Hybridien kestävyys ja pienet ylläpitokustannukset ovat nostaneet hybridit hurjaan suosioon. Myynti Suomess on viidessä vuodessa seitsemäntoistakertaistunut. Vielä vuonna 2015 hybridejä myytiin 3.000 autoa. Tänä vuonna tullaan myymään vähintään 17.200 hybridiautoa, joista 75 % on Toyotia. Myynti taas lähes kaksinkertaistuu viime vuodesta.
Vuosi 2012:
https://www.hs.fi/autot/art-2000002633262.html
Vuosi 2017 ja vuosi 2018 tammi-maaliskuu
https://www.trafi.fi/tietopalvelut/tilastot/tieliikenne/ensirekisteroinnit/ensirekisteroinnit_kayttovoimittain/hybridikayttoiset_henkiloautot
V 2012 myytiin 1140 ja 2018 myydään 17200 hybridiä
14
233
Vastaukset
- karsea.kipponen
Ihan sama paljonko Yaris Hybridiä myydään . Paremman suorituskyvyn ja mukavuuden omaavat kilpailijat menevät yhtä vähällä.
- Kehveloja
Muta oonhan se hyypridi.
- OikeaaTietoa
Suomen suosityin hybridi on Auris ja sitä on myyty puolet enemmän kuin Yarista.
- ToyotaRuostuukinNopeaan
Wauh, no mitä väliä jos köyhät panikoi ja hankkii halpishybridiä kun parempaan ei ole varaa?
Tanan kalliita ylläpitää ja kuluttaa enemmän kuin tavisbensat, eli ylläriä tulossa monesta suuntaan. - Raksamies1
Öh, miten siihen hybridiin mahtuu työkalut mukaan.. ei oo varaa rav4 hybridiin.
- Yhä-Dieselisti
Hybridiä/ sähköautoa havittelevat: Kysykää uuden akkupaketin hintaa ennen ostopäätöstä ( uusinta on edessä 5 - 7v kuluttua )!
- ruostuviaRumiaTuhnuja
Aivan, takuuseen ei mene kuin vasta sitten kun tehoista on jäljellä alle 45%, eli hieno kusetus.
Todellisia tehottomuuspaketteja kaikki Toyotat, tehty suurkaupunkien ruuhkiin seisomaan. Silloin ei tarvitse tehdä ajo-ominaisuuksia, pelkästään yli tehostettu ja tunnoton ohjaustehtin riittää. - EiTarvitseUusiaKoskaan
Toyotan hybridien akkuja ei tarvitse uusia
Toyotan hybridien akkujen toimintaa valvotaan tehokkaasti hienolla elektroniikalla, jonka tarkoitus on nimenomaan pitää akut kunnossa mahdollisimman pitkään.
Aiemman Priuksen akusto on NiMH-tyyppinen. Sen jännite on 273 volttia ja kapasiteetti 6,5 Ah. Akusto painaa 53 kg. Amerikkalainen Consumer Reports testasi helmikuussa 2011 vuoden 2002-mallista, yli 200 000 mailia (320 000 km) ajettua Priusta ja vertasi sen kulutusta kymmenen vuotta aiemmin tekemäänsä Prius-testiin. Kymmenen vuotta sitten Uuden Priuksen kulutus oli ollut 5,79 l/100 km, kun paljon ajettuna vanha Prius kulutti 5,82 l/100 km, eli käytännössä kulutus oli sama. Lehti päätteli tästä, että akuston toimintakyky oli säilynyt käytännössä samana.
Amerikkalaistietojen mukaan akuston uusiminen merkkihuollossa maksaa jotakin tällä hetkellä 800 -1000 dollarin välillä, puretuista autoista akustoja saa jenkeissä jopa 300 dollarilla. Suomessa ei taida purkuun menneitä Priuksia monta löytyä. Akustoja voidaan myös korjata asentamalla vanhoista akustoista purettuja toimivia kennoja vaurioituneiden tilalle. Tämä on kuitenkin vain ehdottomasti osaavien ammattilaisten työtä.
Lähde: Tuulilasi-lehti Ketonen vastaa - Seonhalpa
Toyotan hybridin akkupaketti maksaa 500 euroa, mutta sitä ei koskaan tarvitse ostaa kokonaan uutta. Autopurkaamoilta saa kolari-Toyotien akkuja lähes ilmaiseksi.
- eisäästämitenkään
EiTarvitseUusiaKoskaan kirjoitti:
Toyotan hybridien akkuja ei tarvitse uusia
Toyotan hybridien akkujen toimintaa valvotaan tehokkaasti hienolla elektroniikalla, jonka tarkoitus on nimenomaan pitää akut kunnossa mahdollisimman pitkään.
Aiemman Priuksen akusto on NiMH-tyyppinen. Sen jännite on 273 volttia ja kapasiteetti 6,5 Ah. Akusto painaa 53 kg. Amerikkalainen Consumer Reports testasi helmikuussa 2011 vuoden 2002-mallista, yli 200 000 mailia (320 000 km) ajettua Priusta ja vertasi sen kulutusta kymmenen vuotta aiemmin tekemäänsä Prius-testiin. Kymmenen vuotta sitten Uuden Priuksen kulutus oli ollut 5,79 l/100 km, kun paljon ajettuna vanha Prius kulutti 5,82 l/100 km, eli käytännössä kulutus oli sama. Lehti päätteli tästä, että akuston toimintakyky oli säilynyt käytännössä samana.
Amerikkalaistietojen mukaan akuston uusiminen merkkihuollossa maksaa jotakin tällä hetkellä 800 -1000 dollarin välillä, puretuista autoista akustoja saa jenkeissä jopa 300 dollarilla. Suomessa ei taida purkuun menneitä Priuksia monta löytyä. Akustoja voidaan myös korjata asentamalla vanhoista akustoista purettuja toimivia kennoja vaurioituneiden tilalle. Tämä on kuitenkin vain ehdottomasti osaavien ammattilaisten työtä.
Lähde: Tuulilasi-lehti Ketonen vastaaHarva varmaan ajaa Usaan vaihtamaan akkuja. Kannattaisiko mieluummin selvittää kustannukset täällä. Miksi hintaa ei kerrota täällä ? Mun auto kuluttaa alle 4,5 litraa sadalla kaupunkipainotteisessa ajossa (diisel) Taitaisi hybridi tulla minulle kalliimmaksi.
10V akkuturva 350 000km Ei huolta akusta.
- epäilenvaan
Varmaan vaihtoarvo hybridillä huipussaan 9 vuotiaana.
- AinaKunnossa
epäilenvaan kirjoitti:
Varmaan vaihtoarvo hybridillä huipussaan 9 vuotiaana.
Akun testidokumentti on siinä myyjän pöydällä. Toyotia ei myydä huonolla akulla minkään ikäisinä.
Hybridi suosio leviää kulovalkean tavoin ! Eikä ihme kun tuote on niin hyvä.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1143131- 122016
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371885Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4001754Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211661Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681477- 1201311
- 131196
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91166- 201049