Joukkopako feisbuukista

Pakenetko-sinäkin

- Vähänpä tulee kurkattua oman profiilin kautta mitään. Edes kavereiden (alle 20) päivitykset ei kiinnosta. Vilkaisen ehkä kerran viikossa, jos silloinkaan.

"IS"
- "Facebookin käyttäjämäärä Suomessa on kääntynyt rajuun laskuun. Palvelu menettää käyttäjiä kaikissa ikäryhmissä, kertoo asiaan perehtynyt sosiaalisen median kouluttaja. Facebook kiistää luvut.
Yllä olevalla videolla näytetään millaista ja millaisia määriä tietoa Facebook kerää käyttäjistään.

Facebookista on lähtenyt kuluvan vuoden aikana 300 000 suomalaista, väittää sosiaalisen median kouluttaja Harto Pönkä blogissaan.

Pönkä perustaa väitteensä Facebookin mainoskoneen antamiin lukemiin. Kyse on työkalusta, jota mainostajat voivat käyttää mainostensa kohdentamiseen. Näiden lukujen valossa huhtikuussa yli 13-vuotiaista suomalaisista Facebookia olisi käyttänyt 67,4 prosenttia ja nyt lukema olisi 61,4 %.

Kuukausittaisten käyttäjien määrä olisi kokonaisuudessaan pudonnut 3,2 miljoonasta suomalaisesta 2,9 miljoonaan. Tämä tarkoittaisi, että 9 prosenttia käyttäjistä olisi lopettanut palvelun käytön.

Lopettaminen on vilkkainta 30–39-vuotiaiden ikäryhmässä, seuraavaksi innokkaimpia lopettajia olisivat 40–49-vuotiaat."

6

179

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei.kiinnosta.ei

Kiva nähdä noita lukuja. Itse lopetin n. 1 1/2 vuotta sitten kokonaan. Sitä ennen edellisen vuoden hyvin harvakseltaan kävin.
      Nuoriso ja varhaisnuoriso taitaa olla siirtyneet muihin foorumeihin.
      Facebook alkaa olla aikansa elänyt, vanhahtanut.

• RealistiN

Ei taida nuoriso niin kovin välittää olla mummojen ja pappojen kanssa yhteisillä kaverilistoilla. Taitaa ajan oloon face muuttua enemmän vanhemman väestön yhteydenpitopaikaksi, koska ei vaadi nopeaa reagointia ja jatkuvaa linjoilla päivystämistä. Itseäni ei kiinnosta twitterit ja snapchatit, sinne taitaa olla siirtynyt enimmäkseen nuorempaa porukkaa.

• käytän facetuuppia joka päivä
      luen sitä monta kertaa päivässä
      sinne tulee kaikki iltasanomien ja iltalehden uutiset
      mutta oon huomannu että nuoremmat
      ovat siirtyneet instagramiin ja twitteriin
      eivät kyllä ole hylänneet faceekaan
      mutta eivät välttämättä päivitä siellä enää niin paljon kun ennen
      niin ja pitää siinä vähenemisessä ottaa huomioon
      luonnollinenkin poistuma
      joka päivä kuolee ihmisiä ja monet niistä on facessa.

• ainaainaaina

fb on tärkeä juttu, kyllä ja hyvä asia olemassa.

• ö-Öö

Joo

Aika ajaa ohi. Yks syy sekin, ei ihan kaikki ole kiinnostuneita juoruamaan netissä, eikä välttämättä kiinnostuneet suljetuista ryhmistä. Menee niinkuin ohi perusjutun, anonyymiteetin. Sidosryhmiin nykyisin helppo pitää yhteyksiä, vaihtoehtoja monia.

Toki tieoturva-asiat tärkeitä. Vaan, netissä oikein koskaan ole tietoturvaa, koko ajan kehitellään kaikenlaista.

Sit se, ihmiset kaipaa omaakin aikaa, ei kaikki halua olla aina tavoitettavissa. Pahin kännykkähuuma meni ohi, mutta sen sijalle tuli sitten nämät nettijutut.

Mä en ikinä ole ollut kiinnostunut pikaviestimistä. Aikanaan kokeilin Ms. Messengeriä, en keksinyt sille mitään käyttöä. Kyllä mä saan yhteyden ihmisiin, jos tarvii, sama toisinpäin. Ja mua siis viehättää netissä just anonyymiteetti. Periaatteessa mielipiteenvaihto toimii antoisammin, jos asiat ei henkilöidy. Kuten nyt kaikki hokanneet, sekin suhteellista, ei suoli24-sta voi kovin anonyymiksi kehua :D

=DW=

• En ole paennut mihinkään.
      Olen vain luopunut,

Aikoinaan kun olin siellä, joka päivä jonkun kuvan nappasin ja sen siirsin jutun kanssa fasebookkiin.
      Ensin katosi innostus kuvaamiseen, tai tietysti tulee napattua kuvia, mutta niiden yhteys kirjoituksiin katosi.
      Nyt on kadonnut yhteys juttuihinkin.
      Muutama rinki ja yhteys on jäänyt,
      vaikka muuten tietokoneen käyttö on lisääntynyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      65
      2339
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      32
      1734
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1574
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      374
      1555
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      15
      1518
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1377
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      106
      1131
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1118
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1074
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      999
    Aihe