eli tässä on lakko uhkaamassa,eli miten on, jos se kestää pitkään, voiko vedota siihen että on lakossa?Lakkoavustusta toki on luvassa mutta ei niillä kyllä mitään Visa-laskua makseta, hyvä jos vuokraan riittää.
onko lakko hyväksyttävä syy maksujen viivästymiselle
7
781
Vastaukset
- yrittää
:-)
- Maaria
mistään laskuista,olen aina maksanut tai yrittänyt ainakin maksaa ihan ajallaan. Mutta jos lakkoavustus on jotain 12-16 eur/päivä, ei sillä kyllä kovin suuria laskuja vuokran lisäksi makseta.Vai onko pakko ottaa jotain "lakkolainaa"?
- kysy liitostasi
Maaria kirjoitti:
mistään laskuista,olen aina maksanut tai yrittänyt ainakin maksaa ihan ajallaan. Mutta jos lakkoavustus on jotain 12-16 eur/päivä, ei sillä kyllä kovin suuria laskuja vuokran lisäksi makseta.Vai onko pakko ottaa jotain "lakkolainaa"?
Kyllä liitot järjestänevät mahdollisuuden lakkolainaan. Ainakin niin oli vielä 80-luvulla, jolloin itse olin lakossa. Lainaa sai palkkansa verran pankista, jonka kanssa liitto oli asian neuvotellut.
Ei minusta laskujen maksamattomuutta voi perustella lakolla. Eihän laskuttaja ole lakossa, vaan sinä. Olet sopimuksen tehnyt, eikä siinä varmaankaan ole lakkopykälää.
- näin,,,,
Ei lakko ole mikään hyväksyttävä syy olla hoitamatta laskuja eli jos odotat että kaikki tietää ja perintään ei mene, niin olet väärässä.
Se on kuitenkin sellainen syy, että saat helposti neuvoteltua lisäaikaa maksuillesi. Ota heti ensimmäisenä lakkopäivänä yhteyttä "velkojiisi" ja sovi asiasta.- Maaria
että en varmaan heti saa kaikkia maksettua, vaan tarvitsisin lisäaikaa. Enkä todellakaan sitä että jättäisin ne lakkoon vedoten maksamatta.Ja toivon todellakin että mahdollinen lakko ei kauna kestäisi, ettei tarvitsisi neuvotella maksuajasta ollenkaan.
- Suosittelija
Juuri noin kannattaa toimia. Kun velallinen on hyvissä ajoin ja oma-aloitteisesti liikkeellä sopimassa maksujärjestelyistä, on velkojakin useimmiten myötämielinen joustamaan. Mutta jos vain odotat kotona tai joskus viikkoja jälkeen eräpäivän rimpautat, ettet pystykään maksamaan, ei velkoja sinua hyvällä silmällä katso.
Soita, nyt hyvä ihminen luottokuntaan ja kysy. Aika hyvin ne tietääkseni joustaa tuollaisissa tilanteissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa572235En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos321714- 101524
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3751519Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141484Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681357- 121108
- 1051089
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul81044- 20979