Kyllä se on sitten kummaa kun ei isoa kieltomerkiä nähdä ja viedään koira hautausmaalle. Tässä joulunaikanakin siellä koiran näin.
Koira hautausmaalla
12
296
Vastaukset
- Ulkopaikkakuntalaanen
Kävin myös Joulun alla hautausmaalla viemässä kynttilöitä ja näin valtavat jäljet menevän yli hautojen...luulin sudenjäljiksi niitä. Eikai kukaan tampio lenkitä koiraansa hautausmaalla??? Kieltomerkit on ja ilman merkkiäkin luulisi vähä- älyisenkin sen ymmärtävän, ettei kirkkomaa ole mikään koirapuisto...
- SielläKans
Helsingis Hietaniemen hautausmaalla rakin kusettejat heittää keppiä rakeille.
Vai on samallaisia k@sipäitä kyrööskin. - hau-hau
On täysin holtitonta koirien ulkoilutus. Kieltotauluista ei mitään välitetä, koirat paskovat pururadalla, naapurien hoidetuilla alueilla, puistoissa ja parkkipaikoilla.
Onko toi ihmekään, kun koiria hankitaan jokaiselle perheenjäsenelle nukkumakaveriksi. Ennen riitti pehmolelu mutta nyt pitää olla lapselle pieni koira unileluksi. Petivaatteet sitten koiran tassuista kulkeutuneissa .....
Lapset samoin kuin aikuisetkin haisevat ulolle kassajonossa ja koirankarvoja vaatteissa rutosti.- koirankusettaja
Hautausmaat luetaan laissa puistoiksi, lain mukaan koirat saa olla puistossa omistajansa hallinnassa. Kieltomerkit on aivan turhia ei niillä ohiteta lakia
- vi-hai-nen
koirankusettaja kirjoitti:
Hautausmaat luetaan laissa puistoiksi, lain mukaan koirat saa olla puistossa omistajansa hallinnassa. Kieltomerkit on aivan turhia ei niillä ohiteta lakia
Onko kaikki kotona? Seurakunta, jonka aluetta on hautausmaa sanoo, että ei saa kusettaa koiraa hautausmaalla ja sinä sanot, että saa.
Sun tontilla saa sitten kusettaa koiraa vaikka kieltäisit.
Minä tunnen suurta vihaa, jos menet koiraasi kusettamaan mun omaisen hautakiveen. Miten sen estät, jos koira ulkoilessasi nostaa jalkaa ja lirauttaa jonkun läheisen haudalle.
On lähimmäisten suurta halveksuntaa ja heidän haudattujen rakkaittensa muiston aliarvostusta mennä koiransa kanssa lenkkeilemään hautausmaalle.
Tiedän varmasti, että et rohkene ilmoittaa nimeäsi tuon suomalaisen tradition rikkomisen julistamisessa. Samaa tasoa, kuin hautakivien kaataminen. Häpeä, jos osaat.
- 587952
Seinäjoentiän varres hautausmaalla vasta palio on koiria kissoja marsuja ynnämuita lemmikkejä
- hautuumaa
Miten nykyihminen mitään kieltoja tottelisi, eihän mikään heitä koske. Itse aikanaan menin haudalle koira jäi isännän kanssa oottamaan portin ulkopuolelle, eikä siellä edes ollut kieltotauluja kun sen sanoo jo maalaisjärki ja ajattelu.
- Anonyymi
Varmana jo ajellaan nelivetomaastureilla siellä hautausmaallakin minen kävele senttiäkään mulla ei oo jalkoja
- KylVitutta
Kuulemma kyröös on väestö rankasti vaihtunu, eli tuskin tuntisin sieltä enää ketään
Aina kun tulee muualta porukkaa, niin ne kusipäät pitäis porukalla kouluttaa paikkakunnan tavoille - laskulla
Onhan noita kieltomerkkejä teiden varsillakin .
Stop merkkiinkään ei oikeastaan kukaan pysähdy, hiljentää vain. Jos ei sitten poliisi ole jo siitä huomauttanut pienellä rahanmeno lapulla. - Anonyymi
Hautausmaat - Koirille pääsy sallittu
Vuoden 2003 järjestyslain mukaan hautausmaa on julkinen paikka, jolla koiran taluttaminen kytkettynä on sallittua. Näin ollen henkilöä koirineen ei voi määrätä poistumaan paikalta.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/hautausmaat-koirille-paasy-sallittu/1860632#gs.80qcmd- Anonyymi
Sun linkistä kopioitu:
"- Periaatteessa hautausmaan käyttäminen koiran ulkoiluttamiseen ei ole järjestyslain mukaista. Järjestyslain mukaista ei myöskään ole päästää koira hautausmaalla vapaaksi eikä myöskään se, että se tekee siellä tarpeensa. Näistä voidaan huomauttaa tai tarpeen vaatiessa kutsua poliisi paikalle, Pipatti toteaa."
Kuinka voit edes väittää, että Isossakyrössä joku noudattaa esitettyjä rajoitteita, kun yksikään ulkoiluttaja ei edes korjaa koiransa jätöksiä pois?
Toisten tienpäähän, hoidetulle alueelle ja purudadoille annetaan lemmikin tehdä tarpeensa. Hävitetään kieltotaulut ja katsotaan "näkikö kukaan". Kaikenkaikkiaan lemmikkien ulkoiluttajien toiminta on täysin holtitonta, moraalitonta ja käytöstavoista piittaamatonta.
Sinä vaadit vielä vapauttamaan lisää tuota toiminta-aluetta. Jos sinä itse toimisit heille esimerkkinä mutta tiedät ja olet nähnyt, että et pysty muuttamaan kaikkia paremmaksi.
Isonkyrön tienvierustat merkattu koiran tortuilla lähes metrin välein. Oletko nähnyt jonkun ottavan taskustaan kakkapussin? Laita siitä mieluummin kuva tänne.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1901429Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231218- 50958
- 70910
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52813Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53810- 56792
- 81775
- 102774
- 33722