Yhä useampi vl nauttii jossain määrin alkoholipitoisia juomia. Oman havaintoni mukaan saunakaljat ja lomakaljat ovat yhä yleisempiä. Täysin julkista juominen ei tänä päivänäkään ole, joskin yleisissä tapahtumissa voi nähdä uskovaisiakin kaljatölkki kädessä.
Onko alkoholi tullut sopivaksi? Näin minä itse luulin ja olen ottanut myös toisinaan muutaman.
Olen kuullut paljon alkoholin kohtuukäytön puolesta puhuvia vl:iä, että ei Raamattukaan kehoita täydelliseen absolutismiin, joka tietysti olisi paras vaihtoehto. Jos juominen pysyy hanskassa, se on ihan OK uskovaisellekin.
Kuitenkin ihan hiljattain seurapuheessa tuomittiin varsin suorasanaisesti alkoholin käyttö kaikessa muodossa. Puhujasetä sanoi, ettei uskovainen juo tippaakaan alkoholia. Se ei ole uskovaisten juoma. Kuitenkin tämänkin jälkeen moni uskovainen ei ole kohtuullista käyttöä lopettanut. Yhä useampi pitää selkeitä rajanvetoja vanhanaikaisena. Jollekin se ei sovi, mutta toiselle voi sopia, ajattelevat yhä useammat. Mutta mitä mieltä Jumala on asiasta? Jeesuksen aikaanhan kyllä juotiin viiniä, mutta tänäpäivänä se ei ole enään välttämätöntä, kun hanoista saa puhdasta vettä. Onko ihminen silti oitis epäuskoinen, jos se päättää juoda yhden rentouttavan?
Alkoholin kohtuukäyttö, sopivaa vaiko ei?
Stemeler
2
165
Vastaukset
- Sivustaseuraaja
Vl-uskovaisen mietteitä voimme kuunnella täältä https://www.youtube.com/channel/UC8rr_r5djvLQiuOD0eFuz-Q
Taitaa olla niitä täysin tarpeettomia vl-juttuja. Koskahan joku huomaa pohtia veden juomisen sopivuutta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1153153- 122046
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371895Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4011763Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211661Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681477- 1201311
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101201- 131196
- 201059