Voisiko tästä keskustella ilman että mennään henkilökohtaisuuksiin ?
Lauma vai yhteisöllisyys ?
69
<50
Vastaukset
- Aamuncadabra
Kai voisi. Yhteisöllisyys, kun ymmärtääkseni on alku yhteiskunnalle, joissa esiintyy sitten niitä laukoja.
- laumassa_monta_yksilöä
Laumahan on yhteisöllinen.
- yksi-heistä
Ihminen on laumaeläin, joka tarvitsee laumansa jäseniä voidakseen hyvin. On todettu lasten,jotka kasvoivat poikkeuksellisissä oloissa hyljättyinä, eivät kehittyneet normaali-ihmisiksi.
Vuosien hidas palautuminen oli tuloksena, jotta saavutettiin yhteisökelvollisuus.
Me vanhempi väkikin tarvitsemme yhteisömme, tutuksi tulleita kumppaneita samoilla tanhuvilla pyöriviä, jossa jokainen voi valita missä määrin haluaa toisiin tutustua.
Onhan täällä heitäkin, jotka vain vastaanottavat toisten ajatukset, antamatta mitään, korkeintaan paheksuntansa. Realistista asioiden näkemystä on turha ampua alas, jollei haluta uutta jankutusketjua.
Hyvä ja tarpeellinen aloitus tämäkin sopuisamman huomisen toivossa. - pata.kattilaa.jne
Mitä aiheessa on keskusteltavaa ?
Lauma vai yhteisöllisyys tarkoittaa karkeasti samaa.
Lauma vai yksilöllisyys olisi jonkunlainen keskustelunaihe.
Niin se vippaa ajatus, itse vain huomaa eikä usko,
ettei kulje enää niin hyvin.
Siksi täällä on jatkuvaa kinaa ja naljailua
ja a i n a vika on muissa.... - nytKyllästyttääTosissaan
Alottajalla on paha ongelma,
minä minä minä minä minä ongelma, kompleksi, surkujuttu,
kaikki hänen alotukset koskettaa yhtä ja samaa asiaa erilauseilla, heh, sori
esm. voitaisiinko olla menemättä henkilökohtaisuuksiin, ym mankumista,
alottaja keskittyy vain itseensä,
syttää aina vain muita
ei huomaa omaa typeryyttää pikkusieluista mankumista,
hän on tehny valtavasti alotuksia samasta aiheesta eri lauseilla,
alottajalle:
keksi vihdoin jotain uutta
oikeeta sanomista,
lopeta mankuminen,
toisten parjaaminen, - Paloma.se
Lauma koetaan negatiivisena, yhteisöllisyys positiivisena.
"Laumassa tyhmyys tiivistyy". Mennään lauman mukana, kuin lampaat, jos joku määkäisee jotain muut yhtyvät määkijään.
Yhteisöllisyys on rakentavaa, tukevaa, toisia huomioon ottavaa. Sen ei tarvi olla kollektiivista; Saarijärven Paavokin sanoi emännälleen että laita leipään puolet petäjäistä veihän naapurimme sadon halla. Se on aitoa suomalaista maaseudulla vieläkin paikka paikoin esiintyvää solidaarisuutta. Vanha talkoohenki oli sitä myös.
Kysymykseesi voiko asiasta keskustella sanoisin että voi. Mutta tarvitsee lukea valiten ja jättää osan kommentteja omaan arvoonsa. Minä ajattelen, että laumalla on johtaja, paimen ja että se hakee, jopa tarvitsee sitä.
Yhteisö on yksilöistä koostunut joukko, joka yrittää tulla keskenään toimeen..))
Milloin eettisten, milloin maallisempien tavoitteiden vuoksi.
Vaikka tämä aika korostaa yhteisöllisyyden tärkeyttä se ei oikein tahdo sitä löytää, silloinkaan kun yhteinen tavoite on asetettu ja julkistettu. Meidän kilpailua ja yksilöllisyyttä korostava asenneilmasto tulee mielestäni siinä esteeksi.
Paloman esiin nostama Saarijärven Paavo ei taida elää enää edes maaseudulla, kaupungissa Paavo litistyisi hengettömäksi, naurettaisiin suolle tai hyödynnettäisiin kuoliaaksi..)) noin kärjistäen...
Vaikka usko, uskonto nähdään nykyisin enimmäkseen kielteisessä valossa, sillä olisi mielestäni edelleenkin tehtävä yhteisen moraalikoodiston asettajana, kompassina valintojen viidakossa. Tiedeusko ja löyhä humanismi eivät mielestäni riitä ihmisen kasvun ja oikean yhteisöllisyyden rakentumiseen.
Odotan mielenkiinnolla huonompia aikoja..)) Ahtaalle ajettuna ihminen taitaa sittenkin olla parhaimmillaan...- Paloma.se
" Saarijärven Paavo ei taida elää enää edes maaseudulla, kaupungissa Paavo litistyisi hengettömäksi, naurettaisiin suolle tai hyödynnettäisiin kuoliaaksi..)) noin kärjistäen…"
kirjoittaa Demeter.
Surullista luettavaa. Kyllä minä täällä "mustikassa" ainakin aistin vielä jonkinlaista solidaarisuutta kyläyhteisössä, jossa lähes kaikki kuitenkin tietävät toisensa. Tervehdimme raitilla kaikkia ohiajavia ja vaihdamme jonkun sanan muiden kävelijöiden kanssa. Muutokset huomioidaan ja vanhojen isäntien ja emäntien kunnosta tehdään arvioita etenkin jos on käynyt ambulanssi tai auto ollut kauemmin poissa. Kylällämme toimii ainakin kolme erilaista yhdistystä; me kuulumme urheiluseuraan, joka tukee kylän nuorten urheiluharrastuksia ja kiinteistönomistajien yhdistykseen.
Onhan tästä nyt ehkä joku parikymmentä vuotta kun juttelimme mammani kanssa (äitini) maaseudun elämästä ja naapurien välisistä erimielisyyksistä ja äitini oli sitä mieltä että ei kovasti kannata riidellä koska täällä maalla kaikki riippuu jollain tavalla toisistaan ja tarpeen mukaan jopa tullaan katsomaan tai auttamaan, muta silloin on oltava myös "väleissä". Ikävää todellakin jos tämä yhteisöllisyys on kadonnut kokonaan. Kaupungissahan sitä tuskin on ollutkaan koskaan.
Muuten asiasta kolmanteen: luin juuri että Pekka Haaviston tähti on nousussa. Suosituin kandidaatti pääministeriksi juuri nyt. "Maltillinen, rakentava, diplomaattinen" Vihreät muutenkin vahvistumassa, etenkin kaupungeissa, samoin pehmeät arvot...ehkäpä yhteisöllisyyskin pääsee vielä kunniaan. (Uutinen oli kait Aamulehdessä). Toki minäkin pienelämässäni näen ja koen paljon yhteisöllisyyttä , Paloma, yritin kuitenkin maalata vähän isompaa kuvaa, näkemäni, kuulemani ja lukemani pohjalta.
Ehkä meni metsään, mutta aina voi tarkistaa suuntaa. Jokainen vastakkainen kokemus antaa siihen mahdollisuuden..))
Yhteisöllisyydestä voi mielestäni keskustella siinä missä muustakin, mutta taitaa mennä helposti - ellei henkilökohtaisuuksiin - niin sitten eipä/juupas - linjalle.
Voihan sekin viedä asiaa eteenpäin, mutta itse ajattelen, ehkä ihan laiskuuttani, että antaa asioitten olla, niillä on tapana järjestyä itsestään ainakin sellaiselle tasolle, että voidaan täällä kirjoitella. Ellei voida, niin sotahan ei yhtä miestä
kaipaa, ellei sitten mies sotaa..))
P.s. Pekka Haavisto on mies paikallaan, ei ole pekkaa pahempi:)) Kyllä hänen suosionsa saattaa hyvinkin merkitä sitä, että hyvät käytöstavat, tasapuolisuus ja maltti pääsevät taas ansaitsemaansa arvostukseen myös parlamentissa.demeter1 kirjoitti:
Toki minäkin pienelämässäni näen ja koen paljon yhteisöllisyyttä , Paloma, yritin kuitenkin maalata vähän isompaa kuvaa, näkemäni, kuulemani ja lukemani pohjalta.
Ehkä meni metsään, mutta aina voi tarkistaa suuntaa. Jokainen vastakkainen kokemus antaa siihen mahdollisuuden..))
Yhteisöllisyydestä voi mielestäni keskustella siinä missä muustakin, mutta taitaa mennä helposti - ellei henkilökohtaisuuksiin - niin sitten eipä/juupas - linjalle.
Voihan sekin viedä asiaa eteenpäin, mutta itse ajattelen, ehkä ihan laiskuuttani, että antaa asioitten olla, niillä on tapana järjestyä itsestään ainakin sellaiselle tasolle, että voidaan täällä kirjoitella. Ellei voida, niin sotahan ei yhtä miestä
kaipaa, ellei sitten mies sotaa..))
P.s. Pekka Haavisto on mies paikallaan, ei ole pekkaa pahempi:)) Kyllä hänen suosionsa saattaa hyvinkin merkitä sitä, että hyvät käytöstavat, tasapuolisuus ja maltti pääsevät taas ansaitsemaansa arvostukseen myös parlamentissa.Tässä entisten nuorten sävellahjaa kuunnellessani, kurkkasin tännekin.
Vaikka olenkin tuolta toiselta puolen, en malta olla tähän nokkaani pistämättä.
Minä käsitän tuon lauma-sanan joukkona, tässä tapauksena ihmisiä ja yhteisöllisyyden käsitteenä.
Eli lauma voi olla yhteisöllinen tai ei.
Mökkimaisemissa meillä on tätä yhteisöllisyyttä. Tavaroita lainataan ja apua annetaan puolin ja toisin.
Esim. naapurin kanssa meillä on yhteinen betonimylly, joka tilanpuutteen vuoksi on varastoitu läheiselle maatilalle.
Kerran sitten, kun tuli tarve, kysyin onko se käytössä. Isäntä sanoi, että juu se on nyt lainassa, kyselin koskahan ne saavat homman valmiiksi. Isäntä otti asiasta selvää ja haimme sen, kun
jouti.
Sitten, kun oli rakenteilla mökki tuli myrsky ja repi aluspahvin katolta, homma oli kesken.
Kun menin sinne, ihmettelin mihin on toinen aluspahvirulla hävinnyt terassilta.
Näin naapurin, niin rupesi kertomaan, että yks naapuri oli asian huomannut, kun ajoi ohi, soittanut heti meidän urakoitsijalle. Homma oli hoidettu, ennenkuin tieto tuli minulle asti.- de-meter
eppu2 kirjoitti:
Tässä entisten nuorten sävellahjaa kuunnellessani, kurkkasin tännekin.
Vaikka olenkin tuolta toiselta puolen, en malta olla tähän nokkaani pistämättä.
Minä käsitän tuon lauma-sanan joukkona, tässä tapauksena ihmisiä ja yhteisöllisyyden käsitteenä.
Eli lauma voi olla yhteisöllinen tai ei.
Mökkimaisemissa meillä on tätä yhteisöllisyyttä. Tavaroita lainataan ja apua annetaan puolin ja toisin.
Esim. naapurin kanssa meillä on yhteinen betonimylly, joka tilanpuutteen vuoksi on varastoitu läheiselle maatilalle.
Kerran sitten, kun tuli tarve, kysyin onko se käytössä. Isäntä sanoi, että juu se on nyt lainassa, kyselin koskahan ne saavat homman valmiiksi. Isäntä otti asiasta selvää ja haimme sen, kun
jouti.
Sitten, kun oli rakenteilla mökki tuli myrsky ja repi aluspahvin katolta, homma oli kesken.
Kun menin sinne, ihmettelin mihin on toinen aluspahvirulla hävinnyt terassilta.
Näin naapurin, niin rupesi kertomaan, että yks naapuri oli asian huomannut, kun ajoi ohi, soittanut heti meidän urakoitsijalle. Homma oli hoidettu, ennenkuin tieto tuli minulle asti.Kiva "nähdä" sinuakin eppu2..))
Kyllä näitä mieltä lämmittäviä yhteisöllisyyden kokemuksia on minullakin tallennettuna. Tuntuu kuitenkin, että ne hautautuvat tuon isomman piittaamattomuuden ja oman edun tavoittelun taakse. Tai sitten vika on omissa silmissä, omassa mielenmaisemassa, kun kiinnittää huomion puuttumiseen, ei siihen mitä on ja mitä voisi olla. Toisaalta ongelmaherkkyys ei mielestäni ole pelkästään pahasta, sekin voi olla sysäys muutokseen...
Hyvin vähän olen ehtinyt 60 :lle vilkaista, vaikka siellä monta hyvää kamua (ilmeisesti?) onkin. Mutta hyvä, että te avarasydämiset ja huumorilla varustetut olette siellä vielä jäljellä...
- Ramoona_
Otsikossa on kysymyssana "vai", eli pitäisikö niistä valita itselleen sopiva. Lauma eläinmaailmassa on hyvinkin asiallinen käsite, laumassa on usein tarkka hierarkia ja kuri. Itse monta koiraa kasvattaneena tiedän, että koiran pitää kristallinkirkkaasti oppia tajuamaan, että se on perhelaumassa alempana kuin perheen pieninkin ihmisjäsen. Koiralle laumasta erossa olo on ahdistavaa, kuin rangaistus. Ihmisistä puhuttaessa laumalla negatiivinen merkitys, kuten Paloma sanoo. Puhutaan laumasieluista ja siitä miten ulvotaan lauman mukana. Mauno Koivisto vertasi aikanaan lehtimiehiä sopuleiksi, jotka seuraavat laumana kulloistakin mielipidejohtajaa. Uskonnollisessa merkityksessä hyvä paimen ja hänen laumansa on monille turvallisuutta tuova mielikuva.
Yhteisöllisyys on asia, jota on alettu tuoda esiin jo äärimmilleen menneen yksilöllisyyden korostuksen sijaan tai ainakin rinnalle. Vanhat sanonnat yhteen hiileen puhaltamisesta ja yhteisen köyden vetämisestä olisivat ajankohtaisia nytkin. Presidentin uudenvuodenpuhe kosketteli tätäkin aihetta, tosin siitä syntyi väärinkäsityksiä, kun hän kehotti ihmisiä pitämään huolta omistaan.
Itse olen pitänyt aina tiimityöstä. jossa ryhmän jäsenet tuntevat toistensa vahvuudet, saa suunnitella itsenäisesti työtään , toinen toisilleen palautetta (etenkin rakentavaa) antaen ja parhaaseen mahdolliseen lopputulokseen päätyen. Saa tiimillä vetäjäkin olla, mutta sitä pitää vaihtaa eikä se saa olla liian hallitseva. Ehkä ei ollut ihan oikeaoppinen määritelmä tiimityöstä :) - tarkemmin.ajatellen
Alkuperäinen sanonta oli "Joukossa tyhmyys tiivistyy",
josta moni Jouko otti nokkiinsa :D
Lauma tai joukko voi olla yhtä hyvin yhteisöllinen.
Sanassa on erilaisia sävyjä asiayhteydestä riippuen.
Laumassa tai joukossa voi olla myös yksilöllinen,
mutta "laumasielu" on taas toinen asia.- Paloma.se
Pitää paikkansa. Joukohan se olikin. :))
- Ei.sen.kummempaa
Lauma ja yhteisöllisyys tarkoittaa samaa.
Aihe on liian laaja perusteellisesti selitettävissä, laumat tarvitsevat johtajansa. - näinkin.päin
Yhteisöllisyys? Kun jäin eläkkeelle, meitä oli joukko ystävyksiä, joista eräs koetti meitä muita yhtymään hänen ajatukseensa perustaa yhteisasunto maaseudun rauhaan. No, ajatus oli hyvä, mutta toteuttaminen mahdoton. Vaikka olimme hyviä ystäviä, kenellekään ei enää ollut puolisoa, osalla meistä kyllä liuta lapsia,kuitenkin ne kaikki jo omillaan, siitä huolimatta ei ajatuksensa ottanut tuulta toteutuakseen.
Liian monimutkaista sovittaa yhteen monta erilaista persoonaa.
No, ajatus jäi sille sijoilleen, ystävyksiä olemme kaikki edelleen, kukin elelee omissa oloissaan, kokoonnumme edelleen silloin tällöin iloisina ja onnellisina ystävyytemme jatkumosta vuosikymmenien ajan. Olemme kuitenkin todenneet, että emme kukaan ole ns. laumasieluja, enemmän yksinäisiä erakkoja, jotka kuitenkin kaipaavat toisiaan, autetaan toinen toistamme tarpeen niin vaatiessa, näin ystävyys säilyy.
Kukaties yhteisasuminen olisi toiminut siellä maaseudun rauhassa, isossa talossa, mutta parempi näin, siihen tulokseen olemme kaikki tulleet.😊- de-meter
MInullakin oli joitakin vuosia sitten kiinnostusta yhteisasumiseen, hyvien ystävien kesken. Kiinnostus kuitenkin laantui, muiltakin, ja tänä päivänä haluan ehdottomasti säilyttää tämän yksityisyyden mikä minulla nyt on. Ei sovittamista yhteisiin aikatauluihin, ei tilitystä omista menoista, ei luvan pyytämistä esim lasten- tai lastenlasten vierailuihin ja mitä kaikkea tuo yhteisasuminen olisikin tuonut tullessaan.
Tarvittaessa voidaan kyllä tiivistää tapaamisia ja tukea toisiamme etäältä, puhelinlinjat ovat auki. Yhdessä voidaan pohtia eri vaihtoehtoja "vanhuuden varalle"...Toistaiseksi ollaan vielä kaikki riittävän aktiivisia ja toimintakykyisiä selviämään omin avuin. - omarauhansa
Kuulostaa niin romanttiselta tuo yhteisasuminen maaseudun rauhassa. Todellisuus on: ei julkista liikennettä, palvelut kaukana jne. Minun ystävistäni suuri osa asuu melko kaukana, mutta pidämme yhteyttä modernein keinoin. Tapaamme kyllä melko harvoin.
- Ryytimaat
Noita yhteisasuntoja eli kolhooseja taitaa esiintyä juuri kaupungeissa. Luin hiljan , että etenkin pääkaupungin vihervassari politiikoista monet asustavat noissa kolhooseissa mm apul. Kaupuginjohtaja Sinnemäki . Jani Toivola elelee miesyhteisössä ilmeisesti sexsuuntaus ohjenuorana.
- Aikuinen____
Henkilökohtaisesti 😂 olen alunperin ikäpalstat löytäessäni tullut hakemaan tietoja: ikäisteni eduista yhteiskunnassa ja kaikenlaisesta toiminnasta, jota ikäluokkani puuhailee. Että jos täällä netissä koko kansan kanavalla olisi sellaista tietoa, jota ei minulle livessä tule vastaan.
Kaikilla toimilla, joita vaivaudumme tekemään, on itsekkäät omaan hyvään tähtäävät pyrkimykset. Niin se on jokaisen kohdalla.
Mitään yhteisöllisyyttä en hakenut Mutta yhteisöön/laumaan törmäsin eikä lauma uudesta tulokkaasta tykännyt. Kylmää kyytiä sain. Yks ja toinen lokki mua nokki, Joonatan kirjoitti, ettei hän koskaan antaisi minulle plus-peukkua.
Yhteisöllisyyttä en kaipaa edelleenkään enkä kenenkään kaveriksi halua. Samanlaisia ovat palstakirjoittajat kuin netissä muutkin tuntemattomat - jos joku nettilehden juttu on kiinnostava. niin luen sen. Jos joku täällä kirjoittaa minua kiinnostavaa asiaa, niin luen sen ja peukutan vihreällä. Mutta asumaan en ajatuksiini ketään palstaihmistä ota kuten en Maisa Torppaa enkä Kim Kardashiania vaikka iltapäivälehdet netissä asiauutisten lomaan heitä tunkevat.
Ette henkilöinä ole kiinnostavia. Joku kirjoituksenne voi hetkeksi herättää kiinnostuksen.
Netti-ihmiset ovat tyhjiä paperilta maistuvia.- näinkin.päin
Joskus ne tyhjät paperilta maistuvat ovat mukavaa seuraa, kun on ihka yksin ja jotilasta aikaa on paljon.
- näinkin.päin
näinkin.päin kirjoitti:
Joskus ne tyhjät paperilta maistuvat ovat mukavaa seuraa, kun on ihka yksin ja jotilasta aikaa on paljon.
Näinhän siinä käy, kun yrittää olla fiksu : siis, joutilasta aikaa...😂
- kannon.nokalla
Luuletkos sinä aikuinenpitkämiinus olevasi henkilönä kiinnostava, vaikka kuinka koetat tuoda itseäsi esiin. Olet juuri nyt netissä ja netti-ihminen , papeilta ja paljon pahemmalta haiseva. En kuulu mihinkään laumaan vaikka täällä joskus kirjoitan, enkä ole missään lausunut tykkäämistäsi tai ei-tykkäämistäni sinusta enkä kenestäkään muustakaan. Punaista mattoako odotit ?Taidat olla itse tuo Joonataniksi itseään luuleva, kun laumoja ja massoja halveksit.
- Aikuinen____
kannon.nokalla kirjoitti:
Luuletkos sinä aikuinenpitkämiinus olevasi henkilönä kiinnostava, vaikka kuinka koetat tuoda itseäsi esiin. Olet juuri nyt netissä ja netti-ihminen , papeilta ja paljon pahemmalta haiseva. En kuulu mihinkään laumaan vaikka täällä joskus kirjoitan, enkä ole missään lausunut tykkäämistäsi tai ei-tykkäämistäni sinusta enkä kenestäkään muustakaan. Punaista mattoako odotit ?Taidat olla itse tuo Joonataniksi itseään luuleva, kun laumoja ja massoja halveksit.
Kimmastuit 😂
Ennen ikäryhmät-palstaa olin ollut mukana suomi24:n toisessa keskusteluryhmässä. Siellä oli eriäviä ja hyvin jyrkkiäkin mielipiteitä, mutta siellä oli useita erilaisia joukkoja. Ja sitten oli ohjaajat, jotka puuttuivat ylilyönteihin. Ei ollut tällaista yhtä muutaman kellokkaan villilaumaa kuin ikäryhmät-palstalla saapuessani tänne. . Reilukerho???
Siellä toisella keskustelupalstalla saatiin aikaan hyviä ja antoisikin keskusteluja. - kerrothan
Aikuinen____ kirjoitti:
Kimmastuit 😂
Ennen ikäryhmät-palstaa olin ollut mukana suomi24:n toisessa keskusteluryhmässä. Siellä oli eriäviä ja hyvin jyrkkiäkin mielipiteitä, mutta siellä oli useita erilaisia joukkoja. Ja sitten oli ohjaajat, jotka puuttuivat ylilyönteihin. Ei ollut tällaista yhtä muutaman kellokkaan villilaumaa kuin ikäryhmät-palstalla saapuessani tänne. . Reilukerho???
Siellä toisella keskustelupalstalla saatiin aikaan hyviä ja antoisikin keskusteluja.Muutaman kellokkaan villilauma ? Kerro nyt ihmeessä keitä ne on , kun en ole huomannut sellaisia !
- de-meter
Tyhjiä sanoja minäkin jäin ihmettelemään, "näinkin-päin". Onkohan niin, että sanat täyttyvät sillä merkityksellä minkä niille itse antaa ?
Kun olen ollut palstalla pitempään ja paneutunut vastauksiin olen löytänyt niistä todella paljon sisältöä, enkä voi mitenkään sanoa, etteivät täällä kirjoittavat ole omanlaisiaan ja sellaisina kiinnostavia henkilöitä. Selkeä elämännäkemys, luonne-erot, elämänkokemusten runsas kirjo - kaikkea on tarjolla.
No. Jokainen kokee asiat niinkuin kokee, mitäpä tuota arvottamaan.
Itsestäni olen kyllä huomannut, että oma mieliala vaikuttaa kokemiseen. Jos mieli on nurja, kaikki muukin vaikuttaa nurjalta, jos mieli on hyvä, edes ikävät letkautukset eivät siihen vaikuta, ainakaan lannistavasti. Nekin ovat sitä samaa elämän kirjoa mitä me toisille tarjoamme, ota tai jätä..)) - Aikuinen____
kerrothan kirjoitti:
Muutaman kellokkaan villilauma ? Kerro nyt ihmeessä keitä ne on , kun en ole huomannut sellaisia !
Aloituksessa toivottiin keskustelua "ilman että mennään henkilökohtaisuuksiin"
- Aikuinen____
de-meter kirjoitti:
Tyhjiä sanoja minäkin jäin ihmettelemään, "näinkin-päin". Onkohan niin, että sanat täyttyvät sillä merkityksellä minkä niille itse antaa ?
Kun olen ollut palstalla pitempään ja paneutunut vastauksiin olen löytänyt niistä todella paljon sisältöä, enkä voi mitenkään sanoa, etteivät täällä kirjoittavat ole omanlaisiaan ja sellaisina kiinnostavia henkilöitä. Selkeä elämännäkemys, luonne-erot, elämänkokemusten runsas kirjo - kaikkea on tarjolla.
No. Jokainen kokee asiat niinkuin kokee, mitäpä tuota arvottamaan.
Itsestäni olen kyllä huomannut, että oma mieliala vaikuttaa kokemiseen. Jos mieli on nurja, kaikki muukin vaikuttaa nurjalta, jos mieli on hyvä, edes ikävät letkautukset eivät siihen vaikuta, ainakaan lannistavasti. Nekin ovat sitä samaa elämän kirjoa mitä me toisille tarjoamme, ota tai jätä..))"Tyhjiä sanoja"
Mistä sellaisia löysit?
kirjoitin:
Netti-ihmiset ovat tyhjiä paperilta maistuvia. - de-meter
Aikuinen____ kirjoitti:
"Tyhjiä sanoja"
Mistä sellaisia löysit?
kirjoitin:
Netti-ihmiset ovat tyhjiä paperilta maistuvia.Ai. Minä ajattelin, etteivät "tyhjät. paperilta maistuvat netti-ihmiset" pysty tuottamaan kuin tyhjiä sanoja..))
Mutta hyvähän se on, jos jäi vähän pelivaraa... - Aikuinen____
de-meter kirjoitti:
Ai. Minä ajattelin, etteivät "tyhjät. paperilta maistuvat netti-ihmiset" pysty tuottamaan kuin tyhjiä sanoja..))
Mutta hyvähän se on, jos jäi vähän pelivaraa...Ikäryhmät-keskustelut on olleet kaikkein kamalin nettikeskustelupaikka minulle.
Muista nettikeskusteluista on jäänyt mieleen kohtaamisia ja ymmärtämistä ja olen saanut liikuttavan välittäviä neuvoja.
Miksi on näin...
Ikäryhmillä ei näytä olevan yhteistä intressiä pitää palstakeskustelu siistinä ulkopuolistenkin luettavaksi eikä yhteistä hiiltä, johon puhaltaa.
Suomi24:llä voisi olla intressiä vai riittääkö heille se, että keskustelu on vilkasta riitelyä ja ketjut pitkiä.
Sitten kun jotkut käyttää hyväkseen vielä netin mahdollisuudet kiusaamiseen, niin Reilussa kerhossa yhteisöllisyys on voimissaan.
Yhteenkuuluvuuden tunnetta: Perheellä on. Paikkakunnan ja kylän asukkailla on. Taloyhtiön asukkaillakin on.... - Aikuinen____
de-meter kirjoitti:
Ai. Minä ajattelin, etteivät "tyhjät. paperilta maistuvat netti-ihmiset" pysty tuottamaan kuin tyhjiä sanoja..))
Mutta hyvähän se on, jos jäi vähän pelivaraa...Oletkos nyt varmasti niin kovin erilainen suhtautumisessasi palstan kirjoittajiin?
Mitens se sinun tapaamisesi korppiksen kanssa menikään?
Peruit, että uutta tapaamista sopimaan ruvennut? Aikuinen____ kirjoitti:
Oletkos nyt varmasti niin kovin erilainen suhtautumisessasi palstan kirjoittajiin?
Mitens se sinun tapaamisesi korppiksen kanssa menikään?
Peruit, että uutta tapaamista sopimaan ruvennut?Heh, oletpas sinä hyvin asioista perillä, Aikuinen..))
En nyt kuitenkaan lähde tilittämään suhdettani toisiin kirjoittajiin. Jokainen tekee siitä omat johtopäätöksensä, enkä minä siihen voi juurikaan vaikuttaa. Mutta kiitos mielenkiinnostasi, Aikuinen, jos siis olet Aikuinen..))- kumpihan.se.on
demeter1 kirjoitti:
Heh, oletpas sinä hyvin asioista perillä, Aikuinen..))
En nyt kuitenkaan lähde tilittämään suhdettani toisiin kirjoittajiin. Jokainen tekee siitä omat johtopäätöksensä, enkä minä siihen voi juurikaan vaikuttaa. Mutta kiitos mielenkiinnostasi, Aikuinen, jos siis olet Aikuinen..))Heh, ..... ..))
Demeter kysyy aikuiselta, onko aikuinen aikuinen.
Tuon alkusanan kirjoittanneelta demeteriltä kysyn, oletko sinä aikuinen?
Täällä on yleensä jo varttuneempaa tämä lukijakunta ja jokainen osaa erotellas kannattaako viestille nauraa, vai pitääkö se ottaa muuten huvittavana, vai suhtautuako kirjoittajaan kuin merkillisenä vastaantulijana joka ei osaa tapoja alittaa asiallisesti, jos kerta on sanottavaa?
Kovin innokasta keskutelua onkin ketjussa käynyt, pilkallisesti muihin suhtaunut. Paljon sanoja juu, se on tärkein että pysyy esillä! - miksinäin
kumpihan.se.on kirjoitti:
Heh, ..... ..))
Täällä on yleensä jo varttuneempaa tämä lukijakunta ja jokainen osaa erotellas kannattaako viestille nauraa, vai pitääkö se ottaa muuten huvittavana, vai suhtautuako kirjoittajaan kuin merkillisenä vastaantulijana joka ei osaa tapoja alittaa asiallisesti, jos kerta on sanottavaa?
Kovin innokasta keskutelua onkin ketjussa käynyt, pilkallisesti muihin suhtaunut. Paljon sanoja juu, se on tärkein että pysyy esillä!Ei tuokaan niin aikuismaista ole nimittää joitatn muutaman kellokkaan villilaumaksi. Odottiko aikuinen punaista mattoa tänne tullessaan, eikö ne kellokkaat taputeaneet joka lauseelle käsiään ? Tänne tuli ennenkakkea paöjon vanhoja kaunaisuuksia. Olisi ollut hyvä sauma aloittaa puhtaalta pöydältä.
- Aikuinen____
miksinäin kirjoitti:
Ei tuokaan niin aikuismaista ole nimittää joitatn muutaman kellokkaan villilaumaksi. Odottiko aikuinen punaista mattoa tänne tullessaan, eikö ne kellokkaat taputeaneet joka lauseelle käsiään ? Tänne tuli ennenkakkea paöjon vanhoja kaunaisuuksia. Olisi ollut hyvä sauma aloittaa puhtaalta pöydältä.
Löysin aivan 2010 alussa Ikäryhmät-keskustelupalstat.
Reilukerho=villipetolauma jylläsi ja sivusta muut seurasi pelokkaasti vaieten. Sheriffi saatiin palstalle muttei se menoa hillinnyt.
Totean kuten jotkut muutkin, että tämä 70 keskusteluryhnä on ollut positiivinen yllätys. Täällä on ollut omanlaistaan kinastelua. Mutta nyt liplattavat Reilunkerhon jonkinverran kesyyntyneet laineet tähän 70 rantaan.
Puhtaalta pöydältä aloittaa?
Pitäisikö aina ja aina vaan uudestaan ottaa turpiinsa samalta tyypiltä?
Sekö olisi hyveellistä ja oikein?
Ei, ei, en mä. Sinäkö niin toimit? - entisistäyksi
Aikuinen____ kirjoitti:
Löysin aivan 2010 alussa Ikäryhmät-keskustelupalstat.
Reilukerho=villipetolauma jylläsi ja sivusta muut seurasi pelokkaasti vaieten. Sheriffi saatiin palstalle muttei se menoa hillinnyt.
Totean kuten jotkut muutkin, että tämä 70 keskusteluryhnä on ollut positiivinen yllätys. Täällä on ollut omanlaistaan kinastelua. Mutta nyt liplattavat Reilunkerhon jonkinverran kesyyntyneet laineet tähän 70 rantaan.
Puhtaalta pöydältä aloittaa?
Pitäisikö aina ja aina vaan uudestaan ottaa turpiinsa samalta tyypiltä?
Sekö olisi hyveellistä ja oikein?
Ei, ei, en mä. Sinäkö niin toimit?Sain kirjoituksestasi käsityksen, että noilla villipedoilla tarkoitat näitä vanhoja/entisiä 70 vakiokirjoittajia, sitä ihmettelin. Täällä kun on nähty syyttelyä, että kukaan uusi ei mahdu mukaan. Ei tosiaan pidä ottaa turpiinsa eikä terroristi saa riehua valtoimenaan. En todellakaan itse toimi niin ja pidän sitä vääränä ja alhaisena. Mutta miten täällä 70 :lla voidaan tietää mitä on taustalla, tulee helposti väärinkäsityksiä, ketä syytetään. Muutamat kun vihjaavat kristallipallostakin. Sinulla aikuinen on ollut hyviä aloituksia ja käsittääkseni ihan mukavasti on tämä "entinen" väki kommentoinut.
- Aikuinen____
entisistäyksi kirjoitti:
Sain kirjoituksestasi käsityksen, että noilla villipedoilla tarkoitat näitä vanhoja/entisiä 70 vakiokirjoittajia, sitä ihmettelin. Täällä kun on nähty syyttelyä, että kukaan uusi ei mahdu mukaan. Ei tosiaan pidä ottaa turpiinsa eikä terroristi saa riehua valtoimenaan. En todellakaan itse toimi niin ja pidän sitä vääränä ja alhaisena. Mutta miten täällä 70 :lla voidaan tietää mitä on taustalla, tulee helposti väärinkäsityksiä, ketä syytetään. Muutamat kun vihjaavat kristallipallostakin. Sinulla aikuinen on ollut hyviä aloituksia ja käsittääkseni ihan mukavasti on tämä "entinen" väki kommentoinut.
Kiitos! Kyllä 70 joukkoon pääsee mukaan. Tulin vaan heti,. kun täytin 70 ja kokeilin aloituksilla, mitä virtuaalipimeydestä kuuluu vastaukseksi. Ihan hyvää kuului.
kumpihan.se.on kirjoitti:
Heh, ..... ..))
Kovin innokasta keskutelua onkin ketjussa käynyt, pilkallisesti muihin suhtaunut. Paljon sanoja juu, se on tärkein että pysyy esillä!Anteeksi mitä ? Hymiötkö nyt olivat liikaa, muita johdattelevia ? Älä jaksa.
- Aikuinen____
demeter1 kirjoitti:
Anteeksi mitä ? Hymiötkö nyt olivat liikaa, muita johdattelevia ? Älä jaksa.
Vastaan omasta puolestani, vaikkei minulta kysyttykään.
Tässä kommentissasi ymmärsit aivan väärin minun kirjoittamani
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15515307/lauma-vai-yhteisollisyys-#comment-96144898
Pilkallisia ja ylimielisiä ovat kirjoittamasi:
"No. Jokainen kokee asiat niinkuin kokee, mitäpä tuota arvottamaan."
"Mutta hyvähän se on, jos jäi vähän pelivaraa..."
Et edes vaivautunut ajattelemaan, mitä nettikirjoittelu on, Ja että netissä kirjoituksiin ja kirjoittajiin suhtautumisessa kannattaisi pitää päänsä kylmänä ja tunteensa hallinnassa - minunkin.
Vihaisuus tarttuu kulovalkean tavoin. - Aikuinen____
Aikuinen____ kirjoitti:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15515307/lauma-vai-yhteisollisyys-#comment-96144898
Et edes vaivautunut ajattelemaan, mitä nettikirjoittelu on, Ja että netissä kirjoituksiin ja kirjoittajiin suhtautumisessa kannattaisi pitää päänsä kylmänä ja tunteensa hallinnassa - minunkin.
Vihaisuus tarttuu kulovalkean tavoin."Närkästys ja viha lisäävät engagementia (sitoutumista) tehokkaammin kuin ilo ja rakkaus. Negatiivisen palautteen tai kommentin antamiseen tuntuu olevan paljon matalampi kynnys kuin positiivisen. Ikävät tunteet, kuten pettymys ja viha, syttyvät aivoissa positiivisia nopeammin ja usein kestävät pidempään."
Aller Median kirjoitus on ihan varteenotattava
https://wau.fi/artikkelit/anonyymiys-antaa-aanen-myos-niille-joita-ei-muuten-kuulla?_ga=2.34479784.849848792.1535891889-1984508126.1527261913
Ja myös tämä
https://www.hs.fi/nyt/art-2000005864675.html - de-meter
Aikuinen____ kirjoitti:
Vihaisuus tarttuu kulovalkean tavoin.Wiion lain alla taidamme olla kaikki: "Viesti ei mene perille. Jos se menee, se ymmärretään väärin."
Tyydyn tähän, mitä muutakaan voi.
Mutta ihan vilpitön kiitos noista linkeistä, jotka laitoit vastaukseesi. Kiinnostavaa ja tarpeellista asiaa itsetutkiskelun pohjaksi.
- Aikuinen____
Voimaantuminen olisi huippukiva juttu tämän palstan antina.
En kuulu laumoihin, enkä enää ole kovin yhteisöllinenkään.
Olen yrittänyt auttaa jos huomaan jonkun apua kaipaavan. Valitettavasti liika kiltteys muuttuu helposti sellaiseksi että aina saa olla antamassa, kun totutaan siihen että voi aina turvautua niin ei sitten ymmärretä jos kieltäytyykin auttamasta, ihan vaan siksi että ei sillä hetkellä ole resusseja eikä jaksamista tarpeeksi.
Työyhteisössäkin oli vielä omat erilliset yhteisönsä johon ei mielellään muita otettu.
Valitettavasti olen tullut hieman epäluuloiseksi ihmisten suhteen, en silti ole kenellekään vihamielinen.
Kai vastenmielisyys laumoja ja jopa yhteisöllisyyttäkin kohtaan johtuu luonteestani.
Olen aina halunnut pärjätä itse ja tulla toimeen omillani, kova paikka jos en kuole äkillisesti nukkuessani.
Ihmisten mielipiteet ovat minulle melko yhdentekeviä, mielipiteitä on yhtä paljon kuin miehiäkin.
Mutta hienoa on elämässäni tämä, olen hyvin tyytyväinen juuri nyt. Ei puutu mitään ja saan elää puolittaista erakon elämää kissani kanssa, onneksi on kaverikin joka muistaa käydä ja soittelee päivittäin. Lisäksi hyvin rakas tyttären perhe jota näen ihan liian harvoin.
Ehkä lapsuuden uskovainen yhteisö johon perheemme kuului vaikuttaa myös haluuni pysyä poissa kaikista yhteisöistä.
Tämä 70 on mielestäni parempi kuin edellinen ikäryhmä, täällä on älykkäitä ja elämänkokemuksen kypsyttämiä kirjoittajia.- de-meter
Samaa mieltä mielikki,mummo, tästä 70 osastosta. Erilaisuutta on enemmän ja myös elämän realiteettien näkemistä ja hyväksymistä.
- e.lä.mä
Laumoja on monenlaisia ex puolueet, kolhoosit (osuuskunnat) jne. eräät toimivat toiset kuolevat.
Sama Ruotsissa ex asumisessa. Ihmeellisellä tavalla pienillä maksuilla on kasvanut hyvin suuria yrityksiä monella alalla.
En ole ollut muissa kuin ammattiliikkeessä. Tulen toimeen ilman muita, tietenkin lapseni ja heidän lapset ovat läheisiä. - Hallaahon.äänestäjä44
"Muuten asiasta kolmanteen: luin juuri että Pekka Haaviston tähti on nousussa. Suosituin kandidaatti pääministeriksi juuri nyt. "Maltillinen, rakentava, diplomaattinen" Vihreät muutenkin vahvistumassa, etenkin kaupungeissa, samoin pehmeät arvot...ehkäpä yhteisöllisyyskin pääsee vielä kunniaan. (Uutinen oli kait Aamulehdessä)"
Toinen kattaus Haaviston huijauksesta
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15514394/katso-mista-suomi-puhui-viime-vuonna--hyvaa-uutta-vuotta!#comment-96145253 - Sanantuo
Ei tuu Pekasta pääministeriä, vaikka joviaali mie on. Kovin ovat vihreät pääministerin viittaa sovitelleet V. Niinistön ja Aallon harteille, mutta kaiketi jonnii ympäristön tontin saanee.
- Paloma.se
Mistä ihmeen huijariroolista?
Ei kai Haavisto ole koskaan väittänytkään etteikö hän olisi keskeyttänyt opintojaan. Että hän oli luennoimassa Bristolin yliopistossa vierailijana? Mitä sitten?
Se että hänellä ei ole akateemisesta arvosanaa ei vaikuta hänen pätevyyteensä johtaa hallitusta. Tai edes presidenttinä olemista. Esimerkkejä löytyy ympäri maailmaa. Meidänkin pääministerimme on entinen hitsaaja, erittäin pätevä hallituksen johtaja kieli- ja neuvottelutaitoinen.
Minä haluaisin vain nähdä Trumpin ja Melanian vierailulla Helsingissä ja sillä aikaa Pekka ja Donald puhuvat ilmastonmuutoksesta Puolisot voivat keskustella uusista hiustyyleistä ja Flores voi suunnitella Melanialle pukevamman kampauksen. - Kohtsillai
Entä Pekka ja Vladimir , mites homokammoinen Putin jonka naisystävistä ei edes uskalleta Venäjällä kirjoitella.
Pekalle on petattu Afrikkaan kiertävän lähettilään virka Soinin myötämielisellä avustuksella. - e.lä.mä
Laumoilla (apinoilla) tulee miljoonat oli valuutta mikä tahansa.
- Hallaahon.äänestäjä44
"Mistä ihmeen huijariroolista?
Ei kai Haavisto ole koskaan väittänytkään etteikö hän olisi keskeyttänyt opintojaan"
en tiedä mutta hän esiintyy professorina
https://suomenkuvalehti.fi/jutut/pol-kom/professori-haavisto-otaksun/
Oman ansioluettelonsa mukaan hän on toiminut myös vierailevana professorina Bristolin yliopistossa Britanniassa. Tämä siis täysin ilman akateemista loppututkintoa.
Bristolin yliopistosta kerrotaan, että kyseessä on virhe.
http://mikkopaunio.puheenvuoro.uusisuomi.fi/231359-pekka-haavisto-mea-culpa-tunnustan-syyllisyyteni "En ole aiemmin koskaan nähnyt, että ansioluettelosta puuttuisi koulutus. Darfur nimityksen rahallinen arvo Pekka Haavistolle lienee ollut noin puoli miljoonaa euroa. Hän sai EU:n korkeinta virkapalkkaa ja hankalan asemapaikan lisät"
kirjoittanut yhden kirjan
parikymppisenä interrail-oppaan
Media käsitteli silkkihansikkain
MUTTA PEKALLA ON ANSIO ja arvo: yl. (kann)
ylioppilas jota on kannustettu
https://www.suomenuutiset.fi/suomen-uutiset-perehtyi-pekka-haaviston-kesken-jaaneisiin-opintoihin-vuoden-opinnoilla-vierailijaprofessoriksi-kavi-keskusteluja-opintojen-taydentamisesta/
ympäristönsuojelun professori Pekka Kauppi kertoo kannustaneensa Pekka Haavistoa suorittamaan ensin maisterin tutkinnon ja- Paloma.se
Olipa älyttömästi paisetultu juttu; siis Haavisto oli kutsuttu luennoimaan Bristolin yliopistoon ja "vierailevan professorin" nimitys oli myöhemmin vaihdettu "vierailevan luennoitsijan" titteliin ja Haavisto ehti vähän kehaista uudesta tittelistään välissä?
Jos tuo on se suurin moka mistä häntä voidaan syyttää niin pienet on panokset piipussa hall-aholaisilla….
(muuten tätä keskustelua voisin jatkaa ketjussani "Haavisto numero uno" 60 plussissa.) - vätys.se.on
Paloma.se kirjoitti:
Olipa älyttömästi paisetultu juttu; siis Haavisto oli kutsuttu luennoimaan Bristolin yliopistoon ja "vierailevan professorin" nimitys oli myöhemmin vaihdettu "vierailevan luennoitsijan" titteliin ja Haavisto ehti vähän kehaista uudesta tittelistään välissä?
Jos tuo on se suurin moka mistä häntä voidaan syyttää niin pienet on panokset piipussa hall-aholaisilla….
(muuten tätä keskustelua voisin jatkaa ketjussani "Haavisto numero uno" 60 plussissa.)Haavisto ei ole käynyt armeijaa vaan siviilipalveluksen. Miten hän voisi toimia presidenttinä, koska presidentti on puolustusvoimien ylipäällikkö. ? Miltä näyttää, kun linnan juhlissa tervehtii homokaverinsa kanssa ihmisiä, pitää laittaa mekko päälle toiselle, kai se Antoniolle paremmin sopii. Ylioppilas ei ole mitään, olisi edes ammattikouluun mennyt. Epäuskottava koko ukko.
Mitenkäs Halonen ? Eikös hänkin ollut puolustusvoimien ylipäällikkönä vaikka ei ollut käynyt armeijaa ? Ja toinen armeijaa käymätön oli myös puolustusministerinä toiminut Elisabeth Rehn.
Pekka Haaviston suuntautuneisuus oli varmasti isoin este sille, ettei hänestä tullut Suomen presidenttiä, aika ei ollut vielä kypsä siihen. Hän on kuitenkin mallikkaalla ja avoimella käytöksellään tehnyt paljon arvokasta työtä asennepuolella, hälventänyt homoseksuaaleihin kohdistuneita ennakkoluuloja. Täysin hän ei kuitenkaan ole tainnut siinä onnistua.)) Putin ei taida olla ainoa homofobiaa poteva...- mitenniinmallikas
demeter1 kirjoitti:
Mitenkäs Halonen ? Eikös hänkin ollut puolustusvoimien ylipäällikkönä vaikka ei ollut käynyt armeijaa ? Ja toinen armeijaa käymätön oli myös puolustusministerinä toiminut Elisabeth Rehn.
Pekka Haaviston suuntautuneisuus oli varmasti isoin este sille, ettei hänestä tullut Suomen presidenttiä, aika ei ollut vielä kypsä siihen. Hän on kuitenkin mallikkaalla ja avoimella käytöksellään tehnyt paljon arvokasta työtä asennepuolella, hälventänyt homoseksuaaleihin kohdistuneita ennakkoluuloja. Täysin hän ei kuitenkaan ole tainnut siinä onnistua.)) Putin ei taida olla ainoa homofobiaa poteva...Mitä on mallikas käytös ? En sellaista ole pekalla havainnut erityisemmin ?
- de-meter
mitenniinmallikas kirjoitti:
Mitä on mallikas käytös ? En sellaista ole pekalla havainnut erityisemmin ?
Jaa. Oletkos sitten havainnut huonoa käytöstä ? Ehkä me mummot katsotaan häntä eri silmin, ja aatetoverit myös...))
- enkatsele
de-meter kirjoitti:
Jaa. Oletkos sitten havainnut huonoa käytöstä ? Ehkä me mummot katsotaan häntä eri silmin, ja aatetoverit myös...))
Ainakin se ”puoliso” Antonio löi jotain lärviin ja meni jäähylle sinne EAmerikkaan. Minähän en homoa katsele vaikka mummo olenkin.
- 0066ii
vätys.se.on kirjoitti:
Haavisto ei ole käynyt armeijaa vaan siviilipalveluksen. Miten hän voisi toimia presidenttinä, koska presidentti on puolustusvoimien ylipäällikkö. ? Miltä näyttää, kun linnan juhlissa tervehtii homokaverinsa kanssa ihmisiä, pitää laittaa mekko päälle toiselle, kai se Antoniolle paremmin sopii. Ylioppilas ei ole mitään, olisi edes ammattikouluun mennyt. Epäuskottava koko ukko.
Tutkimusten mukaan sinulla vätys on miehisyysongelma mikä ei suurilla sanoilla parane.
- flegmaatti
Kaikkina aikona on säälittäviä, sopulistisia ilmiöitä.
Ihmiset tunkevat sopulilaumaan ymmärtämättä sen kellokkaiden varsinaisia tavoitteita vaikka eivätpä ne kellokkaatkaan taida ymmärtää.
On hienoa kuulua laumaan joka haukkuu tosinajattelijoita vaikkapa natseiksi ymmärtämättä edes ko. sanan merkitystä.
Aikanaan Saksassa kaikkien kuului hurrata aatulle.
Neukkulassa oli palvottava Stalinia. Muut olivat kansanvihollisia ( vertaa natseiksi nimitetyt nykysuomessa ) ja tarvitsivat valistusta eri muodoissa.
Yms. - Hallaahon.äänestäjä44
"(muuten tätä keskustelua voisin jatkaa ketjussani "Haavisto numero uno" 60 plussissa.)"
Olisi aivan ihanaa temmeltää kanssasi ketjussasi mutta kuten mainitsit on aika turha keskustella Pekan paisuttelusta
sitä paitsi Suomi24 valvojat eivät mielellään anna meidän keskustella Pekan paisutelluista kyvyistä
Kuitenkin tässä poistosta toinen kattaus
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15458017/ilmoita-saantojen-vastainen-sisalto-se-on-helppoa#comment-96156569- kaskummaaa
Onko Halla-aholainen ihastunut palomaan ? Siltä vaikuttais… On niin kiinnostunut kaikesta häneen liittyvästä. Onnea vaan, mutta mahtaako ideologiat sopia yksiin ?
- varkaus00
Molempien elämä on pelkästään netissä ja diabeetikkoja molemmat
- Hallaahon.äänestäjä44
"Onko Halla-aholainen ihastunut palomaan ? Siltä vaikuttais… On niin kiinnostunut kaikesta häneen liittyvästä. Onnea vaan, mutta mahtaako ideologiat sopia yksiin ? "
Kyllä. Paloma on keskeinen palstan ryhdistäjä. Tuskin luen näiltä palstoilta muiden tekstejä.
(Valtaosa muusta on kinaamista siitä, kuka väittää ketäkin hulluksi tai kuka on kirjautuntu tai ei ...)
Sitäpaitsi meillä on yhteinen kosketuspinta Bogotan latinot joista Paloma yrittää pyristellä listalla irti
ja minä vedän häntä väkisin ja hän vikisee
Tiesittekö että Pekka tapasi siivojaparturimiehensä homobaarissa Bogotassa vaikka tämä onkin ecuadorilainen?- josvaillejää
Voi voi sentään. Olehan varovainen osoittaessasi huomiots enemmän yhdelle palstakaunottarelle. Nimittäin alempi-ikäisten palstalla se huomion kohde on joutunut kärsimään. Ei suinkaan huomion antaja.
- kukakaipaa
josvaillejää kirjoitti:
Voi voi sentään. Olehan varovainen osoittaessasi huomiots enemmän yhdelle palstakaunottarelle. Nimittäin alempi-ikäisten palstalla se huomion kohde on joutunut kärsimään. Ei suinkaan huomion antaja.
Monikohan täällä halla-aholaisen huomiota kaipaa, tuskin edes p.
- Äläsnyt
Mitä häh? Kovasti Halla-aholainen tuntuu paisuttelevan -etumusta!?
- Hallaahon.äänestäjä44
Suomi24-sivusto on myös aloittanut monitasoisen sensuurin ja kertoo kiristävänsä valvontaa https://keskustelu.suomi24.fi/suomi24-blogi-
Allerin sotkeutuminen Suomen politiikkaan ja vaaleihin
Aller omisaa Suomi24 palstan. Suomi24 sensuuri on saavuttamassa samanalaista vainoharhaisuutta kuin Facebook
Pienipalkkaiset valvojat poistelevat järjettömällä tavalla viestejä apunaan hömppätekoälyohjelmansa
Suomen Uutiset Facebookista ”Alipalkatut intialaiset joutuvat käymään päivittäin miljoonia vastaavia tekstejä läpi apunaan pelkästään Googlen kääntäjä. Tällä kertaa sääntörikkomukseksi katsottiin esiintyminen samassa valokuvassa Mauri Peltokankaan kanssa 612-kulkueessa”
https://www.suomenuutiset.fi/purra-moittii-rajusti-facebookin-kiihtyvaa-sensuuria-keskella-vakavaa-vaaleihin-kampanjaan-vaikuttamista/
Riikka Purra Facebookista
”Vaikuttaa siltä, että kun kerran joudut ”banni-limboon”, tulevat seuraavat sanktiot aina vain helpommin. Pehmolelu, johon on kiinnitetty ”Jotain rajaa”-pinssi? Rikkoo yhteisönormeja! Kuva Suomen ja Ruotsin välisestä rajasta? Rikkoo yhteisönormeja!
https://www.suomenuutiset.fi/facebook-vuodot-paljastavat-some-sensuurin-olevan-puolueellista-mielivaltaista/ - Hallaahon.äänestäjä44
"Voi voi sentään. Olehan varovainen osoittaessasi huomiots enemmän yhdelle palstakaunottarelle"
Totta, varoisit myös itse. Muista että suomalainen emansipoitunut nainen ei ole postimyyntiluettelomorsian muuttaessaan USA:han jne. Minulla on sinuun kuitenkin kokemuksen kautta valovuosien etulyöntiasema pärjäämisessä, jos vastassa on latina
"Nimittäin alempi-ikäisten palstalla se huomion kohde on joutunut kärsimään. Ei suinkaan huomion antaja."
Ymmärrän mutten usko että kärsii. Puheet ovat pysyneet hyvin turvallisella alueella eli murrosikäisen - sielläkin vielä peruskoulun ala-asteen murkkujen - tasolla - Jossainjoskus
Ykseys.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa842605En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361819- 101684
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3701609Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly181562Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681417- 1191227
- 131166
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91126- 201029