En pysty maksamaan lainaa takaisin. Mitä tapahtuu?

Anonyymi

Otin 2000 euron pikalainan. Mitä tapahtuu jos en pysty maksamaan sitä? Voi mennä kuulemma käräjille. Pitääkö sinne käräjille mennä itse ihan fyysisesti paikalle ja jos ei mene, niin voiko siitä seurata jopa vankeutta? Otin lainan siis ihan omissa nimissäni, eli periaatteessa en ole mihinkään rikokseen syyllistynyt. Onko ikuinen velkavankeus pahinta mitä voi seurata, vai voinko joutua vankilaan ihan fyysisestikin tämän takia?

Voi kuulostaa tyhmiltä kysymyksiltä, mutta olen tosissani. Kiitos vastauksista jo etukäteen.

11

308

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eikö se nyt ensisijassa kannattaisi yrittää maksaa pois jos töissä käyt? Luottotiedot menee etkä saa enää ainakaan lainaa mistään jatkossa. Ota yhteyttä velkojaan ja yritä sopia inhimillinen takaisinmaksuaikataulu.

• Anonyymi

Eikös Luoton myöntäjä tehnyt sulle takaisin maksukyky kyselyä ennen lainan myöntämistä? Mikä firma kyseessä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikös Luoton myöntäjä tehnyt sulle takaisin maksukyky kyselyä ennen lainan myöntämistä? Mikä firma kyseessä?

En muista sen firman nimeä. Mutta silti siinä kirjeessa oli osoite vippi.fi. Mutta siihenhän kuuluu kai useita firmoja. En oikein tiedä miten nuo hommat toimii.

t. AP

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ne tehneet mitään kyselyä.

t. AP

• Anonyymi

Et sää mihinkään vankilaan joudu luotot kyllä menee ja sun ei tarvi mihinkään oikeuteen tarvi lähtee istuun. Jumalattoman kalliiksi vaan homma tulee veikkaan että tuut maksaan 2k lainasta jotain 5-6 tuhatta. Kuulostaa että sun tapauksessa luottotietojen menetys olisi hyvä asia, ettet sorru toiseen ja taas toiseen velkaan

• Anonyymi

Poliisin karhuryhmä tulee hakemaan heti käräjäoikeuden tuomion jälkeen. Jos eivät saa sinua kiinni, sinusta tehdään etsintäkuulutus ja passit mitätöidään. Ei ois kannattanut ottaa vippiä.

• Anonyymi

Kysymys ei ole tyhmä, mutta toimintasi on.

Otat heti huomenna yhteyttä lainanmyöntäjään ja kerrot miten asia on. Jos rahaa on vielä jäljellä, palautat ne samantien.

Neuvottelet lainanantajan kanssa maksusuunnitelman ja noudatat sitä. Sen jälkeen et koskaan enää ota lainaa.

• Anonyymi

Et joudu vankilaan eikä mene luottotiedot. Ensin velka menee perintään ja perintätoimisto sitten lähettää laskun. Perinnän kanssa voit sopia inhimillisen kuukausilyhenyksen. Jos et silti pysty maksamaan, menee velka käräjille ja sitä myöten ulosottoon. Vasta tässä vaiheessa tulee merkintä luottotietoihin. Ulosottomies sitten perii palkastasi maksukykysi mukaisen kuukausilyhennyksen.

• Anonyymi

ilmeisesti perii myös kulut...

• Anonyymi

Joudut elinikäiseen fyysiseen velkavankeuteen. Tuo vankila ei maksa palkkaa ja joudut itse vastaamaan kaikista elinkustannuksistasi. Niitä varten kannattaa hankkia mahdollisimman paljon pikavippejä eri paikosta niin kaun kun niitä saat.

• Anonyymi

2000e laina😂 älä ressaa saat hoidettua tuon kyllä, älä vain ota uuttaa lainaa, olet pian velkakierteessä. Sulla on monta vaihtoehtoa.. yksi ainaki on, päästät perintään toki korko juoksee mutta keräät rahaa 3kk (noin kauan menee ennenku ottavat perinnästä yhteyttä) sitte maksat sen verran mitä oot saannu kerättyä ni lainaa pois. sitte loppu summalle teet maksusuunnitelman.. tai maksat kokonaan pois. Perinnän kanssa kyllä voipi sopia. Tämä neuvo vain ja ainostaan jos et voi nyt lyhentää lainaa.. sillä jos nyt yrität epätoivosesti lyhentää, otat kohta uuden vipin ku ole rahaa elämiseen. Sitte olet kusessa niinku minä ja muut pöhköt suomalaiset.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      195
      1506
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1268
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      50
      1003
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      940
    5. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      52
      863
    6. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      58
      853
    7. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      840
    8. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      102
      814
    9. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      82
      810
    10. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      32