Äänestin ennakkoon Isossakyrössä ja vaalivirkailijalta jäi tekemättä viimeinen toimenpide äänestäjän aikana.
Lopuksi pitää vaalivirkailijan sulkea keltaiseen lähetekuoreen äänestysasiakirja ja äänestyslappu, mutta tuo toimenpide jäi tekemättä. Miksi? Onko koulutus puutteellista?
12. Kun vaalivirkailija on sulkenut äänestysasiakirjasi keltaiseen lähetekuoreen, äänestyksesi on suoritettu ja voit poistua ennakkoäänestyspaikasta.
Isossakyrössä ennakkoäänestys virheellisesti
10
154
Vastaukset
- onko
Mulla kävi samoin jäi tallentamatta keltaiseen kuoreen.
- asiaan
Höpö höpö, ei sinne sitä äänestysasiakirjaa(paperia) laiteta.
Vain äänestyslippu.
Näin se tapahtuu joka paikassa, älä puhu soopaa, vaikka täällä voikin sanoa mitä sylkisuuhun tuo. - tärkeilyä-varmaankin
Ohjeet on luettu, niin kuin asia vaatii, mutta käytäntö on kuulemma eri.
Virkailija sanoi: Ei sellaista tarvita.
Ehkä on vain jottain turhaa tärkeilyä, mene ja tiedä.
Voihan asiaa kysellä/tiedustella virkamies taholta.- varmaankin
Turhaa noi ohjeet on laadittu. Voisko virkailija tehdä uudet?
- Oikeinmeni
Tänään kävin vaasassa äänestämässä. Ensin henkilöllisyyden tarkistus. Sitten lappu kouraan ja koppiin. Sitten leimaus. Sen jälkeen johonkin kelt. pikkukuoreen lappu ja virkailija sulki liimalla. Sitten sain eteeni paperin allekirjoitettavaksi ja se paperi ja kelt kirjekuori isompaan ja vaalitarkkailija näytti vielä minulle liimattuaan kirjeen kiinni ja nähteni pudotti kirjeen uurnaa.
Ja kiitos hei.
- Käytäntöjä
Näin sjoella.äänestyslappu ja koppiin.sitte leima päälle.äänestyslappu pieneen valkoiseen kuoreen.kuori kiinni.kuori isompaan keltaiseen kuoreen.suljin itte.nimi äänestyslistaan.poistuminen pihalle.
- epäilyjä
Noi kaupungeissa äänestystapahtumat asiallisia mutta Isossakyrössä olis asiallista laskea käytetyt vaalikuoret, että onko avattu ja laitettu uuteen kuoreen äänestyslippu.
Miksi noi virkailijat tekisivät ohjeista poikkeavia ratkaisuja, ellei suunniteltuja offensiiviä. - Anonyymi
No, nyt on taas Eurovaalit.
Eikä sinne laiteta mitään enakko nimilappuja, niitä ei edes tarvitse näyttää.
Kunhan nyt on henkilöllisyystodistus mukana. Eihän siellä tarvita kenenkään nimi tietoja, että on käynyt äänestämässä, siis äänten laskennassa.
Kun lukee säännöt äänestyspaikan ovesta, niin pysyy kartalla ; = - Anonyymi
Joko Isokyrö vaihtoi noi ennakkoäänestyksen virkailijat uusiin, vai pitikö pikakurssit niille vanhoille?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1861395Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231198- 49921
- 70890
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53800Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva51788- 56772
- 102764
- 33712
- 60709