Octavia farkkuni, Tdi -01, ajettu 160 tkm, on alkanut kolahdella etupäästään näillä kivoilla jäisillä nimismiehenkiharaisilla teillä. Onko jollain kokemusta siitä, mikä nivel tuolla alkaa ensimmäisenä olla vaihdon tarpeessa? Itse entisenä pösömiehenä veikkaisin koiranluita, mutta jos jollain parempaa tietoa, niin KIITOS!
Octavian etupään kolina
21
10060
Vastaukset
- golffi
tuommoinen etupään ontto klopsahtelu ajettaessa monttuihin (etenkin kaupunkinopeuksissa) johtuu lähestulkoon aina kallistuksenvakaajien kumipuslista. Ei ole isosta ongelmasta eikä rempasta kysymys.
En tiedä, onko Octavissa sama homma noitten kolinoitten kanssa. - golffi
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=4500000000001058&posting=22000000006458496
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=4500000000001058&posting=22000000006458496
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=4500000000001058&posting=22000000005833322 - pate
kolisi pakkasella ja varsinkin hitaasti ajettaessa esim. muhkuraisella parkkipaikalla.Kesällä ei kolinaa havainnut.En tehnyt mitään korjausksia ,koska ei vaikutusta ajo-ominaisuuksiin ja kolina vain hetkittäistä.Nyt mulla Ocu ja odotellaan tuttuja ääniä...
Nehän ne on sieltä menneet.Merkkiliikkeessä maksavat
alle 20 egee muistaakseni elikkä eipä kannata hakea mistään harakiriliikkeestä- ..........
no, ei ees oo!!!ne on vakaajantangon runko kiinnityksen kumihelat!!
- kumit
.......... kirjoitti:
no, ei ees oo!!!ne on vakaajantangon runko kiinnityksen kumihelat!!
Vakaajan kumit syy moiseen kolinaan, ei koiranluut. Jos olisi Fabia kyseessä, syy olisi ne koiranluut. Kumit n. 10€ kpl ja n.puolen tunnin veloitus merkkiliikkeessä on aika lähellä totuutta.Joten ei kustanna paljoa.
- **Ocu**
kumit kirjoitti:
Vakaajan kumit syy moiseen kolinaan, ei koiranluut. Jos olisi Fabia kyseessä, syy olisi ne koiranluut. Kumit n. 10€ kpl ja n.puolen tunnin veloitus merkkiliikkeessä on aika lähellä totuutta.Joten ei kustanna paljoa.
Haluan vielä kertoa merkkiliikkeen käytöksestä. Luin ensin nämä viestit ja menin ostamaan niitä kumeja. "Hölmönä" menin tosin ensin töiden vastaanottajan juttusille kyselemään, mikä Skodassani oikein kolisee, ihan piruuttani. Vastaus oli että ei sitä voi tietää ennen kuin tutkitaan....niin että varataanko aikaa?
Poistuin 20 metriä tiskin toiseen päähän varaosamyyjän juttusille ja kerroin kolinasta. Kaveri sanoi heti, että todennäköisesti vakaajan kumit, ihan niin kuin tällä palstallakin.
OPETUS: Kierrä huoltoneuvoja kaukaa, sillä liikaa oma lehmä ojassa ja haluaisi tutkituttaa autoasi 65 euron tuntipalkalla. Kysy mielummin varaosapuolen ihmisiltä, tietävät yleisimmät kuluvat osat. - auto ku auto
**Ocu** kirjoitti:
Haluan vielä kertoa merkkiliikkeen käytöksestä. Luin ensin nämä viestit ja menin ostamaan niitä kumeja. "Hölmönä" menin tosin ensin töiden vastaanottajan juttusille kyselemään, mikä Skodassani oikein kolisee, ihan piruuttani. Vastaus oli että ei sitä voi tietää ennen kuin tutkitaan....niin että varataanko aikaa?
Poistuin 20 metriä tiskin toiseen päähän varaosamyyjän juttusille ja kerroin kolinasta. Kaveri sanoi heti, että todennäköisesti vakaajan kumit, ihan niin kuin tällä palstallakin.
OPETUS: Kierrä huoltoneuvoja kaukaa, sillä liikaa oma lehmä ojassa ja haluaisi tutkituttaa autoasi 65 euron tuntipalkalla. Kysy mielummin varaosapuolen ihmisiltä, tietävät yleisimmät kuluvat osat.viimex kannattaa mitään tiedustella!
Itselläni olis aika pitkä tarina(tosi ku vesi) aro-yhtymastä!
koskien dieselin paineventtiiliä!
No jäipä maahantuoja/merkkihuolto kiinni valehtelusta ja mie sain v-maisen asiakkaan maineen!
No palo siinä noin 300€uroa turhaan vianpaikallistamisessa,katkera oon vieläkin siitä,vaikka parivuotta on jo aikaa! No eipä morkata enempää,kun näilläkin foorumeilla on omat sääntönsä!
T:Ex-nissanisti,nyt ja tulevaisuudessakin! - Pete
**Ocu** kirjoitti:
OPETUS: Kierrä huoltoneuvoja kaukaa, sillä liikaa oma lehmä ojassa ja haluaisi tutkituttaa autoasi 65 euron tuntipalkalla. Kysy mielummin varaosapuolen ihmisiltä, tietävät yleisimmät kuluvat osat.Ei huoltonouvoja voi alkaa arvailemaan asiakkaan ongelmia ja ostattaa varaosia mutun perusteella. Jos kolina ei olisikaan johtunut niistä kumeista, olisi asiakas (sinä) vaatinut päitä vadille ostettuaan vääriä osia.
- **Ocu**
Pete kirjoitti:
Ei huoltonouvoja voi alkaa arvailemaan asiakkaan ongelmia ja ostattaa varaosia mutun perusteella. Jos kolina ei olisikaan johtunut niistä kumeista, olisi asiakas (sinä) vaatinut päitä vadille ostettuaan vääriä osia.
Siinä tapauksessahan huoltoneuvojaksi kannattaisi palkata nätisti hymyilevä tyttö Siwan kassalta jos ei siinä mitään tartte tietää, vain varata huoltoaikoja. Tällä palstallakin oikea analyysi tuli heti ja kaikki tuskin on ex-huoltoneuvojia.
- golffi
**Ocu** kirjoitti:
Siinä tapauksessahan huoltoneuvojaksi kannattaisi palkata nätisti hymyilevä tyttö Siwan kassalta jos ei siinä mitään tartte tietää, vain varata huoltoaikoja. Tällä palstallakin oikea analyysi tuli heti ja kaikki tuskin on ex-huoltoneuvojia.
huoltoneuvoja osasi jo puhelimessa suoriltaan minulle heittää selostettuani vikaa, että lähestulkoon varmasti ongelma on noissa kumipuslissa.
Ei tosiaan lienee liikaa vaadittu, että huoltoneuvojatkin osaisivat heittää arvioita siitä, mistä on tod.näk. kyse. Etenkin kun vika oli noin ilmeinen.
ps. kuultuani remppasi hinnan, alkoi ottaa (jälleen kerran) kaalin omien kumien vaihdattaminen Stockmann Autolla. Ottivat 150e, vaikka vika oli paikallistettu jo puhelimessa aikaa varatessa. - soittokierros
golffi kirjoitti:
huoltoneuvoja osasi jo puhelimessa suoriltaan minulle heittää selostettuani vikaa, että lähestulkoon varmasti ongelma on noissa kumipuslissa.
Ei tosiaan lienee liikaa vaadittu, että huoltoneuvojatkin osaisivat heittää arvioita siitä, mistä on tod.näk. kyse. Etenkin kun vika oli noin ilmeinen.
ps. kuultuani remppasi hinnan, alkoi ottaa (jälleen kerran) kaalin omien kumien vaihdattaminen Stockmann Autolla. Ottivat 150e, vaikka vika oli paikallistettu jo puhelimessa aikaa varatessa.Kannattaa aina soittaa vähintään pariin-kolmeen liikkeeseen ennenkuin korjauttaa mitään. Muuten käy juuri noin että muutaman kympin hommasta tulee makseneeksi 150e.
Hintavertailu kannattaa erityisesti autohuoltojen kohdalla. - golffi
soittokierros kirjoitti:
Kannattaa aina soittaa vähintään pariin-kolmeen liikkeeseen ennenkuin korjauttaa mitään. Muuten käy juuri noin että muutaman kympin hommasta tulee makseneeksi 150e.
Hintavertailu kannattaa erityisesti autohuoltojen kohdalla.näin olen oppinut. Tosin tuon ja yhden toisen tapauksen jälkeen on kyllä niin, että soittokierrosta voi lyhentää yhdellä merkkikorjaamolla.
Luulisi, että nimekkäisiin merkkihuoltoihin voisi luottaa, vaikkakin maksaen pikkaisen extraa. Mutta yli kolminkertainen hintaero samasta työstä ei ole enää "pikkainen".
- **Ocu**
Kumit vaihdettiin ja kolinat tipotiessään! Kustannus : kumit yht. 16 euroa ja työ ei-merkkikorjaamolla 20 euroa. Kiitokset kaikille !
- samat kolinat
Sopiiko kysyä missä korjautit autosi,meinaan kun omassani on sama vika. Käsittääkseni sheriffikin sallii korjaamon nimen mainitsemisen,sehän kun ei ole mainos.
- Samu-75
samat kolinat kirjoitti:
Sopiiko kysyä missä korjautit autosi,meinaan kun omassani on sama vika. Käsittääkseni sheriffikin sallii korjaamon nimen mainitsemisen,sehän kun ei ole mainos.
... palaa!
Eli yleishyödylliset vinkit on ok. Bisneksen teko ei. - mun Ocussa
Samu-75 kirjoitti:
... palaa!
Eli yleishyödylliset vinkit on ok. Bisneksen teko ei.joten käyttämäsi paja kiinnostaa!
- **Ocu**
mun Ocussa kirjoitti:
joten käyttämäsi paja kiinnostaa!
Jos nyt autosi sattuu olemaan Jyväskylän lähistöllä, niin Autoykköset on oikea osoite.
- kari
kolinan aiheuttaa etupään kallistuksenvakaajien helat. Muistaakseni 20 kappale.
- Karille
Joo sehän tulikin selväksi jo muutama päivä sitten tässä keskustelussa,mutta kiitos kuitenkin osallistumisesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391759En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271598Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141404Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421358Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681275- 81131
- 121048
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7951- 20949
- 80889