Ruotsin kieliset terveyspalvelut! Kuka maksaa?

Sote kaatui, koska Uudellemaalle olisi syntynyt liian suuret hartiat terveyspalveluja hoitamaan. Ruotsin kieliset olisivat menettäneet äänensä enemmistölle.
Espoon avulla Länsi-Uudellemaalle aiotaan Antti Rinteen avulla muodostaa ruotsin kieliset erityispalvelut takaava yhteistyö. Terveydenhoito ruotsiksi on kallista.
Haluavatko espoon suomenkieliset demarit ja muut maksaa palvelusta, jota eivät käytä? Käyttäjä maksaa on hyvä periaate!

Jokainen osaa suomea, joten työssäkäynnin lisäksi terveyttään voi jokainen hoitaa suomeksi.

10

54

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Anonyymi

Osaako ne sielllä ruotsalaisalueella, Ekenäsissä edes suomea puhua? Pitää olla suomenkieliselle potilaalle tulkki apuna, että saa selvää mitä lääkäri ruotsiksi selittää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Osaako ne sielllä ruotsalaisalueella, Ekenäsissä edes suomea puhua? Pitää olla suomenkieliselle potilaalle tulkki apuna, että saa selvää mitä lääkäri ruotsiksi selittää.

Kyllä lääkärit osaavat suomea, koska eivät ole paikallisia. He asuvat Helsingissä ja tekevät keikka töillä rahaa Tammisaaressa. Ruotsinkielinen sairaanhoito tulee äärettömän kalliiksi veronmaksajille. Vuosikymmeniä Espoo ylläpiti Tammisaaren taloutta lähettämällä mielenterveys potilaat Tammiharjuun.
        Espoon päättäjiä pitää painostaa, etteivät ryhdy kalliiseen ruotsin kieliseen terveydenhoito suunnitelmaan osallisiksi. Antaa Raaseporin hoitaa itse!

• Anonyymi

Aikaisemmin lähetettiin pääkaupunkiseudulta HUS:in toimesta naisia synnyttämään Tammisaareen, että saatiin keinotekoisesti pidettyä sitä sveduklinikkaa pystyssä.

Nyt on synnyttämiset sielläkin synnytetty. Enää saa Suomessa synnyttää vain yhdessätoista sairaalassa, kaikki muut synnytykset on laittomia.
        https://yle.fi/uutiset/3-10770193

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aikaisemmin lähetettiin pääkaupunkiseudulta HUS:in toimesta naisia synnyttämään Tammisaareen, että saatiin keinotekoisesti pidettyä sitä sveduklinikkaa pystyssä.

Nyt on synnyttämiset sielläkin synnytetty. Enää saa Suomessa synnyttää vain yhdessätoista sairaalassa, kaikki muut synnytykset on laittomia.
        https://yle.fi/uutiset/3-10770193

Tuo edesmennyt synnäri oli myös venäläis synnyttäjien suosiossa.

• Anonyymi

PK-seudulta ei kannata suostua matkustamaan Tammisaareen edes syylän poistoon. Ne yrittää kyllä saada sinne potilaita. Itse kieltäydyin ja pääsin päiväkirurgiaan Jorviin.

• un mielestäni ihmisten kuuluu opiskella kieliä. Ruotsia puhuvien täytyy opetella suomea niin hyvin, että pystyvät tekemään työtä suomeksi. Tämä merkitsee, että voivat mennä suomenkieliseen sairaalaan. Mitään erityiskohtelua ei tarvita. SDP tekee, mitä RKP pyytää, joten äänestän Perussuomalaisia.

• Onneksi Kepu irrottautuu hallitusneuvotteluista ja RKP jää ulos!

• Anonyymi

Keskustapuolueeseen voi luottaa tässä mielessä. Ne ei anna Suomen mennä tärviölle jonkun omaedun tavoittelun takia, Keskusta pelaa aina rehtiä ja rehellistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      56
      2198
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      32
      1694
    3. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      372
      1496
    4. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1484
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1474
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1337
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1108
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      8
      1044
    9. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      86
      1029
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      969
    Aihe