70 plus palstan jouhevan komminikoinnin kompastuskivi tuntuu olevan se, että vastataan vaikka ei kysytä ja ei vastata kun kysytään.
Miksi?
Kuinkas näin on käynyt?
151
1952
Vastaukset
- vastaankunkysytään
Öööhh...mitä tarkoittaa tuo "komminikointi"?
- tzah.tzah.sano
Lyöntivirhe pitää sallia ilman "nokkimatta".
- äiteenkieli
tzah.tzah.sano kirjoitti:
Lyöntivirhe pitää sallia ilman "nokkimatta".
po. ilman nokkimista
- äiteenkieli
äiteenkieli kirjoitti:
po. ilman nokkimista
tai lyöntivirhe pitää sallia "nokkimatta".
- hyvinkorjattu
äiteenkieli kirjoitti:
po. ilman nokkimista
Hyvin korjattu, sillä kahta negaatiota ei pidä laittaa lauseeseen,
joko: nokkimatta
tai: ilman nokkimista.
- koskista
Kysyn nyt korpikirjailijallta kun en muualta löydä tietoa. Tuttavani kaipaa Kajaanissa Fb roskalavaa, ei löydä.
Onko lopetettu vai jollakin toisella nimellä?
Huomasin että joskus kierrätit tavaraa roskalavan kautta.
Kiitos jo etukäteen vastauksesta.- koskista
korppis kirjoitti:
Huomenta@
Ryhmä löytyy nimellä Roskis- kainuu.
Toimiva tavaroiden kierrätysryhmä.kiitos!
Miksi? kyselee aloittaja?
Siis tällaiset ohjeet tälläkertaa kirjoittajille? Onhan noita saanut vuosienmittaa lukea, milloin ei osata kirjoittaa asiaa ja ainakaan oikein joka sanaa, kun taas joskus puutumme henkilöön kirjoituksen takana, tuntematta häntä. Pahimmat ovat nämä "lääkärit", jotka määräävät reseptin heti, jos vastaus ei miellytä.
Tunnen korppiksen kirjoituksia aikapaljon, ja voin omastapuolestani sanoa, että saman kuvan olen saanut sinustakin, että itsekkin syyllistyt kaikeen tuohon, mitä nyt luettelit.
Kuinka oletit, että täällä olisi toinen meno, kuin tuolla 60 palstalla, koska samat naamathan täällä kirjoittelee? Muutama vuosi lisää, ei paljon muuta kirjoitustyyliä ja mielipiteitä.
Yritetään pärjätä kuitenkin jotenkuten sovinnolla ja ainahan voi häipyä pos, jos kovasti ahdistaa.Olen lukenut kommenttejasi, jotka ovat suunnattu minulle. En kuitenkaan ole seurannut sinun kirjoitteluasi yleisellä tasolla.
Kirjoitit.
"saman kuvan olen saanut sinustakin, että itsekkin syyllistyt kaikeen tuohon, mitä nyt luettelit."
Siis mitä minä luettelin?
Vastasit, et sisäistänyt aloitusta.korppis kirjoitti:
Olen lukenut kommenttejasi, jotka ovat suunnattu minulle. En kuitenkaan ole seurannut sinun kirjoitteluasi yleisellä tasolla.
Kirjoitit.
"saman kuvan olen saanut sinustakin, että itsekkin syyllistyt kaikeen tuohon, mitä nyt luettelit."
Siis mitä minä luettelin?
Vastasit, et sisäistänyt aloitusta."Vastasit, et sisäistänyt aloitusta."
Anteksi, jos en ymmärtänyt, mutta hyvä, että sinä ymmärrsit, että en ymärtänyt. Nyt täytyy ilmeisesti skarpata itsensä, että ymmärtäisi tulevat kirjoitukset, tai sitten täytyy luoda oma-aloitus.
Mitäs tämä nyt tarkoittaa?
"Olen lukenut kommenttejasi, jotka ovat suunnattu minulle. En kuitenkaan ole seurannut sinun kirjoitteluasi yleisellä tasolla."??
Väliäko hällä, koska en minäkään seuraa ketään yleisellä tasolla- sen enempää kuin, mitä nyt joskus kurkkailen joidenkin ystävien FB-sivuille.- korppis11
Kristiina23 kirjoitti:
"Vastasit, et sisäistänyt aloitusta."
Anteksi, jos en ymmärtänyt, mutta hyvä, että sinä ymmärrsit, että en ymärtänyt. Nyt täytyy ilmeisesti skarpata itsensä, että ymmärtäisi tulevat kirjoitukset, tai sitten täytyy luoda oma-aloitus.
Mitäs tämä nyt tarkoittaa?
"Olen lukenut kommenttejasi, jotka ovat suunnattu minulle. En kuitenkaan ole seurannut sinun kirjoitteluasi yleisellä tasolla."??
Väliäko hällä, koska en minäkään seuraa ketään yleisellä tasolla- sen enempää kuin, mitä nyt joskus kurkkailen joidenkin ystävien FB-sivuille.Kirjoitit. "Tunnen korppiksen kirjoituksia aikapaljon".
Minä en tunne sinun kirjoituksiasi kuin vain siltä osin, mitä olet minun kommentteihini vastannut, sitä tarkoitin.
En siis seuraa palstakirjoituksiasi.
- Makriina.ei.kirj
Vastaukseksi aloittajalle totean, että tämä ketjukin osoittaa aloituksen todeksi.
Tartutaan epäoleelliseen lyöntivirheeseen ja keskustellaan siitä.
Moni muukin aihe on niin vaikea käsiteltävä, että siirrytään pääasian herättämään sivuasiaan ja kirjoitetaan sitten siitä mielipide toisensa jälkeen.- niinettämikä
Mikä sitten on oleellinen lyöntivirhe?
Makriina@
Kun avasin aloituksen samat oli ajatukseni kuin sinulla. Vastataan vaikka ei ole kysytty tarttuen epäolennaiseen.- Makriina.ei.kirj
niinettämikä kirjoitti:
Mikä sitten on oleellinen lyöntivirhe?
No sanopa se! Mutta siihen epäoleelliseen kovasti innostutaan. Miksi?
- korppis11
Makriina.ei.kirj kirjoitti:
No sanopa se! Mutta siihen epäoleelliseen kovasti innostutaan. Miksi?
Niin, ehkä halutaan korostaa itseä ja omaa osaamista edes oikeinkirjoituksen osalta.
Eilen ennen nukkumaan menoa heitin aloituksen koska siirtymiseni tänne omaan ikäryhmään on aiheuttanut puskasyyhyä. Syytetään yhdestä sun toisesta asiasta, kirjoitetaan omista mielikuvituksen tuotteista, luetellaan oletuksia.
Juttelin aamiaispöydässä esikoiseni kanssa. Aihe oli valemedia. Niin ikävää kuin tämä onkin todeta, mutta sitä harrastetaan avoimesti täällä vanhustenkin palstallakun.
Jos haluaa kulkea Ilja Janitskin tietä päätyy valheeseen perustuvaan uutisointiin. Oikean uutisen pohjaa muokataan itselle ja seuraajilleen mieleiseksi.
He, jotka alkavat taistelemaan valheita vastaan heidät yritetään hiljentää kaivelemalla kymmenien vuosien vanhoja asioita, ymmärtämättä, että kaivajakin on vanhentunut ehkä viisastunut ehkä taantunut tuolla aika välillä.
Mitä ja ketä se hyöveijjää. - noperkeles
korppis11 kirjoitti:
Niin, ehkä halutaan korostaa itseä ja omaa osaamista edes oikeinkirjoituksen osalta.
Eilen ennen nukkumaan menoa heitin aloituksen koska siirtymiseni tänne omaan ikäryhmään on aiheuttanut puskasyyhyä. Syytetään yhdestä sun toisesta asiasta, kirjoitetaan omista mielikuvituksen tuotteista, luetellaan oletuksia.
Juttelin aamiaispöydässä esikoiseni kanssa. Aihe oli valemedia. Niin ikävää kuin tämä onkin todeta, mutta sitä harrastetaan avoimesti täällä vanhustenkin palstallakun.
Jos haluaa kulkea Ilja Janitskin tietä päätyy valheeseen perustuvaan uutisointiin. Oikean uutisen pohjaa muokataan itselle ja seuraajilleen mieleiseksi.
He, jotka alkavat taistelemaan valheita vastaan heidät yritetään hiljentää kaivelemalla kymmenien vuosien vanhoja asioita, ymmärtämättä, että kaivajakin on vanhentunut ehkä viisastunut ehkä taantunut tuolla aika välillä.
Mitä ja ketä se hyöveijjää.Puskasyyhyä?
Itsehän teit tänne aloituksen, jossa ilmoitat istuvasi puskassa... - korppis11
noperkeles kirjoitti:
Puskasyyhyä?
Itsehän teit tänne aloituksen, jossa ilmoitat istuvasi puskassa...Aiheuttiko oivalluksesi sinussa Pelle Peloton reaktion?
- herranenaikataas
korppis11 kirjoitti:
Aiheuttiko oivalluksesi sinussa Pelle Peloton reaktion?
Ristuksen räpylät...
Taidat olla melko tosikko. - korppis11
herranenaikataas kirjoitti:
Ristuksen räpylät...
Taidat olla melko tosikko.Mikä kommentissani on tosikkoa?
- tonttunätimpi
korppis11 kirjoitti:
Mitä ja ketä se hyöveijjää.Tuhti näkyy olevan. Kyllä se tontun kuva oli nätimpi. Se on kumma että korppikotka itse lavertelee elämisestään ja olemisestaan, mutta kun muut muistuttaa niistä kertomuksista , se on mustamaalausta.
- Voihanvehnä
Taidat itse olla sellainen pahanilmanlintu? Kuuskymppisissä joku kirjoitti palstan huonosta ilmapiiristä, niin sinä olit ensimmäisenä huutamassa vastaväitteitä. Nyt tulet tänne ja ensitöiksesi alat arvostelemaan muita. Jotain rotia kainuulaiselle, vaikka sillä onkin ulkomaalainen mies:)
Ennen kuin halkeat innostasi laita kopio huutamisistani niin katsotaan mihin viittaat ja pohditaan huudinko vai kirjoitinko kommentin. En minä ole mitään aloittanut, en nytkään sinä aloitit syyllistämään minua huutamisesta. Mitä tekemistä miehelläni on sinun elämässä, ei yhtään mitään.
Annat itsestäsi yksinkertaisen kuvan.- HerääPahvi
korppis kirjoitti:
Ennen kuin halkeat innostasi laita kopio huutamisistani niin katsotaan mihin viittaat ja pohditaan huudinko vai kirjoitinko kommentin. En minä ole mitään aloittanut, en nytkään sinä aloitit syyllistämään minua huutamisesta. Mitä tekemistä miehelläni on sinun elämässä, ei yhtään mitään.
Annat itsestäsi yksinkertaisen kuvan.Muistan lukeneeni kuinka kaikki opiskelisi jäivät kesken. Lopulta pääsit jostakin syystä päällikön varamieheksi ja keuhkot sillä palstalla. Sinä et ole koskaan saavuttanut mitään elämässäsi, pelkkää epäonnistumista joten ystävällisesti, älä kirjoita mitään toisen yksinkertaisuudesta. Pönttö!
- pelottavaseonp
HerääPahvi kirjoitti:
Muistan lukeneeni kuinka kaikki opiskelisi jäivät kesken. Lopulta pääsit jostakin syystä päällikön varamieheksi ja keuhkot sillä palstalla. Sinä et ole koskaan saavuttanut mitään elämässäsi, pelkkää epäonnistumista joten ystävällisesti, älä kirjoita mitään toisen yksinkertaisuudesta. Pönttö!
Ei se ole saanut edes miestä ja poikansa samaa maata, ilman akkaa. On niin karmea akan malli ollut kotona.
- naseva
pelottavaseonp kirjoitti:
Ei se ole saanut edes miestä ja poikansa samaa maata, ilman akkaa. On niin karmea akan malli ollut kotona.
Suomalainen mies ei katso kauaa tuollaista kahjoa, hollantilainen ei ymmärrä kuinka hullu se on.
- Sivustaseurannut
naseva kirjoitti:
Suomalainen mies ei katso kauaa tuollaista kahjoa, hollantilainen ei ymmärrä kuinka hullu se on.
Näillä muun kansalaisuuden mieheksi ottaineilla on yhteinen piirre - He eivät saa saa suomalista miestä, ei kukaan katsele tuollaisia pirttihirmuja. Omat pajatkin pelästyneet niin pahasti etteivät saa perillistä aikaiseksi.
Sivustaseurannut kirjoitti:
Näillä muun kansalaisuuden mieheksi ottaineilla on yhteinen piirre - He eivät saa saa suomalista miestä, ei kukaan katsele tuollaisia pirttihirmuja. Omat pajatkin pelästyneet niin pahasti etteivät saa perillistä aikaiseksi.
taidatte olla tällä palstalla
vieläkin hullumpia kun kuuskymppiset
tai sanoisinko että kateellisempia
jos toisella on elämä mallissaan
fiksu mies älykkäät ja välittävät pojat
nyky nuoret on sen verran fiksumpia kun te olitte nuoruudessanne
ensin pistetään talous kuntoon
ja sen jälkeen tehdään lapsia
että myös isällä on mahdollisuus jäädä vanhempain vapaalle
ja sitten on myös niitä jotka ei saa lapsia
en menis kellekkään sanomaan noin
niinkun sinä viimeisessä lauseessa kirjoitit
jos ei ihmistä tunne henkilökohtaisesti
niin toi viimeneinen lause voi satuttaa ja syvältä
onko sulle kukaan koskaan kertonu miltä tuntuu
jos ei saa lapsia ja miltä se myös vanhemmista tuntuu
katsoa vierestä voimatta mitenkään autta.- jopaspomppasi
viivatiina kirjoitti:
taidatte olla tällä palstalla
vieläkin hullumpia kun kuuskymppiset
tai sanoisinko että kateellisempia
jos toisella on elämä mallissaan
fiksu mies älykkäät ja välittävät pojat
nyky nuoret on sen verran fiksumpia kun te olitte nuoruudessanne
ensin pistetään talous kuntoon
ja sen jälkeen tehdään lapsia
että myös isällä on mahdollisuus jäädä vanhempain vapaalle
ja sitten on myös niitä jotka ei saa lapsia
en menis kellekkään sanomaan noin
niinkun sinä viimeisessä lauseessa kirjoitit
jos ei ihmistä tunne henkilökohtaisesti
niin toi viimeneinen lause voi satuttaa ja syvältä
onko sulle kukaan koskaan kertonu miltä tuntuu
jos ei saa lapsia ja miltä se myös vanhemmista tuntuu
katsoa vierestä voimatta mitenkään autta.Tarkoitatko sitä, että vanhemmat katselevat avuttomina vieressä, kun poika yrittää saada lasta aikaiseksi?
Perverssi!!! jopaspomppasi kirjoitti:
Tarkoitatko sitä, että vanhemmat katselevat avuttomina vieressä, kun poika yrittää saada lasta aikaiseksi?
Perverssi!!!sää se vasta perverssi oot
varsin hyvin tiesit mitä tarkoitin
mutta menit kääntämään sen noin
idiootti!!!viivatiina kirjoitti:
sää se vasta perverssi oot
varsin hyvin tiesit mitä tarkoitin
mutta menit kääntämään sen noin
idiootti!!!Tämä sivustaseurannut moninikki on sama, joka järjestää hulapaloita myös plu 60 palstalla. Tässä ketjussa hän toteuttaa aloituksen teemaa.
Ei vastata kun kysytään ja vastaa kun ei kysytä. Lisäksi tällä nimimerkillä on luetun ymmärtämisen vaikeuksia. Hän vastaa mitä sattuu. Muistin varaisesti tulkitsee väärin. Alkavaa dementiaa, uskoisin.korpikirjailija kirjoitti:
Tämä sivustaseurannut moninikki on sama, joka järjestää hulapaloita myös plu 60 palstalla. Tässä ketjussa hän toteuttaa aloituksen teemaa.
Ei vastata kun kysytään ja vastaa kun ei kysytä. Lisäksi tällä nimimerkillä on luetun ymmärtämisen vaikeuksia. Hän vastaa mitä sattuu. Muistin varaisesti tulkitsee väärin. Alkavaa dementiaa, uskoisin.juu mietin että jotain tuttua oli tyylissä.
- Tulokas.ja.kaverit
HerääPahvi kirjoitti:
Muistan lukeneeni kuinka kaikki opiskelisi jäivät kesken. Lopulta pääsit jostakin syystä päällikön varamieheksi ja keuhkot sillä palstalla. Sinä et ole koskaan saavuttanut mitään elämässäsi, pelkkää epäonnistumista joten ystävällisesti, älä kirjoita mitään toisen yksinkertaisuudesta. Pönttö!
No nythän pomppas. Tänne seitsemänkymppisiin kuule pääsee, vaikka ei ole loppututkintoa. Korppis on tullut tänne yhdellä ovenavauksella, eikä ole takaisin potkaistu. Teillä taakse jäävillä tuntuu olevan hätä ja tuska, kun ette nyt pääse mukaan.
Täyttäkää kriteerit, eli 70 vuotta, niin tänne on teillekin ovet auki. Eikä opiskelutuloksia kysellä. Ja kyllähän huomaatte, että nuoremmillekin on ollut tilaa palstoilla. Sopii tänne.
Olisi vaan sitä mukavaa, jos tulijoilla olisi jotain sanottavaakin, mutta ilmeisesti teille riittää korpin nokkiminen.
Täällä oli aikoinaan kovat riidat, jotka laantuivat luojan kiitos vähitellen. Kukaan ei toivo niitä aikoja takaisin. Sen vuosi ärhäkkyys olisi mukava jättää sinne kuuskymppisiin. - Reposaari
korpikirjailija kirjoitti:
Tämä sivustaseurannut moninikki on sama, joka järjestää hulapaloita myös plu 60 palstalla. Tässä ketjussa hän toteuttaa aloituksen teemaa.
Ei vastata kun kysytään ja vastaa kun ei kysytä. Lisäksi tällä nimimerkillä on luetun ymmärtämisen vaikeuksia. Hän vastaa mitä sattuu. Muistin varaisesti tulkitsee väärin. Alkavaa dementiaa, uskoisin.Eikä niin alkavaakaan dementiaa. Mutta kun 70 palstan ainoa ammattilainen on jo täyttänyt 83v sen voi jotenkin käsittää.
- hys7hys
Aloittajan ilkeys taka riitelyn.
- kohta80
Onko se nyt niin kovin fiksua alkaa heti arvosteleen palstalaisia, kun palstalle tulee ns. uutena kirjoittajana.
- eevakatriina
Kyseinen nainen sotki 60 palstan ja häädettiin pois sieltä. Näköjään jatkamassa samaan tyyliin täällä. Suhtautukaa varauksella kaikkeen mitä kirjoitatte, hän painaa kaiken mieleensä, jopa kopioi keskusteluja jotta pääsee kaivelemaan ja syyttelemään muita sanomisista. Erittäin vainoharhainen ja vaarallinen!
eevakatriina kirjoitti:
Kyseinen nainen sotki 60 palstan ja häädettiin pois sieltä. Näköjään jatkamassa samaan tyyliin täällä. Suhtautukaa varauksella kaikkeen mitä kirjoitatte, hän painaa kaiken mieleensä, jopa kopioi keskusteluja jotta pääsee kaivelemaan ja syyttelemään muita sanomisista. Erittäin vainoharhainen ja vaarallinen!
tunnetko hyvinkin tämän
vainoharhaisen ja vaarallisen naisen.viivatiina kirjoitti:
tunnetko hyvinkin tämän
vainoharhaisen ja vaarallisen naisen.Mistä näitä sikiää 😆
Mistä näitä sikiää 😆
sitä määkin oon ihmetelly
jo yli kymmenen vuotta :)
- kyllästyttääjo
Kuka sinultakaan on kysynyt tuosta ulkomaan poikaystävästä yhtään mitään. Silti sitä tuputat joka väliin. Minkä ikäinen ei ole enää poika ? Eikö edes 80 riitä ? Eikö niillä sinun nelikymppisillä pojilla ole omaa elämää, jatkuvasti majailee mökiläsi? Et ole kauan palstalla häärännyt mutta on jo otsaa arvostella joka asiassa suunapäänä.
Jahas, nyt on häriköinti ja henkilöön kohdistuvat hyökkäykset aloitettu myös täällä. Oliskohan sama hermoromahduksen saanut tyyppi kuin naapuripalstalla.
- ontaasvauhtia
Jos aloittajaa tarkoitat, niin juu.
- näinluulemma
On vissiin sama, joka sai hepulin Sillanpään haukkumisesta.
- korppis11
Paloma@ kesän lämmintä elokuun iltaa toivottelen Korven laiturilta. Esikoinen tehnyt syystöitä, mökin nurkat siivottu. Kiva fiilis tein lohilaatikkoa, syötiin, hyvää oli, nyt saunaan.
Ei tää hyökkäys heiluta minua. Sama seko kuin aikaisemmin, itsensä saa naurun alaiseksi ei muita.
Nyt saunaan aijon uidakin ; ) - näitä-mietin
Oliskohan sama hermoromahduksen saanut tyyppi kuin naapuripalstalla."
Ja tuotako kyselet tosissasi, sillä aikamonella tuntuu olevan muistikuva korppiksen omista kirjoituksista ja se ei ole yksi, tai kaksi, vaan meitä on useitä, jotka muistavat korppiksen kärkevät kirjoitukset, ja myös ne itsekehut, kuinka hienosti hänellä menee, mutta ei varmasti toisilla, että olisivat edes ulkomaille päässeet koskaan?
Naurettavin idea oli häneltä, kun hän kuvaili itseään hipsteriksi ja sitten sekosi jo Hesassa, että ei eroittanut Kamppia (linja-auto asema)ja Kämpistä, joka on hienosto hotelli. Ja entäs nämä CV Ja CW, koska olihan se hienompaa kirjoitta CW?, josta oli aihetta pilkata asian oikaisijaa, koska hän ei mukamas ymmärrä?
Hyvin minä ymmärrän teidän ystävyyden nyt, mutta joskus muistelen, että korppis vastaili sinulle aika kärkevästi, koska sinä olit matkustellut paljon enenmmän ja sehän ei sopinut hänen pirtaanasa.
Harmi, että me toiset palstalaiset emme ole tavanneet häntä ja uskoisin, että moni ei haluakkaan, koska asiathan voisi silloin muuttua myötämielisemmiksi, mutta nyt täytyy pärjätä näillä.
Suvaitan toisiamme,..... näitä-mietin kirjoitti:
Ja tuotako kyselet tosissasi, sillä aikamonella tuntuu olevan muistikuva korppiksen omista kirjoituksista ja se ei ole yksi, tai kaksi, vaan meitä on useitä, jotka muistavat korppiksen kärkevät kirjoitukset, ja myös ne itsekehut, kuinka hienosti hänellä menee, mutta ei varmasti toisilla, että olisivat edes ulkomaille päässeet koskaan?
Naurettavin idea oli häneltä, kun hän kuvaili itseään hipsteriksi ja sitten sekosi jo Hesassa, että ei eroittanut Kamppia (linja-auto asema)ja Kämpistä, joka on hienosto hotelli. Ja entäs nämä CV Ja CW, koska olihan se hienompaa kirjoitta CW?, josta oli aihetta pilkata asian oikaisijaa, koska hän ei mukamas ymmärrä?
Hyvin minä ymmärrän teidän ystävyyden nyt, mutta joskus muistelen, että korppis vastaili sinulle aika kärkevästi, koska sinä olit matkustellut paljon enenmmän ja sehän ei sopinut hänen pirtaanasa.
Harmi, että me toiset palstalaiset emme ole tavanneet häntä ja uskoisin, että moni ei haluakkaan, koska asiathan voisi silloin muuttua myötämielisemmiksi, mutta nyt täytyy pärjätä näillä.
Suvaitan toisiamme,.....Suvaitain suvatain toki.
- Kukasinäolet
näitä-mietin kirjoitti:
Suvaitan toisiamme,.....Samaa mieltä tuosta korppiksen yksinkertaisuudesta, kun länkky yrittää olla niin kaikkitietävä ja tosiasiassa osaaminen on jotain emäntäkoulu tasoa. Todella naurettavaa alkaa arvuuttelemaan nikittömien kirjoittajien henkilöllisyyttä, kun ei koskaan tule siinä onnistumaan. Nähty on tuolla kuuskymppisissä ettei kyse ole mistään yhdestä kirjoittajasta, vaan korppis onnistuu suututtamaan ihan kaikki palstalaiset.
- olet.persekärpänen
näitä-mietin kirjoitti:
Suvaitan toisiamme,.....Sinullahan onkin tarkat muistiinpanot Korppiksen kirjoituksista!!!! Oikein kirjain kirjaimelta viitsit rääpiä kirjoituksia.
Ajatella, että joku voikin kirjoittaa Kamppi kun Kämppihän se tietenkin on. Kaikki muut tajusivat kirjoitusvirheen mutta sinä putosit vallan kärryiltä!!!! Olet kyllä helv... yksinkertainen.
Koittaisit nyt keksiä elämääsi muutakin kuin Korppiksen kokopäiväisen stalkkauksen. Perseesikin siinä hommassa leviää. - viisauden.mittajako.olet
Kukasinäolet kirjoitti:
Samaa mieltä tuosta korppiksen yksinkertaisuudesta, kun länkky yrittää olla niin kaikkitietävä ja tosiasiassa osaaminen on jotain emäntäkoulu tasoa. Todella naurettavaa alkaa arvuuttelemaan nikittömien kirjoittajien henkilöllisyyttä, kun ei koskaan tule siinä onnistumaan. Nähty on tuolla kuuskymppisissä ettei kyse ole mistään yhdestä kirjoittajasta, vaan korppis onnistuu suututtamaan ihan kaikki palstalaiset.
Kuka sinä sitten olet, kun osaat arvioida toiset ihmiset ja luokitella "yksinkertaiseksi"?
Jos oteat "moninkertaukseksi" itsesi ja oman "kertaisuutesi" voisi tuon tekstiti perusteella luokiteela sinut olemattomasksi!
Viesteihis ie kannata liiemmin aikaa tuhlata, niissä on arvostelua ja sanoja, mutta yhtään viisauden vihjettä!
Kenen valtuuksilla kirjoitat kuin olisit palstan kirjanpitäjä?
Lopeta arvostelu ja vastaa siihen mitä sinulta kysytään! korppis11 kirjoitti:
Paloma@ kesän lämmintä elokuun iltaa toivottelen Korven laiturilta. Esikoinen tehnyt syystöitä, mökin nurkat siivottu. Kiva fiilis tein lohilaatikkoa, syötiin, hyvää oli, nyt saunaan.
Ei tää hyökkäys heiluta minua. Sama seko kuin aikaisemmin, itsensä saa naurun alaiseksi ei muita.
Nyt saunaan aijon uidakin ; )Meillä tehdään näin ---Ensin syärään ja sitten syärää vasta !
- sursur
korppis11 kirjoitti:
Nyt saunaan aijon uidakin ; )Sun pitää pestä paremmin pe- kun kannattajakaverkirjoittajat sanovat tässä ketjussa, että sinua perskärpäset seuraa.
- mummeli.sk
Ajattelin tulla tänne ajatusten vaihtoon, mutta eipä taida kannattaa, jos täälläkin riidellään ”pilkun” paikasta. Jatkan matkaa sopuisampaan keskusteluun. Hyvää illan jatkoa.
- muuan.palstalainen
mummeli.sk
Tämän ketjun kirjoittajat ovat kylässä 60-palstalta.
70 palstan tyyliin tällaiset hyökkäykset eivät kuulu.
Aloittajakin on uusi täällä.- palstanpuolesta
Sama tuli mieleen, vanhaa kaunaa tuovat tullessaan. Jos tuolla meiningillä kirjoittavat, pysykööt edelleen 60:ssä, ja antakoon korppiksen olla rauhassa jo täällä!
- menispois
palstanpuolesta kirjoitti:
Sama tuli mieleen, vanhaa kaunaa tuovat tullessaan. Jos tuolla meiningillä kirjoittavat, pysykööt edelleen 60:ssä, ja antakoon korppiksen olla rauhassa jo täällä!
Vaan kun tuo korppis ei anna kenenkään olla rauhassa. Jos et kehu sitä,se ilkeilee.
menispois kirjoitti:
Vaan kun tuo korppis ei anna kenenkään olla rauhassa. Jos et kehu sitä,se ilkeilee.
Ei pidä paikkansa. Omassa blogissaanhan hän pysyy ja kertoo omasta elämästään ja omista puuhistaan. Kuka tahansa voi vastata kärkevästi jos ollaan jatkuvasti nokkimassa, ärsyttämässä. arvostelemassa.
- havainnoijat
Paloma.se.co kirjoitti:
Ei pidä paikkansa. Omassa blogissaanhan hän pysyy ja kertoo omasta elämästään ja omista puuhistaan. Kuka tahansa voi vastata kärkevästi jos ollaan jatkuvasti nokkimassa, ärsyttämässä. arvostelemassa.
Ei tämä mikään blogin pitopaikka ole! Blogeissa voi poistaa kommentit joita ei halua ja estää kirjoittajia.. Jos haluaa esitellä koko elämänsä täällä, on otettava kaikenlaiset kommentit vastaan. Täältä pääsee pois jos seura ei miellytä. Tosi hyökkäävästi tuo korppis on esiintynyt ilman syytäkin. Se on tullut hyvin monissa yhteyksissä esiin,
- huspois
havainnoijat kirjoitti:
Ei tämä mikään blogin pitopaikka ole! Blogeissa voi poistaa kommentit joita ei halua ja estää kirjoittajia.. Jos haluaa esitellä koko elämänsä täällä, on otettava kaikenlaiset kommentit vastaan. Täältä pääsee pois jos seura ei miellytä. Tosi hyökkäävästi tuo korppis on esiintynyt ilman syytäkin. Se on tullut hyvin monissa yhteyksissä esiin,
Kuten sanoit, jos ei miellytä niin täältä pääsee pois. Senkun lähdet vetämään.
- Muuan.palstalainen
menispois kirjoitti:
Outo väite!
Olet tullut toiselta palstalta ilkeilemään ja ilkeiltäväksi. Asiahan olisi teidän kannaltanne menneisyyttä, jos tienne eroavat. Ketju osoittaa, että kaipaatte Korppistanne. Kumma ettei osata hypätä yli jos jokin ei kiinnosta, ihan vapaasti minä ainakin hyppään.
Jokainen voi tänne kirjoittaa jos (mielellään) kuuluu ikäryhmään.
Palaute on yleensä aina huonoa mut en välitä siitäkään, erittäin harvoin ryhdyn taistelemaan mielipiteeni puolesta. Joku mielipide ihmisellä pitää olla ja sekin on liukuva, muuttuva ajanhengessä.- minua.et.saa.kiinni
menispois kirjoitti:
Kerrohan milloin hän moitti Sinua ja millä nikillä silloin esiinnyit?
Eihän puskajussia voi moittia, kun ei kukaan seuraa sinua niin että tunnistaisi.
Ollos rauhassa, ei hän, eikä kukaan muukaan sinua poloista satuta!
Voi voi kun tänne tulee parempia kirjoittajia kuin Sinä, ja sekö sinua harmittaa.
Vedä huivi tiukemmalle ettei kiukusta pääsi halkee!
On vain yksi henkilö tämän massiiviselta joukkohyökkäykseltä tuntuvan sanailun takana. Hän suuttuu silmittömästi kun häntä arvostellaan. Kirjoitin viestin ystäväni ketjuun annoin kirpeää palautetta hänen ns. viralliselle nimimerkilleen. Tässä palautteeni seuraus. Hän ajoi minus pois plus 60-palstalta, No, siirryin, mutta ei se ollutkaan riittävä teko koska käyn vieraisilla plus 60-palstalla. Hän seuraa minua. Kaikki nuo kommentit olen saanut lukea jo aijemmin. Iltapäivällä kun minulla on aikaa käyn läpi tämän haukkumissarjan kommentit läpi aikaisemmista vastaavista hyökkäyksustä. Valmiit viestit ovat hänen koneellaan. Hän kopioi ja liittää niitä, ei hän muuten pystyisi näin nopeaan hyökkäykseen. Lukijoille tiedoksi hyökkäys tuntuu kuin se olisi useamman tekemä. Ei ole, joten älkää provosoituko.
Tiedot joita hän levittää on hänen omia tulkintojaan kirjoituksistani.
Sateinen aamu korvessa.- kattiakanssa
Tuo on sinun luulotautiasi, että on muka vain yksi.
Ei ole vain yksi vaan monta.
Tähän ketjuun kommentoinut tietää,, ettei ole kuin oman kommenttinsa kirjoittanut. - vanha.palstalainen
kattiakanssa kirjoitti:
Tuo on sinun luulotautiasi, että on muka vain yksi.
Ei ole vain yksi vaan monta.
Tähän ketjuun kommentoinut tietää,, ettei ole kuin oman kommenttinsa kirjoittanut.""Tähän ketjuun kommentoinut tietää,, ettei ole kuin oman kommenttinsa kirjoittanut.""
Kuka se kirjoittaja on, tuntisinko sinut ja sen, vai tunnenko vain sinut viestiesi vihasta, kateudesta ja katkeruudesta?
Eikö sinua kukaan kehu ja kiitä kuinka hyvin osaat kirjoittaa ja haukkua vaikkapa nyt tälläkin kertaa Korppiksen joka tuntuu tämän ikäryhmän palstalle kirjoittavan mielenkiintoisesti ja asiallisesti, mutta Sinä ja se sinun "palstallekirjoittaneesi" olette kuin iilimadot. Elätte seisovassa vedessä jonne ei piristystä paista edes aurinko.
Onnenne on olla muille katkeria ja keteellisia.
Joku kun uskaltaa sanoa istuvansa puskassa, minä kyllä seison täällä puskassa, enkä lähde käskyilläsi minäkään. - kattiakanssa
vanha.palstalainen kirjoitti:
""Tähän ketjuun kommentoinut tietää,, ettei ole kuin oman kommenttinsa kirjoittanut.""
Kuka se kirjoittaja on, tuntisinko sinut ja sen, vai tunnenko vain sinut viestiesi vihasta, kateudesta ja katkeruudesta?
Eikö sinua kukaan kehu ja kiitä kuinka hyvin osaat kirjoittaa ja haukkua vaikkapa nyt tälläkin kertaa Korppiksen joka tuntuu tämän ikäryhmän palstalle kirjoittavan mielenkiintoisesti ja asiallisesti, mutta Sinä ja se sinun "palstallekirjoittaneesi" olette kuin iilimadot. Elätte seisovassa vedessä jonne ei piristystä paista edes aurinko.
Onnenne on olla muille katkeria ja keteellisia.
Joku kun uskaltaa sanoa istuvansa puskassa, minä kyllä seison täällä puskassa, enkä lähde käskyilläsi minäkään.Luulotautia se on, että on muka vain yksi.
- jasamamenojatkuu
olet aika hauska tuossa "uhrin" kuvitelmassasi :) miten siulla käy näin joka palstalla mihin kirjoitat? riitaa, riitaa, nokkimista, puskaanmenoa puolustamaan omaa kantaasi? ensin 50 , sitten 60 ja nyt 70 ?
- surruur
jasamamenojatkuu kirjoitti:
olet aika hauska tuossa "uhrin" kuvitelmassasi :) miten siulla käy näin joka palstalla mihin kirjoitat? riitaa, riitaa, nokkimista, puskaanmenoa puolustamaan omaa kantaasi? ensin 50 , sitten 60 ja nyt 70 ?
Ahkerastipa sinäkin olet liihottanut Korppiksen persekärpäsenä kun kaikkien palstojen tapahtumat tiedät.
- surruur
surruur kirjoitti:
Ahkerastipa sinäkin olet liihottanut Korppiksen persekärpäsenä kun kaikkien palstojen tapahtumat tiedät.
Korpis kävelee Kainuun korvessa kärpäsparvi persheensä perässä pörrää.
- jasamamenojatkuu
surruur kirjoitti:
niin, tai korppis meikäläisen, on nääs minnuu vuoden nuorempi
ja ah niin tutusti taas komppaat itseään puskasta :)))))
- Ihankototta
Niinkö ? Joku sanoi sinusta ihan samaa. Ei me kaikki muutkaan sinusta kyllä tykätä.
- Eevk
Minäkin ilmottaudun joukkoon, joka ei pidä korppiksen omahyväisestä ja hyökkäävästä ”tyylistä”. Selosta yksityielämääsi oikeassa blogissa, älä yleisellä jutupalstalla. EEVK
- harvoin.vastaan
Täällä todella toistetaan uutisetkin joiden kommentointien pitää olla aloittajan aloituksein mukaidsia, muuten tulee huutia.
Olet Korppis osannut sanoa asian juuri niinkuin se on tällä palstalla.
Keskustelusta ei tule mitään, kun puhutaan puusta, niin joku näkee juuret, mutta ei tiedä puusta mitään.
Ihailen Sinua Korppis.
Jotain piristävää palstalla.
Vanoilla on omat kaavansa joiste ei pääse irti. Tällä palstalla on poikkeuksia jotka eivät tee itsestänsä suurta numeroa, mutta osoittvat asiallisuudella olevansa se voima jonka vuoksi kannattaakin aika ajoin lukea palstan kuulumisia.
Kuukausi menee ettei ole kiinnostusta edes otsikoiden lukuun, niin vakiintunutta täällä on ollut parin kolmen kirjoittajan osuus. En moiti, mutta en välitä ainaisista toistoista joita kirjoittavat, paluu vanhaan on helpompaa kuin uusien ideoiden oppiminen ja niiden käyttäminen.
Ramonalle pisteet myös.- Sivustaseurannut
Kyllä sinä korppis vastaat melkein jokaiseen loukkaukseen, joka koskee sinua.
Tyylisi nimitellä rekkaamattomia paskapuskiksi tai muuten alentavasti puska- ja nikitönhöpötyksillä.
Tyylisi on erittäin tunnistettavaa, käyt täällä mielellään englanninkielisiä sanoja, useimmiten väärin kirjoitettuna tai nuorekkaita sanontoja, joilla yrität antaa itsestäsi rennon vaikutelman. Onnistut molemmissa huonosti.
Tekstisi on erittäin minä minä -painotteista aivan kuin luulisit kivenpyörittelysi kiinnostavan muita palstalaisia. - Makriina.ei.kirj
Tyylisi nimitellä rekkaamattomia paskapuskiksi tai muuten alentavasti puska- ja nikitönhöpötyksillä.
Tyylisi on erittäin tunnistettavaa, käyt täällä mielellään englanninkielisiä sanoja, useimmiten väärin kirjoitettuna tai nuorekkaita sanontoja, joilla yrität antaa itsestäsi rennon vaikutelman. Onnistut molemmissa huonosti.
Tekstisi on erittäin minä minä -painotteista aivan kuin luulisit kivenpyörittelysi kiinnostavan muita palstalaisia.Millainen kuuskymppisten palsta mahtaakaan olla, kun "Sivustaseurannut" pokkana sanoo: "Kyllä sinä korppis vastaat melkein jokaiseen loukkaukseen, joka koskee sinua".
Toivon todella, että tällä palstalla ei ruveta pitämään loukkauksia itsestään selvinä.
Itse olen ikäni vuoksi siirtynyt seuraavaan ryhmään, mutta täällä on useita vakituisia kirjoittajia. joilla on mielipiteensä. Ei ole aiheellista loukkaantua, jos jonkun mielipide eroaa omasta. Meillä on näkemyksemme kaikilla.
Toivotaan, että henkilökohtaisuuksiin menevät loukkaukset jätetään kirjoittamatta. Alareunassa on painike PERUUTA. Sitä kannattaa kokeilla joskus. - Sivustaseurannut
Millainen kuuskymppisten palsta mahtaakaan olla, kun "Sivustaseurannut" pokkana sanoo: "Kyllä sinä korppis vastaat melkein jokaiseen loukkaukseen, joka koskee sinua".
Toivon todella, että tällä palstalla ei ruveta pitämään loukkauksia itsestään selvinä.
Itse olen ikäni vuoksi siirtynyt seuraavaan ryhmään, mutta täällä on useita vakituisia kirjoittajia. joilla on mielipiteensä. Ei ole aiheellista loukkaantua, jos jonkun mielipide eroaa omasta. Meillä on näkemyksemme kaikilla.
Toivotaan, että henkilökohtaisuuksiin menevät loukkaukset jätetään kirjoittamatta. Alareunassa on painike PERUUTA. Sitä kannattaa kokeilla joskus.En tarkoittanut mitään henkilökohtaisia loukkauksia, vaan nimenomaan mielipide-eroja ja niistä pillastumista.
Tulet sinäkin vielä tuntemaan hänen raivonsa, sano minun sanoneen :)
Mikäli oma elämä on jäänyt tyhjäksi ja mitättömäksi, pitää sitä täydentää värittämällä tylsää elämää, sittenhän monet päällepäsmäri toimivat ja yrittävät kerätä ympärilleen samanmielisiä. - Nytkiltisti
Millainen kuuskymppisten palsta mahtaakaan olla, kun "Sivustaseurannut" pokkana sanoo: "Kyllä sinä korppis vastaat melkein jokaiseen loukkaukseen, joka koskee sinua".
Toivotaan, että henkilökohtaisuuksiin menevät loukkaukset jätetään kirjoittamatta. Alareunassa on painike PERUUTA. Sitä kannattaa kokeilla joskus.Heretkää nyt korppus rukkaa kiusamasta kun itse palsta Matriarkks makriina niin käskee!
- Jermux.ei.kirj
Nytkiltisti kirjoitti:
Heretkää nyt korppus rukkaa kiusamasta kun itse palsta Matriarkks makriina niin käskee!
Suattaapi olla että tulee vielä tappelus kun makriina näyttää johtajuuttaan...
- Keskusteluja.odottaen
En tarkoittanut mitään henkilökohtaisia loukkauksia, vaan nimenomaan mielipide-eroja ja niistä pillastumista.
Mikäli oma elämä on jäänyt tyhjäksi ja mitättömäksi, pitää sitä täydentää värittämällä tylsää elämää, sittenhän monet päällepäsmäri toimivat ja yrittävät kerätä ympärilleen samanmielisiä.Mielipide-ero on loukkaus?
- kilpailuko
En tarkoittanut mitään henkilökohtaisia loukkauksia, vaan nimenomaan mielipide-eroja ja niistä pillastumista.
Mikäli oma elämä on jäänyt tyhjäksi ja mitättömäksi, pitää sitä täydentää värittämällä tylsää elämää, sittenhän monet päällepäsmäri toimivat ja yrittävät kerätä ympärilleen samanmielisiä.Eikös tuolla palomalla ollut columbialainem mies ja nyt ruåtsalainen. Korppuxila vain hollantilainen isovaari poikaystävä.
- ainanaakka
Keskusteluja.odottaen kirjoitti:
Mielipide-ero on loukkaus?
korppista tulee myötäillä ja olla samanhenkinen
- puolustaamyötäillen
ainanaakka kirjoitti:
korppista tulee myötäillä ja olla samanhenkinen
mieluiten ei saa itse tehdä aloituksia. ne ovat kilpailijoita. ne hän mollaa puskasta tai sinisellä. ei kaihda puskaan menoa.
- harvoin.vastaan
Tekstisi on erittäin minä minä -painotteista aivan kuin luulisit kivenpyörittelysi kiinnostavan muita palstalaisia.Minä, nimimerkki # harvoin.vastaan# kirjoitin itse tuon tekstin, siihen ei minulle täysin tuntematon korppis ole lisännyt sanaakaan.
Sinä, sivustaseurannut olet todella sivussa, jos väität minua korppikseksi.
Pidä sinä vain luulos omana tietonasi, voisin silloin jopaluulaa sinun olevan vain sivustaseuraaja joka ei luule mitään, eikä ainakaan julkituo luulojaan.
Minä en puhu egkliskaa enkä käytä vieraita sanojakaan, olempahan kairoja kulkenut ja
murteitakin oppinut.
Sammaa kieltä me kaikki puhumma!
Älä luule, opettele tietämään, tuntuisi viisaamman viestiltä.
Korppikselle 10 sinulle täysi 0ja - perään.onneksi tulin ulkoa valoisaan aikaan ja näin lukee luulosi julkaisun.
Jopa te nyt innostuitte kun jotain muutakin kehutaan kuin ss ja amaa! Kateita piruja! Kiitos sinulle harvoin.vastaan......., kaikesta mistä sivustaseurannut syyttää minuan on hänen omia varjojaan. Olen ottanut kantaa tähän ketjuun vain omalla nimimerkilläni.
apua tollasta tekstiä en oo vielä näillä palstoilla tavannu
ootko nyt ihan varma että kaikki on kohdallaan
erään taudin kuvaan kuuluu agressiivisuus ja hävyttömyyksien puhuminen
ja tää tauti on yleisempää vanhemmalla väestöllä kun nuoremmilla.- pitisearvata
viivatiina kirjoitti:
apua tollasta tekstiä en oo vielä näillä palstoilla tavannu
ootko nyt ihan varma että kaikki on kohdallaan
erään taudin kuvaan kuuluu agressiivisuus ja hävyttömyyksien puhuminen
ja tää tauti on yleisempää vanhemmalla väestöllä kun nuoremmilla.Jaahas...
Provo-oppilas viivatiinakin on heräillyt rullakkokasan alta ja kaataa lisää bensaa liekkeihin.
Hyvin tunnut taudit tietävän. pitisearvata kirjoitti:
Jaahas...
Provo-oppilas viivatiinakin on heräillyt rullakkokasan alta ja kaataa lisää bensaa liekkeihin.
Hyvin tunnut taudit tietävän.juuuuuu tiedän
muutaman mun ystävän äiti tai isä
on sairastunu kyseiseen sairauteen
jo joku on kertonu että oli aluksi vaikeeta ymmärtää
kun äiti oli ruvennu kiroileen ja puhuun hävyttömyyksiä.pitisearvata kirjoitti:
Jaahas...
Hyvin tunnut taudit tietävän.ja varmaan huomasit että ystävällisesti vastasin kysymykseesi
oon nimittäin aloittajan kanssa samaa mieltä aloituksesta
niin ja ooppa sit tarkkana enää kasaan rullakoita kolme päivää
ja syyskuun alusta rupean pöly esteriksi
voit sit ruveta aukoon toisenlaisesta työstä.
- Herkälläkorvalla
Kommunikointi on maailman vaikein aihe ja asia olipa se kirjallista tai suusanallista. Aina on niitä, jotka ymmärtävät väärin joko tahallaan tai siksi, etteivät tosiaankaan käsitä mistä puhutaan tai kirjoitetaan.
Apu aiheeseen voisi löytyä kuuntelemisen taidon opettelemisesta. Että kuuntelisi mitä muilla on sanottavaa eikä pitäisi tärkeimpänä sitä, mikä on oma asia. Iltaa päämajasta@
Hyvin on aloitus osoittautunut aiheelliseksi. Kovasti on "suut"louksuneet vaikka en ole mitään kysynytkään.
Mietin panisko saunan lämpiämään ja pekonimakkaroita folioon ja kiukaalle. Vai ajaisko kaupunkiin ja vääntäisi sähkösaunan päälle. Nythän on ns. venetsialaisten kynttilälyhtyjen viikonloppu. Meillä on tällä viikolla ollut jo kaksi venetsialaista iltaa joten nyt ei sekään innosta. Uin eilen illalla ja kiehtoisi uida nytkin. Taivas on pilvessä ei siis kuutamoyöuinti mahdollisuutta.
Olin päivällä serkkupojan synttäreillä. Sain kuulla, että nousevan kuun aikaan voi vielä tehdä saunavastoja talveksi varastoon. Niinpä me teimme treffit saunavastojen tekoon serkkutytön mökille maanantaiksi. Yksi päivä sinne tai tänne ei lehtiä vielä tiputa.
Joko olette heittäneet talviturkin?- sursur
Et mennyt tällä kertaa puskaan.
- sursur
korppis kirjoitti:
Kärsitkö sinäkin luulosairaudesta,?
sinäKIN tarkoittaa, että myös sinä kärsit luulosairaudesta
lopeta luuleminen, että täällä vain yksi kommentoi monella nimimerkillä, jos kärsit.
luulotaudista kärsimyksesi loppuu sillä tavoin - sursur
korppis kirjoitti:
Kärsitkö sinäkin luulosairaudesta,?
kavereittesi kommenttien mukaan sinulla on perskärpäsiä.
pese paremmin pylly sursur kirjoitti:
sinäKIN tarkoittaa, että myös sinä kärsit luulosairaudesta
lopeta luuleminen, että täällä vain yksi kommentoi monella nimimerkillä, jos kärsit.
luulotaudista kärsimyksesi loppuu sillä tavoinSitähän minä tarkoitinkin, että sitä sinäkin mitä minäkin.
Montako kaveriani olet tästä ketjusta bongannut?- sursur
korppis kirjoitti:
Sitähän minä tarkoitinkin, että sitä sinäkin mitä minäkin.
Montako kaveriani olet tästä ketjusta bongannut?Montako luulet,
pyydä poikaystäväsi P pesemään paremmin pyllysi, kun perskärpäset kaverisi kommetissaan kertoman mukaan sursur surraa peräpäässäsi. - Boring
korppis kirjoitti:
Sitähän minä tarkoitinkin, että sitä sinäkin mitä minäkin.
Montako kaveriani olet tästä ketjusta bongannut?Ketä oikein luulet kiinnostavan sinun foliopekonimakkarasi, ei täällä muutkaan luettele mitä päivän mittaan syövät. Ehkä haluatkin tuoda esille mökkisi ja mahdollisuuden saunan lämmitykseen? Ei voisi vähempää hetkauttaa meitzin elämää. Kyllästyttää!
Arvoin, päädyin rantasaunan lämmitykseen. Uunissa jo tulet ja makkarat kiukaalla, sinappipullo ja perunasalaattirasia saunan kuistilla. Esikoiselta jäi A-oluttölkki saunajuotavaksi.
Älä lue tätä ; )- HerääPahvi
korppis kirjoitti:
Arvoin, päädyin rantasaunan lämmitykseen. Uunissa jo tulet ja makkarat kiukaalla, sinappipullo ja perunasalaattirasia saunan kuistilla. Esikoiselta jäi A-oluttölkki saunajuotavaksi.
Älä lue tätä ; )Voisit ajankuluksesi työntää pääsi perseesi.
Älä lue tätä!
- Huolestunnu
Järkyttävä kalorimäärä, kun on 3 tuhtia ruokaa. Tuo perunasalaatti varmaan majonääsillä ja vielä kalja. Ilmankos oot noin tuhti. Mikä on koledteroolisi ja verensokerisi ?
- koledloori
Onko sulla lukihäiriö? Vai eikö kiertokoulussa opetettu kirjoittamaan?
- hyväähuomenta
koledloori kirjoitti:
Onko sulla lukihäiriö? Vai eikö kiertokoulussa opetettu kirjoittamaan?
ehkä hän onkin korppis itse, ainakin päätellen vierasperäisen sanan kirjoitusmuodosta :))))
Hyvää yötä ystävät@
Otin tuon profiilikuvan kylpemisen jälkeen saunan kuistilta. Päivä on ollut harmaa, sateinen, mutta lämmin. Lännesta pilvet rakoilivat päästäen ilta-auringon vapaaksi värjäämään taivaanrannan tulisen punaiseksi. Kyllä korvessa on kaunista.- Tiedän-kyllä
Seuraavaksi sisätiloihin lipittämään kiljulta maistuvaa kotiviiniä.
- Korppis..hyvääyötä
Tiedän-kyllä kirjoitti:
Seuraavaksi sisätiloihin lipittämään kiljulta maistuvaa kotiviiniä.
Väärin arvattu taas ; ), istun vieläkin ulkona 😆 ilta on lämmin. P. soitti juuri Hollannista. Siellä on samat lämpötilat kuin täällä. Eilen oli ollut ukonilma ja vesisade.
Juuri äskeen alkoi tapahtumaan. Piti lopettaa naputtelu.
Kaupungilla alkoi ilotulitus. Filmasin täältä mökin rannalta hyvin näkyi.
Kotiviiniä toki vieläkin on vähän, mutta ei hätää uusi on pulputtamassa kaupungin kylppärissä. Punaherukoita, mustikoita, viinirypäleitä. Menee kuukausi, mutta saanen valmiiksi ennen kuin matkustan Hollantiin. Keväällä annan sitten tilannekatsauksen tuliko hyvää. - Utelias.Savosta
Korppis..hyvääyötä kirjoitti:
Väärin arvattu taas ; ), istun vieläkin ulkona 😆 ilta on lämmin. P. soitti juuri Hollannista. Siellä on samat lämpötilat kuin täällä. Eilen oli ollut ukonilma ja vesisade.
Juuri äskeen alkoi tapahtumaan. Piti lopettaa naputtelu.
Kaupungilla alkoi ilotulitus. Filmasin täältä mökin rannalta hyvin näkyi.
Kotiviiniä toki vieläkin on vähän, mutta ei hätää uusi on pulputtamassa kaupungin kylppärissä. Punaherukoita, mustikoita, viinirypäleitä. Menee kuukausi, mutta saanen valmiiksi ennen kuin matkustan Hollantiin. Keväällä annan sitten tilannekatsauksen tuliko hyvää.Entä miten se pillupyykki onnistui, haisko pahalta?
- venetsialaiset
korppis: " Nythän on ns. venetsialaisten kynttilälyhtyjen viikonloppu. "
No - voihan 'Venetsialaisia' noinkin mitätöidä... - Korppis..hyvääyötä
Nyt on aika lopettaa. Lukekaa te, jotka kuvittelette olevanne ylempää luokkaa kirjoittamanne viestit ja miettikää, olisiko ollut parempi deletoida ennen lähettämistä. Tämä ketju on osoittautunut tarpeelliseksi. Paineita on purettu ja iänikuiset Kämpit ja WC.t toivottavasti jo loppuun kaluttu.
Minä tulin tänne ja aijon jatkaa täällä kirjoittamista. Perusjengillä joka jo täällä kirjoittaa ei ole minua vastaan mitään .- AimoRoimaKomiaPoika
En kutsuisi 70-vuotiaita eläkeläisiä "jengiksi", mutta tiedän, tiedän olevani niin konservatiivinen.
- Sus.siunakkoon
Pöyristyttävää! Luin koko ketjun läpi ja etsin sieltä korpikirjoittajan perusjengin, siis hänen kanssaan samanhenkisesti ajattelevat ja niitä oli kolme: Makriina, Paloma ja harvoin.vastaan.
Kuitenkin aloittaja yrittää kääntää keskustelun itselleen edukseen, vaikka sokea Reettakin näkee ettei ole kyse mistään ylemmästä luokasta tai kirjoitusvirheistä huomauttamisesta, vaan korppiksesta. Tuosta kainuulaisten keskeltä-ei-mistään lähtöisin olevalta perusjuntista, joka kehtaa lainata 1900-luvun huomattavimman kirjailijan, köyhälistön kuvaajan nimimerkkiä korpikirjailija.
Mätäne mökkiisi syöjätär! - Huutokuoro.kintereillä
Sus.siunakkoon kirjoitti:
Pöyristyttävää! Luin koko ketjun läpi ja etsin sieltä korpikirjoittajan perusjengin, siis hänen kanssaan samanhenkisesti ajattelevat ja niitä oli kolme: Makriina, Paloma ja harvoin.vastaan.
Kuitenkin aloittaja yrittää kääntää keskustelun itselleen edukseen, vaikka sokea Reettakin näkee ettei ole kyse mistään ylemmästä luokasta tai kirjoitusvirheistä huomauttamisesta, vaan korppiksesta. Tuosta kainuulaisten keskeltä-ei-mistään lähtöisin olevalta perusjuntista, joka kehtaa lainata 1900-luvun huomattavimman kirjailijan, köyhälistön kuvaajan nimimerkkiä korpikirjailija.
Mätäne mökkiisi syöjätär!Mikä mättää kuuskymppisiä, kun eivät iloitse epäystävänsä Korppiksen lähdöstä, vaan tunkeutuvat perään ja huutavat aika pahalla äänellä.
Mahtuuhan tänne, eikä palstoja tarvitse muiden edes avata, ihmettelen vaan, miten tunteikas suhde teillä Korppikseenne on. - korppishuomenta
Sus.siunakkoon kirjoitti:
Mätäne mökkiisi syöjätär!Ymmärtänet, että he, joiden kanssa pärjään ovat rehellisiä ihmisiä he eivät elä menneissä, eivät kuvittele, eivät käytä rumaa kieltä kommenteissaan.
Useinhan kun ihminen alkaa menettämään ajan ja tilannetajun (dementoitumaan) hän vaipuu menneeseen. Muistaa sieltä tapahtumia, toistaa ja kertoo asioita uudelleen ja uudelleen, mutta nykyhetki on hukassa.
Itse en yritä oikaista ketjun suuntaa itselleni eduksi. Opin jo kauan sitten, että nettikeskustelussa puolustelusta on enempi haittaa kuin hyötyä. Joten pyrin olemaan asiallinen kirjoituksissani.
Korvessa syksyn tuntua, koivut pudottelemassa lehtiään, kuusikin pudottelee neulasiaan. Istun tavoistani poiketen sisällä, juon aamukahvia. Nukuin hyvin, elämä ulkoilmassa on parasta unilääkettä.
Näkyy Räysky taas lähteneen harhateilleen ja säikyttelemään rauhallisia ihmisiä, nyt hääräämään korppiksen kintuissa ja louskuttamaan.
Ei se vaarallinen ole. Sellainen räyskyttävä kylärakki vai. Ei se pure. Ei sitä kannata tosissaan otta.- sursur
Tellukan perskärpänen karannut korppiksen perän kärpäsparveen, Jaha.
Kaksi haisevaa akkaa, joita perskärpäset seuraa. - siinähän.suriset-nuija
sursur kirjoitti:
Tellukan perskärpänen karannut korppiksen perän kärpäsparveen, Jaha.
Kaksi haisevaa akkaa, joita perskärpäset seuraa.Paljon jaksat kirjoittaa, mutta jutut on muilta lainattuja. Kuten tuon kärpäsjutunkin poimit toisen tekstistä. Ja nimimerkinkin yritit kopioida mutta lukihäiriöisenä senkin väänsit väärin.
Olet näköjään taas maanisessa vaiheessa joten ei auta kuin odotella että lääkitys helpottaa oloasi. - sursur
siinähän.suriset-nuija kirjoitti:
Paljon jaksat kirjoittaa, mutta jutut on muilta lainattuja. Kuten tuon kärpäsjutunkin poimit toisen tekstistä. Ja nimimerkinkin yritit kopioida mutta lukihäiriöisenä senkin väänsit väärin.
Olet näköjään taas maanisessa vaiheessa joten ei auta kuin odotella että lääkitys helpottaa oloasi.Tellukka on räystäsperse ja antanut perskärpäselleen lempinimen Räysky.
Tellukka kertoo
Näkyy Räysky taas lähteneen harhateilleen ja nyt hääräämään korppiksen kintuissa
Nyt on palsta saanut KAKSI hajuakkaa.
Ennen täällä oli hajupoika. - rekkaamaton.mukana
sursur kirjoitti:
Tellukka on räystäsperse ja antanut perskärpäselleen lempinimen Räysky.
Tellukka kertoo
Näkyy Räysky taas lähteneen harhateilleen ja nyt hääräämään korppiksen kintuissa
Ennen täällä oli hajupoika.Sinäkö et koskaan ole kuullut, että nettiloukkauksesta voidaan asettaa syytteeseen.
Kirjoittelusi on suoranaista loukkausta ja häväistystä joka ei kyllä osoita sinun tuntevan muita ihmisiä kohtaan mitään kunnioitusta.
Toisaalta, syytät korpikirjailijaa kaikista viesteistä, kirjoittipa kuka tahansa palstan viestikirjoittaja, mutta jos ja kun uskaltaa kehua korpikirjailijaa, saa sinulta viestin; itse hän sen on korppis kirjoittanut, aina on minä minä jne. " koska sinähän tiedät, tai luulet tietäväsi kuka kulloinkin ja milloinkin jotain toisia tukevaa ja kehuvaa tänne kirjoittaa.
Sinun mielestäsi, minun viestinikin, jääköön sanomatta mikä, koska jo vastauksesi selvensin etten ole korppis, syytit häntä viestin kirjoittajaksi.
Kuka antaa nimityksiä? Kuka nimittelee?
En tunne miestä, sanoi joku joskus Jeesuksesta, joten kun hän valehteli sen sanoassaan, sinä valehtelet sanoessasi tuntevasi naisen viestien kirjoittajana, vaikka oletkin luulojesi orja!
Ihailen Korppista ja muita jotka kirjoittavat häiriköinnistä huolimatta, mutta usko, tai älä, sinunkin koneesi tunnistukset löytyvät ja viestiesi lähtöpaikka selvittää, vaikka luulet, kun olet puskassa, olevasi suojassa kuin jänis pakkasella!
Kärpäsistä huolimatta, haju ei tule sieltä mistä luulet, se tulee lähempää.
Paskan hajusta ei voi puhua, ellei se omassa nenässä tunnu! Tuskin kirjoittajien perse sinun nenässäsi haisee?
Minä en tunne hajuja, mutta luin tuosta yläpuolelta viestisi ja siihen vastasin, eikä viestisi perusteella voi edelleenkään Sinua kehua.
Edelleenkin, mokomasta sitä nyt kade ollaankin, kuin muiden kehuminen saa sappesi kiehumaan ja laineet lyö yli.
Rauhotu toki, älä muiden silmiä noki! - Hienomies
rekkaamaton.mukana kirjoitti:
Sinäkö et koskaan ole kuullut, että nettiloukkauksesta voidaan asettaa syytteeseen.
Kirjoittelusi on suoranaista loukkausta ja häväistystä joka ei kyllä osoita sinun tuntevan muita ihmisiä kohtaan mitään kunnioitusta.
Toisaalta, syytät korpikirjailijaa kaikista viesteistä, kirjoittipa kuka tahansa palstan viestikirjoittaja, mutta jos ja kun uskaltaa kehua korpikirjailijaa, saa sinulta viestin; itse hän sen on korppis kirjoittanut, aina on minä minä jne. " koska sinähän tiedät, tai luulet tietäväsi kuka kulloinkin ja milloinkin jotain toisia tukevaa ja kehuvaa tänne kirjoittaa.
Sinun mielestäsi, minun viestinikin, jääköön sanomatta mikä, koska jo vastauksesi selvensin etten ole korppis, syytit häntä viestin kirjoittajaksi.
Kuka antaa nimityksiä? Kuka nimittelee?
En tunne miestä, sanoi joku joskus Jeesuksesta, joten kun hän valehteli sen sanoassaan, sinä valehtelet sanoessasi tuntevasi naisen viestien kirjoittajana, vaikka oletkin luulojesi orja!
Ihailen Korppista ja muita jotka kirjoittavat häiriköinnistä huolimatta, mutta usko, tai älä, sinunkin koneesi tunnistukset löytyvät ja viestiesi lähtöpaikka selvittää, vaikka luulet, kun olet puskassa, olevasi suojassa kuin jänis pakkasella!
Kärpäsistä huolimatta, haju ei tule sieltä mistä luulet, se tulee lähempää.
Paskan hajusta ei voi puhua, ellei se omassa nenässä tunnu! Tuskin kirjoittajien perse sinun nenässäsi haisee?
Minä en tunne hajuja, mutta luin tuosta yläpuolelta viestisi ja siihen vastasin, eikä viestisi perusteella voi edelleenkään Sinua kehua.
Edelleenkin, mokomasta sitä nyt kade ollaankin, kuin muiden kehuminen saa sappesi kiehumaan ja laineet lyö yli.
Rauhotu toki, älä muiden silmiä noki!Suvaitsevaisuudesta ei ole kyse siitä, että pitäisi hyväksyä korppiksen kaltaisia palstahäiriköitä, vaan kaikilla on kirjoittaa mutta silti pitää harkita mitä kirjoittaa.
Korpikirjoittaja rikkoo palstaa enemmän kuin saa hyvän ilmapiirin palstalle ja sille että kaikkien olisi mukava olla täällä. Palstahäirikkö! sursur kirjoitti:
Tellukka kertoo
Ennen täällä oli hajupoika.Räysky leikkii nyt kärpästä. On se niin veitikka.
Hienomies kirjoitti:
Suvaitsevaisuudesta ei ole kyse siitä, että pitäisi hyväksyä korppiksen kaltaisia palstahäiriköitä, vaan kaikilla on kirjoittaa mutta silti pitää harkita mitä kirjoittaa.
Korpikirjoittaja rikkoo palstaa enemmän kuin saa hyvän ilmapiirin palstalle ja sille että kaikkien olisi mukava olla täällä. Palstahäirikkö!Jos ei täällä ole mukava olla, niin miksi edes olla täällä. Ei kai kukaan pakota.
- surrus2
sursur kirjoitti:
Tellukka kertoo
Ennen täällä oli hajupoika.Teräväkilelinen akka tuntuu tänne pesiytynyt Tellukka olevan. Pitää kai häntäkin sietää, vaikka ei vastaisikaan juttuihinsa!
surrus2 kirjoitti:
Teräväkilelinen akka tuntuu tänne pesiytynyt Tellukka olevan. Pitää kai häntäkin sietää, vaikka ei vastaisikaan juttuihinsa!
Aivan oikein.
Kyllä sitä vain on opeteltava sietämään täällä kaikkia, minuakin, jos aikoo palstalla viihtyä. Vastaamaan kenellekään ei kukaan pakota, jos ei halua tai osaa, mutta vastatahan saa jos haluaa.- olet.kade
Hienomies kirjoitti:
Suvaitsevaisuudesta ei ole kyse siitä, että pitäisi hyväksyä korppiksen kaltaisia palstahäiriköitä, vaan kaikilla on kirjoittaa mutta silti pitää harkita mitä kirjoittaa.
Korpikirjoittaja rikkoo palstaa enemmän kuin saa hyvän ilmapiirin palstalle ja sille että kaikkien olisi mukava olla täällä. Palstahäirikkö!Jos et tykkää korpikirjailijan teksteistä, ohita ne ja osoita hienoutesi pitämällä arvostelevat ja panettelevat sanasi omasna tietonasi!
Kun palstan häiriköinnistä puhutaan, voi esiin vetää vaikka yhden, ja sehän sursur surraa joka ketjussa, koska hänen pää asiallinen tehtävänbsä on arvioida jokaisen viestittelijän teksti ja puhua perskärpäsistä joksi ainakin minä hänet itsensä miellän.
Tänne mahtuu korpikirjailija samoin kuin sinäkin Hienomies!
Jos kirjoitat viestiisi 5000 sanaa, sekin mahtuu ja komiasti!
Kukaan ei vie tilaa toiselta, mutta moni vanha 70 palstalla kauan viipynyt haluaa olla kuningas tai kuningatara eikä siedä nuoremmista kilpailijoita.
Siinä se!
Hallisijoita ei ole valittu!
Nimerkki " hienomies" johtaa kirjoitusajankohtansa ja sisältönsä kautta suoraan SYLTTYTEHTAALLE.
- kat..leija
Lueskeltuani tätä pitkää ketjua, jossa sana lentää puoleen jos toiseen vaihtuvin tuntein, annankin Veikko Lavin laulaa sen mikä minun mieleeni muljahti....
https://www.youtube.com/watch?v=l5Me9bhVc2Q - ihminen-on-ihmeellinen-
Kyllä naurattaa,
katsokaa alotusta,
muutama sana,
vanha " slougan "
" vastataan vaikka ei kysytä, eikä vatasta vaikka kysytään "
heh,
on saanu sanansäilän sinkoilemaan puoleen jos toiseen,
asiasta ja enimmäkseen asian ulopuolelta, heh,
jatkakaa,Tellukka kirjoitti:
Ne onkin tarkoitettu vain sellaisten ymmärrettäväksi, joitten äo on yli 70.
en tiedä äo-määrästäni, mutta jotenkin typeryyden huippuunsa on mennyt tämä ketju.
Koska en jaksa lukea kaikkea uudelleen, palautuu vain mieleeni toteamus joltain; "ketä jaksaa kiinostaa kivien pyörityksesi" komentti.?
Tämä kirvoitti mieleeni, että minua ainakin, sillä joka ikinen kesä niitä tuli pyöriteltyä, mutta ei kukkapenkkiin, vaan rantalaiturin tekoon ja se oli kyllä kesän ihanin puuha, vaikka tiesi, että syysmyrskyt ja jäät ne taas vievät kaiken taas takaisin järveen.
Pahin moka kävi kuitenkin, koska rantaan oli tullut paljon tukkilautoista irronneita puita ja siitäkös minä keksin rakentaa laiturin! Voi, mikä hienous siitä tulikaan, kun puut oli vieressä ja kivet siinä välissä.
Miksi en isältä kysynyt ohjeita, että ensin oli sahattava tukkienpäistä pois firman merkit, sillä katastrofihan siitä tuli, kun firman miehet tuli hakemaan puitaan. Armotta vain laituri rikki, puut pois ja kivet taas huisin pirtin rantaa. Kyllä harmitti, mutta taas ensikesänä uusi viritelmä, ilman firman puita.Kristiina23 kirjoitti:
en tiedä äo-määrästäni, mutta jotenkin typeryyden huippuunsa on mennyt tämä ketju.
Koska en jaksa lukea kaikkea uudelleen, palautuu vain mieleeni toteamus joltain; "ketä jaksaa kiinostaa kivien pyörityksesi" komentti.?
Tämä kirvoitti mieleeni, että minua ainakin, sillä joka ikinen kesä niitä tuli pyöriteltyä, mutta ei kukkapenkkiin, vaan rantalaiturin tekoon ja se oli kyllä kesän ihanin puuha, vaikka tiesi, että syysmyrskyt ja jäät ne taas vievät kaiken taas takaisin järveen.
Pahin moka kävi kuitenkin, koska rantaan oli tullut paljon tukkilautoista irronneita puita ja siitäkös minä keksin rakentaa laiturin! Voi, mikä hienous siitä tulikaan, kun puut oli vieressä ja kivet siinä välissä.
Miksi en isältä kysynyt ohjeita, että ensin oli sahattava tukkienpäistä pois firman merkit, sillä katastrofihan siitä tuli, kun firman miehet tuli hakemaan puitaan. Armotta vain laituri rikki, puut pois ja kivet taas huisin pirtin rantaa. Kyllä harmitti, mutta taas ensikesänä uusi viritelmä, ilman firman puita.Kivien pyörittelyni viime kesänä on tuottanut tulosta. Kaunis kivikkopuutarha kukoistaa eri väreissä. Esikoinen katseli paikkaa ja tuumasi, onhan tämä parempi nyt kuin se entinen vanha astianpesulaituri.
Helteillä voi vedessä touhuilla yhtä sun toista. Yksi lempparihommani on kaislojen leikkuu viikatteella. Nyt olikin mahtava kesä pyöritellä ihteään vedessä ; )korpikirjailija kirjoitti:
Kivien pyörittelyni viime kesänä on tuottanut tulosta. Kaunis kivikkopuutarha kukoistaa eri väreissä. Esikoinen katseli paikkaa ja tuumasi, onhan tämä parempi nyt kuin se entinen vanha astianpesulaituri.
Helteillä voi vedessä touhuilla yhtä sun toista. Yksi lempparihommani on kaislojen leikkuu viikatteella. Nyt olikin mahtava kesä pyöritellä ihteään vedessä ; )" Nyt olikin mahtava kesä pyöritellä ihteään vedessä ; )"
Äläpäs muuta viserrä, että en tulisi aivan kateelliseksi, koska ne ajat on miulta nyt ohi, sillä sinne kotitilalle en mene ja lapseni mökillä voisin kyllä käydä, mutta sielläkin on liian paljon minulle vierasta porukkaa.
Juuri tuo vesielementti on niin ihanaa, koska minäkin rakastin niitä kaisloja kitkeä ja siis muutakin vesiheinää, jotka sotkivat rantaa.
Hän, joka ei ole kokenut tuota ihanuutta, ei voi siitä tietääkkään ja voikin ihmetellä, mitä ihanuutta siinä on, mutta kyllä siinä on, sitä jotain selittämätöntä, joka on jäänyt minunkin mieleeni.
Jaksamista sinulle, kaikista moitteista huolimatta.
Olin ulkohommissa. Puran kesäviritelmiä. Katosrakennelma laituriolohuoneesta on nyt purettu ja hörtsyläverhot menossa pesuun. Jätin vain kaksi rottinkituolia ja pöydän laiturille muut kalusteet vein varastoon.
Katsoin sääennusteita, keskiviikko ja torstai näyttää hyvältä, josko loput kesämatot vielä pesisi.
Söin ulkona siis terassillani, nyt huilaan ja luen kommentteja.
Kiitos, rekkaamaton.mukana. painavaa tekstiä, toivon, että sanomasi ymmärretään ja sisäistetään. Myötähäpeää tunnen näitä alapäänjuttujen kirjoittajia kohtaan.
Hienomies kirjoitti
"Korpikirjoittaja rikkoo palstaa enemmän kuin saa hyvän ilmapiirin palstalle ja sille että kaikkien olisi mukava olla täällä. Palstahäirikkö!"
Olisin toki mielenkiinnolla lukenut esimerkin häiriköinnistäni, mutta en löytynyt. Josko selittäisit tai kopioisit ja liittäisit lauseittesi tueksi todisteita.Enpä usko että kannattaa kiinnittää huomiota noihin poikkipuolisiin kommentteihin,..ilkeys niissä on niin läpinäkyvää.
Minusta on hauskaa luke aKorppiksen laituriverhoiluja, itselläni oli mökillä samanlaisia, milloin omenapuiden väliin pingoitettuja pesusaavin ympärille. Oli siellä hauska peseytyä iltaisin, pään vaan näkyessä!
Lastenlapset tytöt, kun jäivät talovahdiksi ihastuttivat kikatuksellaan naapureita iltapesullaan. Muutenkin pidän kaikesta luovasta toiminnasta, eikä ikä ole vieläkään karsinut kodinhoitoon liittyviä sisustuskokeiluja.Olisin iloinen jos pääsisimme keskustelemaan asiaa esim. ideoista ja harrastuksista.
Olen tehnyt kaiken itse kierrätystavaroista ja kankaista. Timpuroinut laiturisovan poikien kerrossängystä. Pehmusteet vanhoista patjoista ja tyynyt ostanut ja päällystänyt kierrätyskamalla. Nautin ideoida ja sinä ja moni muu täällä kirjoittavista ymmärtää, että kysymys ei ole leuhkimisesta, joksi näitä hauskoja kehitysideoitani tulkitaan. Tänään purin hörtsyläverhot ja tukirakenteet odottamaan ensi kesää. Tuli hiukka haikuli olo.
En ole ikinä röystäillyt vaan suu säkkiä myöten elänyt. Esikoinen sanookin, että olen vanhan kansan ihminen kaikki pitää tehdä itse. Hänen appiukkonsa on samaa maata. Olen iloinen, että hän vietti ison osan lomastaan mökillämme. Teki puuhommia moottorisahalla, pilkko saunapuita. Ideoi ja teki sahapukinkin ja oli ylpeä lopputuloksesta, oppi äidiltään vanhan kansan taitoja ; )- mikk.kive
Olisin iloinen jos pääsisimme keskustelemaan asiaa esim. ideoista ja harrastuksista.
Olen tehnyt kaiken itse kierrätystavaroista ja kankaista. Timpuroinut laiturisovan poikien kerrossängystä. Pehmusteet vanhoista patjoista ja tyynyt ostanut ja päällystänyt kierrätyskamalla. Nautin ideoida ja sinä ja moni muu täällä kirjoittavista ymmärtää, että kysymys ei ole leuhkimisesta, joksi näitä hauskoja kehitysideoitani tulkitaan. Tänään purin hörtsyläverhot ja tukirakenteet odottamaan ensi kesää. Tuli hiukka haikuli olo.
En ole ikinä röystäillyt vaan suu säkkiä myöten elänyt. Esikoinen sanookin, että olen vanhan kansan ihminen kaikki pitää tehdä itse. Hänen appiukkonsa on samaa maata. Olen iloinen, että hän vietti ison osan lomastaan mökillämme. Teki puuhommia moottorisahalla, pilkko saunapuita. Ideoi ja teki sahapukinkin ja oli ylpeä lopputuloksesta, oppi äidiltään vanhan kansan taitoja ; )Sahapukin valmistaminen on tietotaitoa vaativa haastava projekti. Siitä tuli niin ruma, että naapurin mies kuittaili, ihnko itte olet tuon väsänny.
Kiirehin sanomaan että sain sen oheisesineenä kun tänne muutettiin Saaremaalta 10 v sitten. Jatkoin että lahjahevoisen suuhun ei ole kohteliasta katsoa.
Niih. Mutta minulla oli Tequila viinaa putelissa pinon välissä. Niin pahaa, että se on talvehtinu pinossa. Tarjosin siitä paukut niin se lopetti arvostelun. mikk.kive kirjoitti:
Sahapukin valmistaminen on tietotaitoa vaativa haastava projekti. Siitä tuli niin ruma, että naapurin mies kuittaili, ihnko itte olet tuon väsänny.
Kiirehin sanomaan että sain sen oheisesineenä kun tänne muutettiin Saaremaalta 10 v sitten. Jatkoin että lahjahevoisen suuhun ei ole kohteliasta katsoa.
Niih. Mutta minulla oli Tequila viinaa putelissa pinon välissä. Niin pahaa, että se on talvehtinu pinossa. Tarjosin siitä paukut niin se lopetti arvostelun.Sain lahjaksi kirsikkaviinaa. Sellaisen litran pullon. Kun katsoin pulloa sain etiäisen, tuollaisen olen joskus kuuskytluvulla nähnyt. Avasin ja maistoin, maku oli yhtä ätelää kuin silloinkin. Tajusin pullon olevan todellakin vanhan, tiesin antajan saaneen sen perunkirjoituksen yhteydessä.
Nyt on pullo minullakin josta voin tarjota paukut jos tekemisiäni tullaan arvostelemaan; )- sillon.markka-aikaan
Sain lahjaksi kirsikkaviinaa. Sellaisen litran pullon. Kun katsoin pulloa sain etiäisen, tuollaisen olen joskus kuuskytluvulla nähnyt. Avasin ja maistoin, maku oli yhtä ätelää kuin silloinkin. Tajusin pullon olevan todellakin vanhan, tiesin antajan saaneen sen perunkirjoituksen yhteydessä.
Nyt on pullo minullakin josta voin tarjota paukut jos tekemisiäni tullaan arvostelemaan; )Löysin katuojasta pirtupullon. Se oli heitetty siihen autosta hankeen mustamaijan miesten tarkastuksen pelossa taajaman lähellä.
Vein heimopäällikön ratkaistavaksi mitä aine on. Kovinta juoksevaa hän sanoi, ehkä 95 siinä "oktaaneja". Siitä riitti moneen mukilliseen hyvää juomaa.
Kotipuolessa, isännät tiputtivat vähän joka syksy korpikuusenkyyneleitä. Maistoin. Aika rankkaa ainetta oli.
Paikka oli 20 kilometriä maantieltä mettään päin. - korppishuomenta
sillon.markka-aikaan kirjoitti:
Löysin katuojasta pirtupullon. Se oli heitetty siihen autosta hankeen mustamaijan miesten tarkastuksen pelossa taajaman lähellä.
Vein heimopäällikön ratkaistavaksi mitä aine on. Kovinta juoksevaa hän sanoi, ehkä 95 siinä "oktaaneja". Siitä riitti moneen mukilliseen hyvää juomaa.
Kotipuolessa, isännät tiputtivat vähän joka syksy korpikuusenkyyneleitä. Maistoin. Aika rankkaa ainetta oli.
Paikka oli 20 kilometriä maantieltä mettään päin.Huomenta@ viinaksista löytyy elon varrelta monta tarinaa. En ole ikinä tykännyt maustetuista viinoista mutta " korkea oktaanisissa juomissa" maku on neutraali ja laimennettuna hyvää. Olen joskus seitkytluvun alussa sairaalahenkilökunnan bileissä päässyt tutustumaan kyseiseen aineeseen. Yhteen aikaan oli hirveää katajanmarjan makuista viinaa, en muista nimeä, mutta yhteen lusikalliseen jäi sen kokeilu. Ginikään ei mene alas. En enää juurikaan juo vahvoja joskus konjakki kahvin kanssa, mutta ei muuta.
Teen kylläkin joka vuosi kotiviiniä, nytkin pulputtaa viinimarjoista ja mustikoista sekä viinirypäleistä koostuva juoma. Valmiin viinin pitää olla raikasta ja kuivaa. Prosentit noin 10 %.n luokkaa. Sellaista mietoa seurustelujuomaa. - ihimettelen
korppishuomenta kirjoitti:
Huomenta@ viinaksista löytyy elon varrelta monta tarinaa. En ole ikinä tykännyt maustetuista viinoista mutta " korkea oktaanisissa juomissa" maku on neutraali ja laimennettuna hyvää. Olen joskus seitkytluvun alussa sairaalahenkilökunnan bileissä päässyt tutustumaan kyseiseen aineeseen. Yhteen aikaan oli hirveää katajanmarjan makuista viinaa, en muista nimeä, mutta yhteen lusikalliseen jäi sen kokeilu. Ginikään ei mene alas. En enää juurikaan juo vahvoja joskus konjakki kahvin kanssa, mutta ei muuta.
Teen kylläkin joka vuosi kotiviiniä, nytkin pulputtaa viinimarjoista ja mustikoista sekä viinirypäleistä koostuva juoma. Valmiin viinin pitää olla raikasta ja kuivaa. Prosentit noin 10 %.n luokkaa. Sellaista mietoa seurustelujuomaa.Nyt olisi mahis tehdä omenaviiniä satsi jos toinenkin. Haen kaupasta sen unimyssypullon. Jos kotiviinisatsin teen, sitä tulee litkittyä alvariinsa niin kauan kuin sitä riittää.
Minua huvittaa kon Korpikirjailija näyttää olevan niin paha riesa että pitää laittaa oikein vastustusketju oikein framille. - harrintalo
ihimettelen kirjoitti:
Nyt olisi mahis tehdä omenaviiniä satsi jos toinenkin. Haen kaupasta sen unimyssypullon. Jos kotiviinisatsin teen, sitä tulee litkittyä alvariinsa niin kauan kuin sitä riittää.
Minua huvittaa kon Korpikirjailija näyttää olevan niin paha riesa että pitää laittaa oikein vastustusketju oikein framille.Ei täällä toista niin omahyväistä, etten sanoisi narsistista kuin ruune on. Virittää ja vetää korppiksen vastaista ketjua. Mennyt sairaudeksi jo ajat sitten.
harrintalo kirjoitti:
Ei täällä toista niin omahyväistä, etten sanoisi narsistista kuin ruune on. Virittää ja vetää korppiksen vastaista ketjua. Mennyt sairaudeksi jo ajat sitten.
Et vastannut vastannut minulle, mutta minä vastaan sinulle.
En ikinä usko Ruunesta mitään näin sivistymätöntä. Olen aina tykännyt hänen ajatuksistaan. Joten ei ole syytä edes kirjoittaa moista potaskaa.
Tämä monta nimimerkkiä käyttävä puskahenkilö kuuluu plus60-kirjoittajiin. Ei tämä ole eka kerta kun hän pistää rähinäksi. Hänellä on raju halu tehdä minusta kuten hän ilmaisee "vihattu".
Uskon, että tällainen katkeruus on lähtöisin jostain kirjoituksestani, joka on loukannut syvästi hänen tunteitaan. Hän kostaa.
Kristillisessä elämänkatsomuksessa vihamielisyys on yksi seitsemästä kuolemansynnistä.
Itse en voi auttaa, kun en tiedä syytä hänen pahaan oloonsa.
- Millainenanoppi
Oliko pojan vaimokin mökilläsi ? Joko sulla on lapsenlapsia? Oletko kiva anoppi ?
Iltaa@
Päivä metsurihommissa serkkutytön kanssa. Ihana, pieni, idearikas serkkuni tekee puusta yhtä jos toista kivaa. Tulijaiseksi mökille toin ison koivun latvusoksia, joista sidoin vastoja talvivarastoon. Kasan risuista käärittyjä saunasyttöjä ja puiden käppyröitä, joista teen jahka keksin jotain mökkijutskoja. Yhdestä isommasta tulee etuterassille kaidepuun. Tänä vuonna jätän saven väliin. On hyvä vaihdella työstömateriaaleja.
Kyllä ulkona on ihanaa. Nyt poskia polttaa ja unittaa.
Ihimettelen@
Olen tehnyt joskus omenoista valkoviiniä, hyvää tuli. Jos olisi omenapuita tokihan tekisin.
Millainenanoppi@
Herran jessus, enkö ole kertonut. Jopa on tullut iso moka. No, mutta entäs, minkalainen sinulla?- kävelin.puistometsässä
Taaskin näin kävi. Pilvisinä iltoina pimeys alkaa hiipimään jo 19 vaiheilla. Hienoja säitä vielä ainakin tälle viikolle. Viilenneet yöt tuovat helpotusta monen ihmisen yölepoon.
Kun on näin lämpimiä kesän loppupäiviä, niin siellä missä on runsaasti satanut kanttarellejäkin on kuulemma vielä noussut.
Tarkistin juuri hakukoneelta; kyllä tuon sienen nimessä on kaksi t-kirjainta.kävelin.puistometsässä@
Asut illan pimeyttä oinastellen,että asut etelämmässä kuin minä. Vielä näkee hyvin ilta kymmeneen. Huomiseksi tänne tulossa komea päivä. Onneksi pesin tänään mattoja kerkeävät kuivaa huomisen päivän aikana. Lakanapyykkikin ulkona yön yli,
Sienet ovat herkkujani, mutta en enää sienimetsään kykene, ostan jos tarvis. Monesta kivasta on luovuttava (selkä ei kestä) mm. marja-ja sieniretkistä syksyisessä metsässä. No, kyllä tuota muuta touhua tuntuu riittävän päivät kuluvat joutuin.
Näin illalla jää aikaa naputella, samalla pelaan pasianssia kunnes silmät eivät enää suostu pysymään auki.
- nokkasiilieläinkö
Kuinkas näin pääs käymään.
Kun tutkimusmatkailijat piirsivät tai ottivat kuvia eräästä maailman erikoisesta eläimestä Unohdin sen nimen.
Se elää ainakin austraaliassa. Leveä lätyskäinen nokkarakenne. Elää vedessä..
Niin siitä sanoivat alan tiedemiehetkin, ei tuollaista ole olemassakaan. Kaikki ovat kuitenkin kai luontofilmeissä nähneet tuon munasta kehittyvän ihme nisäkkään. - no.siltä.näyttää
Tuo korppis taitaa olla varsin tuhdinpuoleinen täti.
- vastatkaa-tai-kysykää
Korppis kyselee taas samoja asioita näistä kysytään/vastataan. Onkohan jo dementia iskenyt?
- vastataan-kun-kysytään
kysytään ja vastataan.
vastatkaa-tai-kysykää kirjoitti:
Korppis kyselee taas samoja asioita näistä kysytään/vastataan. Onkohan jo dementia iskenyt?
Sinä se vastaat vaikka en ole aikoihin kysynyt mitään.
En ole itseäni tykö tehnyt. Sinä sen teit.
Huomenta, huomenta kaikki!
Ei nyt enempää tästä aiheesta!
Eihän kukaan ole parempi kuin toinen, eikä aina niinkään hyvä.
Takatalvikin uhkaa. Villasukat jalkaan ja takkaan tuli!- ei.hassumpaa
Ainakin valokuvissa ketjun päähenkilö on hyvin edustavan näköinen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa632319En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos321734- 101574
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3751549Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly151508Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681367- 1061121
- 121118
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91074- 20999