Käytän kortsua välillä, useimmiten en. Mitään johdonmukaisuutta ehkäisyssäni ei ole. Ensinnäkin se riippuu miehestä. En pidä ehkäisyä niin tärkeänä, jos mies on miellyttävä ja luotettava ja olen jutellut hänen kanssaan hieman. Jos haluan miestä oikein kovasti, ehkäisy helposti jää.
Viime keväänä vietin pari yötä yhden tutun miehen kanssa, eikä ehkäisyä käytetty. Kondomia käytän harvemmin miehen kanssa, jota tapailen vakituisesti, mutta irtosuhteissa pyrin käyttämään sitä.
Tilanteet, joissa kortsu on unohtunut, ovat olleet aikamoista sähläystä. Usein on ollut kiire ja kaiken maailman kondomit ovat olleet poissa mielestä. Usein olen ollut päihtynyt. Kenenkään en ole antanut tulla sisälleni, sillä raskaus olisi kamala juttu. Keskeytetyssä yhdynnässä on onneksi hyvin pieni riski tulla raskaaksi. Sitä en kuuntele, kun miehet selittelevät, että kortsun kanssa seksi ei tunnu samalta. Se on hölynpölyä.
Pillereitä en ole syönyt ikinä, sillä en ole ollut niin tiiviissä suhteessa, että ne olisivat olleet tarpeellisia. Jälkiehkäisypillerin olen ottanut kolme kertaa sen takia, että ehkäisy on unohtunut.
Syksyllä menin sukupuolitautitesteihin ensimmäistä kertaa viiteen vuoteen. Tuohon väliin mahtuu kymmeniä kumppaneita. Alapäätä kutitti ja kirveli siihen malliin, että jokin oli vialla. Epäilin kutinan olevan hiivaa, mutta se osoittautuikin klamydiaksi.
Ilmoitin viidelle edelliselle miehelleni, että kannattaa käydä testeissä. Suurin osa kävikin. Kyllähän se nolotti ilmoittaa asiasta. Melkein kaikki suhtautuivat asiaan kypsästi, vain yksi meinasi saada hermoromahduksen. Hänellä ei ollut klamydiasta alkeellisintakaan tietoa, ja hän pelkäsi, että kuolen.
En tiedä yhtään, keneltä klamydian sain, mutta kyllä se pelästytti. Olen miettinyt käyttäytymiseni riskejä aika paljon. Klamydia olisi voinut johtaa lapsettomuuteen, enkä edes pysty kuvittelemaan, miltä se olisi tuntunut. Toiset eivät saa lapsia, vaikka yrittävät, ja minä melkein sössin omat mahdollisuuteni silkkaa typeryyttäni.
Minulla oli klamydia
19
266
Vastaukset
- Anonyymi
Kuka mies haluisi muka tehdä lapsia jakarin kanssa?
Kyllä niitä muitakin viruksia on sinulle tullut, mutta niitä ei vain testata mitenkään!
Hpv viruksia löytyy 85% ihmisistä ja näitä erilaisia sukupuolielimien alueella vaikuttavia virustyyppejä löytyy peräti 40... Olet sypäriski kaikille partnereillesi.- Anonyymi
Mikä mahtaa olla sypäriski, aivan uusi sana. Muita viruksia ei testata koska niillä ei ole merkitystä koska niitä on kaikilla. Sullakin on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä mahtaa olla sypäriski, aivan uusi sana. Muita viruksia ei testata koska niillä ei ole merkitystä koska niitä on kaikilla. Sullakin on.
Älä nyt. Hän on kuulemma 100% terve mies omien sanojensa mukaan 😀
Anonyymi kirjoitti:
Ai ettäkö hpv:llä ei ole merkitystä? Se on tuhansien syöpätapauksien juurisyy Suomessa vuositasolla.
Herpes viruksetkin ovat kaikkea muuta kuin vaarattomia, mut en mä jaksa kaikille näitä erikseen selittää..Myös bakteerit ovat yhtälailla riski terveydelle. Jokaisella on omanlaisensa bakteerikanta. Tutkimusten mukaan altistuminen pelkästään noin 10 ihmisen alapään bakteerikannoille lisää syöpäriskiä.
Elämä on valintoja.Palstakamu kirjoitti:
Myös bakteerit ovat yhtälailla riski terveydelle. Jokaisella on omanlaisensa bakteerikanta. Tutkimusten mukaan altistuminen pelkästään noin 10 ihmisen alapään bakteerikannoille lisää syöpäriskiä.
Elämä on valintoja.Kirjava bakteerikanta johtaa naisilla lähinnä bakteerivaginoosiin. Syövät juontavat yleensä noista hpv- viruksista.
10 seksipartneriahan tarkoittaa käytännössä jo satojen ellei tuhansien ihmisten bakteerikannan siirtymistä sinuun. Eriasia jos he olivat neitsyitä..Siinä tapauksessa 10 on todellakin 10 yksilön bakteerikannan siirtyminen.
- Anonyymi
Kyllä se kondomi tuntuu epämiellyttävältä miehestä, kuten keskeytetty yhdyntäkin. En oikeastaan pidä sen vuoksi lyhyistä suhteista. Yhtä hyvin voi vaikka jutella ja hiplata jos seuraa kaipaa. Onhan nuo taudit aika tietoinen riski, se pitää vaan molempien hyväksyä, vaikka kännissä olisi.
- Anonyymi
Pillerit olisi tarpeen, ettei tarvitsisi jälkiehkäisyä. Ja lisäksi kondomi tauteja suojaamaan irtosuhteissa. Kun suhde tiivis, molemmat testeihin ja sitten ilman kondomia.
- Anonyymi
Ota kierukka, ei tuu välttämättä vuotojakaan, eikä tarvi muistaa, ku otattaa pois 5-7vuoden päästä, ellei aiemmin halua lisääntyä. Sopii monelle paremmin, kuin pillerit.
Jännämiehiä nussivalla lutkalla on tauteja
- Anonyymi
Ihan itsekö peukutit tätä trollaustasi ätmi?
- Anonyymi
Mitähän muita tauteja olet saanut? Onko hiv-testattu?
- Anonyymi
Toivottavasti opit läksysi ja hankit niitä kondomeja!
- Anonyymi
Nostit sitten 2019 vuoden ylös, oletko katkera ap:lle?
- Anonyymi
Minulla on vielä monta Klamydiaa. CD-levyinä:
-Los Celibatos
-Tippurikvartetti
-Tres Hombres
-Zulupohjalta
-Pää Kiinni Painajainen
-Klamytologia
Ja se jonkun saksalaisen punk-bändin ja Klamydian julkaisu:
-Die Lokalmatadore: Kipsi.
Kova biisilistaus Lokalmatadorella:
https://www.discogs.com/master/376975-Lokalmatadore-Klamydia-Kipsi - Anonyymi
Joo mieki joskus sain klamydian ja siitä lähtien olen sitä akkaa sanonu tpeeksi tp=tautipesä🤪
- Anonyymi
Muistathan ap suosia sellaisia miehiä joka ei yllätä vaihtamalla lennosta sinuun kylän lorton jälkeen. Pääset helpommalla.
- Anonyymi
Toivottavasti olet oppinut läksysi ja kannat mukanasi kondomeja vastaisuudessa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa532110En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311670Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141454Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3531444- 101414
Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681305- 121098
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul81014- 81982
- 20969