Koko elämäni olen ollut sitoutumiskammoinen, asunut yksin ja pärjännyt hyvin näin. Ajan myötä tuli fiilis että eihän tätä koko elämää jaksa yksin elää ilman rakkautta ja ajattelin että jos osuu "se oikea" kohalle, niin en rupea karkuun juoksemaan enää siinä vaiheessa kun homma alkaa mennä vakavemmaksi.
Löysin sitten sen nk. oikean. Nyt sitten olen päässyt siihen kohtaan että homma näyttää siltä että kummatkin olemme ihastuneita toisiimme(tai kai jo rakastuneita). Kävellään käsi kädessä kadulla, tehdään kaikkea kivaa yhdessä, minä hemmottelen häntä, ostan lahjoja jne. Yövytäänkin usein toistemme luona, joskus monia päiviäkin.
Eilen tulin kotiin ja tuntui ihanalta tulla omaan kotiin jossa ei ollut ketään. Kun ajatukset selkeytyi taas yksin ollessa, niin rupesin ajattelemaan että kyllä tuo toiseen ihastuminen pistää pään ihan sekasin ja tunsin itseni ihan naurettavaksi kun olen ruvennut hempeilemään. Tuli taas semmoisia ajatuksia että kyllä minä haluan yksin asua kun saa tehdä mitä huvittaa ja herätä silloin kun haluaa.
Minulle siis sopisi tälläinen suhde ettei koskaan muutettaisi yhteen, mutta ihan varmasti jossain vaiheessa tuo nainen alkaa sitä ehdottelee. Mitäs sitten sanon? Useimmille naisille kun ei vissiin sovi että seurustellaan mutta asutaan erillään.
Toisaalta taas haluaisin eroon tälläisestä sitoutumiskammosta, toisaalta en. Vaikee tilanne.
Sitoutumiskammo iski taas
7
1430
Vastaukset
- minäkin (n)
haluaisin...
olla yhdessä, mutta asuttaisiin erillään.- Sitoutumaton(mies)
Toivottavasti tää nainen on myös samanlainen kuin sinä, eli siis että hälle sopis se että asuttais erillään. No aika näyttää sen....
hätää ennen kuin tämä naispuolinen henkilö ottaa asian vakavasti puheenaiheeksi... ja siihen voi hyvällä tuurilla mennä kauankin aikaa! Tämän jälkeenkin pärjää jonkin aikaa hyvillä verukkeilla miksi EI pitäisi muuttaa yhteen (esim. työmatkat jne.)... On todella sääli, jos hyvä suhde kariutuu siihen että toinen osapuoli haluaa ruveta leikkimään kotia ja toinen ei.
- Punatukkainen
Olen huomannut, että tällainen sitoutumiskammo vaivaa aika monia nykypäivänä.
Miksei suhde voi olla tyydyttävä ja toimiva vaikka muuttaisitkin yhteen naisesi kanssa.
Olen sitä mieltä, että jos toista rakastaa, niin tuollaiset pelot häipyvät ajallaan ihan itsestään ja halu toisen kanssa elämiseen kasvaa vain.
Tietysti yksinelämisessä on omat hyvät puolensa, mutta niinpä on yhdessä asumisessakin.
Ei "omaa tilaa" ja elämäänsä mihinkään menetä, vaikka sen jonkun kanssa jakaisikin!!
Tai sitten kumppani on vain väärä sulle.
- Nainen24
Olen seurustellut mieheni kanssa 6 vuotta. Emme ole ikinä asuneet yhdessä. Meille on sopinut loistavasti se että asumme omissa kämpissämme. En ole mikään kyljessä nyhvääjä ja tarvitsen omaa tilaa. Loistavasti toiminut. Ei kaikki naiset halua yhdessä asumista.
- vomenintime6
heti miten ,koska nainen on nainen, ja vaikka olisi rakastunut sinuun ,ja uskon että näin on , tai ... mutta .ota asia puheeksi, jos saan sanoa, koska enmmän tuntuu olevan se että rakastat sinua itsenäisenä ja sitoutumattomana kuin sitoutuneena. eikä siinäkään mitään pahaa ole, ei ollenkaan, en sitä sano, mutta on oikein ja tasavertaista ottaa asia nyt puheeksi, kuin verukkeilla siirtää eteen päin?eli, jos rakastaa, niin luottaa ja voi puhua ja olla oma itsensä suhteessa muuten se on pelkkää illuusiota. vai; onko niin että sinua on helppo rakastaa juuri noin? kun ei tiedä mitä haluat ja leikit asioilla ja ihmisillä , en usko sitäkään, vai miten on?
- Sitoutumaton(mies)
vomenintime6 kirjoitti:
heti miten ,koska nainen on nainen, ja vaikka olisi rakastunut sinuun ,ja uskon että näin on , tai ... mutta .ota asia puheeksi, jos saan sanoa, koska enmmän tuntuu olevan se että rakastat sinua itsenäisenä ja sitoutumattomana kuin sitoutuneena. eikä siinäkään mitään pahaa ole, ei ollenkaan, en sitä sano, mutta on oikein ja tasavertaista ottaa asia nyt puheeksi, kuin verukkeilla siirtää eteen päin?eli, jos rakastaa, niin luottaa ja voi puhua ja olla oma itsensä suhteessa muuten se on pelkkää illuusiota. vai; onko niin että sinua on helppo rakastaa juuri noin? kun ei tiedä mitä haluat ja leikit asioilla ja ihmisillä , en usko sitäkään, vai miten on?
Pitää nyt katsoa mihin elämä kuljettaa ja tietenkin jos toisesta oikeasti välittää(kuten minä hänestä), niin tietenkin pitäs sitten ajatella suuremmalla spektrillä. Ajattelen siis sitä että jos hän tulevaisuudessa haluaa asumaan saman katon alle ja muu ei hälle sovi, niin kai se on pakko sitäkin kokeilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271538Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391429Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121335Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391301Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12988
- 7941
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7881- 71806