Terolutin käyttö kun ei ovulaatiota ollenkaan?

ApuvaHelp

Hei!

Minulla tulee kuukautiset, mutta ei ollenkaan ovulaatiota (munasolut eivät kypsy). Minulla ei kuitenkaan ongelmana ole endometrioosia, PCO:ta tai PCOS:ia.

Lääkäri määräsi minulle lapsettomuuteen hoidoksi Terolutia, mutta minulta on unohtunut kuinka sitä nyt pitäisi käyttää. Tämä lapsettomuuden hoito on minulle ihan uusi asia. Uudestaan en kehtaisi lääkäriltä kysyä, ja muutenkin jos teillä on antaa enemmän neuvoja, niin kysyn nyt täältä.

Ohjeessa lukee että yksi tabletti kierron 15. ja 25. välisinä päivinä yksi tabletti kerran vuorokaudessa. Mutta kun kiertoni ei missään nimessä ole säännöllinen. Maaliskuusta asti on ollut ehkäisy pois. Ikää on jo 36 vuotta.

A) Osaisiko joku neuvoa Terolutin käytöstä?

B) Ja kuinka luulette että kun on 10 vuorokautta sitten käyttänyt lääkettä, niin koska on tod.näk. ovulaatio? Tässä on mulla nyt Jouluun asti melkein joka viikonloppu menoa, ja olisi kiva jos suunnittelulla voisi löytää ovulaatiolle parhaimman hetken (ettei esim. silloin kun miehen vanhemmat on viikonloppuna kylässä...).

Kiitos paljon jo etukäteen!! <3

Kuukautiseni:

PVM , KESTO, AIKA EDELL. KUUKAUTISTEN ALUSTA
15.-21.10. (7 päivää, 31 vrk).
14.-22.9. (9 päivää, 35 vrk).
10.-15.8. (6 päivää, 29 vrk).
12.-15.7. (4 päivää, 28 vrk).
14.-19.6. (6 päivää, 35 vrk).
10.-15.5. (6 päivää, 14 vrk).
26.-27.4. (2 päivää, 34 vrk).

3

474

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ApuvaHelp

Osaako kukaan neuvoa?

• Maalaisajattelua

Terolut paksuuntaa kohdun limakalvoa ja antaa alkiolle paremman pohjan kiinnittyä, eli on siis tavoitetta tukeva hoito.

Näin miehenä neuvoisin sinua kuitenkin ensin hiljentymään henkisesti koko aiheeseen. Jouluun asti jokainen viikonloppu menoa ja nyt mielestäsi on tärkeintä se ovulaation oikea ajankohta suhteessa miehen vanhempiin sekä omiin menoihin?

Lapsi vaatii naiselta paljon henkistä voimavaraa mutta on samalla se maailman ihanin asia. Vaatii, valvottaa ja on huomion keskipisteenä 24/7 synnytystä seuraavien kuukausien aikana. Omat menot ja miehen vanhemmat eivät varmasti tule olemaan ensimmäisenä mielessä, ei jos oikeasti sen lapsen haluat.

Kannattaa ottaa yhteyttä naistentautien ja synnytysten erikoislääkäriin ja käydä läpi se oma kuukausikierto joka on ollut pillereiden lopettamisen jälkeen. Terolut ei välttämättä sitä lasta varmista vaan joskus tulisi varmistaa tapahtuuko ovulaatiota. Jos ei tapahdu se onkin sitten vielä käsiteltävä erikseen eri lääkityksellä.

Lisäksi munasolun kiinnittymisen varmistaminen on vain yksi osa koko prosessia. Jos vastaanottopuoli on kunnossa vaatii hedelmöittyminen vielä niitä sinnikkäitä ja sitkeitä veijareita jotka porhaltavat kilpaa kohti sitä maalia. Voittaja saakin sitten mitä parhaimman palkinnon ja voi valvottaa sinua jokainen yö vain lisätäkseen kiintymystä jota myöhemmin tulet hänen kanssaan jakamaan.

• Samatilanne

Moi(:
        Minulla vähän sama tilanne, määrätty terolutia kierron säännöllistymiseen (ei sairautta epäsäännöllisen kierron taustalla) ja lisäksi myös toista hormonia, jotta ovulaatio tulisi. Eli terolutia tosiaan kierron 15 päivä alat ottamaan 1 tbl/vrk ja jatkat kymmenen vuorokauden ajan, jonka jälkeen tulee tauko ja kuukautiset.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      209
      1628
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      140
      1394
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      54
      1143
    4. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      55
      1025
    5. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      72
      1005
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      106
      932
    7. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      52
      913
    8. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      860
    9. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      82
      840
    10. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      31