Voisiko joku autoista tietävä konkari auttaa kun auto ei mennyt katsastuksesta läpi seuraavin syin; Kuorman tunteva jarruvoimansäädin , vivusto jäykkä eli mitä pitää säätää ja mistäpäin???
Merkkikorjaamolta ehdoteltiin jo uuden vivuston vaihtoa mutta katsatuksen tehnyt mies sanoi sen olevan vain säätöä vailla???
Jelppiä uusinta katsastukseen
5
2120
Vastaukset
yhteydesssä no sellainen mutikka josta lähtee Jarruputket ja vipu koriin ja säätelee takajarrujen jarrupainetta kuorman painon mukaan.Tämän vivun nivelkohtia herkistämällä ja voitelemalla pitäis apua tulla.Myös itse se säädin voi olla jumissa tai jäykkä siihen EI OLJYÄ SAA laittaa muuten voi herkistää sitäkin,siinä pitäisi olla "eloa" kun painaa jarrua.Onko jarrunesteet milloin vaihdett?Sekin aiheuttaa jumitusta jos kovin vanhat.JA jos pelkkä säätö on pielessä "takapainoset"jarrut
se korjaantuu sillä säätämisellä joka pitäisi onnistua ainakin huollossa jos itse ei arvaa alkaa siihen ei ihmeellinen homma.Olisko näistä apua?- tietämätön111
ainankin toyota merkki korjaamolla sanottiin ettei voi säätää pitäis vaihtaa
koko mötikkä..
- kaasuttelia
Ilmeisestikin kyseessä on vähintäänkin pakettiauto? vastaavaa vivustoa en äkkipäätään muista missään henkilöautossa,jos kyseessä esim Hiace tai muu japsi tai esim mersun paketti mallit on hyvin todennäköistä ettet selviä muuten kuin vaihtamalla kuormansäätö venttiili,yleensä tässä vaiheessa ei enään liiku ei vivusto eikä itse venttiili ( katkeavat) yrittäessäsi niitä säätää, voisit esim CRC voitelu/liotus aineella yrittää niitä irrottaa,50/50 mahd onnistua.Tsemppiä
- Autoteknikko
Kuorman tunteva jarrupaineensäädin on aika yleinen henkilöautoissa. Esim. Ford, VW, Audi, Toyota, Lada, Nissan, Peugeot muutamia mainitakseni. Säädintä ei kylläkään ole ABS varustetussa autossa.
- kaasuttelia
Ilmeisestikin kyseessä on vähintäänkin pakettiauto? vastaavaa vivustoa en äkkipäätään muista missään henkilöautossa,jos kyseessä esim Hiace tai muu japsi tai esim mersun paketti mallit on hyvin todennäköistä ettet selviä muuten kuin vaihtamalla kuormansäätö venttiili,yleensä tässä vaiheessa ei enään liiku ei vivusto eikä itse venttiili ( katkeavat) yrittäessäsi niitä säätää, voisit esim CRC voitelu/liotus aineella yrittää niitä irrottaa,50/50 mahd onnistua.Tsemppiä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa652339En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos321734- 101574
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3741555Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly151518Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681377- 1061131
- 121118
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91074- 20999