https://www.talouselama.fi/uutiset/te/8a5a88cd-c4ea-33f1-a30a-d15c7e150805?ref=ampparit:4592
Britanniassa on pitkä tuuleton jakso, eikä hurraamista ole lähiaikoinakaan.
Huonon tuulen uutisia :(
8
911
Vastaukset
- missä-lienee
"Jossainpäin tuulee aina" keuhkoaa tuuleen huutajat.
Ilmeisesti Britannia ei ole Jossainpäin. - eituuleei
Alkaa tolloimmillekin totuus toivottavasti valjeta.
- fhfhfghfgh
Briteissä jo yhdeksän tuuletonta päivää. Ennusteen mukaan kohta pitäisi olla skotlannissa pari tuulista päivää 10 m/s. Ja sen jälkeen tuuleton kausi jatkuu toistaiseksi.
Eipä pidä tuo virheiden hokema "jossain tuulee aina" paikkaansa. - Huonotuulinen
Tuulivoiman tuotanto Suomessa tänään alimmillaan 15 MW - noin 0,7 % nimelliskapasiteetista.
- näköjään
Näköjään Suomikaan ei ole Jossainpäin. Suomi on täälläpäin.
"Jossain tuulee aina" pitää paikkansa, jos se "jossain" on riittävän kaukana. Esimerkiksi Suomi on vielä liian pieni alue, mutta Pohjoismaat ja Baltia yhdessä alkaa olla jo pätevän kokoinen. Alue kuuluu samaan sähkömarkkinaan.
- NoinhanSeOn
http://elstatistik.se/
Ei Skandinavia-Baltiakaan ole jossainpäin. Tuosta linkistä voit viimeisessä graafissa tutustua tuon alueen tuulivoiman tuotantoon, jolloin näet, että aika vuoristorataa on. Esim. viime helmikuun 17-23 päivinä oli pakkaskausi ja erityisen tuuletonta. Ja sama koskee myös muita maita, joilla on paljon tuulivoimaa Pohjanmeren vaiktuspiirissä. NoinhanSeOn kirjoitti:
http://elstatistik.se/
Ei Skandinavia-Baltiakaan ole jossainpäin. Tuosta linkistä voit viimeisessä graafissa tutustua tuon alueen tuulivoiman tuotantoon, jolloin näet, että aika vuoristorataa on. Esim. viime helmikuun 17-23 päivinä oli pakkaskausi ja erityisen tuuletonta. Ja sama koskee myös muita maita, joilla on paljon tuulivoimaa Pohjanmeren vaiktuspiirissä.Suomessa tuulituotanto voi pudota lähes nollaan. Pohjoismaisilla markkinoilla saadaan aina sentään muutama megawatti vähintään. Siltä osin "jossain tuulee aina" pätee Pohjoismaisilla markkinoilla, mutta tuulivoimaa puolustavana argumenttina se on kelvoton. Suomen kannalta ikävintä on, että tuulivoimaa ei saada juuri silloin, kun sitä erityisesti tarvittaisiin, eli huippupakkasilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa562208En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos321704Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3751509- 101504
Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141484Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681337- 121108
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul81044- 931043
- 20979