Sisämoottori Yamaha 4JH-DTE tuppaa suuremmilla kuormilla ylilämpenemään. Siinä ei ole vakiona lämpömittaria joten hankin ir mittarin joka toimii loistavasti mutta vaatii joka mittauksella konekopan raottamista. Nyt olen harkitsemassa jonkinlaista kiinteä systeemiä.
Toivomukset:
Anturi joka ei vaadi porauksia tai muuta työstöä koneessa.
Jatkuva näyttö mittaritauluun.
Ei patterienvaihtoja vaan pitää toimia veneen akkuvirralla.
Onko palstalaisilla ajatuksia miten voisi toteuttaa?
lämpönäyttö
4
204
Vastaukset
- Joulunatakas
Kinkun paistomittari pitkällä "piikillä" konekopan läpi.
- fernutbarank
Oletko varma ettei moottorin merkki ole kuitenkin Moto Guzzi?
Varmaankin halvin ratkaisu mutta hankala kun konekoppa aina välillä pitää ottaa pois. Lisäksi hankala katsoa kun pitää kumartua korkealta kuskin paikalta.
Takowalla näyttää olevan jonkinlainen sähköinen lämpöanturi joka kiinnitetään klemmarilla vesiputken kylkeen. Ei tietoa millä periaatteella toimii ja millaisen näytön vaatii.
Ai niin, yksi lisätoivomus on että mittarissa on valo.
Täytynee pistäytyä Takowalla juttelemassa.- Tyrnäväntorpedo
Monet laittavat moottorin makeavesipuolelle jäähdytysnesteeseen lämpötilalähettinen siihen kohtaan, missä sille on paikka, jos sitä ei ole valmiina. Kierteet on vakiot joten sopivan löytäminen on aika helppoa. Parilla kympillä saa biltemasta anturin ja mittarin, jossa on myös valo.
Jos kierre ei ole sopiva, niin joko adapteri tai sitten toinen anturi.
Ehkä vaikein rasti on sopivan lämpötila-anturin paikan löytäminen tai siihen ylettäminen, jos se on hankalasti. Mittareita on pilvin pimein.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa542126En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311670Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141464- 101444
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3531444Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681315- 121098
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul81024- 81992
- 20969