"Miten voisi olla pidetympi ja muita kohtaan ystävällisempi?
Ensinnäkin kannattaa tutkia omia asenteitaan. Miten suhtaudun itseeni ja muihin?
Jos esimerkiksi ajattelee, että muut ihmiset ovat epäluotettavia tai uhkaavia, se säteilee omaan käytökseen. Kun tämän tunnistaa, voi harjoitella tietoisesti asennoitumaan niin, että ajatteleekin muista pääsääntöisesti hyvää.
Samalla tavalla voi pohtia asennetta itseensä. Jos ei suhtaudu itseensä ystävällisesti tai kohtele itseään hyvin, on vaikea tehdä niin muillekaan. Siksi on tärkeä huomata ne hetket, jolloin esimerkiksi kritisoi kovasanaisesti itseään. Puheen itselleen voi kääntää kauniimmaksi.
Toisille on luontaisesti helpompaa kohdella muita ystävällisesti ja hyväksyvästi. Jokainen voi kuitenkin harjoitella.
Yksi harjoitus on, että pyrkii toisia kohdatessa olemaan sataprosenttisesti läsnä. Se tarkoittaa täyttä keskittymistä kyseiseen hetkeen, toiseen ihmiseen ja käynnissä olevaan keskusteluun.
Yritä ymmärtää toisen kokemusta, äläkä heti tulkitse sitä oman elämäsi kautta.
Kiinnostuksen osoittaminen on osa mukavaa käytöstä. Keskusteluissa ei kannata tyrkyttää omia neuvoja ja mielipiteitä, vaan todella kuunnella, mitä toinen sanoo.
Mukava ihminen on empaattinen. Empatia on toisen asemaan eläytymistä: yritetään ymmärtää toisen kokemusta, eikä heti tulkita hänen kertomaansa oman elämän kautta.
Mukavuutta on myös se, että antaa itsestään jotain. Aidosti mukava antaa toisten tutustua itseensä ja kertoo mielipiteistään sekä tunteistaan.
Avuliaisuus liittyy mukavuuteen. Jos joku pyytää apua ja itsellä on aikaa ja voimia, kannattaa auttaa. Tosin rajansa on hyvä tunnistaa. Jos aina vain auttaa ja huomioi itsensä unohtaen muita, väsyy ja uupuu.
Mukavuuteen kuuluvat tietysti myös normaalit käytöstavat: se, että tervehditään, kiitetään, katsotaan silmiin ja pyydetään tarvittaessa anteeksi.
Mukavuus voi olla myös rooli ja suojakuori. Sellaisessa tilanteessa ihminen miellyttää ja mukautuu, jotta muut pitäisivät hänestä. Tällainen mukavuus on pinnallista ja jopa teennäistä.
On parempi olla teennäisesti mukava kuin ilkeä ja itsekäs.
Aito mukavuus on toisenlaista. Se tulee ihmisen sisältä, eikä ole vain esitystä. Aidosti mukava on oikeasti kiinnostunut muista ja haluaa olla heille ystävällinen. Hän yleensä tuntee ja hyväksyy itsensä, sitä kautta myös muut.
Aito mukavuus ei tarkoita sitä, ettei voisi sanoa vastaan tai esittää eriäviä mielipiteitä. Etenkin läheisissä ihmissuhteissa tulisi pystyä olemaan aito oma itsensä, eikä miellyttäjä.
Tosin ulkokultaiselle mukavuuden esittämisellekin on ehdottomasti käyttöä. Esimerkiksi kevyemmissä tuttavuuksissa se saattaa riittää.
On myös parempi olla teennäisesti mukava kuin ilkeä ja itsekäs. On sitä paitsi osa vuorovaikutustaitoja, että osaa kohdella muita hyvin, vaikka itsellä on huono päivä tai ei pidä jostakin ihmisestä.
Pinnallisen mukavuuden yleensä erottaa, jos pysähtyy hetkeksi havainnoimaan, onko toinen ihminen aito. Silloin saattaa huomata, ettei saa yhteyttä mukavaa esittävään tai ei oikeasti tiedä yhtään, mitä hän ajattelee.
Jos tuntuu, ettei ole kovin pidetty ihminen, mikä voisi olla tärkein ohje tilanteen muuttamiseksi?
Ainakin voi jälleen pohtia, pitääkö itse itsestään. Jos vastaus on ei, selitys saattaa olla siinä. Jos itsekin inhoaa itseään, saattaa uskoa, että muut tuntevat samoin.
Lisäksi kannattaa havainnoida, miten itse kohtelee muita. Jos epäilee, ettei ole pidetty, saattaa olla itse muita kohtaan kylmä ja etäinen. Muiden silmissä se voi näyttää, että ei itse pidä muista, ja muut pysyvät etäällä.
Kun on ystävällisempi ja mukavampi muille, ovat hekin yleensä takaisin. Vanha sananlasku pitää paikkaansa: niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
Juttua varten on haastateltu psykologi, työterveyspsykologi ja kouluttaja Heli Heiskasta."
MUTTA. Minähän olen mukava mies mitään muuttamatta. Luulen.
On aika alkaa mukavaksi immeiseksi
44
809
Vastaukset
- aitous-kunniaan-
Miksi yrittää olla jotain muuta kuin on? Eikö tuosta tule juuri valheellinen olo, kun yrittää mukautua toisten mieliksi toisenlaiseksi. Jos on aina omaitsensä, niin toiset oppii käsittelemään sinua siten kuin ansaitset. Se vasta yllättää, kun joku välillä on mielinkielin, ja sitten toisella kertaa on kuin ärripurri.
Joko on tai ei: positiivinen asenne itseen ja muihin on tietenkin kehittämisen arvoinen, koska se helpottaa ihmisen elämää ja tekee siitä miellyttävämmän kokemuksen. Terveyskin on yleensä parempi, jos ajattelee kauniisti muista ihmisitä.
Ihminen muodostaa perusasenteensa mitä tulee oma minä suhteessa kanssaihmisiin jo lapsuudessa: siihen on kuulemma neljä perusmallia, mutta jos koti ja kasvatus on ollut myönteistä ja turvallista niin se ainoa oikea, psykologisesti kantava malli jää voitolle: Minä olen hyvä ja muutkin on hyviä.- Bengalitikku
Lapsuuden asenne. Aikuinen päästää itsensä liian helpolla ehkä asiantuntijatkin, jos aina vilautetaan lapsuuskorttia.
Puhuisin kyllä mieluusti kaikista eväistä, mitä matkan varrella poimimme.
Ajattelen näin, että jokaisessa on paljon hyvää, mutta on siellä romukopassa muutakin.
Itseään e i v o i puhua kivaksi.
Aloituksessa on paljon hyvää, mutta on siinä ansojakin.
Katselin aamulla Flinkkilän haastattelua (pappi terapeutti ja psykiatrian erikoislääkäri/Juha Lehti)ja perjantain Foughantinen ja Rautaheimon haastattelut.
Siellä oli mielenkiintoinen kommentti siitä, mikseivät kaikki esimerkiksi sairastu tai vaivu masennukseen. Etsin, en löytänyt.
Mukava käytös voi olla vain käytöstä, ei luonnetta. Mutta mielestäni se on väline, millä ei ainakaan pilaa toisen tai omaa päiväänsä eikä omatunto kolkuttele.
Rehellisyyskin on hyve: ei kaikista voi ajatella koko ajan kauniisti vaan välillä rumastikin. Miten erotamme hyvän ja pahan, kauniin ja ruman. - Bengalitikku
Siellä = F T/ohjelmassa.
Suosittelen.
Järkeen käypää keskustelua.
En ole lukenut eli perehtynyt yhtään mindfulnessiin. Onko täällä kukaan? Bengalitikku kirjoitti:
Lapsuuden asenne. Aikuinen päästää itsensä liian helpolla ehkä asiantuntijatkin, jos aina vilautetaan lapsuuskorttia.
Puhuisin kyllä mieluusti kaikista eväistä, mitä matkan varrella poimimme.
Ajattelen näin, että jokaisessa on paljon hyvää, mutta on siellä romukopassa muutakin.
Itseään e i v o i puhua kivaksi.
Aloituksessa on paljon hyvää, mutta on siinä ansojakin.
Katselin aamulla Flinkkilän haastattelua (pappi terapeutti ja psykiatrian erikoislääkäri/Juha Lehti)ja perjantain Foughantinen ja Rautaheimon haastattelut.
Siellä oli mielenkiintoinen kommentti siitä, mikseivät kaikki esimerkiksi sairastu tai vaivu masennukseen. Etsin, en löytänyt.
Mukava käytös voi olla vain käytöstä, ei luonnetta. Mutta mielestäni se on väline, millä ei ainakaan pilaa toisen tai omaa päiväänsä eikä omatunto kolkuttele.
Rehellisyyskin on hyve: ei kaikista voi ajatella koko ajan kauniisti vaan välillä rumastikin. Miten erotamme hyvän ja pahan, kauniin ja ruman.Tuota noin: tää esittämäni teoria ei ollut itse keksittyä vaan perustuu TA (Transactional Analysis) oppiin joka oli kovasti muodissa 70-luvulla ja perustuu Bernen poikkitieteelliseen malliin neljästä vaihtoehdosta minän suhteeseen muihin; hän esittää myös että valtaosaltaan tämä perusmalli muodostuu lapsessa jo ennen kouluikää.
Lapsuuskorttia voi joko vilauttaa tai siihen voi myös perehtyä ja samalla oppia ymmärtämään miksi tietyt henkilöt ovat sellaisia kun ovat.
Mutta asiaan:
rehellisyys kaikkeen kunniaan, mutta töksähtelevä huono käyttäytyminen ja epäsosiaalisuus ei kaunista ketään.Paloma.se.co kirjoitti:
Tuota noin: tää esittämäni teoria ei ollut itse keksittyä vaan perustuu TA (Transactional Analysis) oppiin joka oli kovasti muodissa 70-luvulla ja perustuu Bernen poikkitieteelliseen malliin neljästä vaihtoehdosta minän suhteeseen muihin; hän esittää myös että valtaosaltaan tämä perusmalli muodostuu lapsessa jo ennen kouluikää.
Lapsuuskorttia voi joko vilauttaa tai siihen voi myös perehtyä ja samalla oppia ymmärtämään miksi tietyt henkilöt ovat sellaisia kun ovat.
Mutta asiaan:
rehellisyys kaikkeen kunniaan, mutta töksähtelevä huono käyttäytyminen ja epäsosiaalisuus ei kaunista ketään.Sitä se puuttuu, että olisit alkanut sanomaan tuota sykolookista lässytystäsi itsesi keksimäksi.
- Bengalitikku
Olisin odottanut vähän laajempaa ymmärrystä siihen, mistä kirjoitin.
Tuo viittauksesi 50 vuotta vanhaan tutkimukseen on vanha.
Täälläkin aika paljon viljellään sitä, että lapsuudella lyödään lukkoon aikuisuus. En tietenkään mitätöi sen merkitystä.
En vain voi antaa periksi taistellessani noita kuluneita väitteitä vastaan.
Yritän sanoa, että aikuisuudelle on annettava vahvempi mahdollisuus, koska vaikutteita on ylt'ympäriinsä. Yhtälailla voidi yks'kantaan väittää, ettei aikuisena opi mitään, ettei aikuisena osaa kirjata vääriä käsityksiään, että voi suhtautua moneen asiaan avarammin. Ei pidä yksinkertaistaa.
Tuo Juha Lehti puhui viisaasti mielestäni "joustavasta mielestä", joten ehkä hän on modernimpi ajatuksenjuoksussaan, mikä on tervetullutta.
Dunderfeltilla on mielenkiintoinen "värioppi". eli Tunnista temperamentit. Suosittelen.
Tuosta viimeisestä virkkeestä sanoisin, että vähän sammakko.
Kirjoitin ajattelusta, sinä käyttäytymisestä. No-joo. Bengalitikku kirjoitti:
Täälläkin aika paljon viljellään sitä, että lapsuudella lyödään lukkoon aikuisuus. En tietenkään mitätöi sen merkitystä.
Yritän sanoa, että aikuisuudelle on annettava vahvempi mahdollisuus, koska vaikutteita on ylt'ympäriinsä. Yhtälailla voidi yks'kantaan väittää, ettei aikuisena opi mitään, ettei aikuisena osaa kirjata vääriä käsityksiään, että voi suhtautua moneen asiaan avarammin. Ei pidä yksinkertaistaa.
Tuo Juha Lehti puhui viisaasti mielestäni "joustavasta mielestä", joten ehkä hän on modernimpi ajatuksenjuoksussaan, mikä on tervetullutta.
Dunderfeltilla on mielenkiintoinen "värioppi". eli Tunnista temperamentit. Suosittelen.
Kirjoitin ajattelusta, sinä käyttäytymisestä. No-joo.Minusta toi TA on ihan jees. Ja sitäpaitsi, noi ajatusmallit kertovat vain perusasenteesta oman minän suhteesta muuhun ihmiskuntaan.
Onhan näitä teorioita.
Yksi uskoo joulupukkiin, toinen jeesukseen.
Minä pidän auki kaikki mahdolliset vaihtoehdot.Bengalitikku kirjoitti:
Kirjoitin ajattelusta, sinä käyttäytymisestä. No-joo.Sinä sanot sammakoksi. Minä kutsuisin sitä mieluummin asiaan palaamiseksi. Aloitukseen palaamiseksi.
- Bengalitikku
Niin. Tietenkin.
Ja jottet ymmärrä väärin, oli ihan mielenkiintoista ajatustenvaihtoa kuten tuolla toisaallakin. Eipä aina tule sitä sanoneeksi.
P.S. Vilkaisin vähän Mindfulnessin/Suomen Mielenterveysseura ja löysin 18 päivää kestävän kurssin Ryhmäanalyyttispainoinen psykoterapian perusteet -koulutus = 30 opintoviikkoa eli 18 päivää. Hinta on 2740 euroa ( hinta ilman alvia) eli opiskelijalta 152 , 22 €/pvä. Aika arvokasta. Jos 50 osallistujaa = 137.000 €. Saako järjestäjä lisäksi valtionapua? Joo. RAY:ltä melkein kaiken.
Ihmettelen, että noilta sivuilta löytyi v 2015 tilinpäätös- ja toimintakertomus.
Missä lähimpien 2 vuoden tiedot? Oho. Tuli mentyä uteliaisuudesta polulle. Ellen olisi katsonut T& F, ei olisi uteliaisuus herännyt. Muutoin tuo seura on 118 v. Sekin tuli tiedoksi. - Bengalitikku
Viime vuodelle tuo seura sai yli yksitoista miljoonaa. Tilinpäätöstietoja lukiessa häiritsi sana liikevoitto, vaikka on kyse ry.
Tänään tv:ssä oli Sydänmaanlakka, mikä on taas valtakunnallisen mtliiton toiminnanjohtaja. Tutkin tuonkin valtionavun. 65.000
Jotenkin rupesin fundeeraamaan,,eikö tällaisilla rahoilla saisi jo parisataa valtakunnallista pysyvää virkaa, jolloin toimintakin olisi kontrollissa -> STM.
Minullahan ei ole hajuakaan ko.työstä. Ihmettelen vain.
Tämähän on järjestöjen luvattu maa ja kun kaikki tahot kerjäävät, se on melkoinen potti.
Vastaavaa olen miettinyt eläkejärjestöistä. - Bengalitikku
Bengalitikku kirjoitti:
Viime vuodelle tuo seura sai yli yksitoista miljoonaa. Tilinpäätöstietoja lukiessa häiritsi sana liikevoitto, vaikka on kyse ry.
Tänään tv:ssä oli Sydänmaanlakka, mikä on taas valtakunnallisen mtliiton toiminnanjohtaja. Tutkin tuonkin valtionavun. 65.000
Jotenkin rupesin fundeeraamaan,,eikö tällaisilla rahoilla saisi jo parisataa valtakunnallista pysyvää virkaa, jolloin toimintakin olisi kontrollissa -> STM.
Minullahan ei ole hajuakaan ko.työstä. Ihmettelen vain.
Tämähän on järjestöjen luvattu maa ja kun kaikki tahot kerjäävät, se on melkoinen potti.
Vastaavaa olen miettinyt eläkejärjestöistä.Pitää lisätä: löysin tänään v 2017 tiedot: tp tai toimintakertomus.
Ja lisään, etten väheksy, mutta jotain outoa tämä tällainen.
Tuotto/kulut -mystiikkaa.
Enkä ala, kelle ei kelpaa niin pysyköön kaukana.
- Psykoterapeutitar
Jos suhtautuu itseensä mukavasti ja pitää elämää helppona, niin huomaat, että se karkottaa ihmisiä.
Miten voi esimerkiksi kuunnella ihmisten murheita ja vatvoa niitä, kun jotkut eivät vain osaa ratkaista elämän pulmia tai kohdata onnettomuutta, sairautta tai kuolemaa.
Ei ole hyvä olla liian ”hyvä”! Olen nykyisin niin tyytyväinen elämääni että se heijastuu suhteeseeni muihin ihmisiin.
En ole aina ollut näin leppoisa, päinvastoin aika piikikäs välillä. Joskus väsyin omaishoitajuuteen, en koskaan ollut ilkeä hoidettavalle, ei hän ollut syyllinen sairauteensa.
Jos huomasin kuormittuneeni liikaa varasin äkkilähdön jonnekin mahdollisimman kauas, hoitopaikka onneksi järjestyi aina.
Sen huomasin että olisi pitänyt nukkua ainakin viikko ennen reissua, ei siitä nauti jos väsyttää koko ajan.
Jos olisin ottanut vapaata ja jäänyt kotiin ei siitä olisi tullut mitään, olisin hakenut miehen kotiin kun tuntuisi olevan tyhjänpäiväistä olla vain kotona, mies vuodeosastolla, yhtä hyvin sitten hakea kotiin.
Ei kaikkien mieliksi tarvitse eikä osaa olla. Liika tyytyväisyyskin voi ärsyttää jos itsellä menee huonosti.- Vaalilla.valitut.hyviäkö
Tänä iltana klo 22 paikkeilla ratkeaa ainakin yhdestä ryhmästä, eli seurakuntaan kuuluvista, kuka on hyvä ihminen. Meinaan aamulla tulokset vilkaista, jos nukun ennen kuin tulos selviää. Äänestämässä kävin ennakkoon. Tunsin itseni hyväksi ihmiseksi, kun otin asian puheeksi ja tuttava innostui lähtemään äänestämään vaikka oli jo nakannut kaikki tiedot ehdokkaista roskiin, eikä ollut ajatellut mennä.
- Herran-haltuun-valitut
Minulla ei ole diiliä kirkkojen eikä uskontojen suuntaan, joten jääväsin itseni myös äänestyskäyttäytymisen suhteen.
Aloittaja on typerästi kopioinut naisia.
Ilmeisesti on aloittajalla huono numero kauno-kirjoituksesta koulustaan.
-
Minulla on sen-verran hyvä eläke, ettei minulla ole tarvetta alkaa näytellä masentunutta, saati sitten kipeää polvea tms.
Miksi minulla on hyvä eläke?
No siksi että olen lapsesta saakka tehnyt järkevää työtä.
En alkanyt elämäni kanssa höpöstelemään.
Siksi en vaadi toisilta veron-maksajilta itselleni elatus-maksuja, rahaa jota en ole ansainnut.
-
Olen oikein mukava kirjoittajakin.
Lahjakkuuttakin kun on.
Olenhan sivistynyt ja luonteeltani mukavan-kilttikin.
Kaiken-lisäksi myös kunnon mies.
H.- Ennakkovedosnaurut
Palsta odottaa varmaan kuumeisesti, milloin sinulta ilmestyy läpimurtoromaani, breikkaat huolella?
Muutenhan täällä on melko tylsää eikä pysty nauramaan ennen kuin kirjasi ilmestyy.
Aloittajan pitkä kopio oli puuduttavaa luettavaa.
On hienoa olla 64-vuotias.
Voi ja uskaltaa olla täysin oma itsensä.
Voi myös suoraan sanoa mielipiteensä, pelkäämättä ja välittämättä, mitä muut ajattelevat.
Voi tarkkaan valita seuransa.
Karsia kylmästi kaikki huonot ihmissuhteet, sellaiset jotka vain tuottavat itselle mielipahaa.
Ei tarvitse kuunnella ruikuttavien ihmisten jatkuvia olemattomia huolia.
Eli, on itsekäs oman hyvinvointinsa takia.
Jos tässä kuviossa ei jää ystäväksi kuin hoitokoira, niin olkoon sitten niin.En kehtoo, kun vanha koira ei opi
ja jos jotain oppii niin kannettu vesi ei kaivossa pysy.- Bengalitikku
Höpsistä Maissi. Vanha koira oppii uusia temppuja, toisin ehkä kuin nuori.
- mukavax
Jos ei omana itsenä kelpaa, ihan turhaa pyrkiä muuttamaan itseä toiselle kelpaavaksi.
On vaan hyväksyttävä vuorovaikutus ilman suurta dramatiikkaa. Oman tunnetason säilyttäminen on tärkeää, sen muuttamiseen ei aina ole hyvä ajautua. No ihan tuota samaahan näillä palstoilla on käynyt yksi ja toinen aikuiskasvattaja toitottamassa aina silloin tällöin. Ja "niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan", "sitä saa mitä tilaa" on palstan lentäviä lauseita.
Ei taida onnistua meidän kilteyttäminen nytkään.- Bengalitikku
No, mitä mieltä itse olet.
Eikö ikä tuo meille kuitenkin jotain rentoutta. Bengalitikku kirjoitti:
No, mitä mieltä itse olet.
Eikö ikä tuo meille kuitenkin jotain rentoutta.Kyllä minä hyväksyn täällä ilkeätkin ihmiset.
Rentoudeksi sitä kai voisi sanoa.
Ei minun takiani ainakaan tarvitse kenenkään ponnistella kiltteillä, että olisi "pidetympi".Tellukka kirjoitti:
Kyllä minä hyväksyn täällä ilkeätkin ihmiset.
Ei minun takiani ainakaan tarvitse kenenkään ponnistella kiltteillä, että olisi "pidetympi".Onhan täällä luonnostaan kilttejäkin vai osaavatko niin hyvin hämätä sen hetken, kun palstalle kirjoittavat.
Sydän lämpöä täys ja silleen, mutta me häjymmät tasapainotetaan tilannetta, ettei menisi liiankin lällyksi.
Tai et sie ole häjy, muuten vaan napakka.Anceli kirjoitti:
Onhan täällä luonnostaan kilttejäkin vai osaavatko niin hyvin hämätä sen hetken, kun palstalle kirjoittavat.
Sydän lämpöä täys ja silleen, mutta me häjymmät tasapainotetaan tilannetta, ettei menisi liiankin lällyksi.
Tai et sie ole häjy, muuten vaan napakka.Joskus vaan tekee mieli kokeilla mitä sellaisen itseään hyväluontoisena/empaattisena/agaperakastavana mainostavan sisimmästä löytyy, kun pikkusen tökkää sitä kiilloitettua ulkokuorta likaisella sormellaan.
Enkä tunne olevani mitenkään vastuussa siitä, mitä sieltä löytyy.- Bengalitikku
Tellukka kirjoitti:
Kyllä minä hyväksyn täällä ilkeätkin ihmiset.
Ei minun takiani ainakaan tarvitse kenenkään ponnistella kiltteillä, että olisi "pidetympi".No et viitteis. Ai, rentoudeksi < - ilkeily? Eivätkö suomalaiset rentoudeksi ota kosanderia?
Hyväksytkö kiltin?
Tuntemattomia ainakin itselleni kaikki, joten tekstiä myöten mentävä. Bengalitikku kirjoitti:
No et viitteis. Ai, rentoudeksi < - ilkeily? Eivätkö suomalaiset rentoudeksi ota kosanderia?
Hyväksytkö kiltin?
Tuntemattomia ainakin itselleni kaikki, joten tekstiä myöten mentävä.No ilkeät ja ilkeät. Onko niitä edes täällä? Sanotaan vaikka, että joittenkin palstalaisten taholta ilkeiksi leimatut.
Sanoinkos minä ilkeilyä rentoudeksi?
En tiedä kuinka sinä rentoudut, mutta jos tuo kosander on jotain alkoholijuomaa, niin sitä en tarvitse rentoutuakseni vaikka itseäni suomalaisena pidänkin, niinkuin kaikki muutkin minut livessä tuntevat.
- Mikä_milloinkin
Jos ei tykkää itsestään, niin ei voi pitää toisistakaan sellaisina kuin nämä ovat. Vain itseään voi muuttaa, toisia ei.
Välttelen ihmisiä, joilla on ehdottomia näkemyksiä siitä, miten toisten pitäisi elää. Jos kukaan ei tule reviirilleni, niin annan toisten olla. Ilkeistä ihmisistä pysyttelen kaukana. Jos täällä on jokin ketju, jossa ruoditaan toisia, niin vältän sitä ketjua tai hyppään viestien yli. En tiedä, miksi toisia pitää morkata, mutta oikeastaan se ei edes kiinnosta minua, kunhan minun ei tarvitse siihen sekaantua. - e.lä.mä
Suoraan eduskunnasta--kuuliat ovat nukkuneet!
- kunhan_kysyn
kuulia?
Missä on kuulia? - e.lä.mä
Kuulia on se joka kuulee.
- eikä..kuulia
e.lä.mä kirjoitti:
Kuulia on se joka kuulee.
On kuulija.
- Laulankomootzarttia
Jouluna mää syän vihreitä kuulija ellei punaisia ilmesty.
- Heikunkeikku
En ala nyt lukemaan muiden vastauksia.
Otsikko: "On aika alkaa mukavaksi immeiseksi."
Luin otsikon aikaisemmin, mutta en aatellut vastata mitään. Kun vihaksi alkoi pistämään.
Jokaisen pitäisi olla juuri sellainen kuin on. Jos joku alkaa muuttamaan itseään mukamas-tälläinen-pitäisi-olla-systeemillä, niin eihän se pitemmän päälle onnistu. Pulpahtelee se oma luonne esille kuitenkin.
Monet narsistit teeskentelevät niin taitavasti "oon NIIN mukava tyyppi"-että tälleen ja silleen.
Jos jokainen olisi aidosti oma itsensä, niin voisi vältellä sellaisia ihmisiä, jotka eivät olisi "minulle sopivia"-tyyppejä.
Teeskentely ei koskaan ole hyväksi.
Aito ihminen on oma itsensä, eikä ala teeskentelemään. - pirremiinapas
Miten olla pidetympi, ei mitenkään, jos ei tykätä niin ei tupata, eli joko on pidetty tai sitten ei ole...ei sitä tarvia väkisin vääntää..
- Hymysuupielessä
Miten on selitettävissä tämä, aamun uutisissa puhutaan, että suuremmat kaupunkiseudut imevät pääasissa Suomen poliisin voimavarat? Hiljaisille paikkakunnille ei partioita riitä. Aamuun asti auki olevat kapakat mm. työllistävät.
Ovatko hesalaiset syrjäytyneitä ja vaativat vartiointia enemmän? Ai jai, muuttakee pois sieltä slummista!- Psykoterapeutitar
"Poliisi on meidän ystävä!" Miksi pitää muuttaa pois kotiseudulta, jossa poliisikin on tavoitettavissa pelkällä kädenheilautuksella?
- Hymysuupielessä
Psykoterapeutitar kirjoitti:
"Poliisi on meidän ystävä!" Miksi pitää muuttaa pois kotiseudulta, jossa poliisikin on tavoitettavissa pelkällä kädenheilautuksella?
Miks "ystävienne" jaksaminen on koetuksella? Oletteko rasittavia?
- Psykoterapeutitar
Mekö! Ei tietenkään, vaan "motivoivia"!
- Nimistely-mies
Miks poliisi maalla ei pamputa mutta kaupungissa pamputtaa?
Koska kaupungissa pamputtamisesta saa paremman liksan, mutta maalla ei ole poliisia.
Miksi poliisilla on patit polvissa? Koska hän on pattipoliisi. Patti otsassa? Hän yrittää ajatella kuumeisesti.
- melkostahuttua
No sitten on näitä "mukavia" tyyppejä, jotka käyttäytyvät niin mukavasti, mutta sitten kun pitäisi tehdä jotain mitä merkkaa ja johon vaivaakin joutuisi pistämään, niin näkee, että tämä miettii aina I win-tilannetta win-win tilanteen sijasta saati että jotain täysin epäitsekästä tekisi. Pohjimmiltaan se mikä merkkaa on mitä tekee, eikä mitä sanoo. Kokemusta on, että psykologit nimenomaan arvostavat näitä sanoja ja ilmeitä yms. sen pohjimmaisen tunteen sijasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?482120Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo6902100- 1222011
- 791742
- 481678
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall2391555- 311321
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen201279Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,171165Kyllähän tämä vähän kirpaisee
Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah381097