194hv diesel istutettu nyt myös C-sarjaan. C220d A takaveto sedan kiihtyi mitatusti autolehden testissä:
2019 Mercedes C220d A 194hv takaveto:
0-50 km/h: 2,3s
0-100 km/h: 6,8s
2018 Skoda Octavia RS 230hv etuveto (tunnetaan myös kädettömille ja itsestään liikoja luuleville kaljamahaislle markkinoituna perheurheiluautona):
0-50 km/h: 3,0s
0-100 km/h: 6,9s
Näitkin kun on jätetty, niin voi huomata sen kireän tunnelman, käsien hikoilemisen ja kaljun punottamisen siellä "perheurheiluautoilijan" etuvetoisen ritsan ohjaamossa, kun takavetoisella hybridillä jätetään jannu ihmettelemään.
Takavetoinen C220dA ja vinkuva Octavia RS kuski
50
<50
Vastaukset
- AutoilunYtimessä
Voihan gauhia, nyt ollaan tärkeiden asioitten äärellä. Paljonko Mese jää tuon 100:n jälkeen?
- Takaaastuva
Oink oink, sanoi sika ja vinkaisi, kun hierottiin.
- OcuRS.162kW.Webasto
Ei tota aloittajaa tarvitse paljon härnätä. Varsin totinen torvensoittaja. Noi tosikot on muuten vaarallisia liikenteessä.
- cgm
50-100 km/h kiihdytys siis:
Mersu 4,5 s.
Ocu 3,9 s. - a-mobile
Jotain Mercedeksen uuden 2.0 dieselin voimavaroista varmaan kertoo, että saman lehden mittaustulokset lippispäiden Octavia RS lisäksi suosimille 10 vuotiaalle tuunatulle Audi A6 3.0 TDI Avantille:
2009 Audi A6 3.0 TDI Avant 240hv neliveto:
0-50 km/h: 2,8s
0-100 km/h: 7,6s
Vaikka itse bensiinihybridillä ajankin niin tuo E-sarjassa jo nähty ja C-sarjassa uusi 2.0 diesel on erittäin hieno moottori takavetoiseen yhdistettynä.
Ainiin, mutta eihän teillä olekaan siitä metriäkään kokemusta.- Audi_on_audi
Taittaapa olla tuo Mersun diesel 2.2 litranen..Audin uusi 3.0 v6 tdi 4x4 kiihtyy noin 5.5sek 100kmt..että kyllä Mersun 2.2.jää kun tikku p*skaan kun viivalta lähdetään..
- Audi_on_audi
Olipa kumpi tahansa 2 tai 2.2 mutta kyllä jää Audin 3 litraselle Qatrolle kun vertasit sitä Mersua Audin 10 vuotta vanhaan malliin...5.5 sek sataan uusi Audi Quatro 3.0 V6 tdi 286 hv..kyllää lähtee liukkaasti..
- a-mobile
Joo olen ajanut Audi Q8:lla maahantuojan kutsutilaisuudessa. Ankannäköinen ja jälleen lihava, korotettu pullukka. Viiveitä vaihteiston toiminnassa. Moottorina tämä rinkelifanin hehkuttama 3.0 TDI.
Mikä muuten on, kun uusi 2019 Audi A6 40 TDI ( eli 2.0 TDI moottori) Business Sport Edition S Tronic etuveto (204hv / 400 Nm) suoriutui takavetoista 194hv Mercedes E220d farmaria vastaan näin Saksalaisessa testissä?
2019 Audi A6 40 TDI Avant etuveto 204hv:
0-50 km/h: 3,2s
0-100 km/h: 8,5s
2019 Mercedes E220d A farmari takaveto 194hv:
0-50 km/h: 2,5s
0-100 km/h: 7,6s
Opettelisitko myös muuten kirjoittamaan ajokokemuksen hankkimisen lisäksi tulevaisuudessa? - a-mobile
2018 Audi A6 50 TDI 286hv 3.0 TDI sedan quattro:
0-50 km/h: 2,0s
0-100 km/h: 5,6s
2018 BMW 530dA 265hv sedan takaveto:
0-50 km/h: 2,0s
0-100 km/h: 5,6s
2017 Mercedes E350dA sedan 258hv takaveto:
0-50 km/h: 2,1s
0-100 km/h: 5,8s - Vertailua
a-mobile kirjoitti:
2018 Audi A6 50 TDI 286hv 3.0 TDI sedan quattro:
0-50 km/h: 2,0s
0-100 km/h: 5,6s
2018 BMW 530dA 265hv sedan takaveto:
0-50 km/h: 2,0s
0-100 km/h: 5,6s
2017 Mercedes E350dA sedan 258hv takaveto:
0-50 km/h: 2,1s
0-100 km/h: 5,8sPieniä on erot, Quatro on aina Quatro takaveto on taas luistelua varten talvella sen huomaa..Quatro on pikkusen painavampi mutta eipä kymmenesosa sekunnit maata kaada kyllä neliveto on vaan paras..jos semmosta haluaa..
- a-mobile
Onko jo Audilippis tälle vuodelle tilattu?
Mistäköhän voisit tilata ajokokemusta eri vetotavoilla ja autotyypeillä?
- Skodalla
Tuota Tammiston tapausta en tunne.
Vaan mikä ralli on menossa Tampereella? Mersujen ym kyljessä on numeroita ja ehkä nimiäkin. Menevät vaan niin lujaa ohi että ei ehdi tekstiä lukea. Ajavat jopa ilman valoja. Nastat ropisee vaikka keli on kuin juhannuksena. - Nollapoika
Kulkiskohan tommonen mese tuhatta ja sata? Onko reikäpäillä kokemusta?
- 0.0001sekuntia
Automottipää on taas istunut metsämökkinsä peräkammarissa ja paksuilla sankarilleillään tihrustanut netistä autojen teknisiä tietoja. Tietojen kopsiminen tänne tyydyttää häntä ylettömästi. Siitä saa sen metrin verran kokemusta, eiks jeah.
- RS2454X4
Onko Tammistossa tänään menoo? No on! Voittajalle Mäkkärillä pieni Cokis (0,25l).
- PieniMunaPieniKokis
Köyhille skodistelle kelpaa aina pieni kokis.
- ei-skodisti
"Näitkin kun on jätetty, niin voi huomata sen kireän tunnelman, käsien hikoilemisen ja kaljun punottamisen"
Onko sittenkin syytä uskoa perheautoilijan kovaa kaljuunnuttavaa testosteronituottajan mainetta?
" ritsan ohjaamossa, kun takavetoisella hybridillä jätetään jannu ihmettelemään."
Liikenteessähän saa päivittäin ihmetellä kaikenlaista, mm. niitä, joille joku kiihtyvyys on elämänarvo. Yleensä kyseessä on porukka, joka ilman nestemäisiä polttoaineita ei ole yhtään mitään.- OcuRS.162kW.Webasto
Mersumies kuvittelee, että sillä on uusi hybridi-Mersu. Todellisuudessa sen vanha Eemeli on ollut ilman kilpiä jo pari vuotta.
- A-mobile
Ja RS 162 kW vetää toiveajattelukortin esille. Se on se kortti mikä on hyvä vetää viime kädessä, kun huomaat että etuvetoinen ritsasi jää katselemaan takavaloja eikä sinulla oikeastaan ole ede mistään paremmasta vetotavasta mitään ajokokemusta. Takaveto on sinulle yhtä utopinen kokemuksen puutteessa kuin Marsissa asuminen ihmiselle. Siksi ajattelet, että etuveto on automaattisesti paras ja maapallo ylivoimainen asuinpaikkana. Jos olisi kokemusta, niin ajatusmaailma saattaisi olla toinen.
Ainiin, laitetaanko videota? - joko_tai
Ihanko itse päätelit vai kertoko joku baarissa.
- asialinja
"Keskustele Škodasta."
- äläruokitrollia
Eioköhän jätetä tuo pelle kirjoittelemaan tänne itsekseen. Motiivina ei ole mitään muuta kuin yrittää ärsyttää.
- Totuustässä
Totuus on se että jopa mersun C350 jää tuolle oculle sen 50 jälkeen kun pitoa alkaa etuvetoisella olemaan. Juttu on siinä että painava C mersu tarvii lähes 300 heppaa ollakseen yhtä nopea kuin 1350kg painava etuveto ocu RS. 0-100 aikoja ei ole hyödyllistä katsoa kun niin takaveto kuin etuveto kärsii pito ongelmista ja kaikki on kiinni tien kosteudesta/liukkaudesta/likaisuudesta ja suomessa myös siitä että puolet vuodesta alla on talvirenkaat jotka ei pidä kuivallakaan tehokkaassa autossa. Neliveto on ainoa jolla suomessa voi kiihdytellö 0-100 ympäri vuoden tehokkaasti ilman pito ongelmia.
- a-mobile
Hauskaa myös kuinka yrität laittaa etuvedon ja takavedon ajettavuudeltaan samaan laariin. Huomio, että etuveto on huomattavasti lähempänä nelivetoista ajodynamiikaltaan. Jopa nelivetoinen ja keskimoottorinen Audi R8 puskee tietyissä tilanteissa yllättävästi kuin etuvetoinen. Takavetoisella autolla ei ole mitään yhteyttä voimansiirron ja ohjauksen välillä. Ohjauksesta voidaan toteuttaa fantastisen tarkka, kommunikatiivinen ja tunnokas, kun kompromissitekijät on minimoitu. Takapyörät työntävät autoa ulos kaarteista auttaen kuljettajaa saavuttamaan ohjauksessa valittu suunta.
Huomioi myös mittaustulokset:
Kuiva tavallinen asvalttipinta eikä takavetoisen BMW 530dA (265hv) ja nelivetoisen Audi A6 50 TDI:n (286hv) välillä mitään eroa. Etuvetoinen Skoda Octavia jää parhaimmissakin kiihdytyksissä 0-50 km/h 1,0 sekunnin verran. Ero on enemmän kuin mopomoottorisen Dacia Dusterin etuvetomallin ja Skoda Octavia RS:n 0-50 km/h kiihtyvyysero. - hessumopo
a-mobile kirjoitti:
Hauskaa myös kuinka yrität laittaa etuvedon ja takavedon ajettavuudeltaan samaan laariin. Huomio, että etuveto on huomattavasti lähempänä nelivetoista ajodynamiikaltaan. Jopa nelivetoinen ja keskimoottorinen Audi R8 puskee tietyissä tilanteissa yllättävästi kuin etuvetoinen. Takavetoisella autolla ei ole mitään yhteyttä voimansiirron ja ohjauksen välillä. Ohjauksesta voidaan toteuttaa fantastisen tarkka, kommunikatiivinen ja tunnokas, kun kompromissitekijät on minimoitu. Takapyörät työntävät autoa ulos kaarteista auttaen kuljettajaa saavuttamaan ohjauksessa valittu suunta.
Huomioi myös mittaustulokset:
Kuiva tavallinen asvalttipinta eikä takavetoisen BMW 530dA (265hv) ja nelivetoisen Audi A6 50 TDI:n (286hv) välillä mitään eroa. Etuvetoinen Skoda Octavia jää parhaimmissakin kiihdytyksissä 0-50 km/h 1,0 sekunnin verran. Ero on enemmän kuin mopomoottorisen Dacia Dusterin etuvetomallin ja Skoda Octavia RS:n 0-50 km/h kiihtyvyysero.Älä nyt noin kauheesti kiihdy! Ota jotain rauhoittavaa.
- hospotipomiloi
hessumopo kirjoitti:
Älä nyt noin kauheesti kiihdy! Ota jotain rauhoittavaa.
Jamppa kiihtyy, auto ei.
- moosetest
a-mobile kirjoitti:
Hauskaa myös kuinka yrität laittaa etuvedon ja takavedon ajettavuudeltaan samaan laariin. Huomio, että etuveto on huomattavasti lähempänä nelivetoista ajodynamiikaltaan. Jopa nelivetoinen ja keskimoottorinen Audi R8 puskee tietyissä tilanteissa yllättävästi kuin etuvetoinen. Takavetoisella autolla ei ole mitään yhteyttä voimansiirron ja ohjauksen välillä. Ohjauksesta voidaan toteuttaa fantastisen tarkka, kommunikatiivinen ja tunnokas, kun kompromissitekijät on minimoitu. Takapyörät työntävät autoa ulos kaarteista auttaen kuljettajaa saavuttamaan ohjauksessa valittu suunta.
Huomioi myös mittaustulokset:
Kuiva tavallinen asvalttipinta eikä takavetoisen BMW 530dA (265hv) ja nelivetoisen Audi A6 50 TDI:n (286hv) välillä mitään eroa. Etuvetoinen Skoda Octavia jää parhaimmissakin kiihdytyksissä 0-50 km/h 1,0 sekunnin verran. Ero on enemmän kuin mopomoottorisen Dacia Dusterin etuvetomallin ja Skoda Octavia RS:n 0-50 km/h kiihtyvyysero.Katselepa Youtubesta hirvitestejä, halvat etuvetoiset läpäisevät sen nopeammin kuin se jumalainen takavetohybridimersu! Siinä sitä takavetoisuuden autuutta.
- joopajoojaa
hessumopo kirjoitti:
Älä nyt noin kauheesti kiihdy! Ota jotain rauhoittavaa.
Sanahan on sinänsä vapaa, mutta vaikuttimia tai motiiveja voi jokainen miettiä sille miksi Mersu-kuskilla on pakonomainen tarve perustella takavedon paremmuutta Skoda-palstalla.... Nuo etuveto/takaveto -hyödyt/haitat kun eivät millään tavalla liity erityisesti Skodaan.
- näin_on_nopeaa
Häviämisen todennäköinen syy piilee tekijänoikeusrikkomuksissa.
- epeoepo
Kaveri repii kierroksia kun tajus mersun hitauden.
- a-mobile
Montakohan millimetriä teillä kaikilla palstalaisilla on yhteensä ajokokemusta esimerkiksi juurikin C350e mallilla?
- a-mobile
Niin arvelinkin, 0 millimetriä.
- IVA-mobile
a-mobile kirjoitti:
Niin arvelinkin, 0 millimetriä.
Sata senttiä on yksi euro. Ni!
- dch
a-mobile kirjoitti:
Niin arvelinkin, 0 millimetriä.
Oletko niin typerä ettet ymmärrä POJU poistua.
- Kolmekakaraajarakki
Paljonkos nopeampi toi mersu on Helsinki-Kilpisjärvi välillä kun allekirjoittaneen 1.2tdi 75hv? 😎
- Etu_taka
Takaveto on jossain rata-ajossa paras kyllä etuvetoinen noin ylesautona on hyvä talvellakin jos lumeen kiinni jää takaveto istuu siihen, ei lähde takaperin omia jälkiä takas etuveto lähtee kevyesti takas omia jälkiä..on kokemusta , pehmeä hiekka tekee saman..Neliveto on muuten talvella liikkeellelähdössä ylivoimainen..etuvetoinen on ainoastaan jossain lähtökiihdyksessä alussamatkaa missä se takavedolle häviää ,mutta kymmenys sekunnit ei mitään vaikuta kokonaisuuteen..
- Totuusontämä
https://m.youtube.com/watch?v=HMEEbqNd5s0 Tässä näette että C63amg 462hv takavetoisena jää kuin seisomaan vanhakoppasellekkin 340hv audi RS3 joka on nelivetoinen. Takavedolla sä et vaan koskaan saa voimaa tiehen kuten nelikolla.
- Totuussattuu
Kyllä neliveto vie ja muut vikisee. Kaikki oikeasti nopeat autot on nelivetoja juuri siksi. Takavetoiset autot jää kuivallakin nelikoille siinä 0-100 kiihdytyksessä.
- a-mobile
Edellisen sukupolven alkupään eli W204 C63 vapaastihengittävällä V8 olivat tunnettuja siitä, että niiden pieniä puutteita alustageometriassa johti raskaan keulan kanssa siihen, että paikaltaan kiihdytyksessä...
No tästä videosta näkee:
467hv Mercedes C63 AMG takaveto vs. 407hv Mercedes E500 takaveto
https://www.youtube.com/watch?v=_c6U89zCU88 - a-mobile
Eli et aktivoi launch Controllia Audi A6 3.0 TDI:ssä niin laita mitattuihin kiihtyvyysarvoihin 0,8s lisää. Alkaa olemaan jo "ilman Launch Control järjestelmää" olevan takavetoisen uuden 194hv C220d kanssa melko tasaista
- Alfa_tyyliä
a-mobile kirjoitti:
Eli et aktivoi launch Controllia Audi A6 3.0 TDI:ssä niin laita mitattuihin kiihtyvyysarvoihin 0,8s lisää. Alkaa olemaan jo "ilman Launch Control järjestelmää" olevan takavetoisen uuden 194hv C220d kanssa melko tasaista
A- mobilelle terveisiä että laita Alfa Romeo Giulia Quadrifoglia jos haluat nauttia ajamisesta siinä on jo haastetta monelle kärrylle on tyyliä ja tehoja viritys softalla saa jo lähes 700 hv ja yli 700 nm kulkee semmoinen rapeat 1500 kg auto makeasti..
- B_mäsä
A-voorti tulee keulimaan, kun kesä lähestyy. Se on nääs hänen mielestään liikennevalo kiihdyttely "se juttu".
- Asiasta.kiinnostunut
Saako heteroseksuaali mies ajaa mersulla?
- Rallikuski
Kilpakuljettajien jutuilla ja mieltymyksillä takavedon suhteen ei ole arkiliikenteessä mitään merkitystä:) lapsellista tommosia puhua. Arkiliikenteeseen tarvii mukavuutta ja nelivedon jotta auto kulkee joka säällä. Takavedolla ei tee suomessa mitään eikä myöskään etuvedolla. Kokemusta on autoista enemmän kuin sinulla. Olen ajanut kilpaa euroopassa. Lisäksi radalla valtavasti testiajoa. Työajoa tulee vuodessa 30000km ja autot vaihtuu todella tiuhaan ihan vaan koska mä voin😃
- A-Mulku
A-Mulku kirjoittelee tommosia, koska hällä on paha olla. Mielikuvitustyttöystävä pitää taas reidet tiukasti yhdessä, elikkäs isoa misetä itkettää kun pili ei pelaa :)
- Joopajoojoo
Antakaa autoteollisuuden testiryhmien kuninkaanakin tunnettu ja koeajotilaisuuksien VIP kutsuvieraana väläytellyt rattimies (A-mobile) elää omassa mielikuvituksessaan. Todellisuudessa neppis autoissa vetotavoilla ei ole väliä mutta siinä voi kuvitella ajavansa vaikka takavedolla jos esim. HotWheels auto liiraa mutkassa!!!
- a-mobile
Teillähän on vapaus myös jauhaa mielikuvituksessanne jalostamia "totuuksia" ja autokeskusteluun täysin kuulumattomia arvioita muista keskustelijoista. Erikoista kuitenkin on, että minun linkittämät ajodynamiikkatutkimukset poistetaan, mutta kädettömän ja kokemattoman skodistin onlinepsykoanalyysit jätetään. Takavedosta ei edelleenkään metriäkään kokemusta, mutta kyllä etuveto on paras!
Tätä on turha kuitenkaan kiistää, kun etuvetokonserninne suunnittelujohtajan lausunto on tämä:
Volkswagen tuotekehitysjohtajan kommentteja:
"Etuvetorakenne on dominoinut polttomoottorirakenteessa, koska olemme saavuttaneet sillä kustannussäästöjä ja parantaneet polttoainetehokkuutta. Kun kustannus sähköautolla voimansiirtovaihtoehtojen välillä on sama, niin ajodynamiikan takia valinta siirtyy takavetoon. Ennen jouduimme tekemään ratkaisun ja uhraamaan takavedon kustannustavoitteiden takia."
Sinänsä olen hieman yllättynyt, miten konsernia edustava johtaja voi oikeastaan edes antaa tuollaisia lausuntoja. Sehän tarkoittaa, että Suomessakin käytetyt esim. Skodan "perheurheiluauto", VW:n "Ajamista rakastaville" jne. mainoslauseet ovat silkkaa paskaa ja myyntimiehen puhetta.- iidee
Tiedätkös, autoissa on muitakin kriteereitä kuin ajodynamiikka. Vähemmän dynaamisessa arkikäytössä taloudellisuus, tilankäyttö ja hinta-laatu -suhde ovat tärkeämpiä. Eikä dynaamisimmissa ajotilanteissakaan aina takaveto pelasta, kuten on nähty esimerkiksi hirvi- ja talvitesteissä.
Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa722467En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361799- 101654
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3721587Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly181552Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681407- 1091166
- 121128
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91094- 201009