Mihin sähköä saa käyttää?

Vihervaleko

Miksi sähköauto on polttomoottoriautoa hyväksyttävämpi, mutta sähköllä lämpiävä omakotitalo ympäristön kannalta ongelmallinen?

8

445

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sitä taustaa vasten, että Suomessa sähkön tuotanto jää koko ajan yhä enemmän jälkeen sähkön tarpeesta, kaikki sähkön käytön lisääminen on pahasta. Tätä eivät kaikki sähköautoilun kannattajat ymmärrä.

• Ilmailija.evp

Sähkölentokone on erittäin kiinnostava uusi innovaatio!

• Aktiivipiereskelijä

Mites ois kaasuauto, joka toimii omalla pierulla?

• tuntta

Siinäpä taas melkoinen ristiriita vihreässä politiikassa.

• Tositaustaa

Ei se sähköllä lämmitetty talo ole lainkaan ympäristölleen ongelmallinen, päinvastoin. Ei yhtään saastuta ympäristöään, paitsi jos siinä on myös puilla lämpiävä tulisija. Usein jopa asukkaat saastuttavat ympäristöään enemmän tupakoidessaan tai päästäessään koiransa tarpeilleen tonttinsa ulkopuolelle. Meteliäkään ei sähkölämmitystalo pidä, joten sitäkään saastetta ei ole. Kaikki ympäristöpäätökset ovat täysin poliitikkojen aivoista lähtöisin eli sinne osoitettava syyttävä sormi. Päättäjistä suuri osa asuu kerrostalossa ja heille energia-asiat ovat käsittämättömiä ja jonkun puoluejohtajan käskytyksen alaisia.

• niin-aina

"Ei se sähköllä lämmitetty talo ole lainkaan ympäristölleen ongelmallinen, päinvastoin. Ei yhtään saastuta ympäristöään"
        "lähipäästöjen" poissaololla sähköautoilijatkin puolustelevat kinnereitään. Mitä sen välii millä töpseleihin tuleva sähkö on tuotettu.

• Eivihreää

Tämä on sitä virheiden logiikkaa. Oikeasti pitäisi keskittyä siihen miten se sähkö tuotetaan co2 vapaasti ja luontoa säästäen. Tähän on vain yksi ratkaisu, jonka virheet kategorisesti ovat hylänneet tähän asti.

• Mutta koska silläkin tuotantotekniikalla on sama perusvika kuin tuulivoimassa, eli liian pieni tulokassavirta suhteessa investointikustannuksiin, pitäisi tukiaiset kohdistaa siihenkin. Vapaan sähkömarkkinan myytti on epäonnistunut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      67
      2395
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1779
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1614
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      374
      1565
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      16
      1525
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1397
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      106
      1141
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1118
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1084
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1009
    Aihe