Miksi useampi nimimerkki tai rekisterömätön?

Tässä palstaa selaillessa olen huomannut seikan. Ihmiset käyttävät aika usein eri nimimerkkiä tai samaa nimimerkkiä, mutta ilman rekisteröintiä. Ihan mielenkiinnosta tiedustelen ymmärtääkseni ihmisiä paremmin. Sen ymmärrän, että voi olla helpompi ilmaista mielipiteensä anonyymisti.

Toisaalta kun ajattelee, että kirjoittelee täällä sinkkupalstalla. Niin eikö olisi parempi käyttää aina samaa nimimerkkiä tai rekisteröityä. Muut huomaavat silloin paremmin minkälainen ihminen sitä oikeasti täällä kirjoittelee. Jos vaikka tänne sattuu vahingossa eksymään joku sinkku joka kumppania vaikka etsiskelee. Muutenkin helpompi seurata juttuja ja tulee ihmiset tutuksi kun käyttää vakio nimeä.

5

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huttuloora

Trollit käyttää usein eri nimimerkkiä

• No tuo on aika selvä tapaus. Helpompi kanssa ohittaa trollit, kun käyttävät random nimimerkkiä.

• hyvä.kysyä.pertiltä

Pertillä on lista palstan trolleista.

• tervettä.varovaisuutta

Täällä aletaan spekuloida liikaa ihmisistä. Tärkeämpää pitäisi olla mitä sanoo kuin kuka sanoo. Jos koko ajan käyttää samaa nimerkkiä, palstafriikit alkavat rakentas henkilökuvaa ja yrittävät kuumeisesti selvittää, kuka nimimerkin takana on. Kun nimimerkin henkilöllisyys paljastuu, se kerrotaan innolla palstalle. Itse en anna rakentaa itsestäni "henkilökuvaa", jonka avulla palstasalapoliisit pystyisivät selvittämään, kuka oikeasti olen.

• "Tärkeämpää pitäisi olla mitä sanoo kuin kuka sanoo." Ymmärrän tuon pointin, niinhän se pitäisikin olla. Monesti huomannut ikävä kyllä, jos jostakin ihmisestä ei pidetä niin sillä ei ole niinkään väliä mitä sanoo. Tulee mieleen Voltairen lainaus siitä miten asian pitäisi olla "I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it. (Olen eri mieltä siitä mitä sanot, mutta puolustan kuolemaan asti oikeuttasi sanoa se.)" Vaikka väittelee, niin väittele asiasta, älä sanojasta.

Toisaalta sitten taas huomannut, että ihmiset alkaa spekuloida ja arvuuttelevat herkemmin kuka kirjoittelee kun eivät tiedä kirjoittajaa. Niin sanottua kerrostalokyttäystä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      50
      2069
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      31
      1660
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1444
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      351
      1426
    5. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1334
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1295
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1088
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      8
      994
    9. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      81
      972
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      959
    Aihe