Aurinko sittenkin on syypää?

Anonyymi

Tuossa on kuinka auringon aktiivisuuden muutokset osuvat aivan yhteen kylmien ja kuumien kausien kanssa ilmastohistoriassa vaikka Petteri Taalas tai petteri Punakuono sanoisi mitä.
Tuossa on myös tutkijoiden näkemys ilmastohistoriasta jne.

Älkäää ainkaan säikähtänäiden hutkimuksia uskoko enää, suoralta kädeltä.

Tällä hetkellä en muista mitään mikään olisi täysin totta säikähtäneiden hourimoiinnista.
https://www.youtube.com/watch?v=zDOgWeTAas0

11

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Akuankka-linkkiä pukkaa.

• Anonyymi

Kerro vaan Aku mistä kiikastaa. Että nauratti kun kerroit jonkun suomalaisen palikan kertoneen ,että aurinkominimit ja maksimit ei mene yhteen ilmastonmuutoksen kanssa. Pitäisi olla todisteita eikä vaan höpötellä vihreitä vaalien alla.

• Anonyymi

Tuo on tavallaan sitä mitä olen sanonut pitkän aikaan että ilmastonmuutos on luonnollista ja sille emme voi tehdä yhtään mitään.

• Anonyymi

Ihminenkin on osa luontoa.

• Anonyymi

ei muuten ole!!
        ja vielä tyhmä ollakseen "viisas"??????

• Anonyymi

Hieno opetusvideo, kiitos siitä. Kannattaa tutkia myös videon kommentit, sieltä voi löytyä vaikka mitä, kuten nyt esim tuo:
      https://www.youtube.com/watch?v=70JCgl08VV4
      (kanavalla "The Danish Grand Solar Minimum Channel Henrik")

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pieni jääkausi 1600-1800 luvulla. Auringon pilkut puutuivat, melkein koko pienen jääkauden ajan.
        Alla on nettiosoite ylelle mistä voi käydä katsomassa mitä pikku jääkauden aikana tapahtui.
        https://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/12/11/pieni-jaakausi-jatti-jalkeensa-nalkaa-sotaa-ja-kohtalokasta-taidetta

Alarmistit todistavat valaehtoisesti ,että mitään vaihtelua ei ole ollut ilmastossa ennen tätä hiiliaikaa ja lämmintä sykliä ei ainakaan ole ollut vaikka onkin ollut.

Ilmasto ei ole syklinen vaikka onkin ja ainoa muuttuja on hiilidioksidi, vaikka sekään ei idä paikkaansa.

Koululaiset ovat lakossa ja teinit määrävät ilmastonkin, uskomatonta ja jännittävää aikaa elämme.

• Anonyymi

Pitkissä sykleissä CO2 on tiettävästi noussut lämpötilan perässä muutaman sadan vuoden viiveellä. Mutta lämpeneminen on aina lopulta kääntynyt CO2-pitoisuuden noususta huolimatta. Lämpötilaa on siis ohjannut joku "vahvempi voima". Mikähän se voisi olla. Tiettävästi noiden pitkien syklien historiaa ei osata vieläkään "ennustaa". Esim. Milankovichin syklit eivät oikein istu kuvaan.

• Anonyymi

Syklejä on aika paljon olemassa ja Pohjoisella pallonpuoliskolla on omansa kun maapallon asennollakin on omansa. On Golf-virtaa ja auringontehonvaihtelua jne.
      Täytyy laskea kaikki syklit mukaan niin onnistuu ilmastoennustaminen.
      Hiilidoksidi jää vesihöyryn taakse muutujaks,i mutta se säilyy pitemmän aikaa, ehkä jos kylmenevät meret eivät imeytä sitä ja kasvillisuus yhteytä enemmän.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      61
      2260
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      32
      1724
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1534
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      375
      1529
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1484
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1357
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1108
    8. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      106
      1091
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1054
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      979
    Aihe