Mediassa on nostettu hirveä häly sukupolvien välisestä taistelusta julkisen vallan käytössä.
Aikoinani äänestin aina mieluiten nuorta naisehdokasta, milloin sopiva oli tarjolla. Nyt olen alkanut miettiä, että pitääkö pyrkiä valitsemaan vaaleissa ehdokas aina vaan omasta ikäryhmästä. Uskon meidän vanhempien olevan tottuneempia ajattelemaan myös muiden kuin omaa (tai oman ikäryhmän) etua.
Olen hämmästyneenä kuunnellut, kun puhutaan että nuorten pitäisi ottaa valta ja pyrkiä vaikuttamaan siihen suuntaan, että vanhemmalta väeltä vietäisiin äänioikeuskin.
Uskallatteko vielä äänestää nuoria?
15
661
Vastaukset
- Ehkä tarpeen
Kuka ajaa muuten heidän etujaan?
- pettynyt
ollenkaan. Asun nimittäin Hesassa ja pettynyt siihen, että valtapuolueet eivät ole kiinnostuneita äänestäjistään. Yks demari heitti tän päivän Erkon sanomissa, että kaikki etujen heikennykset tehdään uhrien parhaaksi niinkun se suunniteltu arava-asuntojen vuokrantasauskorotus.
Yhdeksässä asunnossa kymmenestä on tarkoitus nostaa vuokraa että kaupunki voi nostaa edustajien palkkioita budjetin raameissa. Niin, että se siitä. Ensi askeleena jujussa on ilmeisesti asukasedustajien sijasta virkamiehet
kiinteistöyhtiöiden hallituksiin ja sitä rataa... - plunger
Eikö ihmiset äänestä heitä, jotka mediassa ovat mniten esillä myönteisen julkikuvan kanssa, siis nuoria ja kauniita ja sulavasti puhuvia ihmisiä, heidän maailmankatsomuksen kanssa ei ole väliä. Sitten jos saa päälle epäilyn rattijuopumuksen tai naisten kopeloimisen tai huoraamisen takia, on pelistä pois. Pitääkö nyt vielä katsoa ikä, kuin hevosta ostaessa? Kaikki ehdokkaat lupaa pelkää hyvää kaikille ja saavat sitä itselle jos tulevat valituksi. Suommeko tämän ryppyisille, kaljupäisille 50-60 vuotiaille. Heillä jo on, ja jos ei ole vielä, ovat luusereita. Emmekö aina äänestä nuoria, kauniita, rohkeita puolueesta riippumatta, heidän joukosta julkiskasvut aina valikoidaan, missit myös. Parasta edunvalvojan ainesta siis.
- Pirre*
vaan nuoria viisikymppisiä viisaita naisia, meissä on tulevaisuus ;)
- pettynyt
että teillä on unelmia vaaliuurnalle asti.
- Pirre*
pettynyt kirjoitti:
että teillä on unelmia vaaliuurnalle asti.
henkoht., on siellä jo valmiiksi valittavia nuoria ja kauniita 50 naissii, mie en ole tarpeeksi kaunis:), viisashan mie olen kyllä :DD
- Pirre*
vain asiallisesti puhhuin, ihan samat asiat mielessä vannehtii.
Toisaalta meidän ikäisiä on aika paljon siellä päättäjissä tällä hetkellä, että tuskin semmoinen lakiuudistus ihan helposti läpi menisi.
Mehukas vaalikeskustelun aihe vaan seuraavien eduskuntavaalien alla -luulen. Voi olla, että äänestyshalukkuus meidän ikäryhmässä ehkä hieman paranee, toivottavasti herätys tuli tarpeeksi ajoissa.- Optimisti-orv.
Ajatelkaapa kauhukuvaa toimivasta demokratiasta:
jos kaikki kansanedustajat olisivat "mulle kaikki heti" -nuoria. Pelottaa ajatellakin. Mitä muuta voisimme menettää äänioikeuden lisäksi?
Ainakin minä lupaan äänestää seuraavissa vaaleissa kaunista ja rohkeaa Pirreä* tai oman vaalipiirin reipasta 50 - 80 ehdokasta(mieluummin naista), jolla on sekä sydäntä että järkeä.
Äänestetään, että aina saataisiin äänestää. - HÖH!
Optimisti-orv. kirjoitti:
Ajatelkaapa kauhukuvaa toimivasta demokratiasta:
jos kaikki kansanedustajat olisivat "mulle kaikki heti" -nuoria. Pelottaa ajatellakin. Mitä muuta voisimme menettää äänioikeuden lisäksi?
Ainakin minä lupaan äänestää seuraavissa vaaleissa kaunista ja rohkeaa Pirreä* tai oman vaalipiirin reipasta 50 - 80 ehdokasta(mieluummin naista), jolla on sekä sydäntä että järkeä.
Äänestetään, että aina saataisiin äänestää.Äänestätkö naista vain koska hän on nainen vai kuunteletko mitä muutoksia hän haluaisi ajaa jos voisi?
- Optimisti-orv.
HÖH! kirjoitti:
Äänestätkö naista vain koska hän on nainen vai kuunteletko mitä muutoksia hän haluaisi ajaa jos voisi?
Useimmiten äänestän tuttua, asioihin perehtynyttä, mielestäni tärkeitä asioita ajavaa, kyvykästä ja laajakatseista naista.
Kyvyt ovat tärkeämpiä kuin sukupuoli. Mielestäni naiset ovat useimmiten miehiä kiinnostuneempia erityisesti sosiaaliseen hyvinvointiin liittyvistä kysymyksistä.
- Hmmm...
En äänestä iän tai sukupuolen mukaan vaan sen mitä ehdokkalla on sanomista!
äänestää ketään eduskuntavaaleissa.
Vain kunnallis-ja pressan vaalissa voin uskoa valintani jotain vaikuttavan.
jk.Olen kyllä aiemmin äänestänyt,mutta nykyisin annan toisten päättää ja tyydyn siihen.
ps,mitä nyt joskus innostun politikoimaan,mutta olen niin kaun äänestänyt,että kai sitä hieman uskaltaa vieläkin soppaa hämmentää.- Ymmällään oleva rouva
emw34 kirjoitti:
äänestää ketään eduskuntavaaleissa.
Vain kunnallis-ja pressan vaalissa voin uskoa valintani jotain vaikuttavan.
jk.Olen kyllä aiemmin äänestänyt,mutta nykyisin annan toisten päättää ja tyydyn siihen.
ps,mitä nyt joskus innostun politikoimaan,mutta olen niin kaun äänestänyt,että kai sitä hieman uskaltaa vieläkin soppaa hämmentää.Jos ei äänestä ei voi myöskään arvostella eduskunnan päätöksiä?
- Vanas*
Ymmällään oleva rouva kirjoitti:
Jos ei äänestä ei voi myöskään arvostella eduskunnan päätöksiä?
Että veroja ei ole varaa laskea. Mitä saatiin. Veroja laskettiin. Ei kyllä voi luottaa siihen mitä vaalilauseet kertovat. Siis TÄYSKÄÄNNÖS - uskomatonta. Äänestä siinä sitten ketä kulloinkin, tulos on mitä sattuu! Mikähän keino otettasiin käyttöön, että valehtelijat jotain oppisivat?
- Olen viisikymppinen
Ymmällään oleva rouva kirjoitti:
Jos ei äänestä ei voi myöskään arvostella eduskunnan päätöksiä?
Ja miksei muka voi? Perustele.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564930Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202265- 1031444
- 911395
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231356Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1501216Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681085Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi2661003- 72977
Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75965