Paljon maksetaan ns. call centerissä työskenteleville esim. käytöntuki, tekninentuki ym.
Ajattelin vaan kun pieksämäelle on semmonen tulossa että kannattaako mennä.
CALL CENTER
14
7940
Vastaukset
- luuripää
..perustaa callcenterin, niin tarkoittaa se sitä, että liksat on heti 20% alemmat kuin täällä helsingissä. Joten ei kannata suuria odotella, veikkaisin että saat siellä n. 1700-1800 max.
- XXX
Menestystä vaan !
Itse olen työskennellyt kyseisellä alalla n. 15 vuotta, ts. siitä lähtien kun kyseinen ala on toiminut Suomessa.
Siis kokemusta on.
Se miten kyseistä alaa arvostetaan tänä päivänä. On todellakin aivan järkyttävää miten siihen suhtaudutaan.
Yksi suuri syy on siihen että alalla noudatetaan niin järisyttävää sopimusta työntekijöiden kohdalla.
Siis se PAM:in sopimus on todellakin aivan orjatyö-sopimus.
Kuinka sellainen on yleensä mahdollista Suomessa.
Kaikkien, jotka työskentelevät kyseisellä alalla pitäisi sanoutua irti kyseisestä liitosta ja kyseisestä sopimuksesta pitäisi päästä kaikilla tasoilla eroon.
Työnantajien ja kaikkien yritysten, jotka käyttävät Call Centereiden palveluita pitäisi tajuta miten vaativaa se työ on ja siitä pitää maksaa työntekijöille kunnon korvaus.
Siis ajatelkaa siellä ollaan töissä 24h - ilman ilta- ja lauantikorvausta. Yövuorosta saa muutaman centin käteen tunnilta.
Itse tein ratkaisuni ja lopetin kyseisen orjatyön, ja kokemani nöyryytyksen, kun alalla ei arvosteta osaavia työntekijöitä.
Kuvitellaan, että kuka tahansa pystyy tekemään sitä työtä- tuosta vaan kadulta tullessaan.
Call Siis mieti tarkkaan kannattaako lähteä orjatyöhön. - TAINA
"Orja työhön callcenteriin" mielipide ei ole todellinen. saamme P-Savossa 1800 e / kk ja lisät on ihan hyvät työhön verrattuna kertoa alkuillasta asiakkaalle, että "yritys XXX, valitettavasti toimistomme on suljettu ja auki seuraavan kerra ma klo 9"
Itse asiassa tyä on mielenkiintoista, kun saa tutustua monenlaisiin yrityksiin ja palkkataso alueen palkkoihin normaali. voin suositella callcenteriä! - aivot lainassa
Oliskos joku ystävällinen ja valaisis tällaista tyhmää, että mikä tuo call center mahdollisesti on? Siis suoraan osaan kyllä suomentaa, että puhelukeskus, mutta tarkoittaako se käytännössä sitä? Kiitos vastaajille.
- sentteri siis
Puhelimitse toimiva palvelukeskus. Kun esim. soitat vaikka Sonera-asiakaspalveluun, Omo-tuoteinfoon, Tikkurilan kotimaalari-infonumeroon tms, puhelusi yhdistyy todellisuudessa ulkoistettuun Call Center -tyyppiseen firmaan jossa työntekijä vastaa puhelimeen. Koska soitit tiettyyn numeroon, tulee hänen vastata sen mukaisesti "Sonera Asiakaspalvelu, hyvää päivää" tai muuta vastaavaa.
Monilla firmoilla on oma asiakaspalvelukeskuksensa, mutta yhä useampi ulkoistaa kyseisen palvelun erillisille firmoille. Jotkut ovat ulkoistaneet jopa ulkomaille (esim. Suomesta Viroon on yleistä, Jenkkilässä Intia ja E-Amerikka on yleinen kohdemaa), jolloin syynä lähinnä halvemmat palkat. - sentteri siis
sentteri siis kirjoitti:
Puhelimitse toimiva palvelukeskus. Kun esim. soitat vaikka Sonera-asiakaspalveluun, Omo-tuoteinfoon, Tikkurilan kotimaalari-infonumeroon tms, puhelusi yhdistyy todellisuudessa ulkoistettuun Call Center -tyyppiseen firmaan jossa työntekijä vastaa puhelimeen. Koska soitit tiettyyn numeroon, tulee hänen vastata sen mukaisesti "Sonera Asiakaspalvelu, hyvää päivää" tai muuta vastaavaa.
Monilla firmoilla on oma asiakaspalvelukeskuksensa, mutta yhä useampi ulkoistaa kyseisen palvelun erillisille firmoille. Jotkut ovat ulkoistaneet jopa ulkomaille (esim. Suomesta Viroon on yleistä, Jenkkilässä Intia ja E-Amerikka on yleinen kohdemaa), jolloin syynä lähinnä halvemmat palkat.Niin, esimerkki tämmöisestä firmasta on Novacall: http://www.novacall.fi/
- Soneran aspa
sentteri siis kirjoitti:
Monilla firmoilla on oma asiakaspalvelukeskuksensa, mutta yhä useampi ulkoistaa kyseisen palvelun erillisille firmoille. Jotkut ovat ulkoistaneet jopa ulkomaille (esim. Suomesta Viroon on yleistä, Jenkkilässä Intia ja E-Amerikka on yleinen kohdemaa), jolloin syynä lähinnä halvemmat palkat.Soneran asiakaspalvelu ei ole ulkoistettu, vaan ihan Soneran sisällä toimiva asiakaspalvelu. Olen itse töissä siellä, Soneran palkkalistoilla, ja ihan ollaan saman rakennuksen sisällä kuin muutkin soneralaiset.
Itse asiakaspalvelutyö sen sijaan on vähän sieltä ja täältä. Kannattaa harkita, haluaako oikeasti olla puhelimessa 8 tuntia päivässä kuuntelemassa kun ihmiset vittuilee (aiheesta tai ei) 1700 euron kuukausipalkalla vai olisko kenties parempaakin tekemistä...
- ei innosta
kuukauden kurssin ko työhön. Lopetin siihen koska selvisi, että työ olisi ollut pelkkää puhelimen kautta tapahtuvaa myyntiä. Palkka olisi ollut 6 e/tunti plus provikat, jos olisin onnistunut myymään jotain. En jaksaisi joka päivä ajatella, että minun on pakko myydä jotain jos meinaan elää.
- muumi
mitä pitäis myydä esim soneran asiakaspalvelussa?
- call centeriläinen
muumi kirjoitti:
mitä pitäis myydä esim soneran asiakaspalvelussa?
Olemassa on erilaisia call center töitä; myyt tuotteita, annat tukea tuotteille, palvelet asiakkaita yleis asioissa yms yms.
Call center työ on aika raskasta, ei todellakaan sovi kaikille. Itse olen työskennelly neljässä eri call center firmassa nyt 5 vuotta, tosin ulkomailla. Joissakin paikoissa on mahdollisuus edetä. Onneksi nykyinen työpaikkani on sellainen ja olen tiiminvetäjä. Toisaalta mitä ylemmäksi nouset sitä rankempaa se on. - pompeli
call centeriläinen kirjoitti:
Olemassa on erilaisia call center töitä; myyt tuotteita, annat tukea tuotteille, palvelet asiakkaita yleis asioissa yms yms.
Call center työ on aika raskasta, ei todellakaan sovi kaikille. Itse olen työskennelly neljässä eri call center firmassa nyt 5 vuotta, tosin ulkomailla. Joissakin paikoissa on mahdollisuus edetä. Onneksi nykyinen työpaikkani on sellainen ja olen tiiminvetäjä. Toisaalta mitä ylemmäksi nouset sitä rankempaa se on.mahtaa olla tiiminvetäjän palkka about, on ajankohtainen asia itselleni.
- ????
pompeli kirjoitti:
mahtaa olla tiiminvetäjän palkka about, on ajankohtainen asia itselleni.
ei taida olla kehuttavat kun ei yhtään vastausta
- järkimenee
???? kirjoitti:
ei taida olla kehuttavat kun ei yhtään vastausta
Olen työskennellyt muutaman vuoden alalla ja palkka n. 1500 - verot. En nyt viitsi mainita työnantajaa mutta kannustinlinja on keppi ei porkkana. Jos haluat pitää pääsi kunnossa älä hae, mene mihin vaan muualle.
- SatuJalasharju
Telemarkkinoinnin ja asiakaspalvelun ulkoistaminen call center yrityksille on nykypäivänä todella yleistä. Monet erehtyvät kun luulevat kaiken puhelintyön olevan vain tuotteiden ja palveluiden myymistä asiakkaille. Olen työni vuoksi päässyt seuraamaan call center työtä erittäin läheltä ja se on todella erilaista mitä ihmiset luulevat sen olevan. Entinen työpaikkani palkkasi Call waves (http://www.callwaves.fi/) asiakaspalvelun ammattilaisen kumppaniksi ja sen myötä esimerkiksi asiakaskontaktit saatiin paljon paremmalle tasolle!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1991590Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1381354- 541123
- 72995
- 51950
- 106902
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52893Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53850- 82830
- 31764