Todellakin. Nelivuotias koirani kuoli käsilleni saatuaan ison epilepsiakohtauksen, tuntuu kuin oisi perheenjäsenen menettänyt...
Koirako perheenjäsen
10
1402
Vastaukset
- RKM
Perhe on koiran lauma
perhe rakastaa kaikkia lauman jäseniä
Perhe kokee kaiken yhdessä
koira rakastaa perhettään
Lait hänen haudalleen ruusu siinä kuin muutkin elukat, kissat, kanit, marsut... Ainahan rakkaan lemmikin menetys pistää mielen matalaksi. En nyt kuitenkaan vertaisi eläimiä perheenjäseniin sanan varsinaisessa merkityksessä. Vaikka onhan niitä perheenemäntiä jotka kohtelevat koiraansakin paremmin kuin miestänsä... Oletteko muuten koskaan laittaneet merkille, että aika usealla eronneella tai sinkkunaisella on lemmikkinä juuri koira... mitenkään koiria väheksymättä.
- koirallinen sinkku-yhN
...koira kohtelee emäntäänsä paremmin kuin mies- tai siis ex-mies... ;)
Koira kuuntelee kun sille puhuu, vastais varmaan jos osais, odottaa innolla kotiin ja näyttää sen heti, ei kiukuttele turhasta...Osaa se joskus olla tosi rasittavakin- mutta silti en siitä luopuis...
Viel ku joskus löytyis se mies, joka ei koe sitä koiraa uhkana... - KuRaGi
koirallinen sinkku-yhN kirjoitti:
...koira kohtelee emäntäänsä paremmin kuin mies- tai siis ex-mies... ;)
Koira kuuntelee kun sille puhuu, vastais varmaan jos osais, odottaa innolla kotiin ja näyttää sen heti, ei kiukuttele turhasta...Osaa se joskus olla tosi rasittavakin- mutta silti en siitä luopuis...
Viel ku joskus löytyis se mies, joka ei koe sitä koiraa uhkana...Meillä koira tuo saappaat ja etsii saapassukat,
on innolla mukana kaikessa lasteni kanssa ja jopa satumaiset naisvieraat suortuvat hänen terrorismiinsa.
Rontti salasuutelija saa nykyisi enemmän rapsutuksia kun minä - KMT
En minäkään vertaisi koiraa perusperheenjäseneen. Minulla on aina ollut koira, kaksi parhaimmillaan - ja perhe. Ihmiset voivat joskus olla hölmöjä (siis myös omat perheenjäsenet), valehtelevat kaikki ainakin joskus sanoin (eivät välttämättä teoin) kun ovat tämän kielen oivalliseksi huijausvälineekseen kehittäneet.
Koirilla ei - kuten ei muillakaan luettelelmillasi otuksilla - ole tahallisen harhaanjohtamisen välineenä puhekieltä. Koska arvostan rehellisyyttä, empatiaa ja tunneälyä yli kaiken, arvostan näiden ominaisuuksien vuoksi koiriani vähintäänkin siinä missä perheeni ihmisiä. Olen nainen. En ole sinkku ollut ensimmäisen opiskeluvuoteni jälkeen. Yksinäinen en ole koskaan. Yksinäisyyden mahdollisuutta joskus jopa vähäksi aikaa kaipaan liian aktiiviselta ystäväpiiriltäni. Jos yksinäisiä hetkiä voisin itselleni joskus varata, koirani ei niitä häiritsisi, koska ei ole läheskään niin itsekeskeinen ja huomionkipeä kuin ihmiset ....
Eli se siitä hokemasta, että koira on läheisten IHMISSUHTEITTEN korvike. Minä luulen, että kysymys on pikemminkin päinvastaisesta: ihmiset, joilla on tuskainen läheisyyden kaipuu, mutta ovat sen verran tunne-elämältään haavottuneita, että pelkäävät aitoa kiintymystä, torjuvat vilpittömimmät - eli eläimet - läheltään, jotta eivät joutuisi vastakkain ristiriitaisen kaipuu- ja torjuntareaktionsa kanssa. Johtuneeko hysteerinen karvakammo ja siihen liittyvä siivousvimma edellisestä. Siinä voisi olla testattavaa jollekin sosiaali- ja terveysalan opinnäytetyön tekijälle. - Topi Turhake
Juho, että aika monella yksinäisellä naisella on koira. Koiraspuolinen. Isohko. On myös huomattu nettisivuilta, miksi. Ja naisetkin myöntää, että ensin tulee koira, sitten ei mitään eikä sittenkään, mutta sitten piiiitkän välin päässä on (ehkä) mies. Eikä koiranainen miestä kaipaa, tunnustavat sen itsekin. Koira tekee rajun työn, nopeasti ja vaikka kuinka kauan... Joka päivä, monesti päivässä. Mitä siinä enää miehellä...?
Perheenjäsen ei mokoma räyhäävä paskaruisku kyllä ole.
Onhan maaseudulla lehmät, lampaat, siat ym lasten lemmikkejä. Ainakin oli pikkupaikoissa kauan sitten silloin, kun kroppanikin oli vielä nuori.
- Suruun
Aiotteko ottaa uuden lemmikin?
- Puuttuu rakasta-eläintä-geeni
Olen toki pahoillani lemmikkisi kuolemasta. En tiedä, minulta ilmeisesti puuttuu jokin geeni kun en yksinkertaisesti voi sietää tota meidän karvakasaa. On kyllä leppoisa ja kiltti koira, mutta minä kun näen koira, niin siinä on kuin leima, jossa lukee "työmaa". Varsinkin nyt kun sillä on karvanlähtöaika - aivan helv**tisti karvaa joka paikka täynnä! Ja kauhulla odotan kevättä ja kun lumet sulaa - voi sitä pas*an määrää. t. Karvafobia
- pakiini
kyllä koira aina yksinäisyyteen paras juttu on,tiätysti ihmisen jälkeen.sen mukana tulee kyl ulkoiltua ja muuta kivaa..tutustuu uusiin samankaltasiin ihmisiinki.se ei puhu mut kyl pussaa senkin eestä.mul ei nyt oo viä koiraa mut kesän aikana toivottavasti saan haluamani.mut suosittelen uuden hommaamist mahd. notleesti..
- ?????
Koirani kuolemasta on kulunut jo tovin, en aio ottaa uutta koiraa, ainakaan ennen vanhemman koiran poismenoa. kiitän kaikkia tuesta ja vastauksista :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271538Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391429Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121335Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391301Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12988
- 7941
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7881- 71806