Saksassa myynnissä ollut nazi-leikkikalu-ufo poistetaan myynnistä Saksassa sen jälkeen kuin kriitikot ovat todenneet että se antaa lapsille väärän historiakuvan siitä että saksalaisilla todellakin olisi ollut avaruudessa lentäviä ufoja.
Kriitikot toteavat että "mitään todisteita tällaisesta ei ole olemassa".
https://www.thelocal.de/20180619/toy-nazi-ufo-taken-off-market-after-criticism
Nazi-leikkikalu-ufo poistetaan myynnistä Saksassa
9
187
Vastaukset
- kaikkeasitä
Menee kyllä tämä touhu varsin naurettavaksi. Ei nazi ufoja ollut olemassa, mutta on täysin naurettavaa alkaa vaatimaan sen takia rakennussarjan poistoa myynnistä. Eipä silti, yritä kiivetä puuhun tai tehdä maja niin saat lastensuojelun kimppuusi. Eipä tarvitse ihmetellä miksi nuoriso voi pahoin.
- termitkohdalleen
No en sanoisi todennetussa historiassa pysyttäytyviä kriitikoiksi, vaan todellisuudessa pysyttäytyviksi.
- vihervasuri
Hyvä idea. Me ei tarvita nazileluja!
- Lelunnetiedetään
Vaikeatahan tuota teidän olisikin rektumiinne tunkea.
Siinäpä tulevaisuuden arvokas keräilyesine! Onnittelut heille, jotka tuon saivat käsiinsä ennen kieltoa.
Revellhän muuten noudatti Saksan sensuurilakia tuon fantasiasotakoneen suhteen.
Tiedättekö missä? ; )- jhggfjhbejv
Nyt on siis oikea aika ostaa ennen kuin ebay-hinnat pompsahtavat. Hakaristiähän noissa ei ole näkynyt sitten 80-90-luvun.
jhggfjhbejv kirjoitti:
Nyt on siis oikea aika ostaa ennen kuin ebay-hinnat pompsahtavat. Hakaristiähän noissa ei ole näkynyt sitten 80-90-luvun.
Niinpä.
Lentosimulaattoripelaajatkin hankkivat ensimmäisenä peliinsä Swastika -lisäosan, jotta Saksan ja Suomen ilmavoimien koneet saadaan historiallisesti autenttisen näköisiksi.
Kumma, ettei punatähteä, sirppiä ja vasaraa olla kielletty?
- Ironinen_Taivas
Tyypillistä meininkiä Saksassa. Natsisymboleita ei saa näyttää muuten kuin opetusmielessä. Ehkä ovat aikoinaan saaneet historialliset pienoismallit natsisymbolein sillä varjolla, että niillä oppii historiaa. Vaihtoehtohistoria ei sitten kelpaa.
- MeAgaln
Revell on pukannut panzer-variaatioita ulos sellaista vauhtia, että aiheet ilmeisesti loppuvat kesken ;)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391779En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271598Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141404Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421358Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681275- 81141
- 121048
- 20959
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7951- 80899