tai monta 🍎🍎🍎🍎🍎🍎
😍
Mikä sinut teki onnelliseksi tänään?
Onni on kypsä, hyvänmakuinen omena
41
628
Vastaukset
- nyt_on_hyvä_olo
Kun sain eilen illalla asennettua lumiesteen omakotitaloni katolle. Vanhan jouduin poistamaan jo muutama vuosi sitten. Yksin sen asensin tuonne 6 metrin korkeuteen. Pituuttakin sille tuli tarkkaan otten 10,97 metriä. Em sitten pyöristänyt pituutta, koska pidin periaatteesta kiinni.
- Aikuinen____
@nyt_on_hyvä_olo
Ansaittu on hyvä olosi! Ensi talvena eivät lumet luista niskaan. Onneksi et pudonnut!
Tuota lumiesteen pituutta ihmettelen.... Onko yksi yhtenäinen lumieste liki 11 metrin mittainen? Meillä oli vain ulko-oven kohdalla sellainen noin 3 metrin pituinen.
Mitens sitten, jos ens talvesta tulee runsasluminen ja pitäisi saada lumet alas kattoa painamasta, niin eihän se siitä kohtaa onnistu, kun on piiiiiiiitkä lumieste. - nyt_on_hyvä_olo
Aikuinen____ kirjoitti:
@nyt_on_hyvä_olo
Ansaittu on hyvä olosi! Ensi talvena eivät lumet luista niskaan. Onneksi et pudonnut!
Tuota lumiesteen pituutta ihmettelen.... Onko yksi yhtenäinen lumieste liki 11 metrin mittainen? Meillä oli vain ulko-oven kohdalla sellainen noin 3 metrin pituinen.
Mitens sitten, jos ens talvesta tulee runsasluminen ja pitäisi saada lumet alas kattoa painamasta, niin eihän se siitä kohtaa onnistu, kun on piiiiiiiitkä lumieste.Pihatie kulkee talon suuntaisena ja sen verran lähellä taloa, että esimerkiksi katolta tulevat jääpalat saattavat vahingoittaa pihatielle jätettyjä autoja.
11 metrisen esteen saa, kun liittää yhteen 3 kappaletta 3 metristä ja neljännestä rautasahalla katkaistun osan.
Jos lunta tulee huolestuttavan runsaasti, vedän lumenvetimellä (lumikola) runsaimpia alas. Vetimessä on pitkä teleskooppivarsi. - Aikuinen____
nyt_on_hyvä_olo kirjoitti:
Pihatie kulkee talon suuntaisena ja sen verran lähellä taloa, että esimerkiksi katolta tulevat jääpalat saattavat vahingoittaa pihatielle jätettyjä autoja.
11 metrisen esteen saa, kun liittää yhteen 3 kappaletta 3 metristä ja neljännestä rautasahalla katkaistun osan.
Jos lunta tulee huolestuttavan runsaasti, vedän lumenvetimellä (lumikola) runsaimpia alas. Vetimessä on pitkä teleskooppivarsi.@nyt_on_hyvä_olo
Oukei.
Nyt ymmärrän pitkän lumiesteen tarpeellisuuden :) - nyt_on_hyvä_olo
Aikuinen____ kirjoitti:
@nyt_on_hyvä_olo
Oukei.
Nyt ymmärrän pitkän lumiesteen tarpeellisuuden :)Kiitos mielenkiinnosta!
- hamejatuulipuku
Aamu-uinti hieman oli vihreitä vettä mutta suihkun kautta kotiin😁
- ihanaa-olla-kotona
Ei päiväni oikein hyvin alkanut, vaikka omenia ja luumuja sainkin, mutta se urakka, mitä menin tekemään, loppui jo 3-tunnin kuluttua, koska tunsin itseni niin väsyneeksi, että lähdin kotiin.
Jotenkin lohdutan aina itseäni, kun lopetan tuon urakkani, että ei minun tarvitse jaksaa yli sietokykyni, sillä olenhan jo 75-v ja aina voin aamulla mennä jatkamaan, koska ei ole mikään tosi kiireellinen homma.
Toisaalta harmittaa jo tämä saamattomuuteni, kun apua tarvittaisiin lapseni perheessä, mutta minä haluan vain olla yksin. Miksi joku viitsii valittaa yksinäisyydestä ja etenkin, jos asuu jossain palvelutalossa?
No, ehkä tuo aika tulee minullekin vielä eteen, mutta yritän muistaa, että en valita silloin, mikäli muistan sen.D - Aikuinen____
@hamejatuulipuku
"Aamu-uinti "
Minä tulin vihreäksi kateudesta .(en siitä vihreästä vedestäsi :)
Just pyöräilin piiiitkän kivan lenkin, joka kulkee uimarannan vierestä. Olisi ollut ihana pulahtaa uimaan. Mutta eipä tullut pieneen mieleenikään ottaa uimapukua mukaan. Kaupungissa sitä arkaileekin, ettei vaan ole mitenkään hölmön näköinen uimarannalla,. Vaikka aivan ypöyksin siellä uisi, niin kerrostalojen ikkunoista näkevät. Tuolle uimarannalle oli tuotu jo monta kuormaa hiekkaa ensi kesän uimareita varten. Siinä ne oli hiekat isoissa kasoissa. - Aikuinen____
ihanaa-olla-kotona kirjoitti:
Ei päiväni oikein hyvin alkanut, vaikka omenia ja luumuja sainkin, mutta se urakka, mitä menin tekemään, loppui jo 3-tunnin kuluttua, koska tunsin itseni niin väsyneeksi, että lähdin kotiin.
Jotenkin lohdutan aina itseäni, kun lopetan tuon urakkani, että ei minun tarvitse jaksaa yli sietokykyni, sillä olenhan jo 75-v ja aina voin aamulla mennä jatkamaan, koska ei ole mikään tosi kiireellinen homma.
Toisaalta harmittaa jo tämä saamattomuuteni, kun apua tarvittaisiin lapseni perheessä, mutta minä haluan vain olla yksin. Miksi joku viitsii valittaa yksinäisyydestä ja etenkin, jos asuu jossain palvelutalossa?
No, ehkä tuo aika tulee minullekin vielä eteen, mutta yritän muistaa, että en valita silloin, mikäli muistan sen.D@ihanaa-olla-kotona
On luvallista levätä, kun väsyttää. Sitä tässä saa itsekukin opetella. Ettei tarvitse jaksaa enemmän kuin hyvällään jaksaa.
Virkeänä on mielikin iloinen ja toimet hoituu hymyillen.
- kat..leija
Eilen 4.9. olin ja olen edelleenkin onnellinen kun sain pestyä viimeisenkin viidestä ikkunastani.
Hyvään mieleen riittää tässä iässä pienemmät aiheet kuin nuorempana, onhan se luonnekysymyskin.- Aikuinen____
@kat..leija
Tiedän tuon onnentunteen.
Toukokuussa aloitin parvekkeen laseista pesun. Siitä etenin ikkuna päivässä, muttei joka päivä. Ihan hävetti, kun oli jo kuuma kesä menossa ja vielä minulla muutama ikkuna pesemättä. 11 ikkunaa mulla on. Osa on kadulle päin ja ne on ihan pakko pestä ainakin kerran vuodessa, ettei lika pääse pinttymään.
Vielä muutama vuosi sitten yhtä soittoa yhdessä päivässä ikkunat puhtaaksi pistin.
- Ramoona_
Leivoin pellillisen luumupiirakkaa ja paloittelin annoksiin. Etsin tukevia pakastepusseja ja sattumalta löysin vanhan kahvipussivarastoni, olin kerännyt niitä lastenlasten ritarivarusteiden ompeluun, minulla oli ohjekirjakin. Hopeinen puoli päällepäin, niin syntyi hienoja kypäriä ja haarniskoita leikkeihin, vaari teki puusta miekat ja kilvet. Nyt nuo ritariserkukset ovat jo lukiolaisia, ajavat mopolla , ja saisikin olla mahtava määrä kahvipusseja niin pitkien nuorukaisten varusteiksi.
Tulikin idea säästää kahvipusseja jälleen, ne ovat tukevia leivonnaisten pakastukseen, joihinkin voisi sopia kahvin aromi, kuten maustekakkuun ja pipareihin. Nämä löytöni olivat pestyjä, mutta varmaan vuosien saatossa pölyä keränneitä eivätkä aivan hygieenisiä. Hymyillen muistelen tässä uljaita pikkuritareitani hellyttävissä tamineissaan, toki ovat ritarillisia edelleenkin - ainakin mummilleen. :)- Ihana-sää-tänään
Pitkät komeat lukiolaispojat täälläkin ovat aloittaneet, meillä viidestä lapsenlapsesta vain yksi on tyttö. Hän on jo kohta valmistumassa, on ihan opiskelujensa loppusuoralla.
Eilen illalla vakilenkilläni kun kävin oli erään tietyn kadun varteen taas pistetty paljon puusta pudonneita omenoita tarjolle. Otin kaksi punaista, lenkkilaukkuun ei enempää olisi sopinutkaan. Melkein olin jo ehtinyt odottaa tätä ystävällistä 'tarjoilua'.
Ystävällisiä kivoja ihmisiä varmaan asuu siinä omakotitalossa. Heille kiitokset :)Kyllä on omenia tullut, mutta, mutta, pihlajanmarjakoi on ollut ahkera ja toivottoman pilkullisia on omenat. Sekin puu joka tekee suuria kauttaaltaan tummanpunaisia omenia on aivan mennyttä. Siitä tuli niin kaunista vaaleanpunaista hilloa, se oli juuri hyvä hillo-omena. Ei muuta kun kottareilla tunkiolle, kyllä supit ja muut jyrsijät käyttää hyväkseen, saattaa jokunen peurakin eksyä kun paikka on rauhallinen. Pihassa käy hirvi ja peura, jäljistä päätellen. Onhan sekin onni että eläimet käyttää hyväkseen. Kotitalossa katselin ikkunasta kun orava istui omenapuunoksalla, etujaloissa olevaa omenaa pureskeli, olihan sekin onni ja ilo katsella. sokerimirooni omenaa...
Meillä riistanhoitajat sanoo, että metsän eläimiä ei pidä syöttää pihapiirissään, koska se on ihmisten reviiriä.
Niitten kuuluu luonnostaan arkailla ihmistä eikä kesyyntyä pihoille, minkä ne tekee, jos niitä siinä syötetään. Esim. hirvi voi alkaa tuntemaan pihan niin omakseen, että kun ihminen menee ulos, niin se ei säntääkään pakoon, niinkuin sen kuuluisi, vaan se on ihminen, joka saa juosta sitä pakoon, ettei se potkaise.
Jos on ylimääräisiä omenoita, niin ne pitäisi viedä jonnekin metsään eläinten ravinnoksi.- Aikuinen____
Tellukka kirjoitti:
Meillä riistanhoitajat sanoo, että metsän eläimiä ei pidä syöttää pihapiirissään, koska se on ihmisten reviiriä.
Niitten kuuluu luonnostaan arkailla ihmistä eikä kesyyntyä pihoille, minkä ne tekee, jos niitä siinä syötetään. Esim. hirvi voi alkaa tuntemaan pihan niin omakseen, että kun ihminen menee ulos, niin se ei säntääkään pakoon, niinkuin sen kuuluisi, vaan se on ihminen, joka saa juosta sitä pakoon, ettei se potkaise.
Jos on ylimääräisiä omenoita, niin ne pitäisi viedä jonnekin metsään eläinten ravinnoksi.@Tellukka
Ookko nää ihan tosissas ja varma, notta noin on asia siellä teillä Ruohtinmaan riistanhoijossa :D
Mitenköhän se noiden mätänevien omenien kanssa nyt oikein on :D
Tuskin teilläkään riistanhoitajat innostuu, jos puolimätiä omenia kuorma kipataan riistan suokintapaikalle jatkamaan mätänemistään.
Eikä kukaan isäntä hyvällä katso metsäänsä tuotua mätänevää omenaröykkiötä..
Parasta vaan viedä omalle tunkiolle Suomessa ja siellä Ruotsin ihmemaassakin :D
Mikä sinut @Tellukka teki onnelliseksi tänään? - Aikuinen____
Aikuinen____ kirjoitti:
@Tellukka
Ookko nää ihan tosissas ja varma, notta noin on asia siellä teillä Ruohtinmaan riistanhoijossa :D
Tuskin teilläkään riistanhoitajat innostuu, jos puolimätiä omenia kuorma kipataan riistan suokintapaikalle jatkamaan mätänemistään.
Mikä sinut @Tellukka teki onnelliseksi tänään?Korjaus: riistan Ruokintapaikalle
🐗🐻🦊 🍎🍎🍎🍏🍏🍏🍎 🐁🐀🐇 🦌🦌🦌 Aikuinen____ kirjoitti:
@Tellukka
Mikä sinut @Tellukka teki onnelliseksi tänään?Tottakai olen varma, sillä enhän muuten kirjoittaisi sitä.
Meillä jopa riistanhoitajat itse ovat esittäneet (paikallisella facella), että voisivat käydä kippaamassa ne metsään eläimille, jos ei joku itse viitsi vaivautua. Ei ne kauan siellä mätäne, kun luonto hoitelee ne pois.
Tiedätkös, mitä riistanhoitajat tekevät esim. jonnekin maantielle tai asuma-alueille kuolleelle kauriille, jos ei näytä siltä kuin olisi kuollut johonkin tarttuvaan tautiin, kapiin tai muuhun. Ehei, ei niille hautajaisseremonioita pidetä. Kippaavat metsään ja luonto kuulemma hoitelee ne alta ajan, ettei niistä näy jälkeäkään enää. seuraavana päivänä.
Kauanko uskot muutenkaan itsestään metsään kuolleen eläimen haisevan siellä? Oletko koskaan nähnyt metsäreissuillasi kuolleita eläimiä? Eikö ole yhtään kummallista, kun ajattelee kuinka lyhyt eläinten elinikä on, että minne ne kuoltuaan joutuvat?- Aikuinen____
Tellukka kirjoitti:
Tottakai olen varma, sillä enhän muuten kirjoittaisi sitä.
Meillä jopa riistanhoitajat itse ovat esittäneet (paikallisella facella), että voisivat käydä kippaamassa ne metsään eläimille, jos ei joku itse viitsi vaivautua. Ei ne kauan siellä mätäne, kun luonto hoitelee ne pois.
Tiedätkös, mitä riistanhoitajat tekevät esim. jonnekin maantielle tai asuma-alueille kuolleelle kauriille, jos ei näytä siltä kuin olisi kuollut johonkin tarttuvaan tautiin, kapiin tai muuhun. Ehei, ei niille hautajaisseremonioita pidetä. Kippaavat metsään ja luonto kuulemma hoitelee ne alta ajan, ettei niistä näy jälkeäkään enää. seuraavana päivänä.
Kauanko uskot muutenkaan itsestään metsään kuolleen eläimen haisevan siellä? Oletko koskaan nähnyt metsäreissuillasi kuolleita eläimiä? Eikö ole yhtään kummallista, kun ajattelee kuinka lyhyt eläinten elinikä on, että minne ne kuoltuaan joutuvat?Sinä ja sun riistanhoitajas. En usko sinun juttujasi 😀
Pysyhän ruodussa ja aloituksen aiheessa sinäkin.
Mikä sinut @Tellukka teki onnelliseksi tänään? Toisten palstalaisten opastaminenko 😀 Opasta itseäsi aloituksen aiheessa pysymiseen 😛 Aikuinen____ kirjoitti:
Sinä ja sun riistanhoitajas. En usko sinun juttujasi 😀
Pysyhän ruodussa ja aloituksen aiheessa sinäkin.
Mikä sinut @Tellukka teki onnelliseksi tänään? Toisten palstalaisten opastaminenko 😀 Opasta itseäsi aloituksen aiheessa pysymiseen 😛No minkäs minä sille voin.
Se on sinun ongelmasi.- Aikuinen____
Tellukka kirjoitti:
No minkäs minä sille voin.
Se on sinun ongelmasi.Mikä sinut @Tellukka teki onnelliseksi tänään?
Aikuinen____ kirjoitti:
Mikä sinut @Tellukka teki onnelliseksi tänään?
No kuules, kun minä olen niitä, jotka eivät tarvitse joka päivä jotain erityistä potkua, omenaa tai sellaista, mikä tekee onnelliseksi. Se onnellisuus vain asuu sisälläni jo ennen heräämistäni.
- Aikuinen____
Tellukka kirjoitti:
No kuules, kun minä olen niitä, jotka eivät tarvitse joka päivä jotain erityistä potkua, omenaa tai sellaista, mikä tekee onnelliseksi. Se onnellisuus vain asuu sisälläni jo ennen heräämistäni.
Jaha, ettå sillai.
Se nyt vaan on niin kivaa, huomata pienen pieniäkin ilon aiheita.
Kun jakaa sitä iloaan, niin sitten se jaettu ilo on kaksinkertainen ilo.
Voikohan tuollaista sinulla jossain sisällä syvällä, piileskelevää onnellisuutta jakaa muiden kanssa ja kaksinkertaistaa? Aikuinen____ kirjoitti:
Jaha, ettå sillai.
Se nyt vaan on niin kivaa, huomata pienen pieniäkin ilon aiheita.
Kun jakaa sitä iloaan, niin sitten se jaettu ilo on kaksinkertainen ilo.
Voikohan tuollaista sinulla jossain sisällä syvällä, piileskelevää onnellisuutta jakaa muiden kanssa ja kaksinkertaistaa?Ei, kun se pitää tulla ihmisestä itsestään niinkuin kaikki muutkin tunteet.
- Aikuinen____
Tellukka kirjoitti:
Ei, kun se pitää tulla ihmisestä itsestään niinkuin kaikki muutkin tunteet.
@Tellukka
Onnellisuus asuu sisälläsi. Olet onnellinen ilman mitään syytä ja vaikka mitä ikävää tapahtuu?
En usko. Kyllä taas @Tellukka satujaan kertoilee kuten riistanhoitajan mätäomenista tuossa äskettäin. Aikuinen____ kirjoitti:
@Tellukka
Onnellisuus asuu sisälläsi. Olet onnellinen ilman mitään syytä ja vaikka mitä ikävää tapahtuu?
En usko. Kyllä taas @Tellukka satujaan kertoilee kuten riistanhoitajan mätäomenista tuossa äskettäin.Jos minulla sattuisi joskus olemaan surua, niin ei helskotissa omena eikä kaksikaan tee silloin minua onnelliseksi.
Kaiken kaikkiaan, minulle tulee noita kommenttejasi lukiessani sellainen olo, että sinulla on jonkunlainen onnellisuutesi ja iloisuutesi tekohengitys meneillään, ellet sitten peräti ole onnellisuuden ja iloisuuden respiraattorissa.
Mikä sinua painaa ja masentaa, että tarvitsee etsiä väkisin väännettyä onnea ja iloa kivien ja kantojen alta?- Aikuinen____
Tellukka kirjoitti:
Jos minulla sattuisi joskus olemaan surua, niin ei helskotissa omena eikä kaksikaan tee silloin minua onnelliseksi.
Kaiken kaikkiaan, minulle tulee noita kommenttejasi lukiessani sellainen olo, että sinulla on jonkunlainen onnellisuutesi ja iloisuutesi tekohengitys meneillään, ellet sitten peräti ole onnellisuuden ja iloisuuden respiraattorissa.
Mikä sinua painaa ja masentaa, että tarvitsee etsiä väkisin väännettyä onnea ja iloa kivien ja kantojen alta?@Tellukka
Kaiken kaikkiaan tarkkaan en kerro, mitä minulle tulee kommenttejasi lukiessani mieleen.............jotain sellaista, että viitsiikin vanha ihminen ;) - senhuomaa
Tellukka kirjoitti:
Jos minulla sattuisi joskus olemaan surua, niin ei helskotissa omena eikä kaksikaan tee silloin minua onnelliseksi.
Mikä sinua painaa ja masentaa, että tarvitsee etsiä väkisin väännettyä onnea ja iloa kivien ja kantojen alta?Taas tellukka samoi sen minkä muut jättää säälistä sanomatta. Aikuisen hehkutusten alta paistaa syvästi onneton ja masentunut ihmidpolo.
- Aikuinen____
Joka päivään tarttee ilon pisaran, valon säteen, yhden pienen ainakin :)
Tänään nautin, kun sain siivota kaikessa rauhassa omaa kotiani.
Ison perheen kanssa ei tätä luxusta ollut, kun aina oli kiire johonkin tärkeämpään ja siivoaminen hoitui ohimennen.
Yksin on ihana olla.
Lapset aikuisia ja asuvat kaukana ja hoitavat hankkimansa lapset itse. Lapseton ja huoleton citysinkku olen taas uudestaan.
Yksin olemisesta osaan nauttia tässä 70 iässä, Kokemusrikasta on ollut elämäni enkä kaipaa uusia villejä virikkeitä ja tapahtumia joka hetkeen kuten rauhatonna nuorena silloin.
@ihanaa-olla-kotona 5.9.2018 11:56
kirjoittaa tuolla ylempänä
"minä haluan vain olla yksin. Miksi joku viitsii valittaa yksinäisyydestä ja etenkin, jos asuu jossain palvelutalossa?" - Aikuinen____
Kirjoitan taas, kun olen niin onnellinen 😍 taas tänäänkin.
Ilo ilman viinaa ei ole teeskentelyä, sanon minä raitis.
Mikähän siinä on, kun toisena päivänä pyörä ihan lentää ylämäetkin. Toisena päivänä on kuin tervassa ajaisi ja ylämäet joutuu kävelemään.
Tänään se mun vaihteeton ja sähkötön, huollettu, puhdas ja rasvattu kunnonkohottajapyöräni tuntui saaneen siivet.
Energiaa ja iloista mieltä on nyt vaikka teille muille jakaa .
Pallopostina lähetän 🎈🎈🎈🎈🎈🎈- huome
Kiitos, otan kopin! Sillä iloa ei ole koskaan liikaa. Tyytyväinen ja iloinen tosin olin äskeisen työsuoritukseni loppuun saamisesta, ajoin nurmikkoa ja sammalla puiden lehdet, jotka olivat pudonneet murskautui nurmikolle.
Näin nurmikosta tuli siisti ja samalla lannoitettua ensi vuodeksi ! Sen jälkeen kastelin vielä kukkivat kukat.
Höyryävän kahvikupin takaa katselin maisemaa, kaunis! - Aikuinen____
huome kirjoitti:
Kiitos, otan kopin! Sillä iloa ei ole koskaan liikaa. Tyytyväinen ja iloinen tosin olin äskeisen työsuoritukseni loppuun saamisesta, ajoin nurmikkoa ja sammalla puiden lehdet, jotka olivat pudonneet murskautui nurmikolle.
Näin nurmikosta tuli siisti ja samalla lannoitettua ensi vuodeksi ! Sen jälkeen kastelin vielä kukkivat kukat.
Höyryävän kahvikupin takaa katselin maisemaa, kaunis!@huome
"Höyryävän kahvikupin takaa katselin"
Hyvin kuvailet.
Puhtaat pyykit, kun on ripustanut kesätuuleen pyykkinarulle kuivumaan. niin niitä myös tuollai muistan katselleeni tyytyväisenä tuvan ikkunasta pitkään. Aikuinen____ kirjoitti:
@huome
"Höyryävän kahvikupin takaa katselin"
Hyvin kuvailet.
Puhtaat pyykit, kun on ripustanut kesätuuleen pyykkinarulle kuivumaan. niin niitä myös tuollai muistan katselleeni tyytyväisenä tuvan ikkunasta pitkään.Nythän kuulostaa siltä, että oletkin se nainen siinä ennenvanhaisessa Sunomainoksessa, jossa levittelit pyykkejä suu leveässä teeskennellyssä hymyssä ja sanoit: "Olen niin iloinen Sunosta".
- munamankeli
Niin, mikä siinä on, kun toisena päiväna polkupyörä kulkee hyvin ja toisena päivänä huonosti?
Ilmeisesti olet ajanut myötätuulen suuntaan ja toisena päivänä vastatuuleen.
Itsekin olen joskus ihmetellyt, että minulla kylläpä on hyvä kunto, kunnes huomasin ajaneeni myötätuuleen.
kolme ja puoli tuntia sienessä
tulos kaksi ämpärillistä perattuja erilaisia rouskuja
ei muuta kun ryöppäämään
lihamyllyllä palasiksi ja suolaamaan
en tiedä kuinka monta ämpärillistä oon jo tänä syksynä keränny ja purkittanu
mutta aina vaan niin mukavaa niitä on kerätä
ja kylän syysmarkkinoille myymään
aina ne on kaupaksi menny.- Aikuinen____
@viivatiina
Ihanasti innostuneisuutesi tempaa mukaansa. Ja kun ilosi ei tähän lopu vaan voit syysmarkkinoilla tarjota sieniherkkuja muidenkin iloksi. - kekekekseliäs
Aikuinen____ kirjoitti:
@viivatiina
Ihanasti innostuneisuutesi tempaa mukaansa. Ja kun ilosi ei tähän lopu vaan voit syysmarkkinoilla tarjota sieniherkkuja muidenkin iloksi.olen onnellinen kun on saatu palstalle tämmöinen alakoulun opettaja, joka kannustaa joka ilon aiheen keksimisestä. Ihanasti kannustat ja hyväksyt kaikki pienimmätkin jutut. Jännitän luistaako kohta paska kun söin just ulostuslääkkeen. Kerron sitten sulle. Minulla kottikärryn pyörä ihmeen ketterään kulki kun älysin laittaa sinne eukon vagisan liukuvoidetta.
kekekekseliäs kirjoitti:
olen onnellinen kun on saatu palstalle tämmöinen alakoulun opettaja, joka kannustaa joka ilon aiheen keksimisestä. Ihanasti kannustat ja hyväksyt kaikki pienimmätkin jutut. Jännitän luistaako kohta paska kun söin just ulostuslääkkeen. Kerron sitten sulle. Minulla kottikärryn pyörä ihmeen ketterään kulki kun älysin laittaa sinne eukon vagisan liukuvoidetta.
Pyrsk!!!
- ty.pe
Mikähän vaiva tuolla "kekseliäs" kirjoittajalla mahtaa olla korvien välissä, kun noin ala-arvoista kieltä käyttää!
Voisi sanoa, kuin entinen mummo juopuneelle, joka sadatteli monella tavalla, että "siivoa suusi".
- Aikuinen____
Taas tuli sellainen flow, että kaikki onnistui, jopa yli odotusten . Todellakin taas. Meillä siskoni kanssa oli täs muutama vuos sitten sellainen piiiitkä usean vaiheen onnistumisketju. Kaikki onnistui kuin lennosta. Kun tilasimme kuorma-auton, niin se oli jo joutilaana tulossa edellisestä työstä lähikadulla ja kurvasi pihaan muutamassa minuutissa. Emme voineet kuin ihmetellen ottaa vastaan onnistuminen toisensa perään, Tehtävän loppuvaiheessa odotimme, että milloin tulee seinä eteen eikä suju. Mutta loppuun asti meni sujuvasti kaikki.
Foreca ja Supersää lupasivat vasta viideltä iltapäivällä sadetta. Foreca lupasi auringon pilkistelevän pilvien takaa aamupäivällä, muttei pilkistänyt. Eikä pilkistä vieläkään.
Tuijotin aamukahvini jälkeen raskaita matalalla matavia pilviä, että sataako nuo vai eikö sada. Sitten näytti ihan kuin pikkuisen kirkastuisi eikä tuoksunut sateelta. Otin ☂ mukaan, koska sen mukanaolon olen huomannut ehkäisevän sadetta.
Kun pyöräni kanssa ulos nokkani pistin, niin tunsin pientä sadetta naamallani. Palaanko kotiin vai käväisemkö vain kaupassa. 🤔 Ei!! Minä kierrän suunnittelemani piiiiiiiiiitkän lenkin.
Kummallista! Alkumatkalla, kun ajoin hiljaa, niin ei satanut, mutta kun ajoin kovaa, niin tuntuipa satavan. Sitten ei satanut kovassakaan vauhdissa.
Joku mies käveli ja näytti heiluttelevan pikkupoikaa jalasta toisella kädellään, mutta se olikin tuulitakki. Lenkkeilijät vähensivät vaatteitaan, kun ilma lämpeni.
Loppumatkalla päätin ottaa riskin harhapolusta ja suuntasin metsäpolulle, jonka arvelin johtavan rautatietunneliin sen kaupan lähellä, johon olin menossa. Sinnehän se vei 😊
Olin pyöräillessäni pohtinut syömishalujani, Että mitä mun tekee mieli. Norjan lohi nosti veden kielelle.
Jipii, mä olen onnen ottotyttö 🤩Just Norjan lohifileet tarjouksessa. Ostin kaksi!
(ei minulla tiukkaa rahasta ole mutta tarkka olen silti. Sanon kuten toimittajalle vastasi tässä vuos pari sitten joku hirveän suurta eläkettä nauttiva entinen poliitikkonainen, että on niin mukava antaa lapsenlapsilleen. Mukavaa se on minustakin. Kenellepä mummolle ei olisi.)
Jotkut lukevat kaiken iloisen väärinpäin. Tapasin entisaikaisen tuttavani pyörälenkilläni sattumalta. Että pitää olla ikävä ihminen. Ei hän ennen noin kamala ollut. Ainakaan en sitä huomannut. Kun kaksi nuorta miestä pyöräili ohitsemme, hän sanoi, että noiden mukana ei pysyisi. Mä vastasin, että kyllä minä noin kovaa vauhtia ajan. Siihen hän tokaisi "minulla ei ole koskaan niin kiire, että noin lujaa pitää ajaa". Hittolainen, kun mä pyöräilen kuntoni vuoksi vaihteettomalla peruspyörälläni, niin ei se kunto kohhoo, jos ei vauhdilla etene varsinkin ylämäet ovat oivia kunnon kohottajia. Sitten hänen aikuiset poikansa eivät edes seurustele, niin kertoessani yhteisen tuttavamme lievästi vammaisen (ei periytyvä vamma) pojan avioliitosta ja kolmesta lapsesta. Niin siihen tämä lapsenlapseton ilkeästi "osaavat ne ainakin lapsia tehdä". Sanoin, että hyvähän se on, että jotkut viitsivät lapsia hankkia. Vastavihitty julkkisnainen sanoi lehtihaastattelussa, että on nähnyt lapsen pilaavan niin monen tuttavansa parisuhteen, ettei ole varma hankkiiko lasta. Siihen tuttavani "Mamut tekevät lapsia" ja virnisteli pilkallisesti.
Terveisiä teille @Tellukka & kumppanit
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa502069En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311660Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141444Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3511426- 101334
Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681295- 121088
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul8994- 81972
- 20959