Long life öljynvaihtovälistä

'¨'¨'

Älkää hyvät Skodistit luottako niihin pitkiin öljynvaihtoväleihin. Koneesta irtoa aina kaikennäköistä saostumaa, ja itse öljyjen ominaisuudet muuttuvat hyvinkin pian, keräten mm kosteutta ja siitä syntyvää vaahtoa, joka johtaa alentuneeseen voitelukykyyn. Vaihtakaa öljyt viimeistään 15000 kilometrin välein, se kannattaa. Jos autoa ei ole tarkoitus pitää kuin se 2-3 vuotta, silloin sillä ei ole teille merkitystä, vaan ne haitat siirtyvät seuraaville omistajille. Itse en aja öljyillä kuin 10000km, vaihtaen aina samalla myös öljynsuodattimen. Uudessa autossa teen ensimmäisen öljynvaihdon suodattimen kanssa noin 2000 km:ssä.

8

3090

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pekka

Asiaa on varmasti mietitty kertaan jos toiseenkin valmistajien taholta. Luotan merkkivaloon.

• Boss

Eipä tuo kirjoittamasi pidä kyllä paikkaansa. Tietysti meillä kaikilla autonomistajilla on oikeus vaihtaa öljyt vaikka joka viikko, mutta kyllä nykyaikaiset synteettiset öljyt ovat ketävyydeltään aivan omaa luokkaansa. Long Life öljyt on tarkoitettu uusille moottoreille ja toimivat niissä erinomaisesti. Öljyjen kestävyys on aivan omaa luokkaansa, sen sijaan suodatintekniikka saattaa joutua lujille. Synteettinen öljy ei kerää sisälleen yhtään vettä vaan hylkii sitä ja siksi sen pitäisi tulla aina ulos huohotinputken kautta. Jos vedelle ei löydy poistumistietä aiheutuu vahinkoa jos jonkinlaista. Olet oikeassa, että koneesta irtoa kaikenlaista epäpuhtautta ja sen pesemiseen on myös synteettisellä öljyllä oma osuutensa. Epäpuhtaudet odotetaan suodattuvan suodattimeen.
      Ei autonvalmistaja turhaan ole öljynvaihtovälejä asettanut, joten luota niihin vaan!

• pappa tiisseli

Vaarini Arvo 76v armoton volkkari mies ollut aina vuodesta 1964 9 volkkari menossa nykynen Golf variant kiertää kesällä kaikki sukulaiset joten kilometrejä tulee 15000 on tottunut vaihtamaan öljyt 2500km välein parhaana viikkona kaksi kertaa niin tehtiin ennen eikä sitä tapaa ole syytä muutta piste.

• Boss

Nostetaan hattua vaarillesi! Vanhan liiton miehiä todellakin ja heitä ei paljon uudet tuulet heiluta. Pitäisi pyytää öljy-yhtiöltä jo paljousalennusta!!

• Eipä noita hyväksi havaittuja tapoja pysty muuttamaan.
        Isäukko 78v Ooppeli miäs,kilomeetrejä kans kolmattakymmentätuhatta vuades.
        Hänelle on turha selittää että nykyaikaisilla moniaste öljyillä voi ajaa jopa yli 5000 km ja että ne kestävät paremmin kierroksiakin kuin Nesteen Agri-leikkuupuimuriöljy, koska kyllä maajussit tietävät mitä kalleissa koneissa kuuluu käyttää.

• säästäväinen

otetaan esimerkiksi mersu jonka dieselmoottoreilla ajetaan esson pöydässä melkein miljoona ilman remonttia.ei tehdas ole uskaltanut antaa hirmu pitkiä öljynvaihtovälejä pelkästään markkinointimielessä.ei tämmöistä mainetta ole varaa menettää jonkun huonon öljyn takia.
      uskokaa nyt vanhat ja vähän nuoremmat,että kyllä se systeemi osaa "pähkäillä"sen oikean huoltoajan.
      se 50tkm on sellainen "haamu",mihin harva ajosuorite yltää,mutta onhan niitäkin nähty.semmoinen keskiverto-keijon ajosuorite koostuu kaikenlaisesta ajosta ja hän ajelee 25-35 tkm samalla öljyllä.ja aivan varmasti se huippulisä-aineistettu öljy kestää...
      kuulee aina välillä juttuja että öljy on semmoista venetervaa jos on ajettu 4 kymppiä-höpöhöpö
      minä katselen öljytikkua 3-5tkm välein ja eka tarkastuksesta viimeiseen se öljy on kyllä mustaa ja täysin käyttökelpoisen näköistä

• Anski

Ekat öljyt vaihdettiin 44T kilometrin kohdalla, merkkivalo ei vielä syttynyt, mutta hätävilkun rele piti vaihtaa. Toisen kerran öljyt vaihdettiin 90T huollossa, vaikka merkkivalo ei vielä syttynyt. Nyt on ajettu kohta 120T ja ajattelin odottaa merkkivaloa. Näkis senkin kerrankin.
        Meno on suurimmalta osin moottoritietä ilman suurempia reittelyitä, eli tasasta menoa. Kaupunkiajoa ja ruuhkassa köröttelyä arkipäivisin tommonen 50 km.
        Ei harmita yhtään että öljyvaihdot on harvakseltaan. Edelinen auto (nissan) tuntu niin turhalta vaihtaa öljyjä 15T välein mutta kun kerran oli tottunu jne..
        Eli ei ainakaan vielä ole huonoja kokemuksia long lifesta.

• kustannus_sama
        Anski kirjoitti:

Ekat öljyt vaihdettiin 44T kilometrin kohdalla, merkkivalo ei vielä syttynyt, mutta hätävilkun rele piti vaihtaa. Toisen kerran öljyt vaihdettiin 90T huollossa, vaikka merkkivalo ei vielä syttynyt. Nyt on ajettu kohta 120T ja ajattelin odottaa merkkivaloa. Näkis senkin kerrankin.
        Meno on suurimmalta osin moottoritietä ilman suurempia reittelyitä, eli tasasta menoa. Kaupunkiajoa ja ruuhkassa köröttelyä arkipäivisin tommonen 50 km.
        Ei harmita yhtään että öljyvaihdot on harvakseltaan. Edelinen auto (nissan) tuntu niin turhalta vaihtaa öljyjä 15T välein mutta kun kerran oli tottunu jne..
        Eli ei ainakaan vielä ole huonoja kokemuksia long lifesta.

Toimiikohan se anturi ?

Muuten nissanin öljytilavuus taitaa olla miltei puolet pienempi (primera 2.6L) siitä mitä näiden longlifien että se 15000 on sama rasitus öljylle kuin 30000 longille! Huomasinpa vaan kun ihmettelin kuinka hemmetisti sitä öljyä pistetään sinne koneeseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1779
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1598
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1404
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      342
      1358
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1275
    6. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      8
      1141
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1048
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      951
    9. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      949
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      80
      889
    Aihe