Aijai, jaijjaa....Takapihallaa, oi, joi jjooooo....Olivat ne uskomattomia aikoja, jos nykynuorisolle opetusohjelmana pitäs jakkoo.
Kuluman rappusilla.....
7
50
Vastaukset
- ei.enää.tuollaista
Oli se todellakin useiden pöljien nuorten aikaa. Suuri osa halusi isiensä tavoin tervata keuhkojansa, kun ei ymmärretty muuta käyttöä vähille rahoille. Se se vasta oli miehekästä. Kun ikää karttui, aloitettiin juopottelu isän tapaan. Humala meni hukkaan, jos sitä ei voinut käydä näyttämässä vaikkapa Kulman rappusilla tai takapihalla. Se oli todellista pöljien aikakautta. Nyt tupakoivat enää muutaman jälkeenjääneet ja kouluja käymättömät tollukat Cittarin kärrikatoksen vierellä. Juopottelua harrastavat vain enää ne, jotka ovat pysyneet hengissä tänne saakka sieltä Kulman rappusilta ja takapihalta.
- opiksi.ja.ojennukseksi
Oikein hyvä kirjoitus entisajan pöljistä tollukoista!
- sarkala
Sarkalan nurkilla oli paljon rämäkämppää se meno
Sarkalan nurkilla otettiin silloin tällöin miehestä mittaa, tosin ihan ilman sääntöjä. Sääntöjen kanssa nyrkkeiltiin ja painittiin Sarkalan sisällä ja harrastettiin muitakin urheilulajeja vielä 50- ja 60-luvuillakin. Ulkoilmassa suoritetuille paini- ja nyrkkeilyotteluiden osanottajille jaettiin usein palkinnoksi kakkua. Käräjäsali sijaitsi rakennuksen siipiosassa, jossa palkintojen jako suoritettiin.
- putosiko.hammaff
Lotkiko ne sinuakin turpaan?
Eivät lotkineet minua. Luulen, että iso kokoni on suojellut minua lotkimiselta. Monet joutuivat lotkimisesta Sarkalan raastupaan nauttimaan kakkua, josta herkusta yllä mainitsin.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271538Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391429Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121335Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391301Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12988
- 7941
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7881- 71806