Juuri tankkasin paikalliselta Nesteeltä, pakkasta yöllä -25, startatessa päivällä -17, ei saa ainetta ja siirtopumppu täynnä kiisseliä... komeasti luki mittarin kyljessä että talvilaatua pitäis olla, ei tainnut olla ?
Yksi "entinen 200D taksimies" sano et laittoivat 2T bensaa jopa 10L tankilliseen niin ei toimi kovallakin pakkasella, onko tuttu jippo ? Olisiko turvallisempaa turvautua jäänestoon, kunhan saan sen ensin käyntiin...
Löpö kiisseliä... mikä avuksi ?
17
3988
Vastaukset
- Kas kehveliä
Vaihtamatta suodattimia, parafiini erottunut kylmässä suodattimiin. Jos asema kusettanut niin vaadi kulungit korvattaviksi.
- kkk
Kokeillaan..
pitäisi vielä noilla pakkasilla hyytyä onkohan mitä? Kannattaa muuten käyttää talvilaatuista moottoripolttoöljyä sillä löpöähän ei taida enää talvilaatuna saadakaan.Ainakaan pitkään.Nimittäin EI TODELLAKAAN ole niitä hauskimpia hommia rassata niitä suodattimia noilla pakkasilla.
- kkk
kawasaki250 kirjoitti:
pitäisi vielä noilla pakkasilla hyytyä onkohan mitä? Kannattaa muuten käyttää talvilaatuista moottoripolttoöljyä sillä löpöähän ei taida enää talvilaatuna saadakaan.Ainakaan pitkään.Nimittäin EI TODELLAKAAN ole niitä hauskimpia hommia rassata niitä suodattimia noilla pakkasilla.
Siis nimenomaan kyseessä oli "etiketin" mukaan talvilaatuinen moottoripolttoöljy, ja ihan oikeasta Nesteen pumpusta, ei mistään pikku kyläpumppaamosta. Siirtopumppu lähes jumissa...
Eipä auta ku ruuvata suodattimet auki... krmh.
Jos/kun se herää niin mikä olisi parasta ainetta kipata tankkiin jotta ei olis taas kohmeessa ? kkk kirjoitti:
Siis nimenomaan kyseessä oli "etiketin" mukaan talvilaatuinen moottoripolttoöljy, ja ihan oikeasta Nesteen pumpusta, ei mistään pikku kyläpumppaamosta. Siirtopumppu lähes jumissa...
Eipä auta ku ruuvata suodattimet auki... krmh.
Jos/kun se herää niin mikä olisi parasta ainetta kipata tankkiin jotta ei olis taas kohmeessa ?nykyiset dieselit EI välttämättä TYKKÄÄ HYVÄÄ lisäaineista voi tulla kalliiksi!!!! Vanhemmat jotenkin paremmin niitä sieti.
- vwvolvomies
kawasaki250 kirjoitti:
nykyiset dieselit EI välttämättä TYKKÄÄ HYVÄÄ lisäaineista voi tulla kalliiksi!!!! Vanhemmat jotenkin paremmin niitä sieti.
Mä laitoin tämmöisen
http://www.jupalco.com/emer.html
Poistuivat ongelmat. Hinta pari vuotta sitten 50 euroa letkut ja asennus - kkk
vwvolvomies kirjoitti:
Mä laitoin tämmöisen
http://www.jupalco.com/emer.html
Poistuivat ongelmat. Hinta pari vuotta sitten 50 euroa letkut ja asennusTuossa jo tulikin esiin että multakin tuommoinen "Emmerhiitteri" löytyy, eli kupariputkivaippa. Ei vain paljoa auta käynnistysvaiheessa...
- näin on
kkk kirjoitti:
Tuossa jo tulikin esiin että multakin tuommoinen "Emmerhiitteri" löytyy, eli kupariputkivaippa. Ei vain paljoa auta käynnistysvaiheessa...
näreet. Jos parikymmentä pakkasta, poksautat vehkeen käyntiin, niin ennenkuin on yhtään lämpöä kehittynyt laitteeseen, on kone jo pysähtynyt.
Pitäis olla joku "ulkopuolinen" esilämmitin. - viikates16
kawasaki250 kirjoitti:
pitäisi vielä noilla pakkasilla hyytyä onkohan mitä? Kannattaa muuten käyttää talvilaatuista moottoripolttoöljyä sillä löpöähän ei taida enää talvilaatuna saadakaan.Ainakaan pitkään.Nimittäin EI TODELLAKAAN ole niitä hauskimpia hommia rassata niitä suodattimia noilla pakkasilla.
tutulla meni T190 siirto- ja syöttöpumppu vaihtokuntoon ku oli huonoo moottoripolttoöljyä... veti kuulemma jo -5 kiisseliks vaikka talvilaatua piti olla
- kovana
pakkastalvena laitettiin moottoripetroolia sekaan, en muista suhdetta,mutta kone kulki vaikka oli pakkasta yli neljäkymmentä.
Bensan käytöstä en ole kuullutkaan.- lämmitin
On olemassa sellainenkin vanha keksintö, kuin polttoaineen lämmitin.
Ennen se rakennettiin itse kahdesta sisäkkäisestä kupariputkesta siten, että sisimmässä putkessä virtasi moottorin lämmittämä vesi ja vaippojen välissä polttoaine.
Yleensä ongelmat dieselpolttoaineen muuttumisesta parafiiniksi loppuivat tähän.
Tällainen kotikutoinen lämmitin on ollut useissa autoissani ja vaikka ne on kuumennelleet polttoainetta jopa kesällä, niin vain myönteistä on noista sanottavana.
Nykyisin on saatavana sähköisiä polttonesteen lämmittimiä ja jos sinun on päästävä diiselilläsi liikkeelle kaikilla keleillä, niin harkitseppa tallaista.
Kemian konsteilla pakkasen kovettama parafiini ei muutu suodatettavaan muotoon, sen sijaan moottorisi saat noin tuhottua.
Jos et usko, pistä kyntteli likoon pensa astiaan pakkasessa. - kkk
lämmitin kirjoitti:
On olemassa sellainenkin vanha keksintö, kuin polttoaineen lämmitin.
Ennen se rakennettiin itse kahdesta sisäkkäisestä kupariputkesta siten, että sisimmässä putkessä virtasi moottorin lämmittämä vesi ja vaippojen välissä polttoaine.
Yleensä ongelmat dieselpolttoaineen muuttumisesta parafiiniksi loppuivat tähän.
Tällainen kotikutoinen lämmitin on ollut useissa autoissani ja vaikka ne on kuumennelleet polttoainetta jopa kesällä, niin vain myönteistä on noista sanottavana.
Nykyisin on saatavana sähköisiä polttonesteen lämmittimiä ja jos sinun on päästävä diiselilläsi liikkeelle kaikilla keleillä, niin harkitseppa tallaista.
Kemian konsteilla pakkasen kovettama parafiini ei muutu suodatettavaan muotoon, sen sijaan moottorisi saat noin tuhottua.
Jos et usko, pistä kyntteli likoon pensa astiaan pakkasessa.Kyseinen kupariputki esilämmitin löytyy ja on todella käyttökelpoinen, mutta miten mielestäsi auttaisi tässä ?? Ajonaikana tietty jelppaa.
Pointtinihan oli se että -15-20 asteessa 'talvilaadun' ei pitäisi hyhmään mennä. Eilen sain käyntiin kun lämmittelin siirtopumppua ja suodattimia ilmasin, ja laitoin jäänestoa sinne tankkiin, jotain tehtävä tai se hyytyy taas ja sama show alusta.
Lopputalveksi tankkaan talvidieseliä niin ei tarvitse leikkiä. Huoltamon kanssa asia kesken.
On hyvintodennäköistä että huoltamon tankissa ollut sekaisin kesä- ja talvilaatua -> eivät sekoitu kunnolla.
- joka toimii
Myy tila ja muuta etelään vaikka persikan viljelijäksi niin ei tarvii tapella ikuisen kylmyyden ja pimeyden kanssa.
- kkk
Tää jätkä on lahja !
- Tenho
Mitähänne siellä myöpi eihän näihi pakkasten kansa ongelmia oo polttoaineijjen kans vaekka meilläi yli 30 käöpi pakkanen.Käötän raktorissa moottorpolttoöljyä ja omasta tankista vielä aotolla sama juttu diisseli omassa tankissa.Eikä oo niitä vesi ongelmiakaan ollu. Helepoimmalla piäset kun saisit sen sisälle vaikka sinne nesteelle jos semmosta lämmintä tilloo niillä on.Ei sitä ennee nyky aikana piä niihen pensain kansa ruveta leikkimään meleko varmaa ei hyvvee tiijä.
- Zei
Älä laita mitään jäänesto aineta "masinoleja "ym. Mainoksista huolimatta sekaan, se vaan heikentää polttoaineen voitelu ominaisuuksia. jos polttoaineen joukossa on vähänkin vettä niin se menee suodattimista läpi ja pahimmassa tapauksessa tuhoaa ruiskutus pumpun niin edessä on todella kallis remontti.
Tääsä tapauksessa on voinut käydä niin että kuormasta on lipsahtanut väärää ainetta huoltamon tankkiin ei olisi ensimmäinen kerta.
Joten jos keskustelu asemalla ei anna valaistusta asiaan niin soita Nesteen maksuttomaan palvelu numeroon 0800-19696 ja pyydä selvitystä asiaan. - mekaanikko
Zei kirjoitti:
Älä laita mitään jäänesto aineta "masinoleja "ym. Mainoksista huolimatta sekaan, se vaan heikentää polttoaineen voitelu ominaisuuksia. jos polttoaineen joukossa on vähänkin vettä niin se menee suodattimista läpi ja pahimmassa tapauksessa tuhoaa ruiskutus pumpun niin edessä on todella kallis remontti.
Tääsä tapauksessa on voinut käydä niin että kuormasta on lipsahtanut väärää ainetta huoltamon tankkiin ei olisi ensimmäinen kerta.
Joten jos keskustelu asemalla ei anna valaistusta asiaan niin soita Nesteen maksuttomaan palvelu numeroon 0800-19696 ja pyydä selvitystä asiaan.ei muutakun sekä suodattimet ja polttoaineet on
vaihdettava niin pääset töihin pakkasellakin
käytä se huonolaatuinen polttoaine sitten kesällä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa652349En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos331745- 101584
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3741555Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly151518Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681387- 1061131
- 121118
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91084- 201009