Metsään meni!

Erkki

Ajoin asuntoautollani mäkeä ylös, en tajunnut liukkaaksi ja etupyörät alkoivat sutimaan, auto pysähtyi ja vaikka painoin jarrut kiinni niin liukui takaperin n. 20m kaatuen oikealle kyljelleen ojaan. Ruttua tuli kunnolla, sisusta kuin pommin jäljiltä. VaKuutus korvaa mutta omavastuu kirpaisee, tuo oli omaa hölmöyttä. Asun pikkutien varrella ja mietin nyt josko vaihtaisi takavetoiseen sillä tämän etuvetoisen kanssa on ollut vaikeuksia päästä kotiin kun se paino on siellä taka-akselin päällä.

11

1958

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jore

Jos niitä asunto-autoja saisi nelivetoina tuntuisi talvikin ihan erilaiselta.

• Huippukuski

Jospa opettelisit ajamaan tai ostaisit autoosi kunnon renkaat. Jos alla on hyvät nastat niin ei se mihinkään lähden liusumaan vaikka meno hyytyisikin.

• Erkki

On kunnon nastarenkaat ja usein jopa etuakselin päällä oleva vesisäiliökin täynnä(110litr.) sekä vaimo ja kakarat seisomassa hytässä että painoa olis vetävien päällä mahdollisimman paljon. Näin on menty monet kerrat rimaa hipoen kotiin, meillä kun tuo kaupunki hiekoittaa pari päivää myöhässä niin nollakelit ovat pahimmat. kettinkien kanssa en ala pelaamaan sillä ennen vaihdan koko auton takavetoiseen. Äläkä puhu ajamisen opettelusta enempää.

• Erkki kirjoitti:

On kunnon nastarenkaat ja usein jopa etuakselin päällä oleva vesisäiliökin täynnä(110litr.) sekä vaimo ja kakarat seisomassa hytässä että painoa olis vetävien päällä mahdollisimman paljon. Näin on menty monet kerrat rimaa hipoen kotiin, meillä kun tuo kaupunki hiekoittaa pari päivää myöhässä niin nollakelit ovat pahimmat. kettinkien kanssa en ala pelaamaan sillä ennen vaihdan koko auton takavetoiseen. Äläkä puhu ajamisen opettelusta enempää.

renkaat?Jos se auto kerran jarrut lukossa lähtee alaspäin ei siinä auta on se sitten etu tai takaveto eikä nelikko, no se kyllä varmaankin menis sinne mäelle asti,ehkä.Onnea matkassa oli jos hytti täynnä seisovaa purukkaa ja vaan auto sai kolhuja,valitettavaa sekin tietenkin on. Renkaista vielä ,onko ne minkä ikäset? Nimittäin kummasti vanhemmiten niiden pito huononee vaikka pintaa on kuinka jäljellä,ja jos ongelmia ollut aikaisemminkin mäelle pääsyssä kokeilisin UUSIA talvirenkaita ne nimittäin kehittyy vaan kummasti lähes vuosittain,ja on halvempi kuin nelikkoalustainen auto.Hyvää kevään jatkoa kaikille,myös noille valitettavasti "asiaan" kuulumattomille kommentoijille.Jotka osaa ajaa?

• Hyvä
        kawasaki250 kirjoitti:

renkaat?Jos se auto kerran jarrut lukossa lähtee alaspäin ei siinä auta on se sitten etu tai takaveto eikä nelikko, no se kyllä varmaankin menis sinne mäelle asti,ehkä.Onnea matkassa oli jos hytti täynnä seisovaa purukkaa ja vaan auto sai kolhuja,valitettavaa sekin tietenkin on. Renkaista vielä ,onko ne minkä ikäset? Nimittäin kummasti vanhemmiten niiden pito huononee vaikka pintaa on kuinka jäljellä,ja jos ongelmia ollut aikaisemminkin mäelle pääsyssä kokeilisin UUSIA talvirenkaita ne nimittäin kehittyy vaan kummasti lähes vuosittain,ja on halvempi kuin nelikkoalustainen auto.Hyvää kevään jatkoa kaikille,myös noille valitettavasti "asiaan" kuulumattomille kommentoijille.Jotka osaa ajaa?

Mies ketjut ja käytä järkeä seuraavan kerran

• lahjomaton

Tuli mieleen kysyä, että olisko eritavalla lastattuna onnettomuus vältetty?

Minun etuvetoisen lastaan tietoisesti niin, että painopiste tulee alas ja niin eteen kuin se on mahdollista. Raskaimmat kamat etusohvan alla jne. Muuten hiekka- ja sorateillä ajaominaisuudet ovat epävarmat jyrkässä vastamäessä etenkin jos ihan takana olevat käyttövesi- ja WC:n tankki ovat täynnä.

• Kek1

Ja taitaa olla kyseessä surullisen kuuluisa talviauto fiat ducato?

• Yksi

Idioottikin liikenteessä

• kari

Harmittava juttu,mutta tuskimpa takavetoinen auto olisi pysynyt liukkaassa mäessä yhtään sen paremmin,saatika sitten kiivennyt ylös. Oma takatuupparini ei meinaa selvitä lumisestakaan mäestä kunnialla, vaikka kytkee luistoestojärjestelmän pois käytöstä. Aiemman kokemukseni perusteella talavetoinen ei ole juurikaan parempi etenijä,muuten kuin raskaissa malleissa. Itse olen kyllä tilannut NELIVETOISEN peltikuorisen, jolla jään syksyllä kiinni varmasti pahoihin paikkoihin.

• jupsku

Etuvetoinen on ylämäessä vähän kinkkinen luikkailla. Kokeilehan seuraavan kerran jos ko ylämäki ei ole kovin pitkä, että ajat peruuttamalla ylös. Etuvetoinen meinaan kulkee ylämäkeen (ja hangessa) paremmin peruuttaen. Ja tapaukseen soveltaen olisi ollut helppo ohjailla takaisin, kun nokka olisi ollut valmiiksi menosuuntaan.

• jupsku

Kokemusta meinaan on: asun kanssa paikassa jossa viimeinen 80 metriä on ylämäkeen. Olen usean kerran päässyt sen ylös peruuttaen, kun etuperin ajaen on matka tyssäännyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      53
      2159
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      31
      1680
    3. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      370
      1489
    4. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1474
    5. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1474
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1327
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1108
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      8
      1034
    9. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      81
      1002
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      969
    Aihe