmoja ja jälkimarkkinahiluja paikoilleen, mutta ajohommissa kädet loppuvat VAG-kuskeilla nopeasti kesken.
Itse harrastan juurikin päinvastaista toimintaa. Laitetaan esim. SLK 350 malliin SLK 200 merkintä. Ylimielinen Audimies tulee sitten viereiselle kaistalle näyttämään kuinka AUDI A5 "S5 LOOK A LIKE" Kulkee kun luulee, että SLK 200 on hinnat alkaen malli eikä kulje mihinkään.
No lopputuloksen näettekin ylhäältä. Audistin alahuuli väpättää eikä hän ymmärrä mitä tapahtui.- Sarkasmi.sakari
Ihanko totta? Jäät kuitenkin mun Tojo Aygolle.
- Automot1
Tuntuu olevan herkkä paikka jos jälkimarkkinatarvikkeilla tuunattu räikeän vihreä, punainen tai sininen huomiota hakeva jannu Octavia RS-mallissaan tulee vauhdikkaasti vierelle valoissa ja haluaa näyttää "hinnat alkaen" takaveto mallille kiihtyvyyttä.
Parasta on juurikin laittaa esim. SLK 200 mallimerkintä SLK 350 malliin. Ensimmäisen sukupolven SLK AMG on niin vakiomalli näköinen, että kesäkuussa laitan auton saapuessa Suomeen SLK 200 mallimerkinnän SLK 32 tilalle. 354hv suhteellisen kevyessä korissa saa jokaisen VAG-kuskin vinkumaan. Myös ne S4 ja S5 kuskit jotka haluavat näyttää jotakin ja luulevat ihan oikeasti auton olevan mopomoottorinen SLK 200.
Jos joku alkaa vikisemään niin aina voi ratatapahtumassa esimerkiksi nostaa konepellin ylös.
Myös C-sarjalainen W202 C36 kävi mielessä, mutta hyvät yksilöt harvassa. Yksi parhaimmista harrastekäyttöön hankittavista yllättäjäautoista olisi myös hieman helmoista ruosteinen, E200 lätkällä varustettu 2000-luvun alun Väyrynen E55 malliversiona. Ja taas ylimielisillä tuning-pelleillä alahuuli väpättää. - automot1
Mittaustulokset tasainen asvaltti tie:
2017 Skoda Octavia RS 230hv 1447kg (etuveto):
0-50 km/h: 3,0s
0-100 km/h: 6,9s
2017 ABT Sport Skoda Octavia 315hv (etuveto):
0-50 km/h: 3,0s
0-100 km/h: 6,3s
2010 Audi A5 3.0 TDI quattro "MTM TUNING S5 LOOK" 310hv (neliveto) 1698kg:
0-50 km/h: 2,3s
0-100 km/h: 6,0s
2012 Audi A7 3.0 TFSI quattro 310hv (neliveto):
0-50 km/h: 2,2s
0-100 km/h: 6,0s
2015 Mercedes C250d A 204hv (takaveto):
0-50 km/h: 2,3s
0-100 km/h: 6,9s
2016 Mercedes C350e Hybrid 272hv (takaveto):
0-50 km/h: 2,1s
0-100 km/h: 5,9s
2017 BMW 330e HYBRID 252hv (takaveto):
0-50 km/h: 2,2s
0-100 km/h: 6,4s- eikulje
Eli C-Mersu maksaa ainakin kymppitonnin enemmän kuin Skoda eikä silti voita kuin kaupunkinopeuksien kiihdytyksissä. Talveksi Mersun omistajan kannattaa jo hakea marmoritiskiltä pari Skodan takavaloja että voi harjoitella niiden katsomista etukäteen, ei tule sitten ihan yllätyksenä että joutuu niitä tuijottelemaan.
- Automot1
Mites 2017 talvitestin Ivalon jäällä tehdyt kiihtyvyystestit joissa takavetoinen Jaguar XE nopein (8,2s 0-60 kmh) kaikista autoista. 2016 muuten nelivetoinen Skoda Superb 2.0 tdi dsg L&K 4x4 kiihtyi 0-60 kmh samalla testipaikalla 6,8s. Ja tämä on aika n äärimmäisen talviolosuhteen testi, joka vastaa kutakuinkin olosuhteita joita ei kaupunkiajossa ole ikinä esim. pääkaupunkiseudulla. Etuvetoiset Han jäivät katselemaan 2017 tuossa kiihtyvyyskokeessa Jaguarin takavaloja. Mersu E220d meni saman välin takavetoisen 8,5s, joka on sama aika kuin etuvetoisen VW Tiguan ja Seat Ateca.
Miltä tämä tuntuu? Huomaa, että ethän sinäkään ole pakan vertaa ajanut missään olosuhteissa näilläkään talvitestin takavetoisilla autoilla. Sinä katselet aikalailla joka kelillä vuoden ympäri takavetoisen takavaloja. Kuivalla kelillä keväällä, kesällä ja syksyllä tehottomammalla takavedoilla yllätellään jopa noita lippispäiden "tehokkaita" nelivetoisia Audeja.
- kiiiiiikiiii
skoda on tykki
- niin.se.vain.on
Ei. Aki on Tykki ja Mira on Luoti.
- amot
https://www.nettiauto.com/audi/tt/9648210
Tästä etuvetoinen VAG-tuote kesäksi. Yritetty tehdä etuvetoisesta 2.0 TFSI ritsasta jonkinlainen Audi TTS / TT RS sekaversio.
Kiva jättää näitäkin jo niillä takavetoisilla n. 200 hv perheautoilla
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa942713En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361829- 101734
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3751640Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211601Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681437- 1191237
- 131166
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91136- 201039