8v/yli 300tkm
Viat:
EGR venttiili
Kuskin oven johtosarja
Käsijarruvaijjeri
Tänään pyysin katsastusinssiä katsomaan tarkkaan, jos jotain alkavaa väljyyttä niin laitan välittömästi,
Ei mitään!
Alusta alkuperäinen, jopa pyöränlakerit alkuperäiset, kaikki nivelet tehtaan jäljiltä.
Ei huono🙂
Kyseessä on kuitenkin "halpa" pikkuauto 🙂
Huonoja nää itäautot
39
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Ocu ei ole pikkuauto eikä edes halpa.
- Anonyymi
Ei ole Ocu, on Fabia.
- Anonyymi
Kyllä se on vaan niin että aina parhaat autot on tehty Venäjällä.
Ensin oli upeat Popeda ja Volga.
Sitten tuli jo Moskvitsh Elite ja legendaarinen Lada 1200 L.
Lada Niva neliveto paras maastoauto ikinä.- Anonyymi
Kuules. Pistä kassiin kukkanen kallis. Skooda on paras.
- Anonyymi
Parhaatautot on aina tehty Japanissa ja tehdään tulevaisuudessakin. Toyota on laadussa kiistaton ykkönen. Kaikki tekniset innovaatiot tulee Toyotaan kymmenen vuotta aiemmin kuin muihin. Ominaisuuksissa Toyota on paljon edellä muita. Harvat valmistajat pääsevät jossakin ominaisuudessa Toyotan tasolle. mutta ei kokonaisuudessa.
- Anonyymi
Kyseessä on halpa itäauto, täysin vailla mukavuusominaisuuksia. Ei ole mitään rikkimenevää. Ruostuu hiljalleen pois...
- Anonyymi
Jepp, ei näytä olevan mitään rikkimenevää, huono?
Ja aika hiljalleen ruostuu, 8v etelän suolakylvyn ja huolimattoman pidon jälkeen ei vieläkään ole ruosteessa.- Anonyymi
Ruoste on katsojan silmässä. Katsastajaa et pitkään huijaa, kun pohjassa on isot reijät ja lokarit & ovet putoilee tien varteen. Mutta kehu ihmeessä, kyllä maailmaan meteliä mahtuu...
- Anonyymi
Koota on hylkykunnossa näköjään viimeistään seitsemän vuotiaana, joten se siitä kootan ruosteenkestosta.
- Anonyymi
On tämä jännä palsta. Provoilla, ja trollata saa vaikka mielin määrin,. mutta heti kun aletaan järjestämään linkkiä totuudesta, niin se jostain poistetaan. Miksiköhän? Onkohan tämä joidenkin autonvalmistajien sponsoroima palsta kenties? Vai saako ylläpito joiltakin autonvalmistajilta lahjuksia?
Kuka tutkisi?- Anonyymi
Goooool kirjoitti:
Se että skodan laatu on itäautojen tasolla ei ole muiden valmistajien tai ihmisten vika.
Kun oikein paljon hokee jotain libalaabaa, niin alkaa itse uskoa siihen.
- Anonyymi
Skoda Oçtavia 1.8 tsi 132kW vm. 2013. Ei ruostetta. Webasto radiokauko-ohjaimella. Ajettu 118 tkm. Kaikki toimii hienosti. Oma kokemus.
- Anonyymi
Tapasin eilen ensimmäisen Skodani (2006 Roomster) omistajineen puutarhaliikkeen pihalla. En kertonut olleeni auton omistaja, vaan kysyin muina miehinä, millainen auto tuo on ollut. Vikaa ja puutetta on ollut: hävinneen avaimen tilalle oli hankittava uusi. Kehuja tuli vuolaasti tilojen monikäyttöisyydestä ja konstruktion kestävyydestä.
- Anonyymi
Eipä tuossa Fabiassa ruostetta ole edes alustassa, takimmaisen vaimentimen lämpösuojassa saumassa hieman alkavaa.
Maalipintakin varsin hyväkuntoinen, muutamia kiveniskemiä, takaluukussa pari kuplaa.
Kyseessä on kuitenkin paljon ajettu kahdeksanvuotias jota ei paljon ole pesty eikä vahailtu, Käyttöpeli 🙂 - Anonyymi
Ihan OK nämäkin uudet Skoda- itäautot, mutta vanhat Ladat oli kestävämpiä perustekniikaltaan. Kaikkea pikkuvikaa itäautoissa on aina ollut muttei se on mua harmittanut. Voihan länsiautoissakin oli pikkuvikoja, vaikkei yhtä usein ehkä, mutta kuitenkin.
- Anonyymi
Lada oli kuitenkin alun perin Fiat. Siis länsiauto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lada oli kuitenkin alun perin Fiat. Siis länsiauto.
Aivan. Fiatit on ihan samaa kuraa laatua kuin itäautot. Hyvä esimerkki tosiaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lada oli kuitenkin alun perin Fiat. Siis länsiauto.
Mikä Skoda oli alun perin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan. Fiatit on ihan samaa kuraa laatua kuin itäautot. Hyvä esimerkki tosiaan.
Fiat oli 1970-luvulla Suomessa todella suosittu. Ja isot Fiatit todella komeita esim. 130.
- Anonyymi
Mikä Skoda sulla on? Malli ja vuosimalli sekä ajetut kilometrit. Pikkuvikojakin voisit selittää vähän tarkemmin, niin voisit saada apuakin.
- Anonyymi
Se mikä tuossa Fabiassa on ollut positiivinen yllätys on vikojen puute, ainoat pikkuviat olleet käsijarruvaijeri, etujarrupaat vaihdoin ennen aikojaan kun kiinnitykset päästivät palat kolisemaan, ja kuskin oven johtosarja.
Ainoa isompi vika tuo EGR venttiili ja sekin kesti melkein 300tkm 🙂 - Anonyymi
Mikä Toyoda oli alunperin? Kutomakonevalmistaja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä Skoda oli alun perin?
Škoda oli alunperin Škoda.
Vasta neljännesvuosisata sitten muuttui osaksi volkkarikonsernia tekniikan osalta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä Toyoda oli alunperin? Kutomakonevalmistaja.
Laatuykkönen, ennen ja nyt. Se on Toyota.
Skoda on kaatopaikkakamaa: Tsekeiltä puuttuu täysin menestyvä teollinen perinne. Skoda on roiskinut valimolta tykinputkia ja "panssarivaunuja", joilla sotia on hävitty kaikilla rintamilla. Tämäkö on sitä Skodan uljasta historiaa? Lada on sentään voittajan vaunu. Kuka voittu sodan? Häh? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä Skoda sulla on? Malli ja vuosimalli sekä ajetut kilometrit. Pikkuvikojakin voisit selittää vähän tarkemmin, niin voisit saada apuakin.
Fabia 1.2tdi Greenline farkku, - 11
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Fabia 1.2tdi Greenline farkku, - 11
Ymmärsin niin, että se on toiminut hyvin. Kysyinkin tuolta itäautofanilta, että mikä Skoda sillä on?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laatuykkönen, ennen ja nyt. Se on Toyota.
Skoda on kaatopaikkakamaa: Tsekeiltä puuttuu täysin menestyvä teollinen perinne. Skoda on roiskinut valimolta tykinputkia ja "panssarivaunuja", joilla sotia on hävitty kaikilla rintamilla. Tämäkö on sitä Skodan uljasta historiaa? Lada on sentään voittajan vaunu. Kuka voittu sodan? Häh?Italian menestys toisessa maailmansodassa oli kehno ja Mussolini pistettiin jaloista roikkumaan. Sieltä se Lada on kotoisin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärsin niin, että se on toiminut hyvin. Kysyinkin tuolta itäautofanilta, että mikä Skoda sillä on?
Itäautofani ajaa aina uudella Skodalla, jossa on näennäinen takuu päällä. Rikki se on silti. Mutta eipä tarvitse kysellä, aina uusin malli. Jo uutena vanhanaikainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itäautofani ajaa aina uudella Skodalla, jossa on näennäinen takuu päällä. Rikki se on silti. Mutta eipä tarvitse kysellä, aina uusin malli. Jo uutena vanhanaikainen.
Ja kuitenkin testivoittaja. Kuinka huonoja muut merkit ovatkaan, jos testivoittajakin on tuollainen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itäautofani ajaa aina uudella Skodalla, jossa on näennäinen takuu päällä. Rikki se on silti. Mutta eipä tarvitse kysellä, aina uusin malli. Jo uutena vanhanaikainen.
Itäautofanit saattavat ajaa uudella Škodalla, tai Mersulla.
Se harrastepeli voi olla vaikka Gazin viiskytlukuinen tykkilavetinveturi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kuitenkin testivoittaja. Kuinka huonoja muut merkit ovatkaan, jos testivoittajakin on tuollainen?
Mistä näitä sikiää? "Testivoitot" on yleisesti todettu maksetuksi ja ostetuiksi. Ehkä I Octavian aikaan joku tavallinen kansalainen kuvitteli, että Skoda on mennyt eteenpäin, koska testivoitto. Nyt enää aatteen palosta elävät kommunistit hehkuttavat tuota täysin venäläistä itäkippasta ostetun testivoiton perusteella.
Sosialistisessa realismissa asiat esitetään sellaisena, kuin niiden pitäisi olla. Skoda ja skodisti ei kestä totuutta, siksi valheet.
- Anonyymi
Dacia "Romanian Renault" paras.
Kunnon laatuauto edulliseen hintaan.- Anonyymi
Jos Toyotan laittaminen ei onnistu, on Dacia toki kohtuullinen vaihtoehto. Laatuauto sekin, jos Skodaan vertaa...
- Anonyymi
Otsikko on kohdallaan. Niin totta.
Skoda on aina hajalla ja pajalla!- Anonyymi
Eipä ole skodajormilla tähän mitään sanomista. Häpeissään luimistelevat SKP: n vappumarssilta kotiin hyväosaisten vapputerasseja väistellen.
- Anonyymi
Jopas onkin asiantuntijoita, mutta onko kokemusta, mulla on. Isäukko aikanaan köyhä perusduunari ja 1960-1970 luvuilla joutui ajelemaan käytetyillä skodilla. Malleja 105 l ja 120l. Takatuuppareita, talvella herkkiä puskemaan mutta mäennousukyky hyvä. Meluisia, silloisen mukaan huonoja lämpiämään, (tuohon aikaan autot pääsääntöisesti lämpesivät hyvin). Koneen kansipahvi herkkä vuotamaan ja yleinen viimeistelytaso aivan surkeaa luokkaa. Ruostuivat siinä missä muutkin tuon ajan autot, eli herkästi. Maalipinta himmeni nopeasti. Kulutus ihan kohtuullinen. Sitten 1980 loppupuolella ilmestyi eka etuvetomalli Favourite. 1991 ostin kakkoskulkineeksi vuoden 1989 Favouriten melko edukkaasti. Ajettavana kohtalainen, laiska ja huonolaatuinen. Aina sai olla jotain kiristämässä. Varsinkin sulaketaulu ihan susi. Tinasin itse pohjat uusiksi. Lukot jäätyivät jatkuvasti talvella, ei rasvailutut auttaneet. Ovissa olevat lukkojen rautalankavempeleet joustivat liikaa kohmeisina. Kymmeniä kertoja sisään takapenkin kautta, joka lukko sentään aina aukesi, joskus jäätyi polttoainetankin ilmaputki, kahdesti onneton polttoainepumppu jaksoi imeä muovitankin littaan ja vääntää kuparisen bensaputken tankissa ym. ym. No ritsasta pääsi pian eroon. 1990 alkupuolella tuli volkkari skodatehtaiden omistajaksi ja tulipa puoli piruuttaan ja uteliaisuudesta 1997 kokeiltua vuoden vanhaa Favouriten seuraajaa Skoda Feliciaa, jossa volsun 1,6 perusdiesel 63 heppaa. Auton laatu nyt ihan eri luokkaa. Ainoana vikana auton lämmetessä katoilevat pitkät valot, jota vikaa oli jo takuuna korjattu ja nytkin myyjäliike vikaa etsi, vaihtoi koko ohjauspyörän yksikön ym ja lopulta syyksi paljastui johtoliittimessä yksi löysä johtoliitos. Siinä viat olivatkin koko kahden ja puolen vuoden ajojen aikana. Hyvä ja vakaa ajaa, mutta hiton laiska. Aina tuli seisottua jalka suorana kaasupolkimella ja suunnilleen vaan melutaso nousi. Oli toki myös pieni ruokainen eli 5,5 litralla ajeli mukavasti. Eli 1990 luvun tiisseliksi ihan kohtuullinen. Uteliaisuuttani tuli Felicia vaihdetua 1998 Octaviaan, 1,6 litran kone ja 75 heppaa, jolla oli ajettu vajaat 30.000 km ja se vaihdettua v. 2001 farkku Octaviaan, 1,6 litran kone ja 100 heppaa, jolla ajettu 23.000 km. Ainoa murhe varsinkin ekan kanssa oli tuo tehon puute auton kokoon nähden, mutta sopivat välitykset auttoivat asiaa. Toinen murhe oli se, että tankattaessa tai muutoinkin pysähdellessä oli aina joku kyselemässä auton laadusta ja toimivuudesta. Molemmilla tuli ajeltua huolettomat 100.000 km. Ei ruostumista, ei valovikoja, ei remontteja. Jaa toisessa yksi raidetangon pallonivel. Siinä kaikki. Sittemmin myös työkäytössä jokunen Octavia. Ei vikoja ei murheita näissäkään.
Kaikkiaan olen omistanut tasan 20 autoa, joista viisi uutena hankittuja. On ollut aikanaan volkkari, jokunen englantilainen, muutama riisipussi, nämä skodat, pari ranskalaista ja pari fordia. Mutta niinhän se on, että jokainen kehuu omaansa. - Anonyymi
Tämän palstan Skoda-kriitikot muistelevat jatkuvasti neukkuaikoja, Maailma on kuitenkin muuttunut paljon noista ajoista.
- Anonyymi
Kriitikonkin kannattaisi myöntää, että tosiasioiden hyväksyminen on viisauden alku.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa612280En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos321724- 101534
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3751529Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141494Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681367- 121118
- 1061101
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91064- 20989