Luther kirjoittaa Jes. 53:6 perustanaan tätä päivän Mannassa.
”Herra heitti Hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme… Ne (sanat) vakuuttavat ja todistavat oikeaksi koko Uuden Testamentin, vieläpä ne ovat se ainoa perustus ja pääpylväs, jonka varaan koko evankeliumi on pantu; mikäli tämä kohta pysyy, sikäli kaikki muutkin pysyvät.”
Luther jatkaa ja toteaa, ”…Hän antaa meille Pyhän Hengen, tehden meistä KRISTILLISEN SEURAKUNNAN OIKEITA JÄSENIÄ.”
”Se siis, joka se vakavasti ja todella uskoo, on turvassa ja hyvin varjeltu kaikilta harhoilta, ja Pyhä Henki on totisesti hänen tykönään.”
Voinko tämän totuuden unohtaa, uskon vain perkelettä, joka haluaa rikkoa sen yhteyden, jonka olen saanut uskosta Pelastajaani? Voiko lähimmäinen tehdä sen, siirtää minut pois seurakunnan jäsenyydestä? Voinko todeta, että jos en tee niin ja näin kuinka joku ihminen sanoo, niin en pelastu, en ole Hänen opetuslapsenaan, Tiellä?
Mannaa tälle, ja muillekin päiville
4
58
Vastaukset
- Jokotai
Kannatta lukea kokonaan tuo tämänpäivän Manna.
Ajatuksella ,sisäistäen omalle kohdalleen.
Voiko sen selvemmin sanoa .- mannallapäiväalkaa
Uskolla lukien, varmuudella sen totuudesta, siis Jesajasta lähtien.
- AamenAvaajalle
Aamen. Ei Martti ole turhaan koeteltu, Herran viinamäen työmies. Vielä 500 vuoden kuluttua oppi on sama, ja vahvasti 6000 vuotta vanhaan Jumalan sanaan juurtunut, horjumaton.
" Aamen "
-
Niin, tuo 6000 v. on lähes 6100 v. ( ja se on MT:n aikaa)
LXX:n mukaan 7660 v. Tosin siinä on vähän liikaa.
-
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2091628Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1401394- 541143
- 551025
- 721005
- 106932
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52913Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53860- 82840
- 31774