Idea säryn kaikottamiseksi

Tutkijan.ainesta

Lipaisin muutama päivä sitten punaviinipullon illanmittaan. Aamulla oli päänsärky. Kärsin sen ja kyllähän se puolenpäivän maissa loppui. Vältän särkylääkkeitä ja varsinkin lievään krapulaani, jos maksa rasittuu jo muutenkin siitä punaviinistä. Sain idean nyt jälkikäteen. Mitä jos hieroisi päänahkaan Voltairea, kun sitä on muutenkin lonkkakolotusten silloin tällöin ilmaantuessa. Iholta imeytyessä särkylääke ei rasita maksaa. Tietenkin paksu vallaton tukkani rasvoittuisi, mutta ihan kokeeksi seuraavan viinipullon aikana kokeilen. Loppuisiko päänsärky Voltaire-voitelusta? Voisiko joku kalju tai harvatukkaisempi tällä palstalla kirjoittaja kokeilla?

18

269

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Terveysvaikutus

Ota sitä punkkuasi vain yksi lasillinen niin se on terveydeksi etkä tarvitse edes Voltarenia.

• Ennakko-voitelu

Ssmsn asian ajanee ilman asianajajaa, kun sivelee tuubillisen Beba ntinea peppuun, molemmille kannikoille yhtä aikaa, iatuutuu tiukasti ja alkaa dokailla.

• Tutkijan.ainesta

Hei Terveysvaikutus, ei kun otan sen pullon, kun sen kerran olen Alkosta hakenut. Sitten taas en hae ja häärään kaikkea muuta. Lasilla parilla en tee mitään. Eikä se alkoholin määrä ollutkaan tämän jutun juuri, vaan se Voltaire.
      Hei Ennakkovoitelu, katsoin googlesta, mitä on Bebantine, sehän on allergiavoidetta, ei tässä siitä ole kysymys. Rattoisaa yötä sinulle. kokeilepa aamulla Voltairea, jos on. Särkylääke rasittaa maksaa.

• Tutkitarkemmin

Punkku ei pilaannu vaikka pullo on korkattu. Se jaksaa odottaa tasan niin kauan että olet tyhjentänyt sen lasi / vrk -tahtia.

• ei tuu pää kippeeksi kahdenkaan punkkupullonkaan jälkeen
      ja maksa on terve
      vaihda valkkariin tai oo ottamatta
      jälkimmäisellä ainakin säästyt päänsäryltä
      eikä todellakaan kannata ottaa pullollista punkkua
      jos siitä krapula tulee.

• Tutkijan.ainesta

Nyt te ette kukaan ymmärrä. Miksi meninkään sanomaan, että pää tulee kipeäksi punkun takia. Miksen sanonut vaan että pää tulee kipeäksi. Halusin tietää parantaako Voltaire päänsärkyä siinä missä lonkankolotuksenkin. Se oli se pointti. Hoksasin vasta sitten kun päänsärkyni oli jo parantunut, enkä itse voinut enää kokeilla. Turha minulle on alkoholin käyttöä opettaa, juon just sillä tavalla kuin lystään ja autolla-ajoiltani joudan. Pääni ei vain koskaan tule muuten kipeäksi kuin joskus siitä punaviinistä.

• Heikunkeikku

"Tutkijan.ainesta"

Hupaisa aloitus. Kyllä mä tajusin, että aloituksen pointti oli tuo Voltaire, eikä punaviini.

Asiasta melkein toiseen, mut ei kuitenkaan, vaikka tavallaan kyllä.
        Punaviinissä pysyskelen.
        Kirjoitit, että pääknuppisi ei tule kipeäksi kuin aniharvoin ja syy on punaviini.
        Sitä tulin sanomaan, että syy siihen voi olla se, että et huomaa viiniä ostaessasi katsoa onko se vähätanniinista tai onks siinä keskitanniinista meinikiä vai peräti paljon tanniinia.

Tanniini laukaisee pääkivun. Koita ostaa seuraavan kerran sellaista viiniä, jossa on vain vähän tanniinia.
        Koska sinulla on Tutkija.ainesta, niin voinet tutkia tuotakin, ellet tutkijana jo ole sitä tehnyt.

Sen voin sanoa, että vähätanniinisia punaviineja on vähän. Alkon hyllyissä jokaisen viinipullon alla lukee selostus ja siinä mainitaan aina tuo tanniinisuuskin.
        Jos minä pistän nenäni lasin reunalle ja nuuhkaisen, niin oitis aivoni raksuttavat tiedon, että hei Heikku älä Vaan juo tätä viiniä, tässä litkussa on Paaaaljon tanniinia.
        Pääni pötkähtää kipeäksi hyvin-hyvin-hyvin helposti, mikäli viinissä on paljon tanniinia. Yksikin lasillinen voi laukaista migreenin.

Voltairen hierominen pääknuppiin on niin hauska idea, että melkein sitä voisi kokeilla:)
        Supistaakohan vai laajentaakohan se aivokopan ympäriämpärillä olevia verisuonia?
        Vai miten voltairen parantavat rasvasormet alkavat kipukohtaa hivelemään.

• Tutkijan.ainesta

No puhutaanpa sitten punkusta. Nyt kun kerroit, niin olen tuon aikaisemminkin kuullut mutta unohtanut. Valitsen viinin edullisuuden mukaan hinta/prosentit. Lisäksi katson jäännössokerin, maku ei merkitse mitään, kunhan ei maistu makealta, se on ällöä. Minulle hyvänmakuista punaviiniä, kuten ei mitään alkoholia, ei ole olemassakaan, mutta viininmaistajaisissa pystyn maistamaan, mikä viini on kallista. Minulle punkun tarkoitus on valua jäseniin aiheuttaen vähän hurlumhei-olon. Nappaan Alkosta aina saman pullon. Mielestäni hinta ennen juhannusta, jolloin otin punkkua edellisen kerran, oli 6,98 €, nyt oli 7,98 €. En ole seurannut hinnan nousua ja voin muistaa väärin. Ohessa linkki, kyllä siinä tanniinia on.
      https://www.alko.fi/tuotteet/436837/Footmark-Pinotage-2017

• kellosepänhommaa

Lähtee samalla aineella millä tulikin;)

• Bengalitikku

Voisi kopauttaa eduskunnan puhemiehen nuijalla päähän. Kyllä vanha kipu lähtisi.

(Ohje: aamulla krappikseen piimää, Pommacia sitten suklaata muutama pala ennen nukkumaanmenoa, mutta siitä myöhästyit.)

• Tutkijan.ainesta

Kaivoin tämän vanhan ketjun, kun keskustelin eilen sairaanhoitajan kanssa. Kipugeeli imeytyy päänahasta verenkiertoon, mutta ei ole säryn lievittäjä, eikä hoitajalla ollut tietoa, olisiko se poistanut päänsärkyni. Nuoret ovat käyttäneet sitä niin, että päänahkaan tehdään pieniä viiltoja, joihin on laitettu kipugeeliä. Se kuulemma sekoittaa pään huumausaineen lailla ja kun sen lisäksi ottaa pari kaljaa niin nuppi on sekaisin.
      Ja aloituksessani ei siis ollut kyse krapulanhoidosta vaan särkylääkkeen (jota minulla ei ollut) mahdollisesta korvaamisesta kipugeelillä, jota sitäkään en kokeillut, mietin vaan vaikutusta.

• Punkutar

Hyvä että olet saanut oikeaa ja relevanttia tietoa mieltäsi askarruttaneeseen aiheeseen. Joskus jostain luin, että punkulla olisi tulehduksia estävä vaikutus, mutta mene, tiedä. Terveysvaikutuksia sillä kuitenkin ihan tutkitusti on silloin, kun sitä ei käytetä väärin, ts. humaltumistarkoituksessa.

• Bengalitikku

Punkusta mm. voi saada migreenin.

• Tarkennus

Jotkut saavat mutta he saavat sen muustakin kuin punkusta.

• Bengalitikku

Minä juustosta, hajuista, appelssinimehustakin joskus jne.
        Itse en ole kymmeniin vuosiin, koska aiheutti nokkosrokon.

• hocipero

Kannattaisikohan haaveilla jostakin muusta vaihtoehdosta kuin tutkijuudesta, pellopelottomuus vaikka, kun rohkeutta ja ideoita tuntuu piisaavan, mutta siis alkoholin aiheuttamaan krapulaan ei särkylääke tehoa, että tämä sellaisena perusaksioomana pohdinnalle.

• auttaa-tai-ei

Miksi aloittajalle tarjotaan Voltarenia vaikka hän kaipaa Voltairea?

Pään hierontaan käy hyvin Voltairen sitaatti: "Sellaista ei voi toivoa, josta ei ole tietoa."

• Hah-hah-haaa

Totta tosiaan !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      84
      2605
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1819
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1684
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      370
      1609
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      18
      1562
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1417
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      119
      1227
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      13
      1166
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1126
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1029
    Aihe