Eikö se ole oikea nimitys, METAKKA, sille äänelle, jota humalaiset pitävät, kun kulkevat kapakasta kotiin tai potkivat kaikkea eteen tulevaa kaljapussit mukana.
Siinä suhteessa huono paikka asua, että metakka kuuluu liika usein vaikka on ikkunat kiinni ja parvekkeen ovi kiinni ja lasit kiinni.
Vaikka on se hienoa kun on edes juomakaverit, joitten kanssa voi laulaa yöllä kadulla. Minä katson tyhjää tuolia edessä, ei siihen koskaan enää tule istuja. Ei haluta edes takkaan tuli panna kun metakka rikkoo tunnelman. Saunan jälkeen se olisi ollut kiva istua vähän siinä tulen vieressä ja savun tuoksua maistella.
metakka
32
1542
Vastaukset
- japanitar
on "mekkala"...kyllä saa olla tyytyväinen ettei kuulu ääniä liikoja...miksi siihen tuoliin ei tulisi ketään? Siinähän saattaa jo huomenna istua joku erittäin viehättävä naisihminen:) Kiva olisikin kahden sitten istua takan edessä, vaikka ne mekkaloikin ulkona:)) Hyvää vkl..
- plunger
Kiitos tervehdys-sanoista!
Siihen tuoliin ei enää tule erittäin viehättävä naisihminen, kun hänen kohtalo oli kuolla. Hän istui siinä ennen aika usein, kun oli kummityttö, hyvin kaunis, kuten oli hänen äidin äiti, mutta elämän lähtökohdat huonot ja väärät ihmissuhteet. Minä lähetin joka kuukausi hänelle rahaa silloin kun olin Suomesta pois ja emme nähnyt edes toisia kuin kaksi kertaa kun hän oli alle 21. Jälkeen ajattelen, että mitä jos olisin ollut Suomessa, vielä hän ja äitinsä eläisi - syytön siihen että kävi kamalan toisin, mutta syyllisyyttä tunnen. - siritys
plunger kirjoitti:
Kiitos tervehdys-sanoista!
Siihen tuoliin ei enää tule erittäin viehättävä naisihminen, kun hänen kohtalo oli kuolla. Hän istui siinä ennen aika usein, kun oli kummityttö, hyvin kaunis, kuten oli hänen äidin äiti, mutta elämän lähtökohdat huonot ja väärät ihmissuhteet. Minä lähetin joka kuukausi hänelle rahaa silloin kun olin Suomesta pois ja emme nähnyt edes toisia kuin kaksi kertaa kun hän oli alle 21. Jälkeen ajattelen, että mitä jos olisin ollut Suomessa, vielä hän ja äitinsä eläisi - syytön siihen että kävi kamalan toisin, mutta syyllisyyttä tunnen.Niin, tulisit tyhjään tuoliini - juttelemaan - muuta en toivoisi, elämä on minuun pahat jälkensä jättäneet, vain ystävän haluaisin - saisi olla samalla sohvalla, metri etäisyyttä, kunhan olisi joku, jonka kanssa voisi jutella, olla hiljaa kun niin tuntuisi.
- plunger
siritys kirjoitti:
Niin, tulisit tyhjään tuoliini - juttelemaan - muuta en toivoisi, elämä on minuun pahat jälkensä jättäneet, vain ystävän haluaisin - saisi olla samalla sohvalla, metri etäisyyttä, kunhan olisi joku, jonka kanssa voisi jutella, olla hiljaa kun niin tuntuisi.
Haavoitetut sielut - edessään tyhät tuolit. Kohtalotovereita? Mutta vaikeus on siinä, että elämän pahat jäljet ovat tehneet ihmisestä vaikeasti lähestyttävän, vaikeasti lähestyvän. Kohtalotovereita?
- japanitar
plunger kirjoitti:
Haavoitetut sielut - edessään tyhät tuolit. Kohtalotovereita? Mutta vaikeus on siinä, että elämän pahat jäljet ovat tehneet ihmisestä vaikeasti lähestyttävän, vaikeasti lähestyvän. Kohtalotovereita?
yhdistää myös jokin yhteinen..pahat ja vaikeat kokemukset eivät voi olla jättämättä jälkiä, mutta niillä on myös taipumus yhdistää saman kokeneita. .
- plunger
japanitar kirjoitti:
yhdistää myös jokin yhteinen..pahat ja vaikeat kokemukset eivät voi olla jättämättä jälkiä, mutta niillä on myös taipumus yhdistää saman kokeneita. .
Se on ainakin toiminut juuri niin, että saman vaikean kokemuksen - vaikka eri tavalla - kokenut sisar(puoli) onnistui (minun mielestä) ravistamaan taakkaa lapsuudesta kun kävimme yhdessä tapahtumia läpi. Silloin oli järkyttävää että hän oli kokenut asiat pahemmin kuin minä ja pahemmin kuin olin ymmärtänyt. No, hän oli 7 vuotta nuorempi ja pelkäsi eri tavalla. Ne hetket toivat minulle taas yhden painajaisen takaisin, mutta läheisempit olimme kui ennnen. Kuitenkaan hänen muut solmut ja omat vaikeat kokemukset sitten kun olin poissa eivät tulleet autetuksi, vaikka yhdessä yritimme. Hän vaikutti pystyssä kulkevalta, mutta romahti sitten kun Mari kuoli. Onneksi minun ei tarvinnut nähdä enää sitä hetkeä.
- japanitar
plunger kirjoitti:
Se on ainakin toiminut juuri niin, että saman vaikean kokemuksen - vaikka eri tavalla - kokenut sisar(puoli) onnistui (minun mielestä) ravistamaan taakkaa lapsuudesta kun kävimme yhdessä tapahtumia läpi. Silloin oli järkyttävää että hän oli kokenut asiat pahemmin kuin minä ja pahemmin kuin olin ymmärtänyt. No, hän oli 7 vuotta nuorempi ja pelkäsi eri tavalla. Ne hetket toivat minulle taas yhden painajaisen takaisin, mutta läheisempit olimme kui ennnen. Kuitenkaan hänen muut solmut ja omat vaikeat kokemukset sitten kun olin poissa eivät tulleet autetuksi, vaikka yhdessä yritimme. Hän vaikutti pystyssä kulkevalta, mutta romahti sitten kun Mari kuoli. Onneksi minun ei tarvinnut nähdä enää sitä hetkeä.
kädessä taivaltaa matkaa, on helpompaa..olen matkani varrella nähnyt ja kuullut paljon hätää, ja annankin kiitokseni vertais-ja läheisryhmille, joissa saman kohtalon kokeneita yhdistää samat asiat. Sitä paitsi tuo aurinkokin antaa kauan kaivattua energiaa :))
- siritys
plunger kirjoitti:
Minulla on 3 vuotta vanhempi sisar. Hän on sulkenut mielestään lähes koko lapsuutemme ajan. Hän on onnellinen osassaan. Olen yrittänyt jutella lapsuudestamme, mutta hän ei muista, enkä vuosiin ole enää häntä "kiusannut" muistoilla, joihin olisin halunnut vastauksen.
Pieni, hyvin pieni esimerkki. Kysyin häneltä, miksi joudun hyvin usein alta kouluikäisenä kylmään ja pimeään ulkoeteiseen "häpeämään", hän ei muista.
Minä muistan aina; en saanut laittaa lämpimiä vaatteita päälleni, en saanut tulla sisälle jos ei haettu. Isäni jossain vaiheessa haki, ei koskaan äitini. Tämä on ihan rikkahippunen tarina lapsuudestani.
- Kakku
Metakka on ihan hyvä ilmaus, mutta älämölö mielestäni kuvaava myös. Ei ole mitään ärsyttävämpää, kuin yrittää nukkua humalaisten älämölössä. Ei siitä mitään tule.
Vaikutat hieman katkeralta (?) Kovin yksinäiseltä (?) *silittää päätä* - n52
suunnalla käytetään myös sanoja möly,möykkä ja messu,siis esim.Ne piti jumalatonta messua mennessään.
Olin pikkutyttö kun haaveilin,että voi kun minulla olisi joskus sellainen koti missä olisi takka ja hellalla sellainen viheltävä vesipannu.No nyt on jopa molemmat.Vedenkeitin on syrjäyttänyt pannun,mutta takkaa ei ohita mikään.Minun ei ole pakko lämmityksen vuoksi pitää siinä tulta,mutta ah sitä toisenlaista lämpöä ja taidan olla vähän sellainen outo "tulehen tuijottaja".Minulle se on niitä elämän nautintoja joista luovun vasta pakon edessä.
Lauantai aamun huomenta =) - J J Jr
Naapurini on tarjoilija joka ilmeisesti tuo joka viikonloppu työpaikaltaan kotiin jatkoille haluavia,tänä yönä alkoi musa ja mökä kolmen maissa,laitoin taas lapun postiluukusta ja nimeni että voi ottaa yhteyttä,ei mitään siinä jos juhlii mutta tässä rapussa on kaksi jotka menevät usein viikonloppuisinkin aikaisin töihin,ei hauskaa herätä mökään kolmelta kun herätys töihin viideltä,itse kyllä olen vapaa
Olen huomannut joskus ärsyttävien asioiden vaivaavan niin kauan kuin sen itse sallii. Jos keskittyy kuuntelemaan häiriötä, se ottaa vallan ja häiritsee enemmän ja enemmän sekä omia ajatuksia että mieltä. Jos alkaa ajatella positiivisesti ja hieman suopeammin suhteuttaen asioita oikeaan mittakaavaan, ääni ei ehkä enää niin kokonaisvaltaisesti hallitsekaan mieltä ja tilaa. - Kaiken alleen hukuttavaan metakkaan ei kylläkään taida auttaa kuin poliisi.
Ehdotan, että sytyttäisit kuitenkin sen tulen takkaasi ja yrittäisit "unohtaa" häiriöt ja kuuntelisit tulen rapsahtelua ja vedon huminaa. Tai jospa laittaisit mielilevysi soimaan ja vaipuisit musiikin mukana muistelemaan positiivisia ajatuksia ja tunteita.
Itse päätät kuinka kauan haluat pitää sen toisen tuolin tyhjänä. Jospa kutsuisit ystävän ainakin välillä siihen istumaan - sitten kun olet itse siihen valmis.
Toivottavasti huomaat pian, että "sinä itse" olet myös tärkeä ja myös "itsensä" vuoksi kannattaa nähdä hieman vaivaa ja "sinä itse" ansaitset hieman hemmotteluakin välillä. - Siitä vaan nenä pystyyn ja Plungeria hemmottelemaan. Tämä on käsky illan pimenevään hetkeen.
Aurinkoista päivää sitä ennen. ;)olet, optimisti-orvokki, kun kuvittelet yksinäisen miehen tyhjään tuoliin jonkun joskus tulevan. Vaikka saahan sitä olla optimistikin jos pettyä haluaa.
- japanitar
sitroen kirjoitti:
olet, optimisti-orvokki, kun kuvittelet yksinäisen miehen tyhjään tuoliin jonkun joskus tulevan. Vaikka saahan sitä olla optimistikin jos pettyä haluaa.
mahtava elämänasenne, joka kantaa kauas...pettymyksetkin sellainen ihminen ohittaa helpommin:)
sitroen kirjoitti:
olet, optimisti-orvokki, kun kuvittelet yksinäisen miehen tyhjään tuoliin jonkun joskus tulevan. Vaikka saahan sitä olla optimistikin jos pettyä haluaa.
Jos päättää, ettei tule, niin luultavasti päätöksen pitäminen onnistuu.
Elämälle pitää antaa tilaisuus, ja ainahan sitä voi ainakin yrittää sysätä haluamaansa suuntaan.
Omienkin kokemusteni opettamana olen edelleen sitä mieltä, että asiat järjestyvät ajan kanssa paremmaksi kun ei itse laita "hanskoja naulaan".
Tarttis tehrä jotain, niin kuin edellinen presidenttimmekin sanoi. Kieltäydyn uskomasta, ettei asioihin voisi vaikuttaa - ainakin omiin asenteisiin ja sitä kautta...
- Pirre*
auta kuin muuttaa maalle, täällä ei kuulu minkäänlaista MÖTÄKKÄÄ ei mekkalaa, ei kuulu kuin linnunlaulua..titityyyyy...:)
- japanitar
oikeassa, täällä on tilaa hengittää, ja oppii kuin luonnostaan tuntemaan noita lintujakin..
- Pirre*
japanitar kirjoitti:
oikeassa, täällä on tilaa hengittää, ja oppii kuin luonnostaan tuntemaan noita lintujakin..
, minun lintutuntemukseni taitaa kyllä rajoittua tuohon titityyhyn ja varikseen. Olen monesti meinanut hankkia sen lintukirjan johon kuuluu äänikasetti tai cd-levy, mutta en vaan ole saanut ajoiksi viel - jospa mie tänä kevään hohoi...:))
Siellä tunturissa kävellessäni olen ihastunu siihen piip piiip piipittäjään - kapustarintaan. Se on niin huvittava kun se säntäilee hädissään erisuuntaan missä sen poikanen on - ja luulee eksyttävänsä ihmisen, höppänä.
Voi kun mulla on ikävä niitä maisemia!!!! - Pirre*
japanitar kirjoitti:
miks ei kaikki muuta maalle, maalla on mukavaa!!!:))
Vaan minun lintutuntemukseni taitaa rajoittua tuohon titityyhyn ja varikseen:)) Olen meinanut hankkia sen lintukirjan johon kuuluu äänikasetti tai cd-levy, mutta en vaan ole saanut ajoiksi vielä - jospa mie tänä kevään hohoi...:))
Siellä tunturissa kävellessäni olen törmännyt siihen piip piiip piipittäjään - kapustarintaan. Se on niin huvittava kun se säntäilee hädissään erisuuntaan missä sen poikanen on - ja luulee eksyttävänsä ihmisen, höppänä.
Huomasin miten ikävöinkään niitä sammaleisia tunturipuronvarsia, iahan pakkopakko tulla ensi kesänä taas... - Pirre*
Pirre* kirjoitti:
Vaan minun lintutuntemukseni taitaa rajoittua tuohon titityyhyn ja varikseen:)) Olen meinanut hankkia sen lintukirjan johon kuuluu äänikasetti tai cd-levy, mutta en vaan ole saanut ajoiksi vielä - jospa mie tänä kevään hohoi...:))
Siellä tunturissa kävellessäni olen törmännyt siihen piip piiip piipittäjään - kapustarintaan. Se on niin huvittava kun se säntäilee hädissään erisuuntaan missä sen poikanen on - ja luulee eksyttävänsä ihmisen, höppänä.
Huomasin miten ikävöinkään niitä sammaleisia tunturipuronvarsia, iahan pakkopakko tulla ensi kesänä taas...tuplana ja selevis...Ensin ohjelma herjas isolla "kymysysmerkillä" ja sitten kun laitoin uutta putkeen niin siellähän se...ihmeellistä tämä tekniikka sano...
- plunger
Pirre* kirjoitti:
Huomasin miten ikävöinkään niitä sammaleisia tunturipuronvarsia, iahan pakkopakko tulla ensi kesänä taas...Ehkä muutan maalle, ehkä pohjoiseen. Siellä en koskaan ole asunut, siellä kukaan ei tunne.
Ajankohtainen asia syksyn tultua. - japanitar
plunger kirjoitti:
Ehkä muutan maalle, ehkä pohjoiseen. Siellä en koskaan ole asunut, siellä kukaan ei tunne.
Ajankohtainen asia syksyn tultua.täällä lääniä riittää...mutta, miksi ei saisi tuntea? Koen silloin, että "haluat" pysytellä piilossa...no, metsää piisaa..:)
- plunger
japanitar kirjoitti:
täällä lääniä riittää...mutta, miksi ei saisi tuntea? Koen silloin, että "haluat" pysytellä piilossa...no, metsää piisaa..:)
En tarkoittanut, että minua ei maalle muuttaneena ja vaikka Pohjoisen perukoille asettuneena kukaan SAA tuntea. Tarkoitin, että ennestään siellä ei ole ketään minut tuntevaa. Kun siis astun ruoka-puotiin tai myymäläautoon tai kirjastoon tai taidepajaan tai ilmestyn kerran vuodessa pidettävään kylätapahtumaan, olen kaikille outo, saan vastaani muutaman uteliaan ja säälivän katseen ja seuraavan kerran minut nähdessä joku muistaa: tuon ressukan olen nähnyt jo aiemmin, vielä näyttää hengissä säilyneen.
- siritys
plunger kirjoitti:
En tarkoittanut, että minua ei maalle muuttaneena ja vaikka Pohjoisen perukoille asettuneena kukaan SAA tuntea. Tarkoitin, että ennestään siellä ei ole ketään minut tuntevaa. Kun siis astun ruoka-puotiin tai myymäläautoon tai kirjastoon tai taidepajaan tai ilmestyn kerran vuodessa pidettävään kylätapahtumaan, olen kaikille outo, saan vastaani muutaman uteliaan ja säälivän katseen ja seuraavan kerran minut nähdessä joku muistaa: tuon ressukan olen nähnyt jo aiemmin, vielä näyttää hengissä säilyneen.
Minä haluaisin muuttaa paikkaan, jossa minua ei kukaan tunne. Olo olisi kuin "uudestisyntyneen", kenelläkään ei olisi ennakkoluuloja, kukaan ei tietäisi menneistäni mitään; menneisyyden taakat eivät tulisi mukanani (paitsi minulle).
Tällainen tilanne on ollut haaveeni jo monta vuotta, mutta käytännön syistä mahdoton. Osaan silti haaveilla ja unelmoida - joskus vielä -.
Sääliä en kaipaa - ainoastaan lämpimiä ihmisiä; jos heitä on? - plunger
siritys kirjoitti:
Minä haluaisin muuttaa paikkaan, jossa minua ei kukaan tunne. Olo olisi kuin "uudestisyntyneen", kenelläkään ei olisi ennakkoluuloja, kukaan ei tietäisi menneistäni mitään; menneisyyden taakat eivät tulisi mukanani (paitsi minulle).
Tällainen tilanne on ollut haaveeni jo monta vuotta, mutta käytännön syistä mahdoton. Osaan silti haaveilla ja unelmoida - joskus vielä -.
Sääliä en kaipaa - ainoastaan lämpimiä ihmisiä; jos heitä on?Lämpimiä ihmisiä on jopa pääkaupunkiseudulla, eniten kuitenkin muualla Suomessa. Sellaisia tapaa missä vain liikkuu, minä olen tavannut taidetapahtumissa ja huoltoasemilla ainakin. Ventovieras on hyväksytty, häntä neuvotaan, halutaan keskustelu aloittaa ja käytös on ilman rehvastelua, vaikuttaa aidolta ihmiseltä.
- siritys
plunger kirjoitti:
Lämpimiä ihmisiä on jopa pääkaupunkiseudulla, eniten kuitenkin muualla Suomessa. Sellaisia tapaa missä vain liikkuu, minä olen tavannut taidetapahtumissa ja huoltoasemilla ainakin. Ventovieras on hyväksytty, häntä neuvotaan, halutaan keskustelu aloittaa ja käytös on ilman rehvastelua, vaikuttaa aidolta ihmiseltä.
Asun n. 200 kilometriä sieltä pk-seudulta ja tapaan päivittäin "lämpimiä" ihmisiä, kaupassa, ulkoillessani... antavatko he minulle mitään? Kyllä, hetkellisen hyvän olon tunteen, että minut on huomattu eli olen olemassa.
Silti, sielunsisaruutta- tai veljeyttä en tunne. Nukkumaan mennessäni ajattelen tapaamiani ihmisiä ja saldo on yleensä nolla eli en ole saanut elämääni eväitä kuin hetkeksi. Vika on minussa, tiedän sen. - plunger
siritys kirjoitti:
Asun n. 200 kilometriä sieltä pk-seudulta ja tapaan päivittäin "lämpimiä" ihmisiä, kaupassa, ulkoillessani... antavatko he minulle mitään? Kyllä, hetkellisen hyvän olon tunteen, että minut on huomattu eli olen olemassa.
Silti, sielunsisaruutta- tai veljeyttä en tunne. Nukkumaan mennessäni ajattelen tapaamiani ihmisiä ja saldo on yleensä nolla eli en ole saanut elämääni eväitä kuin hetkeksi. Vika on minussa, tiedän sen.Et eväitä saa hetken perusteella, pitää olla kauemmin kestävä tuttavuus - tai sitten pitää osua paikkaan, missä elämänviisauden lausuu nurkkapöydästä juro mies tai kauppa-autolla käyvä mummo. Yksi lause voi pitää sisällä suuren ajatuksen, tiivistetyn ohjeen mikä on arvokasta.
Minä kuulin kerran huoltoaseman pihassa monta tuoppia tyjentäneen miehen suusta "tuon auton hinnalla kun olisit lapsille isä". Tankkasin silloin vanhaa mutta vielä hyvän näköistä amerikanautoa, jonkalaista mies ei ehkä ollut koskaan ennen nähnyt. Keski-Suomessa, Jyväskylästä pohjoiseen. Tuota lausetta olen ajatellut monta kertaa, vaikka se ei minulle kirjaimellisesti sovi, lapsia kun ei ole. - siritys
plunger kirjoitti:
Et eväitä saa hetken perusteella, pitää olla kauemmin kestävä tuttavuus - tai sitten pitää osua paikkaan, missä elämänviisauden lausuu nurkkapöydästä juro mies tai kauppa-autolla käyvä mummo. Yksi lause voi pitää sisällä suuren ajatuksen, tiivistetyn ohjeen mikä on arvokasta.
Minä kuulin kerran huoltoaseman pihassa monta tuoppia tyjentäneen miehen suusta "tuon auton hinnalla kun olisit lapsille isä". Tankkasin silloin vanhaa mutta vielä hyvän näköistä amerikanautoa, jonkalaista mies ei ehkä ollut koskaan ennen nähnyt. Keski-Suomessa, Jyväskylästä pohjoiseen. Tuota lausetta olen ajatellut monta kertaa, vaikka se ei minulle kirjaimellisesti sovi, lapsia kun ei ole.Niin, paljon minulla olisi opittavaa vielä 51-vuotiaana, mutta kun en jaksa uskoa oikeaskaan enää mihinkään. Sekin on oma syyni.
Elämä kun on kuljettanut polkuja, joita en itse alkuaan ole valinnut niin en usko "ihmisiin". Siipensä kadottaneen elämä on vaikeaa. - plunger
siritys kirjoitti:
Niin, paljon minulla olisi opittavaa vielä 51-vuotiaana, mutta kun en jaksa uskoa oikeaskaan enää mihinkään. Sekin on oma syyni.
Elämä kun on kuljettanut polkuja, joita en itse alkuaan ole valinnut niin en usko "ihmisiin". Siipensä kadottaneen elämä on vaikeaa.Oletko siivetön? Kuin se vanki maan joka kaipaa aavan meren tuolle puolen?
Ihminen on kuin sisilisko. Kasvattaa siivet, jos entiset palavat. Ajattelun, mielikuvituksen siipiä ei voi edes polttaa.
Uskoa ihmiseen on pakko. Todella uskoa on hullua, ihminen ei ole hyvä vaan ihmiselle susi. Parempi kuitenkin kuin susi, vaihtoehtoa ei ole. - siritys
plunger kirjoitti:
Oletko siivetön? Kuin se vanki maan joka kaipaa aavan meren tuolle puolen?
Ihminen on kuin sisilisko. Kasvattaa siivet, jos entiset palavat. Ajattelun, mielikuvituksen siipiä ei voi edes polttaa.
Uskoa ihmiseen on pakko. Todella uskoa on hullua, ihminen ei ole hyvä vaan ihmiselle susi. Parempi kuitenkin kuin susi, vaihtoehtoa ei ole.Ei ole siipiä, en kaipaa vieraille maille. Ihminen on todella LIIAN usein toiselle susi.
Olen havainnut, että olet voimakas ihminen, älä turhaan voimiasi tuhlaa vastaamalla minulle.
Kiitos Sinulle, aidolle ihmiselle. Olen toki lukenut viestiketjuja, joskus jotain sanonutkin... Sinua tunnen aika paljon, anteeksi kun tämäkin sanoin. En sinulta pyydä anteeksi vaan niiltä, jotka lukevat ehkä tämämkin. - plunger
siritys kirjoitti:
Ei ole siipiä, en kaipaa vieraille maille. Ihminen on todella LIIAN usein toiselle susi.
Olen havainnut, että olet voimakas ihminen, älä turhaan voimiasi tuhlaa vastaamalla minulle.
Kiitos Sinulle, aidolle ihmiselle. Olen toki lukenut viestiketjuja, joskus jotain sanonutkin... Sinua tunnen aika paljon, anteeksi kun tämäkin sanoin. En sinulta pyydä anteeksi vaan niiltä, jotka lukevat ehkä tämämkin.Vielä vastaan, en voimia tuhlaa, ei ole tuhlaus jos osoitan sanat kuuntelevalle tai lukevalle. En sanoja turhaan tänne kirjoita, ehkä joskus saa joku niistä aiheen päästä hetkeksi irti mielen rasitteista, saa uutta ajateltavaa. Itse myös kirjoittaessa ajattelen, en tyhjää helise.
Vähän Sinä minua tunnet kun sanot että olen voimakas ihminen. Tiedän että olen heikko ja uskallan sen sanoa. Onko se voimaa vai onko se rohkeutta, että voi myöntää olevansa vajaa? - sirisiri
plunger kirjoitti:
Vielä vastaan, en voimia tuhlaa, ei ole tuhlaus jos osoitan sanat kuuntelevalle tai lukevalle. En sanoja turhaan tänne kirjoita, ehkä joskus saa joku niistä aiheen päästä hetkeksi irti mielen rasitteista, saa uutta ajateltavaa. Itse myös kirjoittaessa ajattelen, en tyhjää helise.
Vähän Sinä minua tunnet kun sanot että olen voimakas ihminen. Tiedän että olen heikko ja uskallan sen sanoa. Onko se voimaa vai onko se rohkeutta, että voi myöntää olevansa vajaa?jos uskaltaa kertoa olevansa heikko, vajaa. Rohkea on myös omalla tavallaan vahva, mielestäni - joissakin asioissa, vaikkapa sanoissa.
Kiitos Sinulle tästä "sanailusta", on aika lopettaa kun on jo toisella sivulla.
(en usein käytä tätä rekattua nikkiäni, olen se siritys)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565710Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o222487Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2711849- 1141737
- 941566
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271528Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391369Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121325Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391291Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3521286