Vilkusta

4.7gb

eli siitä ns kiitosvilkusta: ajelen jonkun matkaa rekan perässä ja sitten sopivan paikan tullen rekkakuski omalla vilkullaan osoittaa, että nyt on hyvä paikka, tilaa on anna mennä ohi.
Joten hurautan siitä rekasta ohi ja palaan omalle kaistalle takaisin. Siinä vaiheessa kun olen omalla kaistalla, vilautan kerran omalla vilkullani vasemmalle, ns kiitokseksi rekkakuskille. Eli onko tuo kerran vilkautus vasemmalle vilkulla hyvä, vai mikä on se yleisin / paras tapa?????

9

1347

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pönttö

ihan hyvä tapa

• asiaa

Pitää minunkin hieman kommentoida koska kerrankin sattui kirjoitus, missä tuli esille että liikenne on yhteispeliä ja kaikkien tienkäyttäjien tulisi edesautaa liikenteen sujumista. Tuo tapa kiittää on juuri sopiva ja jos katsot taustapeiliin, niin näät kun rekkakuski vilauttaa pitkiä valoja merkiksi siitä, että kiitoksesi on huomattu. Nämä on pieniä asioita mutta juuri toisen huomioonottaminen saa toivottavasti kaikki hieman paremmalle mielelle tien päällä.

• Risuparta

Olemme kaikki sielä tiellä toistemme huomion kohteena ja on hienoa kun joskus joku huomioi takana tulijan ja näyttää vilkulla merkin että tie on vapaa,että siitä vaan ohitse ja riittävän kauaksi,ettei kurakelillä roiskuteta kohtelijaan tuulilasia kuraan. Kiitos on aina paikallaan jopa silloin kun on töpeksinyt ja selviytynyt ilman haveria,kaverin huomavaisuuden vuoksi.Liikenteessä kannatta olla aina huomaavainen kanssa kulkijoita kohtaan,silloin liikennöinti onnistuu ja on hyvällä mielellä.

• Risuparta kirjoitti:

Olemme kaikki sielä tiellä toistemme huomion kohteena ja on hienoa kun joskus joku huomioi takana tulijan ja näyttää vilkulla merkin että tie on vapaa,että siitä vaan ohitse ja riittävän kauaksi,ettei kurakelillä roiskuteta kohtelijaan tuulilasia kuraan. Kiitos on aina paikallaan jopa silloin kun on töpeksinyt ja selviytynyt ilman haveria,kaverin huomavaisuuden vuoksi.Liikenteessä kannatta olla aina huomaavainen kanssa kulkijoita kohtaan,silloin liikennöinti onnistuu ja on hyvällä mielellä.

kun saataisi kaikkien kuskien päähän ,mitä tuossa on tullut miten helppoa meillä oliskaan ajella?
        Ja voisi SE TURVAVVISUUSKIN LISÄÄNTYÄ!Pitkästä aikaa pelkkää asiaa.

• T.R
        kawasaki250 kirjoitti:

kun saataisi kaikkien kuskien päähän ,mitä tuossa on tullut miten helppoa meillä oliskaan ajella?
        Ja voisi SE TURVAVVISUUSKIN LISÄÄNTYÄ!Pitkästä aikaa pelkkää asiaa.

Kyllä se on mukavaa ja turvallista kun ammatti kuljettajat näyttävät vilkkua turvallisen ohituspaikan merkiksi. Eikä tarvitse mennä kuin rajantaa Ruotsiin eikä enää vilkut vilku.

• vilkuttajia
        T.R kirjoitti:

Kyllä se on mukavaa ja turvallista kun ammatti kuljettajat näyttävät vilkkua turvallisen ohituspaikan merkiksi. Eikä tarvitse mennä kuin rajantaa Ruotsiin eikä enää vilkut vilku.

Olen jo useamman vuoden ihmetellyt miksi ohitusmerkin antaminen vilkulla on rekkakuskeilta
        loppunut.Jatkuvasti pitempiä matkoja ajavana
        havaintoni ei ole tuulesta temmattu. Matkaa saattaa kertyä kerralla toista tuhatta kilometriä,
        eikä ainuttakaan vilautusta rekoilta. Kiitän varmasti, jos näin joskus tapahtuisi. On joskus
        käynyt mielessä, on ohitusmerkin anto yhteisesti sovittu.Rekkaakin joskus ajanut.

• rahti35
        vilkuttajia kirjoitti:

Olen jo useamman vuoden ihmetellyt miksi ohitusmerkin antaminen vilkulla on rekkakuskeilta
        loppunut.Jatkuvasti pitempiä matkoja ajavana
        havaintoni ei ole tuulesta temmattu. Matkaa saattaa kertyä kerralla toista tuhatta kilometriä,
        eikä ainuttakaan vilautusta rekoilta. Kiitän varmasti, jos näin joskus tapahtuisi. On joskus
        käynyt mielessä, on ohitusmerkin anto yhteisesti sovittu.Rekkaakin joskus ajanut.

Muistaakseni kurssikeskuksissa on sanottu ettei merkin käyttö ole välttämättä enää hyvä asia koska liikenne kasvanut ja kukin reagoi siihen tavallaan.Toiset heti ja toiset hitaammin.Itse näytän nykyään päivisin harvoin merkkiä.Ilta-ja yö asia erikseen kun liikenne rauhoittuu.

• Kiitos
        rahti35 kirjoitti:

Muistaakseni kurssikeskuksissa on sanottu ettei merkin käyttö ole välttämättä enää hyvä asia koska liikenne kasvanut ja kukin reagoi siihen tavallaan.Toiset heti ja toiset hitaammin.Itse näytän nykyään päivisin harvoin merkkiä.Ilta-ja yö asia erikseen kun liikenne rauhoittuu.

Kiitos asiallisesta vastauksesta.

• Arska
        rahti35 kirjoitti:

Meinaan et kun koskaan ei tiedä, minkälainen kuski takana on, niin vilkun käytössä täytyy käyttää harkintaa.
        On paljon Ha. kuskeja, jotka jäävät miettimään, että mitähän tuokin nyt tarkoitti. Ja sit kun vihdoinkin "leikkaa", on jo myöhäistä! Ja sit tulee tiukkoja tilanteita!!

Ja kuittaamisesta; Olen niin laiska, että Scanian 6,n ruuvin avaaminen vituttaa niin paljon, että mieluummin jätän polttimoiden "rasittamisen" toiseen kertaan.

Mutta mielessäni kiitän niitä harvoja, jotka osaavat odottaa ohitusmerkkiä, ja toimivat sen mukaan: VÄLITTÖMÄSTI!!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      53
      2139
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      31
      1680
    3. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      370
      1489
    4. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1474
    5. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1454
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      69
      1324
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1108
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      8
      1034
    9. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      81
      992
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      969
    Aihe