Teen paljon kauppa maaseudulla ,ja täytyy sanoa että kyllä Maanviljelijät ovat oikeitä änköröitä kaupanteossa.en suosittele
täysin
24
2465
Vastaukset
- Huoltoasemamyyjä
Ne vänkää iltasanomista lähtien polttoainekuitille
ja kaikki muutki polkupyörän osat ja tupakit pitää saada maailan verovähennyksiin.Eiköhän niitä kukaan valvo?
Tankkaavatkin mitä sattuu.. - ria
olen tympääntynyt kulkukauppiaisiin, joillekka ei tahdo mennä mitenkään perille, etten halua ostaa heidän ylihinnoiteltuja tuotteita. Yhdelle jo kerran sanoin, että kannattaisi opiskella, mitä tarkoittaa "ei kiitos"!
- Ostaja.
Onko "änkörö" semmoinen, joka tinkaa ja ei sittenkään osta vai mitä meinaat?
Tämäkin paikka on erittäin ottava kaiken maailman "kulkumulkuille", jotka tuputtavat surkeita - joskus selvästi varastettuja- kammpeitaan ylihintaan. Kuitista tietoakaan! "On hintamme halvin, kun uhohdamme alvin"!
Seassa on muutama ihan oikeakin kauppias, kunnon tavaraa asialliseen hintaan ja kuitti/lasku tulee oikein! - ei.
juurikaan saa muuta kuin varastettua paskaa ,alkakaa kysellä saako kuittia jos ostaa jotain , pääsee kauppiaasta ripeästi eroon . Tietysti myyntilupiakin vois kysellä . Yleensä nämä kauppiaat luulevat että maaseudulla asuu sen verran yksinkertaista väkeä että niille voi myydä mitä vaan .
- kartsa
täällä maalla ollaan yrpiinnytty teihin kulkukaupustelijoihin perusteellisesti! On monenmoista rätin kauppaajaa ja rehu kauppiasta aivan maan vaivaksi asti. Harmi kun asutaan maantien varressa. Kunpa osais niille tokaista oikeen v....mäisesti,ettei sama kulkusälli enää uudelleen tulis ruikuttamaan,että osta osta.
neivo.Ala itse kauppaamaan niille mitä ikinä itseltä keksit ,perunoita ,heiniä,vasikkaa,polttopuita,viljaa ja hakemaan myöhemmin, ja pyydä VAAN puolet etumaksua käteisellä ilman kuittia niin kummasti jättävät rauhaan.Ne todelliset kauppiaat joilla on asiat kunnossa ,niiden kanssa voi sitä kauppaa tehdä asiallisesti edelleenkin.
Kun alkaa itse kaupitella niille mitä ikinä keksiikin ,jyviä,perunoita,juureksia,heiniä,vasikkaa,polttopuita tai jotain mitä vaan.Ja Pyytää etumaksua vaikka puolet ja käskee myöhemmin hakemaan.Kummasti vähenee turhat kaupustelijat.Kannattaa kokeilla myös näihin puhelinkauppiaisiin ja lopussa kysyä mihinkä sen laskun vois lähettää?
- nina
kawasaki250 kirjoitti:
jostain syystä eka ei ensin lähtenyt ja nyt niitä sitten tuplana.
sulle käy silleen , mites sun alvit nyt jaksaa , onko alvilaki "armoton ja yksiselitteinen " , koitat kans sohlata vaan joka asiaan . Tunnistettiin sut niistä kawasakilla lehmänaitalankojen kiristelystä , nyt on saatu sitten porukalla nauraa !
- Sutenööri
nina kirjoitti:
sulle käy silleen , mites sun alvit nyt jaksaa , onko alvilaki "armoton ja yksiselitteinen " , koitat kans sohlata vaan joka asiaan . Tunnistettiin sut niistä kawasakilla lehmänaitalankojen kiristelystä , nyt on saatu sitten porukalla nauraa !
Nyt selvisi, mille mun tyttölauma aina hihittää, kun puoliltapäivin netissä ylösnousun jälkeen käyvät.
On se hyvä, että tytöt pysyvät iloisella mielellä, jaksavat sitten "avata haaraliikeen" iltaisin Hesan rafloissa! Hjyvät rahat tuovat mulle! - nina
Sutenööri kirjoitti:
Nyt selvisi, mille mun tyttölauma aina hihittää, kun puoliltapäivin netissä ylösnousun jälkeen käyvät.
On se hyvä, että tytöt pysyvät iloisella mielellä, jaksavat sitten "avata haaraliikeen" iltaisin Hesan rafloissa! Hjyvät rahat tuovat mulle!sä sitten vaihdoit nimimerkkiä kun et omallas kehdannu enää kirjoittaa , vai..?
- huoltoasemamyyjä
Minä en kulje minnekään ja voin kertoa että paskaporukkaa kaikki manviljelijät.
Mitään ei haluttaisi maksaa ja verohuijaukseen mukaan pyydetään ja vaikka mitä kuittia yritetään korjaaamon puolelta vaikka emännän kauppakassia ( A-mersua) kävisi korjauttamassa pssst pssst "laita kuittiin että traktorin huoltoa "
Sitten jos kotipalveluhuoltoasemalla on polttoaine puolicenttiä halvempaa, se asioikkseeen haetaan kaupungin kylmäasemalta. - olis kirveelle töitä
huoltoasemamyyjä kirjoitti:
Mitään ei haluttaisi maksaa ja verohuijaukseen mukaan pyydetään ja vaikka mitä kuittia yritetään korjaaamon puolelta vaikka emännän kauppakassia ( A-mersua) kävisi korjauttamassa pssst pssst "laita kuittiin että traktorin huoltoa "
Sitten jos kotipalveluhuoltoasemalla on polttoaine puolicenttiä halvempaa, se asioikkseeen haetaan kaupungin kylmäasemalta.Onko tämä yleistä maataloudesta yht´äkkiä muuttunut uusavuttomien kädettömien kaupunkilaisten palstaksi??
Miten tääkin keskustelu liittyy asiallisesti maatalouteen?
Toisekseen ei pitäisi liiemmin aukoa päätä edes näillä keskustelupalstoilla niille ihmisille, jotka tuottavat teille ruokaa.
Ruoka on kuitenkin aika tärkeä osa teidänkin arkipäivää. JA KYLLÄ. Kaikki ruoka on maanviljelijöiden tuottamaa.
Maanviljelijöillä on jo muutenkin hermo kireällä vaikeiden aikojen takia. Kauhulla odottelen milloin joltain pinna pettää viimeisen kerran. Tästä on jo olemassa pari esimerkkitapausta armaassa suomenmaassa.
Esim. komissaari Fischler sai suomenvierailullaan tappouhkauksen, sekä suomalaisia EU-tarkastajia on uhattu tappaa. Muistaakseni erästä virkailijaa hermostunut viljelijä ampui kiväärillä jalkoihin. Ei tosin osunut, eikä ollut tarkoituskaan. - verran
olis kirveelle töitä kirjoitti:
Onko tämä yleistä maataloudesta yht´äkkiä muuttunut uusavuttomien kädettömien kaupunkilaisten palstaksi??
Toisekseen ei pitäisi liiemmin aukoa päätä edes näillä keskustelupalstoilla niille ihmisille, jotka tuottavat teille ruokaa.
Ruoka on kuitenkin aika tärkeä osa teidänkin arkipäivää. JA KYLLÄ. Kaikki ruoka on maanviljelijöiden tuottamaa.
Maanviljelijöillä on jo muutenkin hermo kireällä vaikeiden aikojen takia. Kauhulla odottelen milloin joltain pinna pettää viimeisen kerran. Tästä on jo olemassa pari esimerkkitapausta armaassa suomenmaassa.
Esim. komissaari Fischler sai suomenvierailullaan tappouhkauksen, sekä suomalaisia EU-tarkastajia on uhattu tappaa. Muistaakseni erästä virkailijaa hermostunut viljelijä ampui kiväärillä jalkoihin. Ei tosin osunut, eikä ollut tarkoituskaan.vielä lisään että tämä viljelijä joka ampui tarkastajaa jalkoihin , löytyi illalla itsensä ampuneena .
- huoltoasema
olis kirveelle töitä kirjoitti:
Onko tämä yleistä maataloudesta yht´äkkiä muuttunut uusavuttomien kädettömien kaupunkilaisten palstaksi??
Esim. komissaari Fischler sai suomenvierailullaan tappouhkauksen, sekä suomalaisia EU-tarkastajia on uhattu tappaa. Muistaakseni erästä virkailijaa hermostunut viljelijä ampui kiväärillä jalkoihin. Ei tosin osunut, eikä ollut tarkoituskaan.minä ulkomaisella ruualla hyvin pärjään , eipähän tarvitse pelätä että on jogurtissa paskakokkareita niin kuin täkäläisten tuon tapaisten sohlareiden jäljiltä varmasti on , saatanan kuittinikkarit äidinnussijat . Vähänkin kun joku uskaltaa arvostella heti ollaan aseiden kanssa mellastamassa , sopii maalaistolloille !
- Suomalainen mies
huoltoasema kirjoitti:
minä ulkomaisella ruualla hyvin pärjään , eipähän tarvitse pelätä että on jogurtissa paskakokkareita niin kuin täkäläisten tuon tapaisten sohlareiden jäljiltä varmasti on , saatanan kuittinikkarit äidinnussijat . Vähänkin kun joku uskaltaa arvostella heti ollaan aseiden kanssa mellastamassa , sopii maalaistolloille !
Maksetaan tukia myös niille ulkomaalaisille viljelijöille, kuin suomalaisille. Sinähän nyt oletkin sen verran tyhmä, että maksaisit ennemmin omista verorahoistasi ulkomaalaisille viljelijöille tukea, kuin kotimaisille, jotka omista työansioistaan maksavat veroja takaisin Suomen valtiolle.
Oletko muuten pistänyt merkille, että ennen EU:ta maitolitra kaupassa maksoi suunnillee saman verran kuin Bensalitra huoltoasemalla. Entäs nykyään?
Ennen EU:ta viljan kilohinta oli n. 2,40-2,50mk/kg, eli n. 0.40€/kg. Nykyään 0,10 €/kg. Mieti mitä se vaikuttaisi vaikka leivän hintaan, jos viljan kilohinta nousisi 30centtiä kilolta?
Sen vaikutus olisi yhdessä ruisleivässä alle 20 cnt korkeampaa hintaa kuin nyt kaupan hyllyllä. Siis ei paljon mitään! Mutta sillä hinnalla ei tarvitsisi tukea viljanviljelyä!
Entäpä liha. Nykyään tuottajalle maksetaan 2,20-2,30€/kg teurastiliä. Toinen puoli hintaa lisää, niin tukia ei tarvitsisi ja lihan hinta kaupan tiskillä nousisi keskimäärin sen 2,20 €/kilo ja sen voisi suhteuttaa niin, että sisäfileen kilohintaan 3€/kilo lisää ja jauhelihaan tai soppalihaan 50cnt lisää hintaa.
Maidosta maksetaan tuottajalle n. 35cnt/litra. Maidon hinta tuottajalle 60 cnt litralta, jolloin sitäkään ei tarvitsisi tukea. Eli maidolle lisähintaa kaupan hyllyllä tulisi 25cnt/litra.
Näillä eväillä maanviljelijä saisi samat tulot kuin nyt tälläkin hetkellä, mutta ei tarvitsisi tukea ollenkaan. Minusta se olisi selkeästi parempi vaihtoehto kuin tämä nykyinen.
Tuosta Jogurtin paskakokkareista tuli mieleen eräs Virolainen nuori, jonka vanhemmilla on maatila, ja poika oli täällä Suomessa harjoittelijana. Hän aikoi jatkaa vanhempiensa maatilalla lypsykarjan pitoa.
Hän tuli meille työharjoitteluun kolmeksi kuukaudeksi ottamaan mallia suomalaisesta lypsykarjataloudesta.
Ensimmäisenä aamuna ensimmäisenä sanoin harjoittelijalle, että pyyhippäs tuolla rätillä lehmän utareet puhtaaksi, ennenkuin laitat lypsykoneen kiinni.
Tämä harjoittelija kysyi että miksi? Maitohan tulee utareen sisältä....
En menisi ostamaan virolaista maitoa...saattaa olla kaakaota... - Suomalainen mies
huoltoasema kirjoitti:
minä ulkomaisella ruualla hyvin pärjään , eipähän tarvitse pelätä että on jogurtissa paskakokkareita niin kuin täkäläisten tuon tapaisten sohlareiden jäljiltä varmasti on , saatanan kuittinikkarit äidinnussijat . Vähänkin kun joku uskaltaa arvostella heti ollaan aseiden kanssa mellastamassa , sopii maalaistolloille !
Onko tuo arvostelua? Minusta paremminkin vi***ilua. Sinäkin auot päätäsi tietämättä asioista tuon taivaallista. Heitämpä sinulle haasteen. Uskallatko tulla tapaamaan kasvotusten? Sitten voit arvostella jos uskallat. Soittele nro 041-7042243 niin
katsotaan löytyykö miestä sanojen takana vai oletko pelkkä housu? - ria
huoltoasemamyyjä kirjoitti:
Sitten jos kotipalveluhuoltoasemalla on polttoaine puolicenttiä halvempaa, se asioikkseeen haetaan kaupungin kylmäasemalta.useammassa eri liikkeessä, huolto asema mukaan lukien, että joitakin ostoksia ei lyödä ollenkaan kassaan...ei tule myöskään kuittia...hävikki kirjauksia kyllä varmaan löytyy, en vaan usko, että löytyisi myös ylimääräistä rahaa....?
- En ihmettele
verran kirjoitti:
vielä lisään että tämä viljelijä joka ampui tarkastajaa jalkoihin , löytyi illalla itsensä ampuneena .
No kyllähän se jätkä oli ihan alapattaalla kylvetetty.
- Isäntä
Sama tyyppi joka kauppasi jauhesammuttimia tuossa taannoin 6kg:n sammuttimesta kaveri pyysi 100€. Oli kuulemma halpa.Kummasti vaan paikallisesta sammutinhuollosta tohon hintaan saa kaksi sammutinta.
- kyseinen
koijari torrexin sammutinta?
- sama
kyseinen kirjoitti:
koijari torrexin sammutinta?
sammutin !
- Samaa mieltä
Eräs tuttu pitää maataloustarvikekauppaA JA kun siellä on lasten polkuraktoreita ja pienoismalleja ja kun niitä myydään niin kuitissa pitää olla joku starttimoottori tai öljykannu. Aatelkaas sitä yrittäjää jos hän joutuu verotarkastukseen kun on ostettu 20 polkutraktoria yhtään ei oo myyty eikä yhtään varastossa.Pitääkö kaikki saada vähennyksiin senkin loiset.Vai onko lapsennekin kuin muutkin tuotantoeläimet.
- Reetu
Käy sinä loinen ensin peruskoulusi loppuun ja tule sitten vasta viisastelemaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa532139En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311680Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3701489Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141474- 101454
Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel691324- 121108
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul81034- 81992
- 20969