Sunnuntain seurapuhe

Pikapuhuja

Jumalan terve rakkaat sisaret ja veljet!

Näin seurapuheen aluksi tahdon kysyä teiltä: Saanko minäkin syntinen ja kurja syntini anteeksi?
Kiitos, on kiva olla ainoassa oikeassa uskossa.
Uskokaa tekin kaikki synnin anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä.
Älkää käyttäkö ehkäisyä. Lapset omat Jumalan lahja.
Synti vaanii. Maailmanloppu tulee ihan justiisa. Tehkää parannus.
Ni, ja älkää katsoko teeveetä.

Amen

21

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muuten hyvä puhe, mutta kaikki lahjoja ei tarvitse ottaa vastaan (liittyen lapsiin).

• Pikapuhuja

Maanantain seurapuhe:

Jumalan terve

Näin seurojen aluksi kysyn teiltä: Saankohan minä vielä uskoa syntini anteeksi?
      Kiitos. Tekin saatte.
      Kannattaa yhä olla ainoassa oikeassa uskossa.
      Älkää edelleenkään ehkäiskö.

Jumalan rauhaan

• Jos minulla puhujana olisi oma usko Jeesukseen niin heikko, että pitää seurakunnalta kysellä, "saanko minäkin uskoa"??? Kuka sen voi kiletää, ja tämmöinen epävakaa luonne vielä opettaa ja jakaa pakanalliseti syntejä anteeksi.

On se jengiä, todella.

• hihhiii

Se joka ei itsessä tunne syntiä olevan ei totuus asu hänessä.

• hihhiii kirjoitti:

Se joka ei itsessä tunne syntiä olevan ei totuus asu hänessä.

Näin on, sen kanssa joudut elämään.
        Totuus on Jeesus, ja sekin vielä sinulta uupuu, sen kautta kaikki, ei ole edes Isää, Jumalaa.

• hihhiii
        Kesitas kirjoitti:

Näin on, sen kanssa joudut elämään.
        Totuus on Jeesus, ja sekin vielä sinulta uupuu, sen kautta kaikki, ei ole edes Isää, Jumalaa.

Mun mielestä sä oot ehkä vähän mieleltään häiriintynyt.

• eiköpä_näin_ole
        hihhiii kirjoitti:

Mun mielestä sä oot ehkä vähän mieleltään häiriintynyt.

Näin ulkopuolelta katsellen sinä et vaikuta kovinkaan ymmärtäväiseltä henkilöltä. Etkö todella ymmärtänyt Kesitaksen kysyvää kommenttia? Solvaat häntä häiriintyneeksi.

"Se joka ei itsessä tunne syntiä olevan ei totuus asu hänessä." oli vastauksesi tai kommenttisi.
        Liittyikö kommenttisi jotenkin Kesitaksen kirjoitukseen järkevästi? Vai vain omaan oikeassaolemisessasi ajattelemaasi höpöhöpöön?

"Saanko minä uskoa?" saarnaajalta tuntuu minustakin lähinnä pelleilyltä, eikö hän todellakaan usko Jeesuksen sovitustyöhon hänenkin syntivelkansa maksamisesta ilman, että "Jamalan lasten" -seurakunta sen hänelle "todistaa"? (Rauhanyhdistyksella ja Esikoislestadiolaiset ryllä molemmilla on ainoa oikeassa olava elävä seurakunta, eli ainoita oikeassa olevia seurakuntai on ainakin kaksi.) Eikö lamppu syty? Ei niitä voi kahta olla.

• hihhiii
        eiköpä_näin_ole kirjoitti:

Näin ulkopuolelta katsellen sinä et vaikuta kovinkaan ymmärtäväiseltä henkilöltä. Etkö todella ymmärtänyt Kesitaksen kysyvää kommenttia? Solvaat häntä häiriintyneeksi.

"Se joka ei itsessä tunne syntiä olevan ei totuus asu hänessä." oli vastauksesi tai kommenttisi.
        Liittyikö kommenttisi jotenkin Kesitaksen kirjoitukseen järkevästi? Vai vain omaan oikeassaolemisessasi ajattelemaasi höpöhöpöön?

"Saanko minä uskoa?" saarnaajalta tuntuu minustakin lähinnä pelleilyltä, eikö hän todellakaan usko Jeesuksen sovitustyöhon hänenkin syntivelkansa maksamisesta ilman, että "Jamalan lasten" -seurakunta sen hänelle "todistaa"? (Rauhanyhdistyksella ja Esikoislestadiolaiset ryllä molemmilla on ainoa oikeassa olava elävä seurakunta, eli ainoita oikeassa olevia seurakuntai on ainakin kaksi.) Eikö lamppu syty? Ei niitä voi kahta olla.

Mä en asu missään jamalan seurakunnassa.

• Mietitätä
        eiköpä_näin_ole kirjoitti:

Toivon mukaan lamppu syttyy sinulla.

• Pikapuhuja

Maanantai- illan hartaus:

Jt
      Saanko minä vielä synnit anteeksi?
      Jeesuksennimessäjaveressä teillekin.
      Älkää tulevana yönäkään ehkäiskö.

Jrt

• Tietotuusjaelämä

Nuo seurapuheet ovat kuin poliittisten puolueiden mantroja. Niitä hoetaan jatkuvasti ymmärtämättä mitä ne pitävät sisällään. Se on tapa kun niin on aina tehty.

• Eikiitosjeesus

Veristä touhua, hyi olkoon.
      Jumalattoman hyvää päivänjatkoa kaikille.

• Simpaattaja

Vitu hyve päeve yädä.

• RukoilkaaPelastusta

Kesitas on selvästi väärillä jäljillä. Muut viestit ovatkin pilkkaavia ja raflaavia.

Kuvaa selvästi vanhoillislestadiolaisten opittuja seuramenoja.

Mutta ainahan siellä tulta on missä savua nousee.

Pirun orja toivotti julalattomuutta, siis tervemenoa helvettiin. Sinne minne hän itsekin on matkalla. Puistattaa, kun ajattelee tämän henkilön lähtöhetkeä tästä elämästä.

• Tietotuusjaelämä

Sekä seurapuheenpitäjällä että kuulijalla on vastuu. Puhuja täytyy pysyä totuudessa ja kuulija pitää arvioida puhuiko saarnamies/pappi totuutta. Molemmille maksetaan palkka sen perusteella. Mikäli puhuja sanoo että kuoltuanne te pääsette taivaaseen, silloin on parasta lähteä ovea kohti.

• Seurapuheita.lisää
    • toos

Jos teillä ei ole mitään muuta tarjota, niin ei näillä eväillä minnekään mennä.

• eksynnee

No millä evväillä sitä mennää ja mihin kun moni on eksynnä kuitenni aika hyvilläki evväillä.

• on.noita.höperöita

Älkää tommosia linkkejä tarjotko, en viitsi edes katsoa, mutta eikö se ole puuta ja heinää.

• höperöitä.paljon

En katsonut myöskään, koska heti tuli mieleen, että on puuta ja heinää.

• Pikapuhuja

Torstai- illan hartaus:
      Jumalanterve.saankominävieläsyntinianteeksi? Joo, kiitos.tekinsaatte.
      kannattaaollauskovainen, ni pääsee taivaankotiin
      jeesuksennimeenaamen

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1669
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1578
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      13
      1373
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      341
      1329
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1265
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1028
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      8
      1021
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      939
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      931
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      846
    Aihe