Ajattelin saavani lisää pitoa kun vaihdoin talvirenkaani kapeampaan rengastyyppiin. Siis Nokian Hakkapeliitta 195/60R15 vaihtui 185/65R15 Michelin Ivaloon. En tiedä pidosta, mutta autosta tuli huterammin ajettava. Nyt autoa pitää koko ajan ohjata, kun se ennen meni lähes itsestään kun laittoi vakionopeuden päälle ja nokan oikeaan suuntaan. Missä vika? Rekisteriotteen mukaan autossa pitäisi olla: 195/60R15 tai 205/50R16 renkaat.
Vakaus meni
9
1484
Vastaukset
- Per Saukko
Sait jotain hyvin arvokasta, sait kokemusta. Ikävä kyllä sillä on hintansa.
- Piku
Vaihda michelin nokiaan ja taas löytyy vakaus.
ON SE PARHAITEN TOIMIVA KOKO YLEENSÄ, valmistaja on ehkä sitä testannutkin joten OPPIA IKÄ KAIKKI jo joskus turhaa rahanmenoakin.Itse ei misukoista henk kohtasta kokemusta mutta tarkista RENGASPAINEET !!!!! JA HUOMM. KYLMÄNÄ!!!!! JA NOSTA 0.2-0.4 KOKEILE SOPIVA PAINE kuorman mukaan NIIN JA SELLAISELLA MITTARILLA JOKA NÄYTTÄÄ OIKEAN PAINEEN!!!!!Muuten se vakionopeus-säädin ei ole turvallisin kapistus talvikelillä ainakaan automaattivaihteisessa-autossa,ohjekirjassa siitäkin pitäisi löytyä huomautus!Keppi auto ei ihan niin nopeasti reakoi nopeudenmuutoksiin.
- Jamppa1
tuli asiaa! Painetta lisää perään.
Toi manuaalin ja tomaatin vertailu kruiserin yhteydessä meni kylläkin metsään. Eipä sitä silti kummassakaan kannata kovin liukkaalla käyttää.
- hyvä sulalla nastarenkaissa
Kannattaa todellakin kokeilla eri rengaspaineita, koska tuo "huojuminen" kuulostas siltä että siellä on liian vähä ilmaa.
Nyky renkaat ei enää kulu välttämättä keskeltä vaikka oliskin vähän ylipainetta..............- Ollikainen
Nykyiset viimeiset 20 vuotta markkinoilla olleet renkaat eivät kulu keskeltä koskaan ylipaineen vuoksi. Keskeltä kuluminen on yleisintä ja oikeastaan ainoastaan vetävissä pyörissä, riippumatta siiitä, onko auto etu- vai takavetoinen.
Puhun sikäli kokemuksesta, sillä olen ollut rengasalalla jo tuon 20 v... - teoreetikko
Ollikainen kirjoitti:
Nykyiset viimeiset 20 vuotta markkinoilla olleet renkaat eivät kulu keskeltä koskaan ylipaineen vuoksi. Keskeltä kuluminen on yleisintä ja oikeastaan ainoastaan vetävissä pyörissä, riippumatta siiitä, onko auto etu- vai takavetoinen.
Puhun sikäli kokemuksesta, sillä olen ollut rengasalalla jo tuon 20 v...Minulle on tullut käsitys, että nykyrenkaan kuluvat keskeltä nimenomaan liian matalien rengaspaineiden takia. Tuulilasista lueskelin joskus 1996-97. Kokemustakin on. Edelliset talvirenkaat kulahtivat keskeltä, kun en enää pitänyt väliä rengaspaineitten kanssa loppukeväästä. Matalathan ne sitten olivat, kun tarkestin lopulta.
- Ollikainen
teoreetikko kirjoitti:
Minulle on tullut käsitys, että nykyrenkaan kuluvat keskeltä nimenomaan liian matalien rengaspaineiden takia. Tuulilasista lueskelin joskus 1996-97. Kokemustakin on. Edelliset talvirenkaat kulahtivat keskeltä, kun en enää pitänyt väliä rengaspaineitten kanssa loppukeväästä. Matalathan ne sitten olivat, kun tarkestin lopulta.
Keskeltä kuluminen johtuu tapauksessasi siitä, etä nasta suojaa renkaan olkapääaluetta, jolloin keskeltä nastaton alue näyttää kuluvan nopeammin ja näin onkin. Tuo ei siis johdu rengaspaineista.
- vaihtaa
pienempään kokoon pitää tarkistaa renkaan kantavuus kyseiseen autoon.Jos se ei riitä voipi olla ettei mee katsastuksesta läpi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391889En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271608Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141424Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421377Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681285- 81181
- 121068
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7961- 20959
- 80919