Ja taas pännii.
Ihmiset, jotka pitävät kännynsä kiinni. päivisin.
Heitä ei sitten koskaan tavoita, kun olisi asiaa.
Miksi heillä. ylipäätään on kännyä lainkaan, kun avaavat sen vain sillloin, kun johonkin soittavat.
Sanon tätä porukkaa vastuunpakoilijoiksi.
Jos tulisikin sellainen puhelu, että pitäisi äkkiä tehdä päätös.
He itse ovat kuitenkin suureen ääneen melskaamasaa, kun heidän puheluihinsa ei vastata.
Känny suljettu päivällä
101
1075
Vastaukset
- Kauhiaa
Ainahan voi laittaa teksti viestin, nykyään oletetaan että olisi aina tavoitettavissa, ihminen pärjäsi ennen ilman puhelinta.
Kauhiaa
Noloa laittaa tekstari että isäsi tekee kuolemaa.
Tässä ko. tapauksessa isä ehti kuolemaan, ennekuin tytär ehti kiireiltään lukea viestin.
Oli sunnuntaipäivä, ei työpäivä.- Kauhiaa
Kuolema ei odota puhelin määräystä,
Kauhiaa kirjoitti:
Kuolema ei odota puhelin määräystä,
Kau
Tytär nyt vain itki katkerasti siunauskappelissa kun ei ollut 10 kuukauden aikana koskaan ehtinyt vastaamaan isäänsä koskeviin asioihin.
Tuli ehkä paha mieli, kun tajusi, että soitot on soitettu, ainakin isän puolelta.- RealistiN
2lesken kirjoitti:
Kau
Tytär nyt vain itki katkerasti siunauskappelissa kun ei ollut 10 kuukauden aikana koskaan ehtinyt vastaamaan isäänsä koskeviin asioihin.
Tuli ehkä paha mieli, kun tajusi, että soitot on soitettu, ainakin isän puolelta.Täi sitten hän vain suri isänsä poismenoa, jota tuskin hänen puhelimeen vastaamisensa olisi estänyt.
- noohjooh
RealistiN kirjoitti:
Täi sitten hän vain suri isänsä poismenoa, jota tuskin hänen puhelimeen vastaamisensa olisi estänyt.
Eihän se olisi estänyt, ei. Mutta oma kokemus on, että omatunto jää soimaamaan.
Suru on harvoin mitenkään puhdas, siihen liittyy melkein aina enemmän tai vähemmän huonoa omatuntoa. Sen voi estää tekemällä aikaa toisille. RealistiN kirjoitti:
Täi sitten hän vain suri isänsä poismenoa, jota tuskin hänen puhelimeen vastaamisensa olisi estänyt.
Rea
Oi mikä loistava lohkaisu.noohjooh kirjoitti:
Eihän se olisi estänyt, ei. Mutta oma kokemus on, että omatunto jää soimaamaan.
Suru on harvoin mitenkään puhdas, siihen liittyy melkein aina enemmän tai vähemmän huonoa omatuntoa. Sen voi estää tekemällä aikaa toisille.nooh
Näinhän siinä kävi. Tytär katui ja katuu edelleen sitä, että unohti kiireiltään isänsä.
Vastaaja vain päälle tyyliin:
"En ole juuri nyt paikalla.
Otan hetimiten yhteyttä"
Ikinä ei ottanut.
Isän ääni jäi vastaajaan.- onerisuruja
2lesken kirjoitti:
Kau
Tuli ehkä paha mieli, kun tajusi, että soitot on soitettu, ainakin isän puolelta.todellisuudessa vain kuvittelet tietäväsi mitä tytär katuu tai suree
itse en isäni katumus soittoihin vastaa, sillä niin paljon hän pahaa minulle teki kun olin lapsi,
vain minä tiedän, muiden on turha arvailla ja syyllistää minua
suren ainoastaan sitä että hän oli isäni, eikä äitini minua suojellut onerisuruja kirjoitti:
todellisuudessa vain kuvittelet tietäväsi mitä tytär katuu tai suree
itse en isäni katumus soittoihin vastaa, sillä niin paljon hän pahaa minulle teki kun olin lapsi,
vain minä tiedän, muiden on turha arvailla ja syyllistää minua
suren ainoastaan sitä että hän oli isäni, eikä äitini minua suojellutoner
Voihan asia olla niinkin.
Tytär vain alkoi kuoleman jälkeen tekstaamaan minulle, en siis ole äiti, monituisia kertoja.
Ja uskalsi mokoma vielä alkaa kinastelemaan kanssani albasta ja kukkalaitteista, mitä arkun päälle laitetaan.
Nyt löytyi aikaa. Ja puhelin lauloi.
Siunaustilaisuudessa parkui kuin hengenhädässä..
Huono omatunto kolkutti, ihan vissisti.- onerisuruja
2lesken kirjoitti:
oner
Voihan asia olla niinkin.
Tytär vain alkoi kuoleman jälkeen tekstaamaan minulle, en siis ole äiti, monituisia kertoja.
Ja uskalsi mokoma vielä alkaa kinastelemaan kanssani albasta ja kukkalaitteista, mitä arkun päälle laitetaan.
Nyt löytyi aikaa. Ja puhelin lauloi.
Siunaustilaisuudessa parkui kuin hengenhädässä..
Huono omatunto kolkutti, ihan vissisti.oliko vainaja sinulle läheisempää sukua kuin tyttärelle, vai miksi hän ei voinut osallistua kukkien ja alban valintaan?
onerisuruja kirjoitti:
oliko vainaja sinulle läheisempää sukua kuin tyttärelle, vai miksi hän ei voinut osallistua kukkien ja alban valintaan?
oneti
Vainaja oli aviomieheni.- tyttärelle-isä
2lesken kirjoitti:
oneti
Vainaja oli aviomieheni.eli ei mitään sukua sinulle
- Olet-se-noita
2lesken kirjoitti:
oneti
Vainaja oli aviomieheni."Vainaja oli aviomieheni."
Unohdit siis kertoa, että sinä olit päällinen syy, miksi tytär ei vastannut isänsä viesteihin.
Olit omistushaluinen julmuri isästään ja tytär ei dikannut sinua. - hellitä.jo
2lesken kirjoitti:
oneti
Vainaja oli aviomieheni.Eikös hän kuollut jo vuosia sitten. Nytkö vasta haudataan vai noinko kirvelee vanhat asiat juuri mielenrauhan saavuttanutta leskeä.
- Ei.näytä.rauhalta
Leskikö saavuttanut mielenrauhan?
Näköjään - ei koskaan.
Saavuttanut mielenhorjunnan. tyttärelle-isä kirjoitti:
eli ei mitään sukua sinulle
tyttärel
Aviomiehet ovat yleensä eri suvusta.
Serkku vissiin saa lain mukaan olla puoliso?Olet-se-noita kirjoitti:
"Vainaja oli aviomieheni."
Unohdit siis kertoa, että sinä olit päällinen syy, miksi tytär ei vastannut isänsä viesteihin.
Olit omistushaluinen julmuri isästään ja tytär ei dikannut sinua.Olet-se
Minähän olin todellakin syyllinen kahden aikuisen ihmisen väliseen puhelinviestittelyyn, tai tässä tapauksessa sen puuteeseen.
Olin niin julma, että en kohorttiosastolle päästänyt tytärtä enkä muitakaan tulijoita, ilman kiireestä kantapäähän puettua suoja-asua.
Oli kyllä lääkärin määräys takana.
Eikä sitten kukaan tullut katsomaan sairasta miestä, eikä soittanut myöhemminkään kotiimme, kun olin omahoitaja.
Oi lesken, mikä julma akka.
Roviolle pitäisi mokoma hirviö tuupata.hellitä.jo kirjoitti:
Eikös hän kuollut jo vuosia sitten. Nytkö vasta haudataan vai noinko kirvelee vanhat asiat juuri mielenrauhan saavuttanutta leskeä.
hellitä.
Jo on mielenkiintoinen ketju.
Tuli mukaan kuolema, kirvelevä tappio ja hermoromahdus.
Pysytäänhän ruodussa ja suljetun kännyn syndroomassa.Ei.näytä.rauhalta kirjoitti:
Leskikö saavuttanut mielenrauhan?
Näköjään - ei koskaan.
Saavuttanut mielenhorjunnan.Ei.näytä
Unohdit otsikon ja kyssärin.
Olet ilmeisesti se kuuluisa lukihäiriöinen.
- noohjooh
Niin muakin jurppii ihmiset jotka leikkivät tavoittelematonta. Leikkiähän se on. Koska oikeasti kaikki ovat tavoitettavissa. Itsekästä. "Mua ei nyt huvita jutella sun kanssa."
Jos on kännykkä, niin sen voi laittaa äänettömälle, ja vastata vaikka viestillä. Tai soittaa myöhemmin takaisin.nooh
Kun känny on äänettömällä, sekin veettää.
Ei voi tietää, onko mahdollisesti sattunut jotain, kun ei vastata
- Psykoterapeutitar
Olispa vapauttavaa hankkia lankapuhelin😏 Kukaan ei vastaa, jos ei ole kotona ja kun vastaa, niin on kotona😄 Pois koko ikuinen tavoitettavuus, netti ym. jonninjoutava näpertäminen😂👍🏻
- Seonkätevä
Hanki gsm pöytäpuhelin, sitä ei tarvitse kuljettaa mukana.
- Harvoin.mukana
Hö ei matkapuhelinta tarvitse kuljettaa mukana.
Harvoin.mukana kirjoitti:
Hö ei matkapuhelinta tarvitse kuljettaa mukana.
Harvoi
😃Ihan kiva vastaus.
- RealistiN
Onneksi mikään ei määrää pitämään puhelinta aina mukana ja päällä, vaan jokainen voi valita itselleen parhaiten sopivan käyttötavan.
Oman puhelimeeni pääsee vapaalla ollessani vain "suosikki" listani puhelut lävitse, muille vastaaja kertoo etten ole tavoitettavissa ja pyytää jättämään tärkeissä asioissa viestin.
En soittele takaisin päin jos näen jonkun yrittäneen tavoitella minua, ellei sitten itselläni ole hänelle asiaa, sillä en koe jonkun soittoyrityksen olevan mikään soittopyyntö.
Puhelin orjuuttaa aivan liikaa ihmisiä, se on huono isäntä mutta hyvä renki.Rea
Toimiihan se noin, jos ei tarvitse tehdä pikaisia ja nopeuta päätöksiä
Kun hommaat asuntoja palvelutaloihin omaisillesi, itse olet hakemassa asuntoa, mökkiä myydään, hoitajat soittavat sairaalaansiirroista muista asioista.
Puhelin on kova sana ja melkoisen välttämätön.- RealistiN
2lesken kirjoitti:
Rea
Toimiihan se noin, jos ei tarvitse tehdä pikaisia ja nopeuta päätöksiä
Kun hommaat asuntoja palvelutaloihin omaisillesi, itse olet hakemassa asuntoa, mökkiä myydään, hoitajat soittavat sairaalaansiirroista muista asioista.
Puhelin on kova sana ja melkoisen välttämätön.Ei hetken epäilystä ettenkö puhelimen arvoa ymmärtäisi, kulloinkin ajankohtaiset tärkeät numerot ovat "suosikki" listallani. Yrittäjänä kuitenkin on tähän ikään jo oppinut, että vapaa-aikaa ei kukaan anna, vaan se on itse otettava. Kiireiset jättävät kyllä ääniviestin, itse voin sitten arvioida sen tärkeyden.
Kännykkäni on minua varten,
jos jollakin on asiaa, vastaan jos se on sillä hetkellä mahdollista, En ole aina tavoitettavissa aina, joskus kännykkä on milloin missäkin, unohtunut laukkuun tai autoon, Eikä kaikissa nutuissa ole taskuja, että kännykkää kantaisin aina mukanani.kännykkäni ei ole mikään jatke olemassaololleni. Laittakoot viestin, että asia on tärkeää soitatko, soita heti. yms
Mitä tuohon kuolemaan tulee, niin eikös se kuolema tule ihan rauhassa, ei tarvitse kännyköillä hötkyillä.
Vastaavassa tilanteessa jos omaiseni on sairaalassa, tai muussa tärkeässä paikassa, tai asia on sellainen että vastuuta kannetaan, olen aina antanut henkilökunnalle tai ko ihmisille luvan soittaa milloin vain ja ovat soittaneet milloin vain, silloin odotan puhelua, se on ihan eri asia.
Muuten olen todellinen vastuunpakoilija jos se vastuu on mielestäsi kännykän läpyskässä se vastuu, niin olkoon, minulla se vastuu on ihan muualla,
Samoin kun omaisteni ja sukulaisteni kanssa, meillä on vakiintuneet ajat, jolloin puhelin saattaa soida,
watsuppia käytetään ihan lähempien kanssa, ja siinä videoviestit toimivat tosi hyvin. Nopea ja helppo kanava kertoa asia suoraan.
Yhdelle veljelleni kannattaa soittaa heti urheiluruudun jälkeen ja joillekin vasta keskiyöllä jne
joidenkin kanssa on vallan sovittu, että sunnuntai-iltana kello silloin ja silloin pidetään yhtä esim.mais
Ei ollut kysymyksessä, että henkilö joskus ei ole tavoitettavissa.
Henkilö itse ilmoittaa, että hän ei koskaan avaa mummokännyään ennen puoltapäivää.
Eikä hänellä ole mitään muita laitteita käytössään.
Hänet pitäisi saada joidenkin asioiden hoitamista varten aamupäivisinkin kiinni, mutta ei onnistu.
Hyvä vedota myöhemmin, etten tiedä mistään mitään, kun en puhu enkä pukahda.
Ei hänellä ole myöskään vastaajaa.
Vastuunpakoilija on hän.
- flegmaatti
Entä tilanne kun soittaa herralle niin poikkeuksetta vastaa rouva?
Aivan kamalaa! Leikkiiköhän kyseinen mieshenkiö johtajaa jättäessään vastaamisen "sihteerin" tehtäväksi? Älykänny on vähän turhake tietokoneeksi, puhelimeksi riittäisi tavallinen peruspuhelin tai vaihtoehtona tabletissa puhelin ominaisuus kun tulee enimmäkseen käytettyä tablettia ja miksi maksaa kaksi liittymää.
- RealistiN
Riippuu tarpeesta. Itselleni tabletti olisi täysin turha (on ollut). Älykännyllä voi tarvittaessa vastaanottaa sähköpostit ja vastata niihin, tarkastaa osoitteet, käyttää navina yms. Läppärillä taas hoituu mallikkaasti nettisurffailu sekä somejutut. Työasioille on sitten pöytäkone ja isot näyttöruudut.
RealistiN kirjoitti:
Riippuu tarpeesta. Itselleni tabletti olisi täysin turha (on ollut). Älykännyllä voi tarvittaessa vastaanottaa sähköpostit ja vastata niihin, tarkastaa osoitteet, käyttää navina yms. Läppärillä taas hoituu mallikkaasti nettisurffailu sekä somejutut. Työasioille on sitten pöytäkone ja isot näyttöruudut.
Nii tuli vaa mielee, surfailen tabletilla vaikka pöytäkone, 7-8 tuuman tabletti ajais puhelimen ja tabletin kun känny on turhan pieni kirjoitteluun paksuilla sormilla, kännyä harvoin kuljetan mukana.
Pert
Itselläni on kolme älykännykkää. Hoidan kaikki asiani niillä.
En tarvitse läppäriä, tablettia enkä pöytätietsikkaa.
Operaattotin kanssa on passeli sopimus.2lesken kirjoitti:
Pert
Itselläni on kolme älykännykkää. Hoidan kaikki asiani niillä.
En tarvitse läppäriä, tablettia enkä pöytätietsikkaa.
Operaattotin kanssa on passeli sopimus.No ei ole kumma että rahat loppuu ennen eläkepäivää ;).
siilenämää kirjoitti:
No ei ole kumma että rahat loppuu ennen eläkepäivää ;).
siile
Ai meinaat, että operaattori on kallis.
Ei ole.2lesken kirjoitti:
siile
Ai meinaat, että operaattori on kallis.
Ei ole.No eikö kolome kuitenkin ole enämpi kuin yksi.
siilenämää kirjoitti:
No eikö kolome kuitenkin ole enämpi kuin yksi.
siile
Osaat laskea, mikä ilahduttaa.
Operaattorin kanssa olen tehnyt hyvän diilin kahden liittymän kanssa.
Kolmannessa puhelimessa on prepaid.2lesken kirjoitti:
siile
Osaat laskea, mikä ilahduttaa.
Operaattorin kanssa olen tehnyt hyvän diilin kahden liittymän kanssa.
Kolmannessa puhelimessa on prepaid.Eikait prepaidkaan ilmainen ole? Minä en ymmärrä lun mulleiole kuin yksi. Mihis sinä noin monta tarviit?
siilenämää kirjoitti:
Eikait prepaidkaan ilmainen ole? Minä en ymmärrä lun mulleiole kuin yksi. Mihis sinä noin monta tarviit?
siile
Yhdellä älyluurilla saan parhaat kuvat.
On varalla ja jos toinen luuri
tilttaa.
Hoidan edunvalvontahommat myös älyluurilla.
Kolmannen ostin edullisesti.
Prepaid aloituspaketti on halpa.
Ja siihen voi soittaa vaikka saldo olisi nolla.2lesken kirjoitti:
siile
Yhdellä älyluurilla saan parhaat kuvat.
On varalla ja jos toinen luuri
tilttaa.
Hoidan edunvalvontahommat myös älyluurilla.
Kolmannen ostin edullisesti.
Prepaid aloituspaketti on halpa.
Ja siihen voi soittaa vaikka saldo olisi nolla.Huoks. Onpa monimutkaista.
siilenämää kirjoitti:
Huoks. Onpa monimutkaista.
Ja pitääkö edunvalvojalla olla edunvalvontaa varten erillinen puhelin?
- aina.tavattavissa
siilenämää kirjoitti:
Eikait prepaidkaan ilmainen ole? Minä en ymmärrä lun mulleiole kuin yksi. Mihis sinä noin monta tarviit?
Pitää olla monta puhelinta kun omaisia on monessa hoitopaikassa.
Eihän se sopisi, että kun niin tärkeälle ihmiselle kuin leskelle soittaa ja puhelin olisi varattuna silloin kun jostain toisesta paikkaa soitetaan samaan aikaan. Luuri kummallekin korvalle ja yksi vielä pöydällä niinkuin suurilla johtajilla. aina.tavattavissa kirjoitti:
Eihän se sopisi, että kun niin tärkeälle ihmiselle kuin leskelle soittaa ja puhelin olisi varattuna silloin kun jostain toisesta paikkaa soitetaan samaan aikaan. Luuri kummallekin korvalle ja yksi vielä pöydällä niinkuin suurilla johtajilla.Ohhoh🤔
siilenämää kirjoitti:
Ja pitääkö edunvalvojalla olla edunvalvontaa varten erillinen puhelin?
siile
Ei tarvitse, mutta jätän sen palvelukotiin musiikin kuuntelua varten.2lesken kirjoitti:
siile
Ei tarvitse, mutta jätän sen palvelukotiin musiikin kuuntelua varten.Ai sulla on seksisin omat ha toisten kännyasiat. Miksei hoidettavalla ole ommaa ja omakustanteista.
siilenämää kirjoitti:
Ai sulla on seksisin omat ha toisten kännyasiat. Miksei hoidettavalla ole ommaa ja omakustanteista.
Oo eiku sekaisin
aina.tavattavissa kirjoitti:
Eihän se sopisi, että kun niin tärkeälle ihmiselle kuin leskelle soittaa ja puhelin olisi varattuna silloin kun jostain toisesta paikkaa soitetaan samaan aikaan. Luuri kummallekin korvalle ja yksi vielä pöydällä niinkuin suurilla johtajilla.aina.
Entisenä LA-tyttönä työpaikalla jouduin hallitsemaan puhelimet kuvaamallasi tavalla.
Olen todellakin niin tärkeä henkilö, etten ymmärrä ollenkaan, kun lähden Helsinkiin, millä ilveellä porukat pärjää ilman minua.
Onneksi on puhelin keksitty.siilenämää kirjoitti:
Ai sulla on seksisin omat ha toisten kännyasiat. Miksei hoidettavalla ole ommaa ja omakustanteista.
siile
Hoidettavan vanhan mummukännyn toimitin Tampereen tekniikan museoon.
Älykännystä pistän grönit rahkoset taipaleet soimaan.
Mitä sitä suotta liittymää ja älkkäriä pienistä rahoista maksamaan.
120€/kk käyttörahalla ei herra huonetta rakenna.2lesken kirjoitti:
siile
Hoidettavan vanhan mummukännyn toimitin Tampereen tekniikan museoon.
Älykännystä pistän grönit rahkoset taipaleet soimaan.
Mitä sitä suotta liittymää ja älkkäriä pienistä rahoista maksamaan.
120€/kk käyttörahalla ei herra huonetta rakenna.Nii, sullahan sitä massia on varsinkin loppukuusta kertomasi mukaan ;). Miksei hoidokki voi kuunella tavallista radiota?
- puhelintaja
On se hyvä että jotkut osaa panna puhelimensa kiinni ja olla ilman sitä. Varsinkin nykyajan nuoriso ja vähän vanhemmatkin ovat tulleet riippuvaisiksi tuosta läpsyttimestä. Elämä sekaisin jos joutuu tunnin olemaan ilman sitä. Todella sairas ilmiö josta pitäisi päästä jollain tavoin eroon.
Kyllä jonkin verran viduttaa kun jotkut vielä julkisissa tiloissa kailottavat puhelimeensa kaikki asiansa ja muidenkin ihmisten asiat ilman mitään häpyä kaikkien kuullen. Todella junttimaista. Julkisiin tiloihin pitäisikin saada kännykän käyttökielto ja järjestää joku puhumiskoppi.
Nuoriso se jopa ajaessaan, syödessään ja jopa naidessaan läpsyttää sitä lootaansa, siinä vasta huippu.
Kyllä tarttis alkaa tekemään jotain.Kyllä minullakin on käsitys, että ne ovat harvinaisia, joilla on känny kiinni.
Suurimmallaosalla älykänny on jatkuvasti käytössä.
Onhan ne fiksuja, jotka ei vastaa, jos keskustelevat muiden kanssa, vieraillilla, ei kaupassakaan ole mukava vastatapuhel
Kuljen lähes päivittäin koulubussissa.
Mikä autuus kun nuorisolla on kuulokkeet korvilla tai tekstaavat älyyn.
Joillakin on tabletti koulun tehtäviä varten.
Bussissa on hiljaista.
Ennenkuin meikäläisten ikäiset ja vanhemmat kuulovammaiset mummut kailottavat peräpukamavaivansa ja ummetuksensa vieruskaverille.
Onhan kai jokaisella aina välillä tilaisuuksia, jolloin kännykkään ei voi vastata ja se on äänettömänä tai suljettu. Jos soittajalla on tärkeää ja kiireellistä asiaa, voi lähettää viestin ja halutessaan voi yrittää tavoitella myöhemmin puhelimitse uudelleen.
Miltä tuntuisi, jos useammakin puhelimet alkaisivat soida kesken jotain tärkeätä tapahtumaa?
Jos puhelin häiritsee keskittymistä työntekoon tai tärkeään asiaan, sen voi laittaa äänettömälle. Halutessaan jokainen voi määritellä ajat, jolloin vastaa tai ei vastaa puhelimeensa.O-o
Olen hyvin tietoinen tekstarin lähettämisestä.
Josko vastaanottajan mummupuhelimeen edes mahtuisi koko asia.
On niin vanha nokiavempele vielä monella, että tila täyttyy, jos eivät muista tai osaa tyhjentää säälittävää museokapulaansa.
Tärkeä tapahtuma on eläkeläisellä bingoilu, ja kait sieltä nyt voi vastata.
Ollaan 60plus ikäpalstalla.
Enempi kun puolet täälläkin kirjoittavista on eläkkeellä.
- ö-Öö
Salainen numero
En halua olla kaikkien/aina tavoitettavissa. Kyllä meitsin saa kiinni, jos asiaa. Tutut tietää numeron. Iso suku, erittäin iso. Pari sukulaista tietää numeron. Osoitteen saa kuka tahansa, posti kulkee. Virallisissa asioissa viranomaiset saa kyllä yhteyden.
Elo ollut lokoisaa, kun ei julkista numeroa. Ei puhelinmyyjiä, ei rahan kerjääjiä, ei häiriköintiä. Jos jostain numerosta soitettu useasti lyhyen ajan sisään, tarkistan numeron. Jos asiallinen, soitan vastapuhelun. Useimiten puhelinmyyjiä, se siitä. Yleensä en ikinä vastaa outoihin numeroihin.
Netissä hyvä tietopalvelu soittaneista numeroista, ei aina tarvi soittaa kalliisiin numerotiedusteluihin:
https://www.kukasoitti.com/
Mä käytän sitä usein, huvin löytyy tiedot, siis yleensä. Sitten on nämät huijarinumbat, pitäkööt numeronsa.
Puhelimen kanssa pitää olla tarkkana. Kuin netinkin, ei kande jakaa tietojaan ihan surutta, helpolla tulee ongelmia.
Se, kuka vastaa mihinkin puheluun, siin aina syynsä. Voi olla ihan tilanteesta riippuvainen, tai jotain muuta. Mä yleensä vastailen tuttujen puheluihin. Ja sitten on, mihin en vastaa tilanteesta riippuen. Ja ne, jos erehtyn vastaamaan, suljen puhelun heti.
Poliisikin pitkään varoitellut asiasta.
Se mitä läpisit kuolemantapauksesta, ei kovin erikoista. Kas, kuka soitti? Hö, mulle soitti joku serkku ajat sitten. Ei esitellyt itteään. Puhui kolmannessa persoonassa yhden serkun olevan kuolemassa. Mä, että mitä se mulle kuuluu. Tuskin muistin koko kundia. Niino, se oli se sama mun serkku, joka teki kuolemaa. Tavallaan jälkeenpäin, kun tiesin, keljutti, mutta kun ei osannut suoraa sanoa, mistä kenkä puristaa, vähän niinkuin iteaiheutettuakin. Mainiten. po. heppuli ei ollut ikinä ennen soittanut mulle.
donald Trumbista muuten ollut juttua, Se ei tajua aikavyöhykkeitä. Soittelee japaniin, , keskellä yötä. Haloo, pitää olla todella tärkeää asiia, sellasessa ajoituksessa. Jos ois ollut asiapuhelu, varmasti ois mennyt läpi. ei ollut.
Niettä mulle se ja sama, kuka soittaa ja milloin, Vastaan kyllä, jos sattuu sopivasti. Jos ei mietin ehkä toimenpiteitä. Puhelimen orja ei kuitenkaan pidä olla ikinä. Se jäi mietityttämään, miks aloit toimimaan mielenpahoittajana, sen takia, että jollakin kuollut perheenjäsen. Olettais, että paha mieli jotenkin itse objektiin,kuoleeseen ihmiseen. EI paheksumiseen sukulaisiaan.
Taidat olla Uranuslainen.
=DW= Tuliko kuolema yllättäen vai hiipien antaen merkkejä itsestään jo aiemmin? Jos asuu kauempana eihän tytärkään sieltä isänsä kuolemalle mitään voi. Kyllä suhteet pitää hoitaa siihen maiillin jo aiemmin ettei tarvitse hautajaisissa itkeä selvittämättömiä asioita.
Saatko hyvän mielen mollatessasi tytärtä?siile
Ihan samassa
kaupungissa ikänsä asuivat.
Äitinä sinä varmaan tiedät ja osaat hoitaa myös lastesi ja heidän isiensä välille hyvät ja kestävät suhteet.
Miehen tytär oli huono esimerkki ikuisesta vastaajan käytöstä, johon hän ei koskaan vastannut.
Joo, sain hyvän mielen.2lesken kirjoitti:
siile
Ihan samassa
kaupungissa ikänsä asuivat.
Äitinä sinä varmaan tiedät ja osaat hoitaa myös lastesi ja heidän isiensä välille hyvät ja kestävät suhteet.
Miehen tytär oli huono esimerkki ikuisesta vastaajan käytöstä, johon hän ei koskaan vastannut.
Joo, sain hyvän mielen.Parraani olen yrittäny ja hyvin mielestäni onnistunu.siis sen tehny mitä olen voinu. On välejä ja välejä. Voihan olla että esimerkkitapaukselladi oli syynsä joita sinäkään et tiedä. Helppo osoitella muita sormella kun itse on täydellisesti elämässään onnistunu vai kui?
siilenämää kirjoitti:
Parraani olen yrittäny ja hyvin mielestäni onnistunu.siis sen tehny mitä olen voinu. On välejä ja välejä. Voihan olla että esimerkkitapaukselladi oli syynsä joita sinäkään et tiedä. Helppo osoitella muita sormella kun itse on täydellisesti elämässään onnistunu vai kui?
siile
Tytär katuu loppuelämänsä välinpitämättömyytään.
Siitä ole satavarma.
20-vuotta vietin mieheni kanssa yhteiseloa.
Tutustuin väkisinkin hänen jälkikasvuunsa.
Tämä ketju käsittää puhelimen käyttöä.
Älä vaihda puheenaihetta.2lesken kirjoitti:
siile
Tytär katuu loppuelämänsä välinpitämättömyytään.
Siitä ole satavarma.
20-vuotta vietin mieheni kanssa yhteiseloa.
Tutustuin väkisinkin hänen jälkikasvuunsa.
Tämä ketju käsittää puhelimen käyttöä.
Älä vaihda puheenaihetta.Ite otit tuon tyttären vahvasti esiin tässä puhelinaloituksessa. Jätä tytär rauhaan katumaan. Ei kai se sun migreenis ole ja puhelimensakin hoitaa ihan ite.
siilenämää kirjoitti:
Ite otit tuon tyttären vahvasti esiin tässä puhelinaloituksessa. Jätä tytär rauhaan katumaan. Ei kai se sun migreenis ole ja puhelimensakin hoitaa ihan ite.
siile
Älä nyt hiilly vieraasta ihmisestä.2lesken kirjoitti:
siile
Älä nyt hiilly vieraasta ihmisestä.Hiilly😂😂🤣. Mua ei kuule tällaiset jutut saa hiiltymään. Pitää olla pikkasen enempi syvyyttä asiassa et hiiltymään asti pakottas.
siilenämää kirjoitti:
Hiilly😂😂🤣. Mua ei kuule tällaiset jutut saa hiiltymään. Pitää olla pikkasen enempi syvyyttä asiassa et hiiltymään asti pakottas.
siile
🖕2lesken kirjoitti:
siile
🖕Ai sää oot oppinu tollasta emojii käyttään. Käytitkö edunvalvojan kännyä😂😉🤣
- noohjooh
Lukiessani vastauksia teki mieli vastata uudestaan. Joten...
Monet pelkäävät puhelimen sitovan ja orjuuttavan. Niin paljon toimintoja kuin kännykällä nykyisin on, ei se mikään turha pelko ole.
Mutta, on toinenkin puoli. Itse olen kännykän kanssa kokenut tietyn vapauden. Voin mennä ja tulla ja olla silti "läsnä" vaikkakin toisessa ulottuvuudessa. Jos on hätä, minua saa kiinni. Pyrin pitämään luuria mukaan niin paljon kuin on mahdollista, mutta en koe että olen puhelimen enkä sen koommin muiden ihmistenkään orja. Ei kukaan käske mua tekemään niin. Se on luonnollinen jatkumo ajalta jolloin lapset kaipasivat mua kun olivat isällään.
Mulla oli ystävä joka ei koskaan vastannut puhelimeen. Aina piti neuvotella aika jolloin voi soittaa, pyytää audienssia jonnekin viikon päästä. Otin sen siltä kannalta että hän ei halunnut olla minuun yhteydessä ja lopetin.
Ei tämä tarkoita sitä ettei ihminen saisi jättää vastaamatta. Totta kai saa, joskus on vähän pakkokin. Mutta siinä tapauksessa palataan asiaan heti kun pystyy. Sehän se kännykän yksi hienous onkin, se näyttää kuka on yrittänyt milloinkin. Sitä tavallinen puhelin ei tehnyt. Uutta tekniikka voisi joskus hyödyntääkin! Omaksua, ei taistella vastaan.en oikein ymmärrä jos jossain on hätä, niin mitä siinä voi tehdä jos on vain puhelimella tavoitettavissa, silloinhan pitäisi olla läsnä auttamassa. itselle tulee vain paskamainen olo kun ei pysty jostain kaukaa matkan takaa mitään auttamaan. sitä paitsi hätä on harvoin oikein todellinen, jos esim. joku on hukkumassa on hätä todellinen, mutta turha tuttaville on silloin soitella.
tammikuu-51 kirjoitti:
en oikein ymmärrä jos jossain on hätä, niin mitä siinä voi tehdä jos on vain puhelimella tavoitettavissa, silloinhan pitäisi olla läsnä auttamassa. itselle tulee vain paskamainen olo kun ei pysty jostain kaukaa matkan takaa mitään auttamaan. sitä paitsi hätä on harvoin oikein todellinen, jos esim. joku on hukkumassa on hätä todellinen, mutta turha tuttaville on silloin soitella.
tammi
Kaksi omaistani on palvelukodissa.
Olen toiseen tehnyt kirjallisen sopimuksen, että minulle voi aina soittaa, jos tule esim. sairaalanlähtö.
Tiedän mikä on homman nimi ja toimin ja infoan muita sukulaisia.
Haluamme osallistua omaistemme elämään hyvin aktiivisesti.
On myös tapaus, jossa antibioottia tarvittiin asukkaalle pyhäpäivänä.
Palvelukotiin ei tule lääkkeitä pyhisin eikä hoitajat hae.
Minulla on valtuutus apteekkiin,josta saan Kelakortin kanssa asukkaan antibiootit.
Tämä esimerkki on harvinainen, mutta ei mahdoton.- antti.biotti
2lesken kirjoitti:
tammi
Kaksi omaistani on palvelukodissa.
Olen toiseen tehnyt kirjallisen sopimuksen, että minulle voi aina soittaa, jos tule esim. sairaalanlähtö.
Tiedän mikä on homman nimi ja toimin ja infoan muita sukulaisia.
Haluamme osallistua omaistemme elämään hyvin aktiivisesti.
On myös tapaus, jossa antibioottia tarvittiin asukkaalle pyhäpäivänä.
Palvelukotiin ei tule lääkkeitä pyhisin eikä hoitajat hae.
Minulla on valtuutus apteekkiin,josta saan Kelakortin kanssa asukkaan antibiootit.
Tämä esimerkki on harvinainen, mutta ei mahdoton.No mitä siihen tarvitsee koko sukua mobilisoida. Kirjallinen sopimus on sinulla ja pitää se riittää.
- noohjooh
tammikuu-51 kirjoitti:
en oikein ymmärrä jos jossain on hätä, niin mitä siinä voi tehdä jos on vain puhelimella tavoitettavissa, silloinhan pitäisi olla läsnä auttamassa. itselle tulee vain paskamainen olo kun ei pysty jostain kaukaa matkan takaa mitään auttamaan. sitä paitsi hätä on harvoin oikein todellinen, jos esim. joku on hukkumassa on hätä todellinen, mutta turha tuttaville on silloin soitella.
Voihan aina olkapäänä olla. Ehkä isäni on ainut joka joskus fyysisesti tarvitsee minua, muille riittää että olen henkisenä tukena. Olen itsekin kokenut, että kertomalla ongelmista on jo suuri apu. Paljon terveempä se, kuin pitää ne sisälläni, jolloin ne saattaa paisua jopa ylisuuriksi.
noohjooh kirjoitti:
Voihan aina olkapäänä olla. Ehkä isäni on ainut joka joskus fyysisesti tarvitsee minua, muille riittää että olen henkisenä tukena. Olen itsekin kokenut, että kertomalla ongelmista on jo suuri apu. Paljon terveempä se, kuin pitää ne sisälläni, jolloin ne saattaa paisua jopa ylisuuriksi.
jos jossain on hätä, tai tarvitsee olkapäätä, on kaksi eri asiaa.
- noohjooh
tammikuu-51 kirjoitti:
jos jossain on hätä, tai tarvitsee olkapäätä, on kaksi eri asiaa.
Sano se jollekin joka soittaa auttavaan puhelimeen.
Jos lapsi soittaa ja sanoo "äiti, mulla on yksinäinen olo, puhu mulle vähän aikaa" niin se puhuminen on todellakin riittänyt, ja olen mieltänyt sitä hätäpuheluksi. Ei ole vaatinut mun läsnäoloa fyysisesti, henkinen on riittänyt. noohjooh kirjoitti:
Sano se jollekin joka soittaa auttavaan puhelimeen.
Jos lapsi soittaa ja sanoo "äiti, mulla on yksinäinen olo, puhu mulle vähän aikaa" niin se puhuminen on todellakin riittänyt, ja olen mieltänyt sitä hätäpuheluksi. Ei ole vaatinut mun läsnäoloa fyysisesti, henkinen on riittänyt.Tulee mieleen jotta annattaako tuollaista lasta sitten vielä jättää yksin kotiin. Ei liene eka kerta kun kokee itsensä tai olonsa yksinäiseksi. Pikku puhelu ei kauas kanna karkottamaan lapsen yksinäisyyttä. Älyvehkeet eivät vieläkään korvaa toista ihmistä, mites lie jatkossa lastenammarobotit :D.
- noohjooh
siilenämää kirjoitti:
Tulee mieleen jotta annattaako tuollaista lasta sitten vielä jättää yksin kotiin. Ei liene eka kerta kun kokee itsensä tai olonsa yksinäiseksi. Pikku puhelu ei kauas kanna karkottamaan lapsen yksinäisyyttä. Älyvehkeet eivät vieläkään korvaa toista ihmistä, mites lie jatkossa lastenammarobotit :D.
Ei ole edes mullakaan niin pieniä lapsia enää, vaikka myöhäissytytteinen olinkin asiassa.
Minun lapset täyttävät parin kuukauden päästä 20v. antti.biotti kirjoitti:
No mitä siihen tarvitsee koko sukua mobilisoida. Kirjallinen sopimus on sinulla ja pitää se riittää.
antti.
Lähimmät omaisey haluavat tietää,, mitä veljelleni kuuluu ja mennäänkö lasarettiin kukkapuskan kanssa.2lesken kirjoitti:
antti.
Lähimmät omaisey haluavat tietää,, mitä veljelleni kuuluu ja mennäänkö lasarettiin kukkapuskan kanssa.Mitä. Onko heillä kännyt kiinni kun tiedonsaanti on sun kolmen puhelimen varassa
siilenämää kirjoitti:
Mitä. Onko heillä kännyt kiinni kun tiedonsaanti on sun kolmen puhelimen varassa
siile
Ymmärsit vihdoin ketjun aiheen.2lesken kirjoitti:
siile
Ymmärsit vihdoin ketjun aiheen.Ai aihe oli se että sinä riepu olet ainoa julla on kolme älypuhelinta auki😂
- flegmaatti
Puhelimeni löhöää oh:n pöydällä, ollen kuitenkin päällä.
Jos vaimoni ei ole vastausvalmiudessa niin 15 sekunnin soiton siirto hoitaa asian.
Tulevista puheluista jää jälki ja tuntemattomat numerot ovat 99%.sti kauppiaita joita en tarvitse.
Vain matkoilla pidän puhelimen mukana. Kun polkumme eriävät = muija lähtee hypistelemään rättejä, niin on kohtullista saada tietää missä paikassa ja mihin aikaan tavataan.
Tämä järjestely on toiminut häiriöittä vuosikaudet. - 1eero
Ei aina tarvitse soittaa, yhteyksissä tulee oltua enempi tekstien avulla jos sitten enempi asiaa ni soitellaan.
Todellisuudessa nykyään tapahtuu vähän ettei yhteyksiä paljon tarvita.
Joskus tulee puhelu myynti tarkoituksessa, jos haluan vastata ni saatan joutessa lörpötellä ilmoitan alkuunsa etten osta mitään mutta jutellaa jos teitä huvittaa....yleensä heitä ei huvita lörpötellä.!Meillä on läheisten kanssa perustettu watsup-ryhmä joka on päivittäin aktiivisessa käytössä. Ehkä elämäntilanne on nyt sellainen. Soitellaankin päivittäin.
siilenämää kirjoitti:
Meillä on läheisten kanssa perustettu watsup-ryhmä joka on päivittäin aktiivisessa käytössä. Ehkä elämäntilanne on nyt sellainen. Soitellaankin päivittäin.
Ja kyllä ne lehtikauppiaat tykkää lörpötellä. Eivät usko kun sanoo et en tilaa mitään. Joutuu usein tylysti katkaisemaan puhelun.
- 1eero
Joo watsuppia myökii etupäässä, vai aktiisessa käytössä miten teillä riittää puhumista, tuskin mitään tärkeää !
1eero kirjoitti:
Joo watsuppia myökii etupäässä, vai aktiisessa käytössä miten teillä riittää puhumista, tuskin mitään tärkeää !
No se on nyt semmonen pala elämässä nieltävänä että juttua piisaa ja oomma vissiin kovia puhumaan kun aihe on akuutti. Siis keskimmäisen siskon kanssa.
- e.lä.mä
En koskaan vastaa jos en tiedä kuka soittaa! En ole apina.
Näen jälkeenpäin kuka soitti. - viinavienytaivosolut
mulla anopilla todettiin Alzheimer, jo jonkun aikaa on sekin kaivellut vanhoja, muuta tee kun muistelee kuka on tehnyt jotain tai jättänyt tekemättä. Itse tuntuu nyt olevan ainoa joka on aina oikeassa, aika raskasta sen kanssa, ja raskaammaksi vaan muuttuu.
- noohjooh
Mitä tekemistä tällä sinun viestillä oli aloituksen kanssa?
Niin tyypillistä palstaa tämä. Lesken aloitti keskustelun ja toi esimerkin palstalle jotta ihmiset ymmärtäisi mistä hän kirjoittaa. Jonka jälkeen aletaan puimaan millainen Lesken on.
- Mikä_milloinkin
Minulla on puhelin kiinni tai äänettömällä tai hukassa suurimman osan ajasta. Toistaiseksi siitä ei ole ollut mitään haittaa.
Puhelin on hyötytavara samoin kuin esimerkiksi kahvinkeitin. Kun tarvitsen sitä, pistän johdon seinään ja päälle. Kun en tarvitse, unohdan laitteen olemassaolon.
En sido elämääni puhelimeen, keittimeen tai mihinkään muuhunkaan. Sellainen riippuvuus ahdistaisi hirveästi.Mikä
Nyt sitten avasit luurin ja kirjoitit painavat sanasi tähän loppuun.
Pistetään kännyt kiinni tai heitetään kaikilla masiinoilla vesilintua.
Mitäpä sitä turhaa vastailemaan ja kenenkään asioista huolehtimaan.
Niinhän sitä pärjättiin ennenkin ilman luuria.
Lähdetään viilenevään iltaan uimaan ja katselemaan ja kuuntelemaan luonnon ääniä.
Haen hoitokoiran mukaani ja kävelemme yli peltojen ja kolmen sillan läpi kohti uusia ulottovuuksia
Se on moro.2lesken kirjoitti:
Mikä
Lähdetään viilenevään iltaan uimaan ja katselemaan ja kuuntelemaan luonnon ääniä.
Haen hoitokoiran mukaani ja kävelemme yli peltojen ja kolmen sillan läpi kohti uusia ulottovuuksia
Se on moro.Se on vaan niin että kukaan ei ole korvaamaton. Sinun hoidokkisi ovat hoitokodissa ja heistä huolehditaan siellä. Voit ihan rauhassa olla verhojen takana piilossa omassa yksinäisyydessäsi ja avata kännyn vaikka kerran päivässä. Kukaan ei ole korvaamaton.
siilenämää kirjoitti:
Se on vaan niin että kukaan ei ole korvaamaton. Sinun hoidokkisi ovat hoitokodissa ja heistä huolehditaan siellä. Voit ihan rauhassa olla verhojen takana piilossa omassa yksinäisyydessäsi ja avata kännyn vaikka kerran päivässä. Kukaan ei ole korvaamaton.
Vai onko niin päin että sinä olet riippuvainen hoidokeistasi?
- jo.vain
siilenämää kirjoitti:
Vai onko niin päin että sinä olet riippuvainen hoidokeistasi?
Joko sä olet löytäny ne hygieniahaalarit sille omaisellesi?
- Mikä_milloinkin
2lesken kirjoitti:
Mikä
Se on moro.En ole koskaan käynyt puhelimella suomi24:ssä, vaan muilla laitteilla.
jo.vain kirjoitti:
Joko sä olet löytäny ne hygieniahaalarit sille omaisellesi?
Ai oliko ne hukassa😂? Kielsin niiden käytön ja sen jälkeen niitä ei ole käytetty.
En vastaa tuntemattomiin numeroihin mikäli en odota soittoa esim. terkkarilta.
On minulla känny auki jos ei ole akku loppunut tai unohtunut autoon.
Kaveri soittaa pari kertaa päivässä, jos soittoa ei ala kuulua kaivan puhelimen esiin ja lataukseen tai menen autotalliin katsomaan.
Olen hyvin laiska puhumaan puhelimessa, onneksi enää ei tyttären ja kaverin lisäksi soita kuin veljeni harvakseltaan.
Silloin kun äiti ja mies olivat hoitopaikassa pidin puhelimen aina lähettyvillä, varsinkin sitten kun heidän vointinsa huononi.
Tyttären kanssa lähetellään enimmäkseen tekstiviestejä, ollaan puhelimen suhteen samanlaisia.- Mikä_milloinkin
Mistä johtuu, että teille tulee niitä puheluita tuntemattomista numeroista? Edellyttäen, että teillä on puhelinmyyntikielto kunnosa.
- vfihimsf
Jos joskut nuoruudessan on joutunut kokemaan suvun vainon ja poliisin ynnä kodinhoitajain lastensuojelun nimissä tekemät operaaatiot - unohtumatttomia elämyksiä väkvaltaisuudessaan vsasemmistolais- juopponarkki-eukkoojen toimesta - mitä on tehdä 40-50 vtyöuraa palkkatyoläisenä velkaorjuudessa hakattujen aivojensa, munuaistensa ja murtuneen selkärankansa varassa
- mitä asiaa muka ihmisillä olis vanhalle mummulllekaan jonka slmät sokeutuneet ja hampaaatkin kurkkuun hakatut juopponarkkien toimesta
Onnellisinta tietyst olis ollut varmaan että pyssyjensä ja puukkojensa kanssa huseeraaavat suvun miehet olis ehtinyt teloittaa pienten lasten äidin aikoinaan nuorena - ei olisi samanlaista vastuunpakoilua kuin nykyään kun tekopyhät ihmiset yrittävät esittää muka-muka- ystävällisyyttään.
Oman kodin ja perheen rauhaa ei ikinä mun ja lastenkaan elossa ole koskaan saanut olla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih557187Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7143343Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1441630Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2601481- 841355
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841351- 891230
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631217Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321165- 811124