holsku lk. vai mali?

Jenna

Hei te belgi ihmiset. Voisitteko käydä lukemassa koulutuspalstalla kirjoitukseni "vaihtoehto malinoisille". Olisin todella kiitollinen vastauksista.

3

424

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se ei kestä pamppua

Ei holskuilla tee mitään. Suojelukokeissa ne ei pysy hihassa eivätkä kestä pamppua. Tositilanteissa täysiä nössöjä.

• lk holsku

Moikka. Mulla on lk holsku 4v uros ja ajattelin sanoa tähän jotain. Olen seuraillut suojelukentällä malien työskentelyä, ja kun siihen vertaa, en usko ainakaan Suomen tai kovin muunkaan maan holskukannasta löytyvän niiden tasoisia koiria.
      Mutta- kyse onkin siitä mitä hakee: aivan varmasti työlinjaiset malit ovat vietikkäämpiä, viettikestävämpiä, usein kovempia ja toimintakykyisempiä kuin valtaosa holskuista, ja ennen kaikkea, mikä on oman koirani huono puoli, ja suuren osan lyhkäisistä:
      huonot hermot, ne ovat usein työlinjaisilla maleilla paremmat.
      Oma holskuni saattaa täristä erilaisissa, painetta aiheuttavissa tilanteissa kuten kaupungin hälinässä ja sellaista ei hyvähermoisella koiralla ole.

Mutta jos hakee agility- ja tokokaveria jonka ei tarvitse olla huippu eikä turhan vietikäs että pysyy paremmin hanskassa ;) niin lk holskuista on kyllä hyvinkin sellaiseen.

• lk holsku

Siis tarkoitin tuolla `pysyy paremmin hanskassa` sitä että jos koiralla on satanen lasissa agiradalla se voi aloittelevalle harrastajalle olla vaikeampi ohjata kuin vähän rauhallisempi ohjattava, muuten siis vietikkyyshän on vaan eduksi kisatessa, huiput on niitä jotka menee eikä meinaa.
        Mutta tosi tekemisenhaluisella koiralla voi myös aika käydä pitkäksi jos harrasteita ei ole tarpeeksi, holsku ainakin sopii myös aktiiviseksi kotikoiraksi, ei ole maaninen työmyyrä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      187
      1399
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1198
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      49
      931
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      890
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      810
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      51
      798
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      56
      782
    8. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      102
      764
    9. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      712
    10. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60