Huomionhaku kuvottaa

novitsi

Oletko huomionhakuinen diiva jos et tule huomatuksi.

82

1657

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • takarivinteppo

Mä oon mies, voiko miehestä sanoa, et on diiva?

• sekäettä

Ole vaan mies.
      Kyllä mieskin saattaa olla diivailuun taipuvainen, ei se naisten etuoikeus ole.

• takarivintuula

Eiks miehet pullistele, sillo ku ne hakee huomiota :))?

• mimmimum-..mi

Eikös miehet nykyään "pullistele" sillä että lähettää kuvia....alapäästään...näin olen kuullut

• varmaanjoo
        takarivintuula kirjoitti:

Eiks miehet pullistele, sillo ku ne hakee huomiota :))?

Todennäköisesti rehvastelevatkin. Onkohan sulla omaa kokemusta kummasta sukupuolesta?! Jään ihmettelemään:)

• takarivintuula
        varmaanjoo kirjoitti:

Todennäköisesti rehvastelevatkin. Onkohan sulla omaa kokemusta kummasta sukupuolesta?! Jään ihmettelemään:)

Molempiin sukupuoliin tuolla kulkiessa törmää :)

• joopas
        mimmimum-..mi kirjoitti:

Eikös miehet nykyään "pullistele" sillä että lähettää kuvia....alapäästään...näin olen kuullut

Minulle tuli ensimmäisenä mieleen kuva hauiksesta, että alapäästäkö olikin kyse.

• Päinvastoin, liiallinen homio on kiusallista.
      Tykkään jos joku vastaa minulle mutta liika huomio ei kiinnosta.

• vfihimsf

mie oon aika tautinen vanhus muuankin --- nukkuukin pipo päässä oitään kun luita niin kummasti välillä kosteat kelit hyytää kuvottskoot teittiä ihan rauhassa -hyvääpåivänjatkoa---- silti.

• vanhaav

-- maailma on aina ollut rietaas ja rivo - mitä vanhat ja kipeät mummut homojen pallikuvilla tekee ----- kiusaavat vain vanhoja tahallaan

• phsr

- ------ josssain elämän vaiheeeessa ma menetin verta rutkakastsi korvaääkäri sanoi että onko sulla mitään muistikuvia missä kallosi on hakattu tohjoksi kun korvakäytäväf niin erilaiset------mieolin vaan onnellinen kun railakas verenvuoto viikkojen kuluessa asettui vaikkei mitään muistikuvia tapahtuimsta ollutaan ilmoittaa --- ilmeisesti joku kolautti tosi kovan iskun.

• Bengalitikku

Aino Ackte tai Ella Eronen lienevät olleen diivoja.
      Huomionkipeys on huomionkipeyttä eikä sillä ole mitään tekemistä diivaamisen kanssa, ehkä.
      Ristisanatehtävissä diiva on oikukas.
      Ja taas, jos on oikukas, onko välttämättä diiva.

• toottt

-----en pienikokoisenavanhana hoitajana ole koskaan pyrkinyt mihikään huomiohakuisuuteen kerroin vain millaista oli elämä ja työ silloin kun joutui huumeporukoitten kostoiskujen kohteeksi ---lloppulämäkin eloa 100 prossaa invana.

• Kuvotuksenkertomaa

Käsittämätön kymysys. Onko aloittajalla joku henkilökohtainen ongelma joka liittyy huomion saamiseen tai sen saamattomuuteen?

• Yli-kersaltti

Huomijon hakuisuus.
      Armeijassa kapiaiset huutaa HUOMIO!
      He ovatkin tosi diivoja, neitejä siis.

• vfhimsf

kaikki sukuni naiset ovat vanhemiten jonkin piinaavan vaivan vuoksi sokeutuneneet täysin ----- mullakin lie sama kohtalo----elämä on aina ollut kaikkien uhkien alla elämistä eikä mitään vakuuksia mistään turvallisuuddesta koskaan yhtään millään elämän alueella.

• kylmätotuus

Aloituksen otsikko on : "Huomionhaku kuvottaa" ja siihen otan ensimmäiseksi kantaa.

Minusta on oikein hyvä, että joku uskaltaa hakea huomiota asialle, jonka haluaa tuoda esille. Hän ei piittaa siitä, pidetäänkö häntä huomionhakuisena vai ei. Hän vaan tuo merkittävänä pitämänsä asian kerta toisensa jälkeen esiin. Ilman häntä mitään keskustelua tärkeistä asioita ei voi syntyäkään.

Aloittaja vie jatkossa keskustelua siihen suuntaan, että hän rajaa aiheen tarkoittavankin yksittäistä henkilöä, joka haluaakin tulla itse huomatuksi kaikin keinoin välittämättä keskusteluaiheesta.

Minä en tuollaisesta toiminnasta syty, muttei se minua kuvotakaan.

Sekä naiset että miehet haluavat tulla huomatuiksi ja molemmilla sukupuolilla on yhtä "diivamaisia" tapoja kääntää huomio itseensä.

Omasta persoonastaan ei voi tehdä objektiivista arviota. Sen tekevät läheiseni ja tällä palstalla ne nimimerkit, jotka kommenttejani lukevat.

• novitsi

kylmätotuus

Enpä sanoisi että kyseinen aihe sen suurempaa uskallusta vaatii. Se on aihe siinä missä muutkin. Minua sattuu vain kiinnostamaan esim ihmisten huomionhakuisuus, siis miksipä aiheesta ei voisi keskustella. Olen kiinnostunut masennuksesta, stressistä, erilaisista persoonallisuushäiriöstä, logiikasta ym vastaavista aihealueista, jotka eivät kuulu varsinaisesti tälle palstalle. Tällä palstalla on kuitenkin keskustelua siinä määrin, että mikä jottei mukaan vaan. Jos aihe herättää närää, niin poistoon vaan.

Miellän tämän aiheen työikäisille että pois työelämästä oleville, siis ihan kaikille.
      Minua ei vuorostani jaksa kiinnostaa nimimerkkien vekslailu tai jonnenjoutava piiri pieni pyörii jahkailu. Vaikka aika ajoin vastailen sellaisiinkin fiiliksen mukaan.

En ole henkilökohtaisesti huomiota hakeva diiva, kaukana aiheesta. Mutta aiheeseen kantaa voi ja saa ottaa ilman että kerää huomiota itselleen. On helppo ohittaa aihe/kirjoittaja kontrolloimalla itseä ja toimia vaikenemalla ja välttää toimintaa, joka ei itselle toimi. Tiedätkö, voi etsiä ja löytää aitoa välittämistä ja ystävyyttäkin.

Jos palstalla näkee ketjuja muutaman yksittäisen tempauksista, niin eikö silloin voida puhua huomion hakemisesta keinolla millä hyvänsä.
      Aihe ei ole suuressa mittakaavassa suinkaan elämän tärkeimpiä aiheita, mutta keskusteluaihe siinä missä muutkin.

Otsikoksi olisi sopinut muunkinlainen, lievempi ilmaisu. Välillä on hyvä terävöittää aihetta/otsikkoa. Ehkä sen joku tulkitsee kirjoittajan huomiohaun hakemiseksi, mutta tarkoitus on vain ja ainoastaan lisätä uusi keskustelunaihe.

Persoonan esilletulo ja oma esimerkillinen esiintyminen voivat ärsyttää, mutta myös ihastuttaa kun ollaan eri maaperällä.
      Tottakai välitän ja kommentoin aloittamiini keskusteluihin, mutta jokin raja niissäkin tulee vastaan. Kun huomaa tarkoituksellisesti överin kirjoituksen, niin silloin teen harppauksen enkä ota kantaa. Se on kaikkien omassa harkinnassa, varsinkin tämän tyyppisissä keskusteluissa.

• kylmätotuus

Ei aloituksesi aiheesta keskusteleminen rohkeutta vaadikaan, mutta on paljon asioita, joista puhuminen vaatii uskallusta ottaa härkää sarvista kiinni ja tuoda ns. tabut mukaan keskusteluihin.

Minä arvostan ihmisiä, jotka haluavat kiinnittää huomiota olemassaoleviin epäkohtiin tietäen joutuvansa itsekin tulilinjalle näin toimiessaan.

Minusta huomionhakuinen persoona haluaa ainoastaan, että kaikkien huomio kiinnittyy häneen itseensä, eikä hänellä ole useinkaan mitään annettavaa toisille.
        Aika karkea tämä näkemykseni huomionkipeästä henkilöstä nyt on, mutta olkoon.

Pätkäisen kommenttini tähän, mutta jatkan kohta.

• kylmätotuus kirjoitti:

Ei aloituksesi aiheesta keskusteleminen rohkeutta vaadikaan, mutta on paljon asioita, joista puhuminen vaatii uskallusta ottaa härkää sarvista kiinni ja tuoda ns. tabut mukaan keskusteluihin.

Minä arvostan ihmisiä, jotka haluavat kiinnittää huomiota olemassaoleviin epäkohtiin tietäen joutuvansa itsekin tulilinjalle näin toimiessaan.

Minusta huomionhakuinen persoona haluaa ainoastaan, että kaikkien huomio kiinnittyy häneen itseensä, eikä hänellä ole useinkaan mitään annettavaa toisille.

Minäkin näen noin, että on eri asia olla huomionhakuinen itselleen, kuin jollekin asialle.
        Tosin asiankin kanssa, joutuu usein persoonakin tulilinjalle, varsinkin, jos vastapuolella sanat loppuvat.
        Joku sanoi, että diiva on yhtä kuin oikukas. Jos ajattelee suuria diivoja, niin kyllähän he ovat myös huomionhakuisia.
        Itse en koe olevani huomionhakuinen, viihdyn hyvin myös itsekseni, en tarvitse ´´hovia´´ ympärilleni.

• kylmätotuus

Luettelit joukon aiheita, joista itsekin olen kiinnostunut esim. masennus ja stressi.
        Mielestäni mainitsemasi aiheet kuuluisivat tällekin palstalle, koska ne koskettavat ikäluokkaammekin.

Ilmapiiri palstallamme on kuitenkin sellainen, ettei ko. asioista voi täällä kertoa, koska monet nimimerkit antavat olettaa, ettei heillä mitään ongelmia elämässään olekaan. Kaikki on hyvin ja se onneton, joka jotain muuta uskaltaa kertoa, saa ikuisen leiman otsaansa ja hänen "heikkoudestaan" muistuttaa joku täydellinen nimmari vielä vuosikymmenenkin kuluttua.

Tähän aloitukseen kirjoitetuista kommenteista voi päätellä, ettei täällä ole sijaa syvemmille keskusteluille.

Eipä tule mieleeni toista aloitusta, jonka olisi tehnyt nimim. "novitsi",

• kylmätotuus
        eppu2 kirjoitti:

Minäkin näen noin, että on eri asia olla huomionhakuinen itselleen, kuin jollekin asialle.
        Tosin asiankin kanssa, joutuu usein persoonakin tulilinjalle, varsinkin, jos vastapuolella sanat loppuvat.
        Joku sanoi, että diiva on yhtä kuin oikukas. Jos ajattelee suuria diivoja, niin kyllähän he ovat myös huomionhakuisia.
        Itse en koe olevani huomionhakuinen, viihdyn hyvin myös itsekseni, en tarvitse ´´hovia´´ ympärilleni.

Eiköhän se ole aina ollut niin, että henkilö, joka näkee tarpeelliseksi muuttaa asioita, joutuu itse väistämättä huomion kohteeksi.
        Onhan vastapuolen paljon helpompaa syyttää muutosta hakevaa huomionkipeäksi kuin pureutua todellisiin syihin, mistä se huomionhaku johtuu.

Diiva merkitsee myös teennäisyyttä.

Sinähän tiedät, etten hae huomiota.
        Olen hyvin vaatimaton Savon paronitar.

• Huomionhakija-mies

Eläkeläiskokouksissa erottuu joku mies, joka yrittää saada vaimonsa mustasukkaiseksi keksimällä "olemattomista suhteistaan" juttuja vaimolle, joka pelkää elättäjänsä jättävän, ja joka alkaa herättää huomiota vihanpurkauksillaan viatonta sivullista kohtaan yllättäen.
        Koyoma mies saa parempaa palvelua tällä konstilla.

• novitsi
        eppu2 kirjoitti:

Asioita rauhallisesti ja fiksusti esiinottava koetaan yleensä huomiota hakevaksi, vaikka hän toivoisi avointa ja suoraa kannanottoa puolueettomasti.

Kaikkien panostusta tarvitaan ja suhtautuminen ei saisi olla halventavan kuvottavaa.

• novitsi
        kylmätotuus kirjoitti:

Luettelit joukon aiheita, joista itsekin olen kiinnostunut esim. masennus ja stressi.
        Mielestäni mainitsemasi aiheet kuuluisivat tällekin palstalle, koska ne koskettavat ikäluokkaammekin.

Ilmapiiri palstallamme on kuitenkin sellainen, ettei ko. asioista voi täällä kertoa, koska monet nimimerkit antavat olettaa, ettei heillä mitään ongelmia elämässään olekaan. Kaikki on hyvin ja se onneton, joka jotain muuta uskaltaa kertoa, saa ikuisen leiman otsaansa ja hänen "heikkoudestaan" muistuttaa joku täydellinen nimmari vielä vuosikymmenenkin kuluttua.

Tähän aloitukseen kirjoitetuista kommenteista voi päätellä, ettei täällä ole sijaa syvemmille keskusteluille.

Eipä tule mieleeni toista aloitusta, jonka olisi tehnyt nimim. "novitsi",

Palstan ilmapiiri on tätä päivää, siinäpä se. Kuitenkin jokaisen kirjoituksen takana on "joku", joka saattaa tuntea sen hetkisellä nimimerkillä vähemmän fiksua kirjoittamista ketjuihin. Koska nykytilanne sallii kaikkien raapustaa tekstejään pienin fiilauksin. Voisiko se olla heikkoutta tai jopa aikamme kiusaamisilmiö.
        Täydellinen nimimerkki kuulostaa pahaenteiseltä. Siinä varmaan syy, miksi ei haluta käyttää kiinteää nimmaria.

Ilmaisu nimimerkistäni, se oli vielä vapaana! Pidä mielesi avoinna, koska ihmismieli on välillä turhankin häilyvä ja tunnevapaa.

• novitsi
        kylmätotuus kirjoitti:

Paljon on aiheita, jotka ovat enemmän ja vähemmän uskaliaita keskustelupalstoilla. Kuitenkin kaikille aiheille löytyy omat kirjoitusalustat ihan muualta. Itsellä ei tulisi mieleenkään porista tällaisessa nimimerkkiviidakossa, yleinen taso riittää hyvin.
        Koska helposti lukija vetää kirjoittajasta päätelmän, että juuri esim minulla henkilökohtaisesti on aiheen ongelma. Ketjussa joku näkyi kirjoittavankin vastaavaa, kun aihe tuntuu epäkorrektilta. Aivan kuin jostain tabusta keskustelu vaatisi jotain omakohtaista kokemusta. Ei omakohtainen tuntemus/kokemus haitaksikaan ole.

Joo, aika karkea yhteenveto, mutta osatotuus on parempi kuin ei mitään.

• kylmätotuus
        novitsi kirjoitti:

Palstan ilmapiiri on tätä päivää, siinäpä se. Kuitenkin jokaisen kirjoituksen takana on "joku", joka saattaa tuntea sen hetkisellä nimimerkillä vähemmän fiksua kirjoittamista ketjuihin. Koska nykytilanne sallii kaikkien raapustaa tekstejään pienin fiilauksin. Voisiko se olla heikkoutta tai jopa aikamme kiusaamisilmiö.
        Täydellinen nimimerkki kuulostaa pahaenteiseltä. Siinä varmaan syy, miksi ei haluta käyttää kiinteää nimmaria.

Ilmaisu nimimerkistäni, se oli vielä vapaana! Pidä mielesi avoinna, koska ihmismieli on välillä turhankin häilyvä ja tunnevapaa.

Tietysti jokaisen kirjoituksen takana on "joku".

Hän voi olla rekattu nimimerkki, "vakiomusta" tai satunnainen kirjoittaja.
        Minä pidän heikkoutena ja pelkuruutena sitä, jos ei uskalla omalla nimimerkillään kirjoittaa kaikkia kommenttejaan, vaan keksii itselleen "sivunikin", jolla sitten kiusaa ja heittelee herjojaan toisille nimimerkeille.
        On hyvä muistaa, että "herjattujen" nimimerkkienkin takana on aina joku ihminen.

Kaikkein oudointa on, että jotkut ovat tehneet "sivunikillään" aloituksia, joiden aiheena on heidän oma rekattu nimimerkkinsä. Tuollainen huomionhakuisuus menee yli ymmärrykseni, vaikka yrittäisin pitää mieleni mahdollisimman avoimena.

• Päätöntä

Mistähän hittolaisesta sinä tiedät kuka minkäkin nimimerkin takana mitäkin tekee?

• kylmätotuus
        Päätöntä kirjoitti:

Mistähän hittolaisesta sinä tiedät kuka minkäkin nimimerkin takana mitäkin tekee?

Onko kysymyksesi osoitettu minulle?
        Todennäköisesti on, joten vastaan.

Edellisen kirjoitukseni viimeisen kappaleen tapahtumat tiedän todeksi, koska tarkoittamani nimimerkit ovat itse kertoneet tekosensa.

• novitsi
        kylmätotuus kirjoitti:

Tietysti jokaisen kirjoituksen takana on "joku".

Hän voi olla rekattu nimimerkki, "vakiomusta" tai satunnainen kirjoittaja.
        Minä pidän heikkoutena ja pelkuruutena sitä, jos ei uskalla omalla nimimerkillään kirjoittaa kaikkia kommenttejaan, vaan keksii itselleen "sivunikin", jolla sitten kiusaa ja heittelee herjojaan toisille nimimerkeille.
        On hyvä muistaa, että "herjattujen" nimimerkkienkin takana on aina joku ihminen.

Kaikkein oudointa on, että jotkut ovat tehneet "sivunikillään" aloituksia, joiden aiheena on heidän oma rekattu nimimerkkinsä. Tuollainen huomionhakuisuus menee yli ymmärrykseni, vaikka yrittäisin pitää mieleni mahdollisimman avoimena.

Niin kauan kuin rekkautumista ei vaadita, en koe mitään estoa asiallisesti kirjoittavalle keskustelijalle. Kunhan kirjoitus pysyy jollain lailla inhimisellä tasolla muitakin huomioiden.

Erikseen ovat nimimerkit, joiden kirjoitustyyli perustuu nykyajan trollaukseen. Ei taida olla palstaa missä ei vastaavaa toimintaa ole. Onhan ilmiö jollain lailla uskomaton, enkä usko asiaan tulevan parempaa muutosta. Asiaan ei haluta puuttua, koska aina vedottu vapaaseen kirjoittamiseen ilman sensuuria. Vähemmistö jää aina toiseksi.

Vielä löytynee rekkautumispalstoja, joille ei vapailla nimmareille ole asiaa.

Oman nikin suosio halutaan testata juuri mainitsemallasi lailla. Ei luulisi enää kenelläkään olevan itseensä kohdistuvaa nimimerkkikyselyä, se tuntuu lapselliselta jos miltä. Harvoin näkee aloituksia rekkautuneilta. Muutama ihan ok-aloitus on ollut, vaikkakin jututstelu mennyt yli hilseen ennen pitkää.
        Itse aihe revittäytyy ja ketju lopahtaa nimimerkkien tehtailuun vailla minkäänlaista asiakeskeisyyttä.

Koen meillä olevan ns "sokean pisteen", emme aina käyttäydy asianmukaisesti muita ajatellen. Ymmärtänyt erilaisten sosiaalitilanteiden koituvan välillä vaikeaksi hallittavaksi, ainakin palstakäyttäymisissä.
        Huomionhaku narsismiin yhdistettynä voi ohjautua ympäristöstä johtuvaksi. En allekirjoittaisi yleisellä tasolla, mutta ei ole aivan utopistinenkaan ajatus.

• novitsi kirjoitti:

Asioita rauhallisesti ja fiksusti esiinottava koetaan yleensä huomiota hakevaksi, vaikka hän toivoisi avointa ja suoraa kannanottoa puolueettomasti.

Kaikkien panostusta tarvitaan ja suhtautuminen ei saisi olla halventavan kuvottavaa.

Noin päin en ole tullut asiaa ajattelleeksi, ehkä siksi, kun itse en koe niin.
        Hyvä, että tulee esiin erilaisia näkökulmia, se avaa aina ymmärrystä lisää.

• kylmätotuus
        novitsi kirjoitti:

Niin kauan kuin rekkautumista ei vaadita, en koe mitään estoa asiallisesti kirjoittavalle keskustelijalle. Kunhan kirjoitus pysyy jollain lailla inhimisellä tasolla muitakin huomioiden.

Erikseen ovat nimimerkit, joiden kirjoitustyyli perustuu nykyajan trollaukseen. Ei taida olla palstaa missä ei vastaavaa toimintaa ole. Onhan ilmiö jollain lailla uskomaton, enkä usko asiaan tulevan parempaa muutosta. Asiaan ei haluta puuttua, koska aina vedottu vapaaseen kirjoittamiseen ilman sensuuria. Vähemmistö jää aina toiseksi.

Vielä löytynee rekkautumispalstoja, joille ei vapailla nimmareille ole asiaa.

Oman nikin suosio halutaan testata juuri mainitsemallasi lailla. Ei luulisi enää kenelläkään olevan itseensä kohdistuvaa nimimerkkikyselyä, se tuntuu lapselliselta jos miltä. Harvoin näkee aloituksia rekkautuneilta. Muutama ihan ok-aloitus on ollut, vaikkakin jututstelu mennyt yli hilseen ennen pitkää.
        Itse aihe revittäytyy ja ketju lopahtaa nimimerkkien tehtailuun vailla minkäänlaista asiakeskeisyyttä.

Koen meillä olevan ns "sokean pisteen", emme aina käyttäydy asianmukaisesti muita ajatellen. Ymmärtänyt erilaisten sosiaalitilanteiden koituvan välillä vaikeaksi hallittavaksi, ainakin palstakäyttäymisissä.
        Huomionhaku narsismiin yhdistettynä voi ohjautua ympäristöstä johtuvaksi. En allekirjoittaisi yleisellä tasolla, mutta ei ole aivan utopistinenkaan ajatus.

Palaan aloituksessa esittämääsi kysymykseen, "Oletko huomionhakuinen diiva....".

Kysymystäsi pohtiessani olen tullut tulokseen, etten ole, eikä minulla ole edes mitään haluakaan yrittää kääntää toisten huomiota itseeni. Minulle on tärkeämpää, että palstalaiset kiinnittävät huomionsa asiaan, josta kirjoitan. Esittämiäni mielipiteitä jokaisella on vapaa valta arvostella ja tuoda esiin oma näkemyksensä asiasta, mieluusti perustellen kantansa.

Nimimerkillä, joka aloituksen tekee, ei minulle ole merkitystä. Tärkeintä on aloituksen aihe. Jos minulla on aiheesta jotain kirjoitettavaa, niin silloin kommentoin, muutoin olen visusti vaiti.

Harmittavan usein käy niin, että hyvätkin aloitukset joku onnistuu tärvelemään viemällä tietoisesti kirjoittelun pois aiheesta urille, jotka eivät liity mitenkään aloituksen aiheeseen.
        Näin näyttää käyneen tällekin aloitukselle.

Olisi viisasta jättää huomioimatta tuollaiset sivupoluille johtavat kirjoitukset, jos suinkin mahdollista.
        Minä olen niihin perin tympiintynyt ja väsähtänyt. Kuitenkin joskus olen niihin vastannut, Varsinkin silloin, jos nimimerkkini on vedetty niihin mukaan.

• kylmätotuus
        eppu2 kirjoitti:

Noin päin en ole tullut asiaa ajattelleeksi, ehkä siksi, kun itse en koe niin.
        Hyvä, että tulee esiin erilaisia näkökulmia, se avaa aina ymmärrystä lisää.

Odotin vastaustasi aloittajan sinulle esittämään näkemykseensä, ennen kuin kirjoitin oman mielipiteeni asiasta.

Olen huomannut, että joidenkin nimimerkkien aloituksiin reagoidaan usein tavalla, jota nimim."novitsi" ymmärtääkseni tarkoittaa.
        En voi kuitenkaan yleistää käytäntöä.

Joskus tulee tunne, että asialliset aloitukset ovat joillekin "trolleille" uhka, koska he eivät kykene normaaliin keskusteluun ja pelkäävät menettävänsä näkyvyytensä. Heidän on siis turvauduttava siihen, että yrittävät tehdä kommenteillaan aloittajasta huomionhakuisen "surkimuksen".

• kylmätotuus kirjoitti:

Odotin vastaustasi aloittajan sinulle esittämään näkemykseensä, ennen kuin kirjoitin oman mielipiteeni asiasta.

Olen huomannut, että joidenkin nimimerkkien aloituksiin reagoidaan usein tavalla, jota nimim."novitsi" ymmärtääkseni tarkoittaa.
        En voi kuitenkaan yleistää käytäntöä.

Joskus tulee tunne, että asialliset aloitukset ovat joillekin "trolleille" uhka, koska he eivät kykene normaaliin keskusteluun ja pelkäävät menettävänsä näkyvyytensä. Heidän on siis turvauduttava siihen, että yrittävät tehdä kommenteillaan aloittajasta huomionhakuisen "surkimuksen".

Kommenttisi viimeinen kappale antaa yhden näkökulman asiaan. Pohtiessani, tulin päätelmään, että varmaan tuokin on totta.
        Nämä trollaajathan yrittävät aina keskustelut viedä ns. väärille jäljille.

• eikö.kukaan.huomaa

HUOMATKAA MINUT!!!!!!

• On niin musta perjantai, etten millään näe missäs olet.

• Tähän saumaan voisin vain todeta että olen parkannut kirjalaatikkoni valmiiksi takan eteen (kuten profiilikuvasta näkyy) jotta että palstan kuninkaaksi itsensä nimenneen vanhuksen toiveet toteutuu ja poltan kaikki kopiot masennuksen puuskassa.
      Mites tää toimii huomionhakuisuudesta?
      Diivaa minusta ei saa sitten millään, kun oon vain tällainen tavallinen vaatimaton, köyhä, vaivainen maalaismummo, en hopeasiipinen yöliitäjä enkä myöskään ikivihreä suomalainen kestojulkkis joka hymyilee lööpeissä tuhannen euron työkalupakilla leukojensa välissä.

• Bengalitikku

Minusta voit ihan olla ylpeä ja iloinen, että toteutit kirjan. Ei mikään lyhyt prosesdi.
        Nyt se on tehty! Onnea!

• Bengalitikku kirjoitti:

Minusta voit ihan olla ylpeä ja iloinen, että toteutit kirjan. Ei mikään lyhyt prosesdi.
        Nyt se on tehty! Onnea!

Kiitos!
        Olihan se prosessi.
        Kolme asiaa jotka jokaisen pitäisi saada tehtyä elämässään jotta saisi luvan kuolla: synnyttää lapsi, istuttaa puu ja kirjoittaa kirja.
        Se on tehty nyt.

• Paloma.se.co kirjoitti:

Kiitos!
        Olihan se prosessi.
        Kolme asiaa jotka jokaisen pitäisi saada tehtyä elämässään jotta saisi luvan kuolla: synnyttää lapsi, istuttaa puu ja kirjoittaa kirja.
        Se on tehty nyt.

Jaa-a, eka noista on tehty kerran, tuon toisen olen tehnyt niin monta kertaa, että kompeisoisikohan se sen, että kirjan kirjoittajaa minusta ei koskaan tule.
        Onnea vaan Sinun kirjallesi.

• En minä (ole huomionhakuinen diiva) mutta moni muu on..))
      Niinhän se kuvio kulkee: malka ei näy omassa silmässä.

Kyllä kai jokainen hakee ja tarvitsee huomiota. Näen kuitenkin, että huomiolla haetaan eri asioita: joku hakee ihailua ja hyväksymistä, joku haluaa vaikuttaa, joku etsii vertaisuutta, ihmisyhteyttä. Tai sitten näitä kaikkia.

Tuo aloittajan mainitsema "kuvotus" tulee kai sitten siitä, että oikein huomionhakuiseen ihmiseen väsytään, hänen kanssaan ei synny vuorovaikutusta. Puhun siis meistä taviksista. Taiteilijoita mitataan eri mitoilla.

• Minua lähinnä "kuvottaa" kaikki ihmiset joita melkein mikä tahansa "kuvottaa". Jos ihmisellä on terve itsetunto ja tasapainoinen psyyke niin hän hyväksyy itsensä sellaisena kuin on, on ylpeä itsestään ja aikaansaannoksistaan, iloitsee siitä että on muitakin jotka ovat kiinnostuneet ja jotka jakavat hänen ilonsa ja saada seistä eturivissä on aivan yhtä ansiokasta ja hyväksyttävää kuin olla takarivin tyynenä. Eturivin ellut ja takarivin tyynet ovat kaikki osa ihmisyyden kirjoa ja molempia tarvitaan.

• Paloma.se.co kirjoitti:

Minua lähinnä "kuvottaa" kaikki ihmiset joita melkein mikä tahansa "kuvottaa". Jos ihmisellä on terve itsetunto ja tasapainoinen psyyke niin hän hyväksyy itsensä sellaisena kuin on, on ylpeä itsestään ja aikaansaannoksistaan, iloitsee siitä että on muitakin jotka ovat kiinnostuneet ja jotka jakavat hänen ilonsa ja saada seistä eturivissä on aivan yhtä ansiokasta ja hyväksyttävää kuin olla takarivin tyynenä. Eturivin ellut ja takarivin tyynet ovat kaikki osa ihmisyyden kirjoa ja molempia tarvitaan.

"Eturivin ellut ja takarivin tyynet ovat kaikki osa ihmisyyden kirjoa ja molempia tarvitaan." kirjoitat Paloma.
        Juuri näin ajattelen itsekin. Se vain, että näistä ääripäiltä, elluilta ja tyyneiltä näyttäisi puuttuvan keskinäinen kunnioitus ja ilman sitä luodaan vain vastakkainasettelua, ei sellaista yhteyttä, missä pystytään jakamaan, iloitsemaan toisen olemassaolosta ilman näyttöä kummankaan saavutuksista.

• demeter1 kirjoitti:

"Eturivin ellut ja takarivin tyynet ovat kaikki osa ihmisyyden kirjoa ja molempia tarvitaan." kirjoitat Paloma.
        Juuri näin ajattelen itsekin. Se vain, että näistä ääripäiltä, elluilta ja tyyneiltä näyttäisi puuttuvan keskinäinen kunnioitus ja ilman sitä luodaan vain vastakkainasettelua, ei sellaista yhteyttä, missä pystytään jakamaan, iloitsemaan toisen olemassaolosta ilman näyttöä kummankaan saavutuksista.

"demeter1"

Totta sinussakin toinen puoli.
        Kauniita ajatuksia ei synny ilman suoranaista tarvetta.
        Satunnaisia pilviä vain lehahtelee.
        Etu- tai taka-rivi on aina oma valinta.
        Sitä joko osaa tai sitten ei.
        -
        Ei ole kammottavanpaa tapaa hakea HUOMIOTA kuin itse-surkuttelu.
        Sen ohella hiljainen vikinä:Mutta kun...

H.

• hunksz kirjoitti:

"demeter1"

Totta sinussakin toinen puoli.
        Kauniita ajatuksia ei synny ilman suoranaista tarvetta.
        Satunnaisia pilviä vain lehahtelee.
        Etu- tai taka-rivi on aina oma valinta.
        Sitä joko osaa tai sitten ei.
        -
        Ei ole kammottavanpaa tapaa hakea HUOMIOTA kuin itse-surkuttelu.
        Sen ohella hiljainen vikinä:Mutta kun...

H.

"Ei ole kammottavanpaa tapaa hakea HUOMIOTA kuin itse-surkuttelu."
        kirjoittaa hunksi. Minä tiedän toisenkin tavan: itsensä kopioiminen..))
        Mutta niin kai se on, että kun LOPULLINEN TOTUUS on saavutettu, ei voi kuin toistaa itseään..))

• demeter1 kirjoitti:

"Ei ole kammottavanpaa tapaa hakea HUOMIOTA kuin itse-surkuttelu."
        kirjoittaa hunksi. Minä tiedän toisenkin tavan: itsensä kopioiminen..))
        Mutta niin kai se on, että kun LOPULLINEN TOTUUS on saavutettu, ei voi kuin toistaa itseään..))

"demeter1"

Olen tainut omistaa sinulle liian monta aforismiä.
        Olet mennyt sekaisin, minusta. :)
        Noh
        -
        Kyselin tuossa, eilenköhän se oli, Jesseltä että pitäisiköhän meidän alkaa kirjoittaa uusi Raamattu?
        Jesse totesi miettineensä samaa, mutta faijansa viesti että ei vielä.
        Nauretaan ainakin Suomen kirkko loppuun ensin nais-Piispoineen.
        Saimme kyllä luvan/käskyn alkaa ajatella sopivia aiheita.
        Ei enää kirjaa.
        Meidän pitää Jessen kanssa sähköistää ihmisiä enemmän.
        Jesse nauroi, kun tokaisin: Mites haluaisit nyt kuolla?
        Känny kädessä ammeessa?
        Vai räjähtäneessä avaruus-asemassa.

H.

• demeter1 kirjoitti:

Itse olen aina ollut omaltakohdaltani sitä mieltä, että on parasta olla väliriviolento. Siitä, kun on yhtä pitkä näköyhteys, aina vastakkaiseen suuntaan.

• eppu2 kirjoitti:

Itse olen aina ollut omaltakohdaltani sitä mieltä, että on parasta olla väliriviolento. Siitä, kun on yhtä pitkä näköyhteys, aina vastakkaiseen suuntaan.

Tuohon minäkin pyrin, eppu2, täältä takarivistä..)) Kun hunksi väittää, että paikan saa itse valita. Ei hän kyllä sitä kerro, että eturivissä on tunkua ja lisäksi joku portsari, joka osoittaa sinulle paikkasi, yleensä sieltä takarivistä..))

• hunksz kirjoitti:

"demeter1"

Olen tainut omistaa sinulle liian monta aforismiä.
        Olet mennyt sekaisin, minusta. :)
        Noh
        -
        Kyselin tuossa, eilenköhän se oli, Jesseltä että pitäisiköhän meidän alkaa kirjoittaa uusi Raamattu?
        Jesse totesi miettineensä samaa, mutta faijansa viesti että ei vielä.
        Nauretaan ainakin Suomen kirkko loppuun ensin nais-Piispoineen.
        Saimme kyllä luvan/käskyn alkaa ajatella sopivia aiheita.
        Ei enää kirjaa.
        Meidän pitää Jessen kanssa sähköistää ihmisiä enemmän.
        Jesse nauroi, kun tokaisin: Mites haluaisit nyt kuolla?
        Känny kädessä ammeessa?
        Vai räjähtäneessä avaruus-asemassa.

H.

Pistin hunksi sinulle oikein plussan kun sinulla oli niin tuoretta sanottavaa. Hyvä on päästä välillä sanan kuulolle..))

• novitsi
        Paloma.se.co kirjoitti:

Minua lähinnä "kuvottaa" kaikki ihmiset joita melkein mikä tahansa "kuvottaa". Jos ihmisellä on terve itsetunto ja tasapainoinen psyyke niin hän hyväksyy itsensä sellaisena kuin on, on ylpeä itsestään ja aikaansaannoksistaan, iloitsee siitä että on muitakin jotka ovat kiinnostuneet ja jotka jakavat hänen ilonsa ja saada seistä eturivissä on aivan yhtä ansiokasta ja hyväksyttävää kuin olla takarivin tyynenä. Eturivin ellut ja takarivin tyynet ovat kaikki osa ihmisyyden kirjoa ja molempia tarvitaan.

Turhaan vedät yhden sanan "kuvotuksen" esiin. Sana näkyy korostuvan liiaksi asti. Yhtä hyvä sana olisi ihmetellä tai vierastaa sitä sun tätä.

Huomionhakuisuus ei aina riitä eturivissä istuvalle, ei takarivin bailaajallekaan. Ihmisyys on tärkeimpiä ominaisuuksia, vaikka se ei aina olekaan edellytys maailman valloittamiseen.

• Korppis11

Olen jälleen ollut eturivin elsana. Paluumatkalla kuuluisasta Redin ostoskeskuksesta, Arabian ostoskeskukseen, bussikuski äkkäsi, että tässäpä kiva juttukaveri kun istuin eturiviin. Metrossakin sain kysymättä seurakseni avuliaan aatun joka neuvoi oikeaan metron osoitteeseen Kivalta tuntuu olla eksrovertti eturivin elsa ja helposti lähestyttävissä. Kahvilassakin alkoi juttu luistaa tuiki tuntemattoman turkulaisrouvan kanssa. Diivahan etsii huomiota mm. puleutumisellaan ja ylevällä olemuksellaan. Minua ei voi syyttää ylipukeytumisesta tai ylevyydesta. Lenkkarit, mustat farkut, toppatakki ja kulunut selkäreppu. Näillä on menty. Päivä Helsingin hektisessä vilinässä. Nyt huilailen. Ehkä illalla pistän hiukka ylevämpää päälle kun lähden syömään vaatimattomasti.

• oksettaakohta

Ristus!
        Eikö itserakkaudellasi ole mitään rajoja?

• Pienikolaus

En pistäisi lainkaan pahakseni vaikka hesan pahat pojat laittaisivat korpikirjailijaa vähän ruotuun, Voisin jopa käyttää ilmausta että se oli ihan oikein hänelle.

• korppis11
        oksettaakohta kirjoitti:

Ristus!
        Eikö itserakkaudellasi ole mitään rajoja?

Saitko tyhjeñettyä keuhkoputkesi limasta?

• ainanaakka
        Pienikolaus kirjoitti:

En pistäisi lainkaan pahakseni vaikka hesan pahat pojat laittaisivat korpikirjailijaa vähän ruotuun, Voisin jopa käyttää ilmausta että se oli ihan oikein hänelle.

vaikka sellaista kunnon jazz-klubi meininkiä

• Taikapasit
        ainanaakka kirjoitti:

Otetaan kossua eikä mitään punaviinejä, mummuja kakkosnelosella päähän ja papparaiset hoitolaitokseen.

• ainanaakka
        ainanaakka kirjoitti:

kitsaat kainuulaiset eivät saisi unohtaa juuriaan

• luettuon

Älkääs nyt. Korppis unohti vaan kertoa, että kävi Kannelmäen "Nukketalossa" hakemassa autenttisuutta omaan Nukketaloonsa korpeen. Hollannissakin lie käynyt Amsterdamin punaisten lyhtyjen näyteikkunoita katsomassa. Vai oliko se jonkun oikean nukentekijän pakeilla.
        Hyvä, että Petze jäi vielä Hollantiin. Voisi sydän pettää korven "Nukketalon" pikkujoulukauden avauduttua.

• Kysynpähänvaan
        luettuon kirjoitti:

Älkääs nyt. Korppis unohti vaan kertoa, että kävi Kannelmäen "Nukketalossa" hakemassa autenttisuutta omaan Nukketaloonsa korpeen. Hollannissakin lie käynyt Amsterdamin punaisten lyhtyjen näyteikkunoita katsomassa. Vai oliko se jonkun oikean nukentekijän pakeilla.
        Hyvä, että Petze jäi vielä Hollantiin. Voisi sydän pettää korven "Nukketalon" pikkujoulukauden avauduttua.

Miten korppiksen toiminta eroaa esim sugarlove toiminnasta?

• pirremiinapas
        Pienikolaus kirjoitti:

Tajuatko että laiton uhkaus on rikos asia?
        Suomi 24 nenään voisi poistaa lajisi kirjoittajat

• Korppis11
        ainanaakka kirjoitti:

Onko naakka käynyt Clarion Hotell Helsingin sky baarissa? Hulppeet oli näkymät yli öisen Helsingin. Tosin matalampi oli kuin Hotel Hilttonin sky baari Lontoossa.
        Täynnä se oli, onhan pikkujoulusesonki, mutta kannatti bongata.

• ihquulol

Et taida ymmärtää raukka parka, että teet itsesi naurettavaksi kertoessasi päivän kulustasi. Olet kuin teini.

• ainanaakka
        Korppis11 kirjoitti:

Onko naakka käynyt Clarion Hotell Helsingin sky baarissa? Hulppeet oli näkymät yli öisen Helsingin. Tosin matalampi oli kuin Hotel Hilttonin sky baari Lontoossa.
        Täynnä se oli, onhan pikkujoulusesonki, mutta kannatti bongata.

kyllä olen jopa tilannut punaviinilasillosen sinullehan paikka on liian kallis

• pottumuusi

Joo, ylittää korppiksen 12€ kipurajan😱

• pottumuusi kirjoitti:

Joo, ylittää korppiksen 12€ kipurajan😱

Lasi valkoviiniä vajaa kympin ; ) Clarionin sky baarissa.

Aikoinaan Hiltonin sky baarissa Lontoossa tilasin Cordon Bleu konjakin, miksikö, koska kaikki juomat olivat lähes saman hintaisia.

• Varmaan
        korppis kirjoitti:

Lasi valkoviiniä vajaa kympin ; ) Clarionin sky baarissa.

Aikoinaan Hiltonin sky baarissa Lontoossa tilasin Cordon Bleu konjakin, miksikö, koska kaikki juomat olivat lähes saman hintaisia.

Kyllä voittaa kotiviinisi, kurjan Kainuun kiljun litkun.

• Varmaan kirjoitti:

Kyllä voittaa kotiviinisi, kurjan Kainuun kiljun litkun.

En suuremmin välitä kovista viinoista, mutta olen alkanut täyttämään baarikaappia erilaisilla viinoilla.

En ome vielä kerennyt testata tuolla vaatehuoneen nurkassa muhivaa marjaviinisammiota. Josko kerkiäisin pullottamaan syksyn satoni. Valmista lie noin 20 litraa. Samalla pitää maistaa tuliko juotavaa.

• novitsi

demeter1

Hyvin helposti vedetään yleinen päätelmä asiasta, se on niin yleistä ja helppoa.

Huomionhaku on luettavissa siinä missä sen näkee livessäkin. Livessä vastaavasti tulee eleet ja ilmeet esiin, mitä palstakirjoittelussa ei näe muuten kuin verbaalikeinoilla. Onneksi!

No joo, tavallaan mainitsemasi "väsymys" on ok ilmaisu, myös tähän aiheeseen. Hyvät vakkari-rekisteröityneet kirjoittajat ovat vähissä. Enkä hallitse kaikkien "muuntotaitoja" laidasta laitaan.:)

Minusta "rivissä istuminen" on yhtä arvokasta kuin hyvä vitsi.

• Taidamme olla 40-50 luvulla kasvaneita ja niin ollen pidämme pahana itsemme esilletuloa, kuin toistenkin.
      Mielestäni jokainen saa elää ja olla niinkuin haluaa, ei kuulu minulle rajalla ihmisten käyttäytymistä, miksi kuuluisikaan!? '

• novitsi

Tottakai saamme elää itselle sopivalla tavalla. Jos esilletulo motivoi palstan räikeydellä, mikä ei ole voinut moneltakaan huomaamatta, en koe sitä millään muulla kuin määritelmällä "keskenkasvuinen käyttäytyminen".
        Ajatellen kuinka kohdata se toinen ihminen, silloin ainakin itselle on tullut ja tulee oma lähestymistapa, mistä vuorovaikutus syntyy.

• vfhimsf

aikoinaan------kun rannikolla asuin opin ettäihmisill on aina yhtå paljon viha-rakkaus -suhtei kuin raumalaisilla ja porilaisilla -- etttå maailmassa on paljon erilaisia liigoja --joillaelämän osana pyörittäämyös maanja maailmanlaajuisia kuvioita myös rahoits -ja huumepisneksissä---ynnähörömöni-douppijutuissan -nykkyisin sitakin toimintaa taitaaolla joka paikkakunnalla Suomessa----turpiinon tullut välillä niin railakkakaasti tällekin mummelillevälillästtkin asiasta ja aiheeasta.-----vaekkeieesoomikään salaisuus.

• vfhimsf

-maailmalla kun aina pyörii joka sortin yrittäjjiä ----- aina myos joukossa naisten ja lasten ja eritysesti vanhusten hakkaajia - kai sekin toiminta kuuluu noihin huume ja juoppoläärirän bisnesrahoituskuviointiin -------huomiota siis sillekin yhteiskunta-asialle ----ei ainoastaan yhteskunnan hienöoille -vaan koko kansalle

• Bengalitikku

Minua kuvottaa
      - oksennus
      - koirankakka kadulla
      - lipeäkalan haju
      - alkoholisoitunut kakkahousu julk.liikennevälineessä
      - pahanhajuinen hengitys
      - lian haju vaatteissa
      - aallokko, kun olen laivassa
      - pissat kadulla
      - jalkahienhaju
      - hienhaju likaisella iholla

• Korppis11

Minua kuvottaa jos syön jotain epäterveelistä josta sappikiveni ei tykkää. Kun kuvotus alkaa työnnän sormeni kurkkuun ja oksennan. Kuvotus loppuu ja tilalle astuu hyvä olo.

• Bengalitikku

Refluksiostako johtuu?

• no.ei.ihme
        Korppis11 kirjoitti:

Minua kuvottaa jos syön jotain epäterveelistä josta sappikiveni ei tykkää. Kun kuvotus alkaa työnnän sormeni kurkkuun ja oksennan. Kuvotus loppuu ja tilalle astuu hyvä olo.

Ei ihme että noin vihaisella ja katkeralla ihmisellä sappi kiehuu. Kuvottaa tässä itsekutakin kun lukee sapekkaita juttujasi.

• Korppis11
        no.ei.ihme kirjoitti:

Ei ihme että noin vihaisella ja katkeralla ihmisellä sappi kiehuu. Kuvottaa tässä itsekutakin kun lukee sapekkaita juttujasi.

Sappikivitauti on yleinen vaiva, sitä sairastaa yli 300 000 suomalaista, joista kaksi kolmesta on naisia. Sapekkaita, vihaisia, katkeria naisia ; )))))

Sappi ei kiehu. Sappikivet ovat joko kolestrolikiviä tai kalsiumkiviä.

• Uglyfat

Mun ulkomuodon perusteella näytän hamsterilta, kuljen silti niin nokka pystys

• Oikein

Kauneus tulee silti sisältä, joten kulkumalli on oikein.

• bessie--

Että ihan kuvottaa, kylläpäs sinä reagoit voimakkaasti! Todella harvoin ajattelen jonkun olevan liian huomionhakuinen ja koskaan se ei "kuvota" minua, lähinnä tunnen myötähäpeää, säälin ja kyllästynkin.

Käyttäydyn miten milloinkin silloin kun en itse tule huomatuksi. Diivamainen huomionhakuisuus tuntuu aika vieraalta minulle, tasapainoiselle ja hyviä käytöstapoja suuresti arvostavalle ja myös useimmiten niitä itse noudattavlle tavikselle, mutta kyllä sekin minulta onnistuu.
      Toimin aina tilanteen mukaan, en siis aina samalla tavalla. Ellen "tule huomatuksi" vaikka mielestäni minun olisi pitänyt tulla, niin joko "olen huomionhakuinen" tai jätän sikseen, ehkä rauhallisen asiallisesti, ehkä vähän näyttävämmin, ensisijaisesti tilanteen luonteen ja sitten oman henk.koht. arvioni ja fiilikseni mukaan.

• novitsi

En reagoi yhtään keskivertoa enemmän PALSTAN aika ajoin kummalliseen ilmapiiriin, josta aihe saanut jo siivet selkään.
        Säälin sanotaan olevan sairautta, joka sitä tuntee, saattaa itse sairastua.

Hyvät käytöstavat kuuluvat asialliseen kanssakäymiseen. Vaikka toinen käyttäytyisi itseä kohtaan asiattomasti, on pyrittävä luovimalla/ tiedostamalla toiselle oma asiallisempi näkemys /käytös ilman suurempia sanakiemuroita. Harvoin tilanne raukeaa, että molemmat olisivat hyvillä mielin.
        Kyettävä fiilistelemään ottamalla toisetkin asiallisesti huomioon.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      48
      2120
    2. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      690
      2090
    3. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      122
      2001
    4. Tiedätkö, että haluaisin panna

Sinua. Onko sinulla samanlaiset ajatukset ja tunteet?
      Ikävä
      77
      1699
    5. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      48
      1678
    6. Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla

Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall
      Maailman menoa
      239
      1555
    7. Hyväksytty kaivattusi

Vartaloa vai et? Rehellinen vastaus
      Ikävä
      31
      1321
    8. Syvälliset keskustelut

Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen
      Ikävä
      20
      1269
    9. Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi

mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,
      Ikävä
      17
      1155
    10. Kyllähän tämä vähän kirpaisee

Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah
      Ikävä
      38
      1097
    Aihe