beslut att slopa obligatorisk finska.
Åland har självbestämmande rätt i bla.undervisningsfrågor,konstigare är det inte.
Det finns annars både forum för Åland och Ahvenanmaa,där den här frågan kan diskuteras mera ingående.
Lite löjligt med tjatandet här,vi svenskspråkiga här på fastlandet har inga rättigheter att blanda oss i Ålands interna angelägenheter,onödigt att gnälla åt oss.
Här frågas minst en gång i veckan om Ålands
17
67
Vastaukset
- Anonyymi
Inte ens två kedjor räckte den här veckan.Svårt med läsning och förstående tydligen.
- Anonyymi
Se on erittäin hedelmällinen keskustelu siitä, miksei kaksielisyys näytä olevankaan rikkautta...
- Anonyymi
Erittäin EPÄhedelmällinen keskustelu toistaa samaa kysymystä ja samaa vastausta 100. kertaa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Erittäin EPÄhedelmällinen keskustelu toistaa samaa kysymystä ja samaa vastausta 100. kertaa!
Mieti oikeasti, miksei kaksikielisyys olekaan rikkautta Ahvenanmaalla...
- Anonyymi
Därför att Åland är enspråkigt svenskt kanske?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Därför att Åland är enspråkigt svenskt kanske?
Åland har självbestämmande rätt när det gäller språkundervisningen.
- Anonyymi
Ahvenanmaahan ja Ruotsiin vertaaminen osoittaa vain, ettei ole keksitty mitään kunnollisia perusteita miksi arvostelee suomen ja ruotsin pakollisuutta. Haetaan mallia täysin erilaisista järjestelmistä, joita meidän muka pitäisi matkia, mitään oikeita perusteita tälle ei apinoimiselle ei tietenkään esitetä.
- Anonyymi
Det finns mycket nyttig information (på finska )om Åland på Wikipedia.
- Anonyymi
Inte vill man ha information, tjatandet,upprepandet är poängen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Inte vill man ha information, tjatandet,upprepandet är poängen.
Tror att det är en taktik, med tjatandet de försöker ge en bild att välligt många kritiserar svenska osv. Bara handful tjatar manisk.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tror att det är en taktik, med tjatandet de försöker ge en bild att välligt många kritiserar svenska osv. Bara handful tjatar manisk.
Det är ju självklart.
- Anonyymi
Ahvenanmaan koulutuksesta löytyy lisäksi hyödyllistä tietoa googlaamalla vaikkapa "toisen kotimaisen opetus". Sieltä näkyy ennen kaikkea se, että Ahvenanmaalla voi lukea oikein hyvin suomea koulussa, jos vain haluaa. Ja moni lukeekin mielellään.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa522100En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311660Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141444Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3511436- 101394
Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681305- 121098
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul81014- 81982
- 20969