tuleeko tavalliseen ysäri autoon lisää HUOMATTAVAA tehoa jos tankkailee 98:ia?
Lisää tehoa bensasta?
8
1431
Vastaukset
- 98E
asiassa lienee että tehoa tulee teoriassa hieman, mutta lisäys on niin marginaalinen ettei sitä oikein edes huomaa. Jotkut moottorit "nakuttavat" tietyissä tilanteissa (usein esim ylämäissä), jolloin veto tuntuu hyytyvän. Tällöin 98:n käyttäminen saattaa poistaa tämän ilmiön....
ei tule lisää ollenkaan muulloin, kun siinä tapauksessa, että kone nakuttaa 95:lla. Nakutus ei aina kuulu tai koneessa on nakutuksentunnistin, joka säätää sytytystä myöhäisemmälle nakutustilanteessa. Molemmissa tapauksissa teho laskee.
Toisin sanoen jos koneelle riittää 95 -oktaaninen, tehoa ei tule yhtään lisää ja jos kone vaatii 98 -oktaanista, vähentää 95 tehoa, lisää kulutusta ja rasittaa konetta enemmän.
Lämpöarvo kummallakin bensalla on sama.
- cccp
Turhaan sitä täällä kyselet, mene ja tankkaa 98:ia autoosi. Jos tehoa tulee huomattavasti lisää varmaan sen havaitset!
- NBC
kireätä ja lyhytpinnaista porukkaa nämä "konemiehet" -kuudesta vastauksesta neljä oli jollain tavalla negatiivisia ja hyökkääviä.Sama ilmiöhän tulee esille autokaupoilla ja korjaamoilla eli ns. "kyllä minä tiedän asenne".
Ihan vakavana neuvona ihan oman terveytenne (fyysisen ja henkisen) vuoksi kehottaisin teitä tutustumaan esim. Dalai Laman kirjoihin,joista voitte oppia elämän hallintaa.
Vai harmittaako teitä likaisissa tiloissa nyhrääminen pirkkapalkalla vanhojen romujen kimpussa?Tuolla asenteella teette sitä lopun ikäänne!- romeo
kato, ite ....... vilkaseen peiliin
- Viisaampi
Lukekaa Nesteen sivuilta bensiiniopas.
- jöördis
Jos autossa on nakutuksentunnistin ja muut elektroniset sytkänsäätövärkit, voi korkeampi oktaaninen nostaa hiukan tehoa, tosin sitä ei juuri käytössä huomaa.
- hiijahoo
Ainakin 04 Honda tuntuu kulkevan hieman pienemmällä kun käyttelee 98. Joo, tiedän kyllä mittausepävarmuuksista jne. aikast paljon, osa työtäni..
Ehkä myös käy entistäkin jouheammin..
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271538Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391449Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121345Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391301Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12988
- 7951
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7881- 71816