Bioenergia on huono valinta

Anonyymi

Pahimmillaan bioenergian (bioetanoli, biodiesel, biokaasu, pelletit) valmistukseen kuluu saman verran energiaa, kun tuotteista saadaan, kun koko tuotantoketju otetaan huomioon.

11

134

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tuskin pelletin valmistukseen kuluu energiaa, ainespuusta pystytään hyödyntämään 60 %, pitäisikö puru säilöä tuleville sukupolville, kun ainespuun hankintaa kukaan normaaliälyinen haluaa lopettaa.

• Anonyymi

Purun ym oheisjätteen käyttö on eri juttu mutta bioviljelyn kannattavuus on niin ja näin, jos kaikki koko ketjun energiankulutus otetaan huomioon.

• Anonyymi

Viljely tietysti kannattaa vaihtaa metsätalouteen.

• Anonyymi

Uutisista kuului, että biopolttoaine on tukkeuttanut veneiden laitteita, kun on seissyt pitkään tankissa. Liian tönkköä tavaraa? Sakka valuu pohjalle? Tarttuu rööreihin? Ja suodattimiin?

• Anonyymi

Tulee suorastaan levän näköistä tavaraa tankkiin. Kokemusta koneen sammumisesta keskelle vilkasta laivaväylää suodattimen tukkeuduttua

• Anonyymi

Mulla pyrolyysilaitos tukki kaasuillaan sepelvaltimot ja jouduin ohitusleikkaukseen. Kaasut kun imeytyvät verenkiertoon helpoiten.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tulee suorastaan levän näköistä tavaraa tankkiin. Kokemusta koneen sammumisesta keskelle vilkasta laivaväylää suodattimen tukkeuduttua

unohdit lorauttaa rounduppia tankkiin, kyllä sillä levä pysyy aisoissa

• Toivo sentään on, kun ruvetaan muovojätteestä valmistamaan synteetisia, paljon parempia moottoripolttoaineita, jotka pienetävät co²-päästöt jo sen paremman palamisprosessin vuoksi. Tehtaita on rakenteella eri taholla, myös Suomessa.

Samankaltaisella prosessilla voidaan puustakin valmistaa nestemäisiä polttoaineita. Siinä oli alussa isojakin projektia mutta nykyisin on kovin hiljasta siinä suunnassa. Miksi?

Käymiseen perustuvat prosessit ovatkin vanhanaikasia.

• Anonyymi

Ensin pitää tehdä muovijätettä.!!! Miksi. Eikös siitä muovin käytöstä pitäisi luopua?

• Anonyymi
      • Anonyymi

3000 euroa

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      188
      1419
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1208
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      50
      948
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      900
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      810
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      51
      808
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      56
      792
    8. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      102
      774
    9. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      69
      748
    10. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33