Olen 13v poika ja mietin olisiko mahdollista saada jostain joku ns. työpaikka kun haluaisin vähän rahaa
tämmöisen idean sain kun siis kaverini 14v jakelee lehtiä ja saa siitä n. 90€ kuukaudessa
kiitos
Työtä nuorelle
2
150
Vastaukset
Pystyt saamaan töitä "virallisesti" vasta ensi vuoden puolella (eli sinä kalenterivuotena, kun täytät 14), paitsi jos työ on jonkinlainen esiintymishomma esimerkiksi näytelmässä.
Alaikäisenä ja varsinkin alle 15-vuotiaana voi olla todella vaikeaa saada töitä muuta kuin suhteilla.
Kannattaa kuitenkin olla aktiivinen ja kysellä vaikka sukulaisilta ja ehkä jopa naapureilta, että olisiko heillä tarjota mitään työtä. Itse olen esimerkiksi usein tarjonnut sukulaislapsille jotain pientä puuhaa, jos heillä on ollut kiinnostusta sellaiseen. Kerran olen työllistänyt pariksi viikoksi myös muunkin, kuin sukulaisen - hänen vanhempiensa luvalla tietysti - kun uskalsi tulla ihan soittamaan ovikelloa ja kysymään hommia. Tämä vaan esimerkkinä siitä, että joskus aktiivisuus ja rohkeus palkitaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa612260En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos321724- 101534
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3751529Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141484Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681357- 121108
- 1061091
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91054- 20979