Istun lähes päivittäin bussissa ja ihmettelen kuskien kännyjen käyttöä ajaessa.
"Mitä kuuluu" puheluja kailotetaan suurella äänellä.
Kotikaupungissani jäi eilen henkilö bussin alle ja kuoli.
Olikohan känny kädessä, kuskilla vai tien ylittäjällä.
Silloin kyllä reagointikyky on minimaalinen.
Menin perjantaina bussiin ja kuski puhui kokoajan kännykkään.
Huomasikohan ollenkaan, että leimasinko ja millä läpyskällä.
Seuraavan pysäkin kuski meinasi epähuomiossa ohittaa, vaikka matkustajia oli autoon tulossa.
Miksi ihmeessä kuskeja ei kielletä kännyyn puhumasta kun puhuminen matkustajienkien kanssa on ajon aikana kielletty.
Henkilöautossa istuessani törmään siihen, että kuski laittaa tekstiviestejä ajon aikana.
Olen itse suurkuluttaja kännykän köytössä, mutta rajansa kaikella.
Kännyn käyttö ajaessa
25
321
Vastaukset
Bussikuskeja on kielletty puhumasta kännyyn. Tieliikennelaissa. Paitsi tietty jos on handsfree.
minttupuu kirjoitti:
Polliisi. Kukas muu liikennettä valvois?
minttu
Olen viisivuotta kulkenut samoilla busseilla ja koskaan en ole nähnyt poliisista vilaustakaan.- free-lancer-matkustaja
"Olen viisivuotta kulkenut samoilla busseilla ja koskaan en ole nähnyt poliisista vilaustakaan."
Olen kuusikymmentä vuotta nähnyt busseja mutta en yhtään poliisia ratin takana. Rajoitetut on poliisien resurssit valvoa bussikuskien käyttäytymistä. Helponpaa on valvoa henkilöautoja.
- lehdeninnostamana
Ilmeisti sinulla ei ole vaikeuksia suun avaamisessa, miksi et huomauta asiasta kuljettajalle ?
lehden
Olen huomauttanut ylemmälle tasolle näistä puheluista.
Ei ole auttanut.
Kuskit itse valittavat, kun kaikissa busseissa kuskin penkissä ei ole turvavöitä.
Ajetaan melko kovaa, puhutaan kännyyn ja hirvi astuu tielle.
Viimeksi pelasti nopea jarrutus ja vielä nopeampi hirvi.
Kuski ilman turvavöitä, känny kädessä iskeytyi melkein tuulilasiin.2lesken kirjoitti:
lehden
Ei ole auttanut.
Kuskit itse valittavat, kun kaikissa busseissa kuskin penkissä ei ole turvavöitä.
Kuski ilman turvavöitä, känny kädessä iskeytyi melkein tuulilasiin.Se bussi ei menis katsastuksesta läpi, ellei kuskin penkillä olis turvavöitä. Ja ekoissa matkustajien penkeissä. Ne kun nykyään oltava.
minttupuu kirjoitti:
Se bussi ei menis katsastuksesta läpi, ellei kuskin penkillä olis turvavöitä. Ja ekoissa matkustajien penkeissä. Ne kun nykyään oltava.
minttu
Bussit on tilattu, ilmeisen käytettyinä Norjasta.
Joku kuntamme Sulo Vilen on ollut ostopuuhissa.
Katsastuksesta en tiedä mitään, mutta sen tiedän, että jos bussissa on turvavyöt matkustajien penkeissä, en laita kiinni.
On niin ääeettömän hankalat.2lesken kirjoitti:
minttu
Bussit on tilattu, ilmeisen käytettyinä Norjasta.
Joku kuntamme Sulo Vilen on ollut ostopuuhissa.
Katsastuksesta en tiedä mitään, mutta sen tiedän, että jos bussissa on turvavyöt matkustajien penkeissä, en laita kiinni.
On niin ääeettömän hankalat.Joukkoliikennebusseissa ei kait tarvii olla turvavyötä. Mut kuules nyt ikuinen jankkaaja, jos bussissa ON turvavyö, etkä laita sitä kiinni, rikot lakia siinä missä luuriin puhuva kuskikin.
minttupuu kirjoitti:
Joukkoliikennebusseissa ei kait tarvii olla turvavyötä. Mut kuules nyt ikuinen jankkaaja, jos bussissa ON turvavyö, etkä laita sitä kiinni, rikot lakia siinä missä luuriin puhuva kuskikin.
minttu
Minä tein aloituksen ja sinä jankkaat.2lesken kirjoitti:
minttu
Minä tein aloituksen ja sinä jankkaat.Enkä jankkaa! Turvavyö on laitettava kiinni, jos siinä penkissä sellanen on. Huoh.
- Hirmuista-kamalaa
2lesken kirjoitti:
lehden
Ei ole auttanut.
Kuski ilman turvavöitä, känny kädessä iskeytyi melkein tuulilasiin.Karmeaa viidakko lakien toimintaa siellä teillä päin, psykopaatteja ja kriminaaleja.
minttupuu kirjoitti:
Enkä jankkaa! Turvavyö on laitettava kiinni, jos siinä penkissä sellanen on. Huoh.
minttu
Onnibussin kuski ilmoittaa matkan alussa, että omalla vastuulla pidätte kiinni tai auki.
Sankiot tulee siis matkustajalle, jos joku valvoisi.
Ei vaan ketään valvojaa ole ikinä näkynyt.
Viimeksi turvavyö oli jumissa, eli mahdoton laittaa kiinni.
Taxeissa on niin karmea ääni avoinna olevalla vyöllä,että sen kyllä sulkee.- cjentr
2lesken kirjoitti:
minttu
Onnibussin kuski ilmoittaa matkan alussa, että omalla vastuulla pidätte kiinni tai auki.
Sankiot tulee siis matkustajalle, jos joku valvoisi.
Ei vaan ketään valvojaa ole ikinä näkynyt.
Viimeksi turvavyö oli jumissa, eli mahdoton laittaa kiinni.
Taxeissa on niin karmea ääni avoinna olevalla vyöllä,että sen kyllä sulkee.Onnikkaan tuli turvavyöpakko vuonna 2006.
Vastuu remelin käytöstä on matkustajalla, jos viranomaiset huomaavat ilman vyötä matkustavan, saa sakkoa 35 euroa. Jos sattuu matkalla kolhuja ja vakuutusyhtiö saa tietää että vöitä ei käytetty, korvauksia on turha odottaa. - Menikö-myös-näin
Mutta jos kuolee turvavyön puristuksessa, vainajan omaisille sakot.
- Reklamaatiotakehiin
Jos itse istuisin sellaisessa bussissa, taksissa tai missä tahansa, jonka kuski puhuu puhelimessa, niin ilmoitus työnantajalle lähtisi välittömästi ja heti.
Rekla
Istun yleensä vielä koulubussissa, joka on tupaten täynnä.
Kaikki räpläävät kännyköitään.
Miten olisi, jos joku yläasteen opiskelija puuttuisi kuskin käytökseen.
Näin vain ei ole tapahtunut.
Taitaa olla niin, että kotoa tulee oppi.
Kun vanhemmat ajavat ja puhuvat luuriin, nuori pitää sitä ihan luonnollisena.
Ei kukaan jaksa välittää.minttupuu kirjoitti:
Sulle on joku jo tossa sanonutkin, että mikset sä ole puuttunut?
minttu
Jos luet muutakin kun omia tekstejäsi, kirjoitin, että olen puuttunut ja ilmoittanut kuskien työantajalle.
Kaksi muutosta tapahtui.
Pahempi suupalttikuski jäi puolieläkkeelle ja seuraavaksi kokonaan eläkkeelle.
Puh minen luuriin jatkuu.
Vanhin kuskeista hankki handsfreen.
On erittäin syventynyt keskusteihin lomamatkoista.
Välillä unohtuu pysähtyminen, kun kaasujalkaa kutittaa ja juttu on kesken.No just kävin lukemassa tuon Kiira Korpi-ketjun, näkyi sekin olevan sun.
Eikä siinäkään kehuttu ketään, ei ketjun aihetta eikä kommentoijia.
On sun elämä hankalaa. Kotihoito pössyttelee tupakansavunsa sun terdelle, veli juotetaan kotikaljalla känniin, bussikuskit juoruaa puhelimessa. Voi hyväntähden. :D2lesken kirjoitti:
minttu
Jos luet muutakin kun omia tekstejäsi, kirjoitin, että olen puuttunut ja ilmoittanut kuskien työantajalle.
Kaksi muutosta tapahtui.
Pahempi suupalttikuski jäi puolieläkkeelle ja seuraavaksi kokonaan eläkkeelle.
Puh minen luuriin jatkuu.
Vanhin kuskeista hankki handsfreen.
On erittäin syventynyt keskusteihin lomamatkoista.
Välillä unohtuu pysähtyminen, kun kaasujalkaa kutittaa ja juttu on kesken.minttu
Oliko siinä mielestäsi tarkoitus kehua jotain.
Lähinnä minä sain kuulla jälleen mielenkiintoista arvostelua vaatimatonta persoonaani kohtaan.
Kotihoito ei enää tupruttele.
Saivat koko porukka keliä, kun hoidettava nukkui pois.
Veli on Oinas horoskoopissa ja sitä ihmistä ei pakoteta yhtään mihinkään.
Mitään kuravesiä litkimään.
Vien ihan omat kivennäisvedet häneIle.
Istun bussin takaosassa kuulokkeet päässä, että en nykyään enää välitä kuskien paasaamisesta.
- Pahista-parhain
Mikä on parempi paha:
Kännin käyttö ajaessa?
Kännykän käyttö ajaessa?
Kämmenen käyttö ajaessa (miehet)?
Kälättäminen ajaessa (naiset)? Minä en puutu ammatti-ihmisten tekemisiin ammateissaan.
En ainakaan jos he ovat reippaasti vanhempia kuin lapseni.
Puhuen suurin-piirtein täydellistä Suomea kännykkäänsä.
Omistaen Suomalaisen ajo-kortin tai muun todistuksen opiskelustaan Suomalaisessa koulussa.
Mie ja sie sanoja saavat käyttää.
Samoin huudahdusta Hai!
Liian laajaa hametta ei saa käyttää.
Jos ei sitten ole kuskin-pukilla.
Eikä auto liiku.
-
Huomautan että minä käytän kännyäni toisinaan ajaessani hekilö-autoani.
Enimmäkseen puhumiseen.
Minulla on Navigaattori vaikeanpiin päärän-mäihin.
Eikä navini sijaitse kännykässä koskaan.
H.Muistakaa nyt, että kaikissa autoiluun liittyvissä rangaistus-asioissa on kyseessä verotus.
Etenkin Stadissa.
Näin vihjaili yksi Poliiseistamme minulle kerran.
Vain polku-pyöräily, sähköllä tai ilman, sekä jalan-kulku ovat täysin kustannus-vapaita polkijalleen.
Kuten myös kadut ja kujat.
Näin ovat lapsemme päättäneet.
Työn raskaan raatajien on maksettava höpöttely, jota lapsemme sanovat työksi.
Sekä kaupunki-kulttuuriksi.
H.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391829En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271608Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141414Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421368Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681285- 81161
- 121058
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7961- 20959
- 80919