Jos et olisi koksaan käynyt missään ulkomaila saatikka lrentokoneella lentänyt rohkenisitkos lähteä yksin omatoimimatkalle Thaimaaseen sillain että ottaisit vain matkat etkä varaisi hotelleja tai muuta majapaikkaa etukäteen. Mitäs siellä voi sattua ja mitkäs ovat uhat. Entäs mahdollisuudet?
Thaimaan oma-toimi-matka
56
<50
Vastaukset
- Heikunkeikku
Suunnitteletko tuollaista matkaa?
Jos ekaa kertaa lentää ulkomaille, niin pitääkö sitä heti lähteä niin pirun kauas.
Siinähän nääntyy lentokonees istumisesta, tuntitolkulla maleksimisesta, että ekakertalaiselle se voi tuntua näännyttävältä.
Tosin vois tuntua ihan kivaltakin, jos on erityyppinen kuin minä.
Minä en tykkää istua lentokoneessa kuin korkeintaan sen 6 tuntia tai vähä yli, joka kestää jos Kanarialle esim. lentää.
Mitä yksin lähtemiseen tulee, niin sekään ei ole minun heiniäni. En mitenkään enkä millään muotoa lähtisi vain itseni kanssa. Olen aivan liian tylsää seuraa itselleni. En keksisi mitään äksönimäistä tekemistä itteni kaa.
Ja sitäpaitsi olen erinomainen eksyilijä. Jos johonkin vieraaseen kaupunkiin menisin, niin johan sydän kurkussa vahtaisin ympäristöä ja yrittäisin opetella ulkoa katujen näköisyyttä ja rakennusten silmiinpistäviä joitain "merkkejä", että osaisin sitten takaisin sieltä minne oon mennyt.
Sekään konsti ei kauhiasti onnistu, kun jos meen tonne päin, niin sitten kun tuun takaisin, niin maisemahan on peilikuvana:) Rakennukset ovat kadun väärällä puolella ja melkein kuka tahansa menee semmosesta sekaisin. Noh, ehkei semmoset joilla on sisäinen kompassi sisuksissa, mut koska mulla ei ole, niin eksymisprosentti hipoo korkeita lukemia.
Ja mitäs sitte, jos silmät näkevät aivan kauhian ihanan maiseman, tai meren tuoksu ylittää kermaleivoksenkin, niin tympeeltä tuntuisi ajatuskin, ettei voisi toiselle sanoa, että katso nyt miten kaunis maisema tahi eikö aivan MAH-TA-VAN ihana tuoksu. Jne...
Tahdon jakaa elämysiä toisen ihmisen kanssa. Yksin ei huvita kattella mitään eikä nenävärkillä imeskellä tuoksuja.
Monet matkustelee yksin. Varmaan kivaa, paisi en yhdy siihen mielipiteeseen.En todellakaan suunnittele mutta eräs just läks ja minä kauhistelen huuli pyöteänä. Ei varppina osaa ajatella ollenkaa mitä vaaroja voi sattua ja sitten siellä on niin totaalisen yksin jos jotain sattuu. Olis edes mennyt seuramatkalle jossa voi kulkea ryhmän mukana ja majoitus olis valmiiksi varattu ja matkaoppaat turvana mutta ku ei. Pitää mennä kun halavalla sai :D.
En lähtisi Thaimaaseen omatoimiselle- enkä seuramatkalle, vaikka pyssyllä uhattaisiin.
Todella kauniita maisemia näkee telkustakin, eilenkin kateltiin Amerikan ihmeellisiä kanjoneita, Kambotsan, Irlannin, Japanin ja muutaman muunkin maan luontoa ja erikoisia rakennuksia.
Eikä tarvinnut kuin omalla sohvalla pötkötellä.Jos oisin nuorempi voisin lähteä seuramatkalle mutta en yksin omatoimiselle hortoilemaan. Telkusta katottu ei ole sama asia kuin hajut, maut ja äänet omin korvin koettuna ja kuultuna, sekä kulduuri (tai molli) :).
siilivain kirjoitti:
Jos oisin nuorempi voisin lähteä seuramatkalle mutta en yksin omatoimiselle hortoilemaan. Telkusta katottu ei ole sama asia kuin hajut, maut ja äänet omin korvin koettuna ja kuultuna, sekä kulduuri (tai molli) :).
Paljon on ja jääkin omin silmin näkemättä, esim. tsunami, ei kaikkea edes tarvitse itse nähdä.
Kuinka monelta suomalaiselta jää näkemättä oman maan nähtävyyksiä ja maisemia, kaukaa kun katsottavaa hakee.Anceli kirjoitti:
Paljon on ja jääkin omin silmin näkemättä, esim. tsunami, ei kaikkea edes tarvitse itse nähdä.
Kuinka monelta suomalaiselta jää näkemättä oman maan nähtävyyksiä ja maisemia, kaukaa kun katsottavaa hakee.Niin. Makunsa kullaki. Mikä ei sovi yhdelle sopii toiselle. Ei ole ainoaa oikeaa vaihtoehtoa.
siilivain kirjoitti:
Niin. Makunsa kullaki. Mikä ei sovi yhdelle sopii toiselle. Ei ole ainoaa oikeaa vaihtoehtoa.
Ja hyvä niin, mahduttaisiinko edes kaikki Thaimaan biitseille aurinkoon lojumaan.
Anceli kirjoitti:
Ja hyvä niin, mahduttaisiinko edes kaikki Thaimaan biitseille aurinkoon lojumaan.
Eiköhän siellä rantaviivaa riitä😁.
- TutuksiOnTullut
Anceli kirjoitti:
Kuinka monelta suomalaiselta jää näkemättä oman maan nähtävyyksiä ja maisemia, kaukaa kun katsottavaa hakee.Eiköhän sitä jo tähän ikään mennessä ole jokainen matkustelusta kiinnostunut ehtinyt tutustua Suomeen kaikilta suunnilta. Tosin muuttuvat ne maisemat kaiken aikaa - ainakin kaupungeissa.
- kylniitäon
TutuksiOnTullut kirjoitti:
Eiköhän sitä jo tähän ikään mennessä ole jokainen matkustelusta kiinnostunut ehtinyt tutustua Suomeen kaikilta suunnilta. Tosin muuttuvat ne maisemat kaiken aikaa - ainakin kaupungeissa.
monia tuttavia jotka ei ole käyneet juuri missään suomessa ja ulkomaillakin vain kanarian saarilla tai kreikassa.
kylniitäon kirjoitti:
monia tuttavia jotka ei ole käyneet juuri missään suomessa ja ulkomaillakin vain kanarian saarilla tai kreikassa.
No niinpä on meitsi esimerkiksi. Mutta jospa tässä vielä ehtii Suomea katsella..................
siilivain kirjoitti:
No niinpä on meitsi esimerkiksi. Mutta jospa tässä vielä ehtii Suomea katsella..................
Minulla on monta kiinnostavaa kohdetta näkemättä ja ihan täällä kotimaassa.
Karhunkierroskin on kiertämättä, näinköhän tuota vielä ehtii tehdä, jos ei kestä vanhat kintut pitkää matkaa patikoida.
Läntinen puoli Suomesta on melko tuntematonta aluetta, varsinkin Ikaalisten ja Oulun välinen seutu, Pohjanmaa olisi kiva nähdä, latomeri ym.
Muun Suomen kaupungit on melko tarkkaan nähty, joitain pienempiä lukuunottamatta.
Ei taida ikä kaikkeen riittää.Anceli kirjoitti:
Minulla on monta kiinnostavaa kohdetta näkemättä ja ihan täällä kotimaassa.
Karhunkierroskin on kiertämättä, näinköhän tuota vielä ehtii tehdä, jos ei kestä vanhat kintut pitkää matkaa patikoida.
Läntinen puoli Suomesta on melko tuntematonta aluetta, varsinkin Ikaalisten ja Oulun välinen seutu, Pohjanmaa olisi kiva nähdä, latomeri ym.
Muun Suomen kaupungit on melko tarkkaan nähty, joitain pienempiä lukuunottamatta.
Ei taida ikä kaikkeen riittää.Onhan olemassa se pikkukarhunkierroski😀. Käydään niissä missä keritään ja jaksetaan. Pää-asia että aina jossain mahdollisuuksien mukaan. Suunnitelmia ja haaveita pitää olla.
- köyhämuteikipee
TutuksiOnTullut kirjoitti:
Eiköhän sitä jo tähän ikään mennessä ole jokainen matkustelusta kiinnostunut ehtinyt tutustua Suomeen kaikilta suunnilta. Tosin muuttuvat ne maisemat kaiken aikaa - ainakin kaupungeissa.
Voi kun oliskin….ei vaan ole ollut mahdollisuutta monestakin syystä......nyt kun olis mahdollisuus ajan myötä niin rahan puute rajoittaa......vielä on monta nonituista paikkaa näkemättä ihan kotosuomessa, ulkomaat ei kiinnosta Viroa lukuunottamatta ja lentokoneeseen mua ei saa edes pyssyllä uhaten.....
köyhämuteikipee kirjoitti:
Voi kun oliskin….ei vaan ole ollut mahdollisuutta monestakin syystä......nyt kun olis mahdollisuus ajan myötä niin rahan puute rajoittaa......vielä on monta nonituista paikkaa näkemättä ihan kotosuomessa, ulkomaat ei kiinnosta Viroa lukuunottamatta ja lentokoneeseen mua ei saa edes pyssyllä uhaten.....
Niin minäkin olen aatellutt että maata pitkin pääsee ihan hyvin ja vettäkin. Lenokoneeseen en lähde ainakaan tunia pidemmäksi ajaksi :).
- Nyt-aika-pysähdyksen
Olen nähnyt kaiken ja paljon enemmän.
- mustakuu
Nyt-aika-pysähdyksen kirjoitti:
Olen nähnyt kaiken ja paljon enemmän.
Oletkohan maailman ainoa kaiken nähnyt.
- Kiertäjä
Jos osaat ilmaista itseäsi esim. englannin kielellä. Olet perusterve niin miksi ei, mutta en suosittele ensimmäiseksi kaukomatkaksi vanhuksille. Ei onnistu.
Minä en suosittele nuoremmallekkaan ekaksi matkaksi mutta minkäs teet jos ovat päättäneet niin menevät.
- Matkalla.sattunutta
Olin joulukuussa KhaoLakissa siten, että lento- ja hotelli puolihoidolla oli varattu etukäteen (1200€). Muita ohjelmia ei ollut. Ruoista aamupala olisi riittänyt kun oli niin runsas ja päivällisen olisi voinut syödä edullisissa ruokapaikoissa lähikylällä (1 km). Matka oli hyvä, paljon toimintaa hotellilla, kävelimme myös rantahiekkaa pitkiä matkoja. Lähikylän edullisia hierontoja otimme.
En ymmärrä miten olisimme selvinneet, jos olisimme vain tupsahtaneet Phuketin lentokentälle, joten en uskaltaisi, vaikka englannin kielitaito on. Törmäsimme moneen paikalliseen palvelu-ihmiseen, joka ei osannut englantia.
En pelottele, mutta meille sattui ikävä asia. Matkakaverille tuli hammastulehdus, joka levisi verenmyrkytyksen tapaisena punaisena uomana kaulan yli lähelle sydäntä. Olisi ollut tosi vakava juttu, jos olisi mennyt sydämeen, jopa kuolemaksi. Sairaus vaati sekä hammas- että yleislääkärillä käynnit useaan kertaan, apteekissa käynnin, vakuutusasioiden hoitamisen Suomeen. Jos siinä vielä olisi pitänyt miettiä, minne seuraavan yön päänsä kallistaa, niin huh huh. Ja hän on kokenut matkustaja.
Lento (10-11 t) ei ollut paha. Mukana ristikkoa ja lehteä, katsoin istumapaikan tvstä Mielensäpahoittaja 2.sen ja juttelin kanssamatkustajien kanssa. Nousin myös venyttelemään muutaman kerran. Aloittajalle sanon ehdottomasti: älä lähde.Joo en minä ole lähdössäkään mutta joku muu lähti. Arvelen että kokemattomana ei osaa varautua vaaroiohn ja että siellä on pikkuisen erilaista kuin täällä lintukoto-Suomessa. Jos menee siellä hukkaan mistä lähdet kyselemäänkän perään kun et edes tiesä missä on majoittunut jne.
- Matkalla.sattunutta
Ai se ei aloittaja olekaan lähdössä. No ei muuta kuin rukoilemaan, että kaikki tuttavallasi menisi hyvin. Turha on enää varoitella jos kerran jo menty on. Monihan toki omatoimimatkoja tekee ja onnistuu.
Matkalla.sattunutta kirjoitti:
Ai se ei aloittaja olekaan lähdössä. No ei muuta kuin rukoilemaan, että kaikki tuttavallasi menisi hyvin. Turha on enää varoitella jos kerran jo menty on. Monihan toki omatoimimatkoja tekee ja onnistuu.
No näinhän se pitää ajatella. Itse en kyllä koskaan olisi lähtentkään tuolleen mut toiset on rohkeampia ja jos ne rokan syö.
- ö-Öö
Nuorempana kyllä.
Ei enää. Jonkinverran tullut matkailtua, lentäminen täysin perseestä ajatuksenakin. Eikä muutenkaan enää, äijäkin rähjääntynyt ja mukavuudenhalu olemassa.
Jos jollakulla kiinnostusta, terveyttä, fyrkkaa, aikaa, kielitaitoa, ehdottomasti kandee lähteä. Etenkin, jos tosiaan ei ole reissannut. Tosin, ekalle reissulle tuskin kandee yksin lähteä, siitä tuskin hyvä seuraa. Omatoimimatka aina kiinnostavampi, kuin massaturismi, siinä pitää vaan sitten olla sitä omatoimisuutta.
=DW=No juuri näin. Kokemattomuus voi kostatutua tai voi sitten mennä hyvinkin. Onneksi ei ole mitään viinaanmeneviä tämä tyyppi ja muutoinkin ainaki tähän asti ollut järki päässä.
- ReppuJaReissaaja
Aika hassusti valittu se, kelle kysymyksesi osoitit, sillä mistä he voisivat tietää miten omatoimimatkailu Thaimaassa onnistuu. Itse teimme kaksi ensimmäistä matkaamme 90 luvulla sinne varaten matkat ja hotellit matkatoimistosta, sen jälkeen olemme hoitaneet varaukset omatoimisesti netin kautta, huomattavasti edullisempaa ja laajempi tarjonta. Thaimaa on todella helppo maa omatoimiseen reissaamiseen, varaamme etukäteen vain meno- paluu lennot ja pariksi ensimmäiseksi päväksi hotellin. Paikanpäällä sitten katselemme tarjontaa mihin suuntaamme ja teemme varaukset paikallisilta matkanjärjestäjiltä ja hotellit buukkaamme yleensä netin kautta. Oma jälkikasvumme on tehnyt paljonkin reppureissuja ja heidänkin kestosuosikkinsa on Thaimaa, hyvän ruuan ja ystävällisten iloisten ihmisten maa, sinne aina palaavat, vaikka ovat paljon muuallakin kierrelleet. Järki päässä ja jalat maassa, sekä avoin iloinen mieli on kaikista parhaat eväät reissurepussa.
การเดินทางที่ดี - taivaantuulia
Mistä ihmeestä puhekieleen putkahtanut taivutusmuoto "Thaimaaseen", oikein korvaan koskee. Taivaaseen mennään, jos satutaan pääsemään, mutta matkat kyllä tehdään Thaimaahan, tai siis tekevät, ketkä tekevät.
- ö-Öö
Kielioppi ketään kiinnosta.
Nämät paikkakuntien nimet tosin taipuu laillaan ympäri suomen.
Kun mennään Korsoon, mennään korsooseen. Kun mennään Töölöön, mennään töölöseen. Toisaalta, Kun mennään Sipooseen, mennään sipooseen.
Omituisia taivutuksia näkee mediassa usein. Pm Sipilä on kotoisin kempeleestä, ei kempeleeltä. Jos on kotoisin limingasta, ei ole kotoisin limingalta. Paljon muitakin.
Joku vois muuten sanoa, että "menee thaimaalle"....
Aikanaan sattui hauskis juttu. Petroskoissa opetetaan suomenkieltä että: "porkkanat kasvavat penkillä". Aika turha yliopisto-opettajaa alkaa neuvomaan :D
Mulla vaan aikanaan toi "korsooseen" pisti pahasti korvaan, niin net vaan sanoopi.
=DW= - Alankomaaseen
ö-Öö kirjoitti:
Kun mennään Korsoon, mennään korsooseen. Kun mennään Töölöön, mennään töölöseen. Toisaalta, Kun mennään Sipooseen, mennään sipooseen.
Omituisia taivutuksia näkee mediassa usein. Pm Sipilä on kotoisin kempeleestä, ei kempeleeltä. Jos on kotoisin limingasta, ei ole kotoisin limingalta. Paljon muitakin.
Aikanaan sattui hauskis juttu. Petroskoissa opetetaan suomenkieltä että: "porkkanat kasvavat penkillä". Aika turha yliopisto-opettajaa alkaa neuvomaan :D
Mulla vaan aikanaan toi "korsooseen" pisti pahasti korvaan, niin net vaan sanoopi.
=DW=Mulla yks suomenruotsalainen kaveri joka menee aina Hankooseen :)
ö-Öö kirjoitti:
=DW=Nii ja esimerkiksi Oulainen taipuu oulaistelainen eikä oulaislainen :D.
siilivain kirjoitti:
Nii ja esimerkiksi Oulainen taipuu oulaistelainen eikä oulaislainen :D.
Mutta kun on kysymyksessä maa, eikä paikkakunta.
Miltäs se kuulostaisi, jos sanottaisi, että koko Suomenmaaseen luvataan sellaista ja sellaista keliä.Tellukka kirjoitti:
Mutta kun on kysymyksessä maa, eikä paikkakunta.
Miltäs se kuulostaisi, jos sanottaisi, että koko Suomenmaaseen luvataan sellaista ja sellaista keliä.No mua tuo ei hetkauta suuntaan eikä toiseen miten sanotaan kunhan tietää mistä puhutaan. Ei jaksa pilkkua viilailla.
- Edes-lentäen
Täimaa eiku thaimaa.
Ei kiitos.
Selvisin tsunamista, toinen kerta voisi toden sanoa. - KolmasPassi
Kaikkia te kyselettekin ? ja silti jatkuvasti täällä S24:sä roikutte.
Kolmas passi tuli haettua , ennen nekin oli 10 vuotta voimassa toisin on tänään ku näitä paperittomia pitää elättää. - satukuvitustango
Oi jospa vielä kerran sinne thaikkuun käydä vois
niin thaikku donnan luota koskaan lähtisi en pois
Vaan Passitonna en voi lentää
vanki olen lande maan
Aatokseni thaikkuun entää
sinne käydä saanNoh, sull on sentäs haaveet ja unelmat :). Minen mene ikinä Thaikkuun ainakaa tässä elämässä.
- pirremiinapas
En kyllä lähtisi, ja siksikin kun kaverin kanssa olisi kivempaa, , voisi jakaa kokemuksia ja muutenkin en tykkää vain omasta seurastani :/
Olen käynyt thaikuissa, en kyllä lähtisi omatoimimatkalle.
Liian kuuma paikka minulle, tuskastuin kun joutuu koko ajan hikoilemaan. Merivesikin on niin lämmintä että ei juuri virkistä.
Ihmiset ovat mukavia, varsinkin hotellin henkilökunta jos muistaa antaa tippiä tarpeeksi usein.- omatmatkataina
No mikä ettei! En ole oikein koskaan ollut mikään matkatoimistojen valmismatkojen kannattaja, lähes aina olen matkannut omatoimisesti.
Koskaan en ole Thaimaassa käynnyt, kun ei ole kiinnostanut, mutta muualla Aasiassa sen sijaan omatoimisilla matkoilla.
Matkasin aikoinaan Venäjälläkin omatoimisesti, viisumia vain itselle ja autolle, sitten vain kohti Niiralaa...
Intiassa olen käynnyt monta kertaa omatoimisesti, halvimmat lennot vaan mitä netin kautta löytyi ja menoksi. Viisumit tietty lähetystöstä, mutta se ei ole kummoinen juttu oikein mihinkään maahan, ellei ole käynnyt Israelissa ja passissa siitä leima.
Thaimaa on niin junttikohteen maineessa, että sinne ei oikein tee mieli matkustaa jo senkään vuoksi. Vaan kerran sekin on varmaan vielä kokeiltava. Ja omatoimisesti tietenkin!Niin. Avainsana tässä aloituksessa on matkustajan kokemattomuus ylipäätään matkustamiseen ja matkustaminen kokemattomana yksin omatoimimatkalla. Oisko ehkä ensimmäiset matkat kannattanut mennä jonnekin seuramatkalle? Niin mnä olisin varsinkin jos yksin matkustaisin. Mutta seurassa aina mukavampaa ja mieluummin tutussa.
siilivain kirjoitti:
Niin. Avainsana tässä aloituksessa on matkustajan kokemattomuus ylipäätään matkustamiseen ja matkustaminen kokemattomana yksin omatoimimatkalla. Oisko ehkä ensimmäiset matkat kannattanut mennä jonnekin seuramatkalle? Niin mnä olisin varsinkin jos yksin matkustaisin. Mutta seurassa aina mukavampaa ja mieluummin tutussa.
Luultavasti hänellä on salainen tapaaminen siellä, eikä välitä sinulle kertoa kaikkea. Jos nyt edes minnekään lähti, haluaa vain olla sinusta rauhassa.
Tellukka kirjoitti:
Luultavasti hänellä on salainen tapaaminen siellä, eikä välitä sinulle kertoa kaikkea. Jos nyt edes minnekään lähti, haluaa vain olla sinusta rauhassa.
Tellukka mulle tuli sama mieleen et salainen tapaaminen. Niin oudolta muutoin yhtäkkinen lähtö tuntuu😁. Mutta mikäpä hänessä. Nuori sinkkumies. Jos tuo vaikka Thai-tuliaisen sieltä. Omillaan kyllä asuu ja mieluusti aina meillä kyläilee. En hälle seuraani tyrkytä.
siilivain kirjoitti:
Tellukka mulle tuli sama mieleen et salainen tapaaminen. Niin oudolta muutoin yhtäkkinen lähtö tuntuu😁. Mutta mikäpä hänessä. Nuori sinkkumies. Jos tuo vaikka Thai-tuliaisen sieltä. Omillaan kyllä asuu ja mieluusti aina meillä kyläilee. En hälle seuraani tyrkytä.
Ja kyllä lähti ainaki hesaan. Pyynnöstä vein lentokentälle. En kyllä katsonut nousiko koneeseen😆
- Reppumatkailija
siilivain kirjoitti:
Ja kyllä lähti ainaki hesaan. Pyynnöstä vein lentokentälle. En kyllä katsonut nousiko koneeseen😆
Nuori mies lähti omatoimimatkalle Thaimaahan. Tämän päivän yleisin tapa nuorille matkustella maailmalla. Kirjoita seuraava nuorisoa koskeva aloitus nuorten palstalle, nauravat sinut sieltä ulos.
Reppumatkailija kirjoitti:
Nuori mies lähti omatoimimatkalle Thaimaahan. Tämän päivän yleisin tapa nuorille matkustella maailmalla. Kirjoita seuraava nuorisoa koskeva aloitus nuorten palstalle, nauravat sinut sieltä ulos.
No empä kirjoita kun nimenomaan halusin kuulla ja lukea tämänikäisten kannanottoja. Mikä sinut tälle palstalle lennätti irvistelemään toisten aloituksille?
- puhusinävain
"omatmatkata"
Vai junttikohde, olet siis tavallisten junttien yläpuolella?
Millainen on juntti, ihminen lienee kuitenkin.
Tykkään valmismatkoista koska olen mukavuutta rakastava. Haluan palvelua että lomani on hyvä ja rentouttava.
En halua nukkua missään murjussa luteiden syötävänä tai viidakossa rämpimässä ja hikoilemassa.
- flegmaatti
Rohkeneminen ja perillä tönttyröinti ovat kaksi eri asiaa.
Euroopan alueella "treenaus" ei olisi pahitteeksi.
Eka kerta Thaimaasessa aiheuttaa vain ylimääräistä sekoilua mutta kyllä jokainen pärjää.
Kiina, Kuuba ja Albania ovat valtioita joissa en ole liikkunut paikallisilla kulkuvälineillä pitempiä matkoja. Paikallisliikenteessä busseja ja Pekingissä metroa.
Kaverin kanssa liikkuminenkaan ei takaa itsevarmuutta.
Kun vaimoni ylpeili omatoimisella selviytymisellään Espanjasta Suomeen kahdella välilaskulla, oli hänellä takana reilusti yli 100 lentsikkanousua neljässä maanosassa, mutta aina kaverin kanssa.
Eniten me yhdessä ja loput vakio naisystävänsä kanssa.
Kyllä vaimo selviytyi kotiin kommelluksitta mutta minä olin hämmästynyt hänen reakstiostaan.
Mutta jos hirveästi arveluttaa Thaimaaseen meneminen niin voisi aloittaa harjoittelun menemällä vaikkapa Ahvenanmaaseen. Ainakaan kukkaro ei kärsi niin paljoa jos noin tekee.
Taisi halvin yöpyminen kahveineen ja pyykkienpesuineen olla n. 5e yö.
Älkää hemmetti ottako niitä valmismatkoja vaan spontaanisti ja avoimesti vaan , taisi karuimmassa paikassa olla basson jytkettä koko yön huoneessa ja ainoastaan sängyt tyynyineen ilman peittoja ja ainut sisustus oli tuuletin katossa mutta mukavaa oli vaikkei naisissa oltukkaan:)siilivain kirjoitti:
Kaverin kans voisin lähteä omatoimimatkalle mutta en yksin.
Juu kaverin kans mäkin olin ja hän oli tällaisia reissuja ennenkin heittänyt ja vähän opasti "nuorempaa" kollia maailman menoihin :)
450 oli lennot eessuntaas ja rahaa meni kahdessa viikossa n.250e.
Yhtenä iltana sanoin skootteritaxille että vie rauhalliselle baarille ja veikin pahimmalle h.kadulle mitä oli....no...siinä tytöt lähti vetään kun kerroin olevani köyhä suomalainen niin sai rauhassa ne pari olutta juoda :DJohannessamo.JM kirjoitti:
450 oli lennot eessuntaas ja rahaa meni kahdessa viikossa n.250e.
Yhtenä iltana sanoin skootteritaxille että vie rauhalliselle baarille ja veikin pahimmalle h.kadulle mitä oli....no...siinä tytöt lähti vetään kun kerroin olevani köyhä suomalainen niin sai rauhassa ne pari olutta juoda :DNii. Jos onnistaa voi halavallakin saada hyvää .).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa612260En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos321724- 101534
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3751529Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141484Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681357- 121108
- 1061091
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91054- 20979