Maallinen isäni kuolee pian merkeistä päätellen ja Raamatussa lukee olkaa lujat. Lupasin Jumalalle olla luja. Hän sanoi tänään että kuolee tämän kesän aikana tai syksyllä. Kun katsoin häntä niin ajattelin mielessäni toisen kerran elämäni aikana että......
Katsoessani hänen olemustaan ja kuuntelin ääntään niin ajattelin että hän saattaa olla oikeassa.
Pyydän sellaista esirukousta että Jumala olisi kaikessa mukana siitäkin huolimatta että Hän on mukana kaikessa. Maallinen isäni on uskossa Jumalaan. Jumalan apua tarvitsen minä, maallinen isäni, kaikkihan me sitä tarvitsemme kuka tavallaan.
Minä alan tänään paastolle kunhan syön ensin litran mansikoita. Minä en ole pilipalipoika mutta pyydän nyt tällaista esirukousta ja jos on kekseliäs niin voi muutakin rukoilla jos haluaa. Kukaan toinen kuin Jumala ei voi auttaa maallista isääni paremmin kuin Jumala.
Auta minua ahdistustani ja tuskaani kestämään Jumala ja auta maallista isääni kuolemaan rauhassa kun sen hetki koittaa ja kaikkia Sinua avukseen huutavia.Taivaan Isä, tuntuu pahalta mutta lohduta Sinä minuakin.
CommandoHauis52cm
Toistelen, auta Jumala, auta Jumala, auta Jumala
9
57
Vastaukset
- Anonyymi
Ihminen elää ja sitten hän kuolee.
Kuolemaan on totuttava, osana ihmiselämää.
Jos isälläsi ovat asiat kunnossa Jumalan kanssa, hänen asiansa ovat hyvin. Rakkaan läheisen kuolema tuntuu pahalta, mutta tätä on elämä.
Onko jokin erityinen syy, ettet pysty luopumaan hänestä? Hän ei voi elää ikuisesti, tämä on elämän fakta.
Kuinka hän itse kuolemaansa asennoituu? Kunkin ihmisen oma kuolema on varmasti hänen elämänsä jännittävin hetki. Kun on selvittänyt itselleen asian, siihen on vain yritettävä asennoitua tyynesti.- Anonyymi
Et kai vain ole jonkinlaisessa henkisessä riippuvuussuhteessa häneen ja hänen henkisen väkivaltansa uhri?
"Nooo, enpä minä enää kauaa elä... Lähden kohta Jeesuksen luo... Sitten pääsette minusta, en ole enää teidän vaivananne, kun minun palvelemiseni on teille noin raskasta...."
Jos näin on, anna hitot tällaiselle kiristäjälle, anna hänen kuolla ja elä omaa elämääsi!
. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et kai vain ole jonkinlaisessa henkisessä riippuvuussuhteessa häneen ja hänen henkisen väkivaltansa uhri?
"Nooo, enpä minä enää kauaa elä... Lähden kohta Jeesuksen luo... Sitten pääsette minusta, en ole enää teidän vaivananne, kun minun palvelemiseni on teille noin raskasta...."
Jos näin on, anna hitot tällaiselle kiristäjälle, anna hänen kuolla ja elä omaa elämääsi!
." Et kai vain ole jonkinlaisessa henkisessä riippuvuussuhteessa häneen ja hänen henkisen väkivaltansa uhri? "
Ei ole sellaisesta kysymys. Hän yllättää minua rohkeudella mutta mietin kestääkö rohkeus. Ja näenkö minä maallisen isäni sydämeen, tiedänkö mitä siellä on meneillään. En välttämättä näe. Entä osaanko silloin reagoida/toimia toivotulla tavalla. En tiedä. Eikä mun tarvitse tietääkään jos Jumala ei valaise asiaa.
Suu hieman raollaan itkun jälkeen, CommandoHauis52cm - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Et kai vain ole jonkinlaisessa henkisessä riippuvuussuhteessa häneen ja hänen henkisen väkivaltansa uhri? "
Ei ole sellaisesta kysymys. Hän yllättää minua rohkeudella mutta mietin kestääkö rohkeus. Ja näenkö minä maallisen isäni sydämeen, tiedänkö mitä siellä on meneillään. En välttämättä näe. Entä osaanko silloin reagoida/toimia toivotulla tavalla. En tiedä. Eikä mun tarvitse tietääkään jos Jumala ei valaise asiaa.
Suu hieman raollaan itkun jälkeen, CommandoHauis52cmMaallisen isäsi sydän on hänen yksityisasiansa. Jumalan ja hänen välisensä. Älä ole liian utelias.
Hän itsenäisesti selvittää asiansa Jumalan kanssa. Et voi "pakkokäännyttää" häntä "oikeaan".
Jumala ratkaisee asian. Hänelle pitää antaa kunnia. Älä yritä ryhtyä Jumalan sijaiseksi. 🙂
Mikä sitten onkin isäsi määränpää, se oli hänen oma "valintansa".
Luota Jumalaan, Hän on oikeudenmukainen ja ratkaisee asian oikein.
- Anonyymi
" Onko jokin erityinen syy, ettet pysty luopumaan hänestä? "
Pystynhän minä ottamaan pedon merkinkin mutta en halua. Kyse on haluamisesta ei pystymisestä.
Kukapa omasta maallisesta isästään haluaa luopua kun ei ole toista tilallekaan. Odotan hänen elävän ikuisesti. Jumala on ikuisesti elävä Henki ja käsittääkseni Jumalan lupauksiin perustuen Jeesukseen uskovilla on ikuinen elämä edessään. Ja pianhan minäkin seuraan perässä sen ajan päästä minkä Jumala on minulle katsonut sopivaksi.
Kyllähän sitä ikävä tulee kuten Kalevi Lehtistäkin jäi ikävä mutta suru on loppunut ja kiitollisuus jäänyt kun on sellainen mies kerran ollut suomalaisilla evankelistana ja kiitos Jeesuksen, elän toivossa että pääsen vielä kerran halaamaan Kalevia ja kertomaan kiitokseni Jumalan evankeliumistaan ja siitä että oli ihminen ihmiselle.
Kyynelsilmin hymyillen, CommandoHauis52cm Hienoa että isäsi on uskossa. Haikea on luopua rakkaista kun ei ajassa voi tavata. Katso youtubesta video Eila ja Pauli Kärki Kuolin, kävin taivaassa ja heräsin kuoleista. Jumala antaa lohduksi kokemuksia. Uskovan kuolema on ihana asia!
- Anonyymi
Katson tänään illalla sen ja kiitos sinulle ja muille keskustelusta. Mulla ei ole muuta venttiiliä käytössä kuiun jutella tänne. Vanhempien kanssa emme juttele tunnepuolen asioista.
Oloni on tänään paljon parempi kuin eilen. Eilen järkytyin suuresti ja minä itkin kotonani näkemästäni ja hänen kuntonsa romahtamisesta säikähtäneenä ( asbestoosi ) ja ei ole tietoa koheneeko se enää. Mutta näillä mennään pitää vaan koittaa nauraa tänään muutaman kerran koska Raamattu neuvoo iloitsemaan aina ja olen siinä neuvossa havainnut siunauksen kun alkaa iloitsemaan. Jumalan ylistäminen toimii minula parhaiten ilostuttajana ja kun ajattelen että Jumalakin nauraa minulle lämpimästi. Mikäpä siinä on sitten ollessa surua torjuessa.
Kiitos kommenteista vielä ne lohduttavat ja auttavat kävellessä kohti kotia uudessa maassa.
CommandoHauis52cm Äkkiä ajallinen hurahtaa ja sitten saamme olla yhdessä rakkaiden kanssa Isän kodissa. Jumala ymmärtää ja tuntee myötätuntoa kun ikävöimme läheisten läsnäoloa. Tänään on tasan 21 vuotta kun löysimme äidin nukkuneena ikiuneen yövuoteeltaan.
- Anonyymi
Eiköhän se sitten kuole ihan ilman raamatun ohjeitakin.
Katsos, suoraan sanottuna suurin piirtein sellaista elämä on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?482110Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo6902090- 1201983
- 771689
- 481678
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall2391555- 311321
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen201269Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,171155Kyllähän tämä vähän kirpaisee
Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah381097